28.06.10
17:57
Здравейте. Аз съм начинаещ в областта на фитнеса и бих желал да ми помогнете малко. Търся си програма с която да направя хубаво тяло. Разглеждайки различните програми се спрях на тази http://www.bb-team.org/workout/1358/ . Ако може да ми предложите и няква диета към програмата ще е добре. Аз съм висок 176 и тежа 72кг. Мисля че сам Мезоморф, защото имам атлетично тяло и широк гръден кош. Нямам проблем с качването на килограми. Ще се радвам ако ми предложите по-добра програма или да ми кажете хубава диета за по добър ефект от тренировките.
Ами, зависи какво имаш предвид под хубаво тяло - дали релефно, дали просто мускулесто, но в най-общия случай относно диетата, просто си набавяй достатъчно протеин от различни видове - от яйца, млечни продукти и меса. Както и качествени въглехидрати - вместо да ти ги изреждам кои са, по-скоро ще ти кажа кои да избягваш - сладко, газирано и всичко с бяло брашно. Разбира се, не да спреш да ги ядеш, просто не трябва този вид дъглехидрати да ти е източник на енергия. Най-добрият вариант е овес, бял и кафяв ориз, макарони и спагети (бели и пълнозърнести), типов хляб и т.н.
Програмата е лесна и приятна, но е нож с две остриета - мисля, че за тепърва навлизащ в областта, са много упражненията. По-скоро избягвай да правиш упражненията си на машини и заложи повече на щангите и дъмбелите. По две-три упражнения за големите мускулни групи седмично ти стигат. Тоест, по едно базово упражнение на мускулна група на всяка тренировка, два-три пъти в седмицата е добре. Целта е не директно да започнеш да трупаш маса, ами да придобиеш двигателна култура, пък масата ще си дойде, най-малкото защото в началото тялото дръпва на мускули и не са ти нужни бога ми диети и програми. Придържай се към основите.
Благодаря ти много. Под хубаво тяло имам предвид релефноно, но не да съм огромен,а просто да имам перфектно оформена мускулатура, ако ме разбираш.