Кога е най-подходящият момент за прием на аминокиселини?

19.12.11
18:38

Ами 1я въпрос ми е BCAA с прости или сложни въглехидрати е добре да ги приемам. Аминокиселини досега не съм пил, само суроватка, която се приема с прости въглехидрати, но в 1 от статиите за аминокиселини беше споменато, че било да се приемат със сложни а не с прости, в което не видях много логика при положение, че протеина се приема с прости. И също с какъв протеин е подходящо да ги комбинирам ( става дума за прием след тренировка ) - суроватка или някаква по-бавно усвояваща се матрица.

19.12.11
21:37

сложни

БЦАА-то не е необходимо да се приема с въглехидрати. Ако ще ги приемаш с въглехидрати, нека са под формата на декстроза или малтодекстрин.

Приемът им с храна ще забави усвояването им, а те са направени именно с цел максимално бързо усвояване.

Приемът им с протеин също не е много желателен, отново заради усвояването. Оставяй 15-20мин. разлика между приема на бцаа-то и протеина, като първо приемай бцаа-то. И да ги смесиш не е фатално, но поне в моите очи бцаа-то са за самостоятелен прием.

22.12.11
01:49

четох също че по-подходящи за качване на маса били широкоспектърните аминокиселини, но не можах да намеря информация за тях, та по-подходящи ли са и какво всъщност представляват

Разгледай статиите:
Аминокиселини
Какво знаем за аминокиселините (АК) в храната?

Комплексните аминокиселини са по-подходящи за допълване на аминопрофила на някое бедно или непълно на протеин хранене.

Те съдържат целия спектър от аминокиселини, необходими за протеинов синтез, но БЦАА-то в тях е малко и недостатъчно, а именно бцаа-то са най-необходими по време и след тренировка.

Повече за БЦАА можеш да прочетеш в статитята Аминокиселини с разклонена верига (BCAA)

Мнението беше редактирано от Тихомир Велев на 22.12.11 08:52.

22.12.11
08:56

казано от Think Big на 22.12.11, 01:49:

четох също че по-подходящи за качване на маса били широкоспектърните аминокиселини, но не можах да намеря информация за тях, та по-подходящи ли са и какво всъщност представляват

Остави качването на масата да е функция на храната, а не толкова на амините. Приеми го, че те спомагат възстановяването и по този начин хипертрофията. При това положение опитът ми сочи, че ВСАА-то е по-добрия продукт.
Ако ще говорим за комплексни аминокиселини, то те са крайно неизгодни и е по-добре да се избере протеинова пудра (може с малко ензими).
Иначе разликата в сравнение с ВСАА-то е, че в комплексните са вклщчени всички амини, а не само 3.

22.12.11
16:08

казано от Тихомир Велев на 22.12.11, 08:51:

Разгледай статиите:
Аминокиселини
Какво знаем за аминокиселините (АК) в храната?

Комплексните аминокиселини са по-подходящи за допълване на аминопрофила на някое бедно или непълно на протеин хранене.

Те съдържат целия спектър от аминокиселини, необходими за протеинов синтез, но БЦАА-то в тях е малко и недостатъчно, а именно бцаа-то са най-необходими по време и след тренировка.

Повече за БЦАА можеш да прочетеш в статитята Аминокиселини с разклонена верига (BCAA)

и 3те статии съм ги чел, но мерси все пак

13.05.13
10:23

Здравейте, изчетох доста теми относно това, кога е най- добре да се приемат аминокиселини, но всеки има различно мнение. В магазина ми казаха да ги приемам преди и след тренировка, а инструктура ми - сутрин, след тренировка, и вечер(3x4 табл.). Вашето мнение какво е ?

20.12.15
14:11

Пия Флекси - колаген (амоникиселни) и Вит С.
Казаха ми сутрин на гладно по 10-15г (60кг).
Целта е възстановяване от травма на стави. Не тренирам.

Чудех се удачно /добре да се усвоява/ ли е така и дали да го разделя сутрин и вечер?

Вземи здравето си в свои ръце. Ето как:

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1