Статични, бутащи и дърпащи упражнения и тяхното комбиниране

Боян

16.02.15
12:17

Темата е достойна за статия, но такава не ми е попадала пред очите. Аз обаче нямам това знание и по-скоро предлагам да се състои като дискусия.

Тренирам със собствено тегло. В трудовете на редица автори, както български така и чуждестранни треньори, се застъпва тезата, че всяко дърпащо упражнение трябва да бъде последвано от еквивалентно бутащо.

Интересува ме по-скоро самото комбиниране на тези упражнение и добавянето на статични упражнения към тях.

Търся повече информация за разликите в натоварването и възприятието на мускула и на НС при следните три да ги наречем протокола.

1. Тренировка, състояща се от някоко кръга от една серия бутащо последвана от една серия дърпащо. Например няколко кръга от х на брой набирания - х на брой лицеви опори.
2. Тренировка, разделяща се на два кръга, следвани един след друг. Първи е няколко упражнения в няколко серии само дърпащо, втори е няколко упражнения в няколко серии само бутащо. Например първа част 3 различни хвата набиране с по х на брой серии по х на брой повторения, следвана от втора част от кофички, лицеви опори и раменни преси от стойка на ръце, всяко пражнение от х на брой серии по х на брой повторения .
3. Тренировка състояща се от кръгове, всеки от тях включващ няколко серии от едно дърпащо следвани от няколко серии от едно бутащо. Например първи кръг от х на брой серии по х на брой повторения набирания , следвани от  на брой серии по х на брой повторения набирания кофички, втори кръг от х на брой серии по х на брой повторения набирания , следвани от  на брой серии по х на брой повторения набирания лицеви опори и т.н.


Влияе ли се изобщо мускулатурата по различен начин при различните съчетания?

Много важен също е въпоса за това как се натоварва нервната система при различните комбинации?
В тази връзка, статичните би ли следвало да са в началото на тренировката (когато НС не е натоварена и лесно заучаваме нови движения - в случая статични като флаг, везна, стойна на ръце и т.н.)
Този вид комбиниране има ли отношения към чисто силовия подход (например с раница с тежести на гърба и малко повторения), доколко използването му в подобен род тренировки като горните три би било продуктивно. Същото важи и за бодибилдинг натоварвания от малко серии почти до отказ.

Кой от протоколите би бил подходящ за силови блокове и кой за бодибилдинг?

Ще съм благодарен ако някой може да посочи източници по темата, ако не му се занимава да пише.

Темата беше редактирана от Боян на 16.02.15 16:07.

16.02.15
12:24

казано от Боян на 16.02.15, 12:17:

Влияе ли се изобщо мускулатурата по различен начин при различните съчетания?

Да, влияе се. И в зависомост от подредбата също се влияе.

казано от Боян на 16.02.15, 12:17:

Много важен също е въпоса за това как се натоварва нервната система при различните комбинации?

Почти никак.

казано от Боян на 16.02.15, 12:17:

В тази връзка, статичните би ли следвало да са в началото на тренировката (когато НС не е натоварена и лесно заучаваме нови движения - в случая статични като флаг, везна, стойна на ръце и т.н.)

Зависи от това какво търсиш с тия “статични” и какви са те.

казано от Боян на 16.02.15, 12:17:

Този вид комбиниране има ли отношения към чисто силовия подход (напюример с раница с тежести на гърба и малко повторения), доколко използването му в подобен род тренировки като горните три би било продуктивно. Същото важи и за бодибилдинг натоварвания от малко серии почти до отказ.

Много продуктивно е използването на добавена тежест. Във всякакви протоколи.

казано от Боян на 16.02.15, 12:17:

Кой от протоколите би бил подходящ за силови блокове и кой за бодибилдинг?

Като сложиш тежест - всички, според кефа, целта и възстановяването.

Carbohydrate

16.02.15
12:29

Ако целиш заучаване на някой елемент, то се почва от него, статичните пози с секундни натоварвания. После тренировка.

16.02.15
12:40

казано от Боян на 16.02.15, 12:17:

В трудовете на редица автори, както български така и чуждестранни треньори, се застъпва тезата, че всяко дърпащо упражнение трябва да бъде последвано от еквивалентно бутащо.

Тоест точно обратното на сплит бутащи днес, дърпащи утре? Дай линкове, ще е интересно. Не че го оспорвам, не съм достатъчно компетентен. Аз така ги разделих, защото добре се комбинират муск.групи - гърди+трицепс; гръб+бицепс (лични предпочитания)

Иначе лицеви опори със с.т. нямат смисъл, аз им слагам на тях и на кофите тежест и повторенията са 6-8. Скоро и на набиранията ще сложа

Carbohydrate

16.02.15
12:44

Има се предвид, че когато работят синергисти, мускула по-бързо се възстановява т.к. има по-голям приток на кръв и вследствие на което по-бърза утилизация на млечна киселина и йоните на водород....

Боян

16.02.15
13:38

@Pavel D, този съвет можеш да прочетеш в книги на Al Kavadlo и Paul Wade, а у нас Юлиян Тодоров ми го е споменавал лично.

@James Hinks - статичните наричам, човешки флаг, предна и задна везна везна, l-sit, стойка на ръце и всички прогресии, водещи до тяхното заучаване. Но там знам, че е повече работа на нервната система, затова и както Carbonhydrate каза тях ги правя преди съществената тренировка.

Би ли споделил накратко кой от тези протоколи как влияе на развитието на мускула според теб. Това е и целта на тази дискусия. Предполагам, че доста хора които тренират със собствено тегло също се интересуват от темата. Идеята е, че ок, някой хваща един от тези три вида трениране и се раздава, но реално едва ли много знаят защо точно избират това и какво то ще им донесе.

Мнението беше редактирано от Боян на 16.02.15 13:39.

16.02.15
15:29

Споделял съм го неколкоратно на различни места тук, така че ако се интересуваш от тези неща потърси ги.

Carbohydrate

16.02.15
15:49

Автора на темата, май иска да пита нещо, но не знае какво точно. Аз преди доста време се захванах с лостове и тогава намерих един руски сайт за спортна гимнастика. Задавах въпроси за тренировките, как протичат и т.н. В главата ми беше каша и силно желание да направя предна везна ))). Сайта е много хубав, с много вече обяснени работи, но за съжаление се оказа пуст. След време разбрах, че силовите им тренировки за лостове, халки и т.н. за научаване на елементи са доста разредени с скоростни тренировки, хореография и т.н. през което време те просто необходимо почиват, а не да бухат всеки ден силово. Разбрах, че на първо място е необходимата сила, която трябва да се тренира заедно с елементите, които искаш да научиш. Тоест, ако не се опитваш да правиш елементите разчитайки само на натрупаната сила, нищо няма да стане, макар, че повечето силови елементи ще са ти абсолютно достъпни. Най-тежкият елемент от всички си остава предна везна поради една единствена причина и тя е, силата необходима спрямо теглото в момента ( от спортния форум и една “библия” на спортната гимнастика).
Кръговите протоколи преследват определени цели и т.н.

Мнението беше редактирано от Carbohydrate на 16.02.15 15:51.

Боян

16.02.15
16:05

Идеята ми беше просто подобно на горезалепените теми, които отразяват различни протоколи, така и тук да има една обща за тези трите съчетаващи различното комбиниране на бутащи и дърпащи упражнения.

Аз тренирам по първия описан от мен метод и се чудех с какво другите са по-различни и дали са по-добри.

Carbohydrate

16.02.15
16:12

казано от Боян на 16.02.15, 16:05:

Идеята ми беше просто подобно на горезалепените теми, които отразяват различни протоколи, така и тук да има една обща за тези трите съчетаващи различното комбиниране на бутащи и дърпащи упражнения.

Аз тренирам по първия описан от мен метод и се чудех с какво другите са по-различни и дали са по-добри.

Ако се цели обща издържливост, то редуването на бутащо и дърпащо е много ефективно занимание!
В другите случаи се набляга на издържливост, конкретно, само на дърпащо или бутащо упр.

Мнението беше редактирано от Carbohydrate на 16.02.15 16:15.

Вземи здравето си в свои ръце. Ето как:

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1