Спорадични отчети

Прескочи до:

10.08.19
11:21

Малко фотки
Описанието е на предишната страница, ако ви вълнува.

Мнението беше редактирано от gotcha на 10.08.19 14:00.

10.08.19
11:31

Фератата

14.11.19
20:06

Здравейте приятели и форумци, жив съм, движа се и гледам да не спирам.

Днес ще говоря за таза, не за тас за кола, както някои му казват таЗ, ами за анатомичната ни част и какви наблюдения имам върху нея.
За разлика от всички други бозайници само ние се движим изцяло изправени (освен след солидно количество алкохол), а птиците и вече изчезналите такива рептили коленцата им имат друга функция и нещата малко се променят.
Както всички знаете таза има основна функция в движенията ни, координацията, баланса, изобщо с центъра на тежестта. Точно, защото центъра на тежестта се ръководи главно от неговата позиция аз след 40г. (да на 4-ти етаж съм вече) осъзнах, че повечето ми проблеми при спортовете, които практикувам и съм практикувал идват от него.
Проблема ми е, че имам завъртян напред таз или anterior pelvic tilt тъй наречения по англоезичните сайтове. Знам, че не съм открил топлата вода и че не съм първия такъв човек, напротив има изписани тонове информация в нета, а вероятно се знае този проблем от векове (хилядолетия?), но сега с новият начин на живот предимно в седнала позиция  и без достатъчно движение може би се е обострил?
Още, когато правих клекове и тяги усещах, че има нещо гнило в цялата работа, особено при клека с щанга над глава целият лост отиваше напред и трябваше да го държа с раменния пояс, а когато тичах го правих с наведен напред торс, както го правя и до ден днешен въпреки, че се старая да не е така. При катеренето центъра на тежестта трябва да е максимално близко до отвеса/стената, което пак е главна функция на таза. При карането на сърф трябва да се отпуснеш назад, за да правиш противовес на ветрилото, но пак с таза напред, а тялото назад и най-вече, най-сериозния ми проблем се появи при карането на ски.
Защото при другите спортове тази позиция може да я коригираш с торса си като го наведеш напред при ските тази корекция е изключително грешна, тя обърква толкова постановката ти, така че всичко отива в грешна посока и винаги ще изглеждаш като нагъзена патка, която няма идея какво прави на тези две дъски в/у сняг с наклон надолу.
Ако не си представяте как изглежда това нещо напишете в гугъл anterior pelvic tilt, четете и гледайте. Ако се чудите дали имате такъв проблем обърнете внимание на това как се движите, навеждате ли се напред, когато ходите/тичате, при клякане центъра на тежестта отива ли ви назад така, че да паднете по гръб. Имате ли лека или изявена лордоза (аз имам такава) това е когато, гъза ви е щръкнал назад като на патка и имате извивка в кръста, а корема ми стърчи напред съответно. Проблема според това, което съм чел се дължи главно на натегнати хип флексори и еректори и на отпуснати коремни и седалищни мускули. Този мускулен дисбаланс води до този проблем.
Коригирането съответно се състои от подобряване на дисбалансите и/или използване на обувки, които подпомагат да се коригира проблема. Решението при щангистите са щангетите, а при бегачите са маратонки с голям дроп (разликата между височината на подметката на петата и пръстите), съответно при всеки или почти всеки спорт може да се намери адекватно решение, но мисля, че по-правилното е да си коригираме самото тяло.
Anterior pelvic tilt е според мен често срещан проблем у спортуващите хора, но не знам какъв % от тях са вникнали в същността му. Цялото това нещо го изписах, за да видя какви наблюдения имате вие в/у този проблем, как ви пречи (ако го имате) и как се справяте с него.
Надявам се и, че някой, който не знае, че има такъв проблем ще обърне внимание и ще подобри движенията си и спортните постижения.
За да използвам поста свързан с биомеханика ще спомена и вечния ми проблем на времето - силна тяга и слаб клек, той не е пряко свързан с горния проблем, но е в областта. Отговора е дълги фемури. Дългите фемури скъсяват движението при тягата, но го удължават при клека и оттам идва голямата разлика в двете движения. Чиста физика, ама на първото си контролно по физика (лостове и макари) имах 2 (цафара).

Прескочи до:
Препоръчани продукти
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1