Програма за чистене - тренировка за цяло тяло или сплит

03.03.15
14:17

Здравейте! С началото на месец дойде времето и аз да започна процеса на изчистване. 187 см. ,100 кг., със сериозен опит в залата съм. Искам да събера мнения относно най-добрата програма за мен. Като тип тяло бих се определил като централен ендоморф - стига да съм постянен качвам бързо и чистя бързо. Целите ми са най-накрая да изчистя изцяло излишните мазнини, основно събрани в корема, задника и бедрата, качествен и твърд мускул, 85 кг. От 4 години тренирам предимно по различни сплитове, но никога не съм бил достатъчно постоянен. Бих искал да разнообразя тренировките си и този път да извлека максимума от тях. Двата ми варианта за програма са следните :

Тренировка за цялото тяло през ден 3 пъти седмично, евентуално с 2 кардио тренировки във вторник и четвъртък.

Сплит - гърди/рамо/трицепс, гръб/бицепс/предмишница, крака пак с 2 кардио тренировки във вторник и четвъртък.

Като хранене се стремя да ограничавам въглехидратите, като ги приемам най-вече от печени картофи, зеленчуци и пълнозърнест хляб. Приемам над 2гр/кг протеин на ден.

Бих желал да споделите аргументирани мнения с кой начин на трениране смятате, че ще най-бързо и ефективно ще постигна целите си.

03.03.15
16:01

И с кръгови тренировки и при трениране по сплит може да чистиш и да качваш, като всичко зависи най-вече от хранителния режим.
В случай, че си си създал един добър хранителен режим, според мен за чистене ще е по-подходящо да тренираш кръгово. Съображенията ми в тази насока са следните:
На първо място - с кърговите тренировки винаги се поддържа един доста по-висок интензитет, който няма как да се поддържа при сплита/поне според мен/ поради различната структра на двете методики.
На второ място - щом досега си тренирал предимно чрез сплит система, тялото ти ще усети по-оптимално кръговите тренировки, поради нетипичното за него натоварване, което ще дадат  кръговите тренировки.
На трето място -  тъй като се тренира цялото тяло в една тренировка - при кръговите / отново според мен/ много повече се набляга върху основните базови упражнение, което от своя страна води до по -комплексно натоварване и повече разход на енергия. Не, че не може да правиш кръгове с асистиращи и изолиращи движения, но се губи смисъла.
На последно място -  спестява много време -една качествена кръгова тренировка е много по-кратка от тренировка по сплит с-ма.

Смятам, че 3-дневната схема с кръгови е добро решение.

Мнението беше редактирано от I`M на 03.03.15 16:03.

03.03.15
17:31

Дам, наистина хранителният режим е преди всичко. Според мен храненето е 70- 80% от цялата работа (независимо дали ще качваме или сваляме килограми).
И аз залагам преди всичко на кръговите тренировки. Ако не кръгови, то поне в двусетна форма или просто тренировки на цялото тяло без да въртиш упражненията в кръгове.
Помисли си в кой тип тренировка ще изгориш повече калории.
1. 4-5 кръга от клек, лег, тяга и военна преса с минимални почивки между упражненията.
2. Сплит система- ден за гръб. Мъртва тяга, набирания + 1- 2 допълнителни изолиращи упражнения.
С първата система би изгорил повече калории. Базовите упражнения освен, че развиват много добре мускулатурата и силата, те са много добри и в горенето на мазнини.

Вземи здравето си в свои ръце. Ето как:

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1