Спринт

12.02.11
20:43

Здр. Нов съм във форума . Занимавам се с фитнес от 3 години . Но сега ми се налага да покривам норматив за спринт , абсолютно не познато е за мен . Бягам всяка седмица , стигал съм  до 50 мин без да спирам . Но на спринт ме няма . Висок съм 197 тежа 98 кг , ако има знечение . Приемам всякакви съвети относно , как да си подобря скороста . Благодаря предвариетлно .

Ачо

12.02.11
20:45

За Симеоново сигурно ? Тренирай краката здраво, тичай, прави клекове, за прасци упражнения и започвай да правиш спринта ;)

12.02.11
20:47

Прави спринтове...това ти е основното. Може и да пробваш интервално - правиш спринт по правата част на пистата, след това на завоя тичаш леко...и така 2-3 обиколки. Бягането по 50 минути няма да ти помогне. За училище ли е тоя норматив?

Аз пък ще ти предложа да започнев да правиш упражнения, развиващи главно hamstrings-овете и глутеусите(задното бедро и дупарата). Наблегни на нападите, бедренното сгъване, пълен клек, български клек и т.н. :) Успех! :)

12.02.11
20:49

За спринта много е важен старта - за него прави експлозивни клекове. Другото е максималната скорост - за нея.. просто почваш да тичаш колкото можеш по-бързо и се опитваш да овеличаваш скороста. Можеби най-важното е техниката как точно да бягаш къде и как да си движиш ръцете и т.н. Може да отидеш някаде ако има стадион да тренират лека атлетика, да питаш трениора за някой съвети или и така.. Аий успех ;)

12.02.11
20:56

Благодаря за отговорите . Ще наблегна спринтовете и на клека . Колко пъте седмично да бягам ?

Мнението беше редактирано от Stoian moskov на 12.02.11 20:58.

12.02.11
20:59

Предлагам да са 3 пъти...
линк Гледай и втора част... дава добри насоки. :)

Мнението беше редактирано от Valleri на 12.02.11 21:02.

Ачо

12.02.11
21:01

3-4 да :) Какво представлява експлозивен клек ?

12.02.11
21:05

казано от achkos на 12.02.11, 21:01:

3-4 да :) Какво представлява експлозивен клек ?

Ами когато се изправяш се стремиш да е по-бързо, но естествено гледаш да не са клатиш наляво, нядясно. При мен помогна много точно при изправянето на старта (на мен спринта ми беше от нисък старт).

Ачо

12.02.11
21:07

Аха ясно :) Мерси. Стояне, прави даже и клекове с отскоци

12.02.11
22:14

прави така наречените “совалки”.Примерно 20 метра разстояние между 2 улични стълба спринтираш от 1 до другия,стигаш до другия и обратно...

Спринтове се тренира със спринтове. Трябва ти сила, експлозивност и силова издръжливост. Освен самите спринтове,прави къси стартове за да тренираш стартовата екзплозивност. Скок от място в посока нагоре също помага. Освен екзплозивен клек ти препоръчвам и тяга, както и олимпийски движения от рода на обръщания и изхвърляне.

22.11.15
22:32

Интересно..а да попитам,експлузивните клекове може ли да се правят след спринт тренировката или преди нея?Благодаря предварително :)

22.11.15
22:54

След нея ги прави, те са помощни упражнения на основната ти цел - спринта (ако е така).

Вземи здравето си в свои ръце. Ето как:

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1