Тренировка след артроскопия на коляно?

02.01.15
12:44

Здравейте, преди 5 месеца ми направиха артроскопия на коляно. Обясниха ми,че  някаква ципа се е скъсала и е причинила  повишено триене в ставата.След операцията ми казаха,че имам и хондропатия на капачката. Препоръчаха ми само леки разходки първоначално,  колоездене след време , и че съм нямал нужда от хранителни добавки. Останах с  впечатление, че положението не е  толкова лошо. Минаха тези 5 месеца болката отшумя, възвърнах си пълната подвижност на коляното. Правя изометрични упражнения, стречинг, карах велосипед докато го позволяваше времето. Но то продължава да хрущи без да изпитвам болка.Това става при клекове и изкачване на стълби. Не знам дали мога да започвам  да тренирам  с тежести за краката? Дали трябва да пия добавки като рибено масло, магнезии? Личният лекар ми предписа първите  3 месеца  хондросейф,  а сега 3 месеца пиаскледин.

03.01.15
13:02

Според мен вече можеш да започваш постепенно да натоварваш кракът с тежести, като спазваш принципа “Прави това, от което не те боли.” Усетиш ли болка при някое упражнение го оставяш и пробваш пак след време. Относно добавките - всички комплекси съдържащи хондроитин и глюкозамин са подходящи, магнезият също. За повече подробности и някои идеи виж дневника ми от 4-5 страница натам http://www.bb-team.org/forums/viewthread/59297/P120 до към октомври - ноември. А след това обърни особено внимание на тренировките след 07.03.2013г.
Надявам се да ти е полезно.

24.03.15
21:09

Здравей,
недей да правиш клекове, защото натоварват много коленете, особено, ако не се изпълняват правилно! Бедреното разгъване също не е много хубаво да го правиш, защото натоварва много коленните връзки, а това може и да има връзка с твоята контузия. Само това мога да те посъветвам :)

25.03.15
16:38

Така, и аз претърпях артроскопия, леко скъсани връзки, малко менискус... Съвета, който мога да ти дам е следния. Тренирай!
Наблягай на колело и бягане, докъто хубаво ти укрепне мускула, да може да държи на натоварване. После премини на по-базови упражнения за крака, които трябва да ги правиш крайно правилно, без компромиси. Запомни, че вече коляното няма да ти стане като преди, ако ще и на челна стойка без ръце да застанеш. Мускула е този, който ще държи натоварването и ще му помага и затова трябва да правиш всичко възможно да го стимулираш. :)
Няма лошо да пиеш и добавки,разбира се . Можеш също да ядеш черупки от яйца, ако не си по претенциозен. Ако са ти гадни, подправяй със сладко :D
Другия съвет - крайно внимавай със спортове (може и да ги спреш) при които има вътрешна ротация (или външна) в коляното - футбол, баскетбол.
Третия съвет - мисли си хубави неща - примерно, че няма да се контузиш повече, че ще се нацепиш в краката и т.н. Не си мисли лошото! :)
http://www.bb-team.org/forums/viewthread/50791/P80 - тук, когато ги скъсах и натам вече как си тренирам след това :)
Излязох твърдоглав и пордължих с мача след контузията. Имах 4-5 разтежения. Във фитнеса съм ОК. :)

Мнението беше редактирано от Nachev на 25.03.15 16:41.

Вземи здравето си в свои ръце. Ето как:

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1