Асиметрия при клек, поради паднал свод на едното стъпало

18.03.15
09:04

Здравейте банда!

Преди 2-3 години ми откриха частично паднал напречен свод на лявото стъпало ( предполагам заради наднормено тегло ). От тогава тренирам в зала, основно с базови упражнения.

Дълго време се опитвах да разбера защо при клек отлепям лявата пета, докато дясната е залепена за пода.
Напоследък отделих доста време върху техниката си на клек и докато се снимам, забелязах нещо много странно, което е свързано с горното - лявото коляно, е по-ниско от дясното в долно положение на клек, снимано фронтално.

Аз си обяснявам този факт с пропадналия свод на лявото стъпало. Снимах се вкъщи фронтално клекнал, с подложка под свода на лявото стъпало и тогава коленете са сравнително равни. Т.е. пропадането на свода води до пропадане и на целия крак в долно положение.

На снимките може да се види разликата във височините, които съм отбелязал с една линийка. Когато максимално се старая тежестта да пада върху външната част на лявото ходило, положението е сравнително приемливо. Но като ми натежи доста и стъпалото заема грешна позиция ( получава се пронация навътре ). На първата снимка е горе-долу ОК, на снимка 2 и 3 е кофти положението.

Не съм пълен дюстабан, но има видима разлика в дъгите на лявото и дясното ходило. Започнах да правя упражнения за заякване на свода, но едва ли някога ще се възстанови пълната дъга, за да са симетрични.

Въпросът ми е дали мога да си клякам така, тъй като тази диспропорция може да окаже кофти въздействие навсякъде - през коленете,  таза, гръбначния стълб, та чак до врата ? Дали да не слагам подложки под едното стъпало, или да видя докъде ще го докарам с упражненията за заякване на ходилото ?

Ето и едно клипче на преден клек, на което се вижда на някои от повторенията разликата. Не е фрапантна, но я има :

Темата беше редактирана от Alexander Krastev на 18.03.15 09:06.

18.03.15
10:28

Напълно е нормално да имаш един крайник леко по-къс. При теб по-дълъг би трябвало да е отскачащият крак.

Разгледай снимки на щангисти в разножка и там ще видиш същото, което си снимал и ти, така че надали е от свода.

Отлепянето може да има много причини, при теб е много вероятно поради баскетбола сухожилието и прасеца да са пренапрегнати и с намалена гъвкавост.

18.03.15
10:50

Това ми беше другата хипотеза за разликата - разлика в дължината на крайниците и разлики във функциите на мускули/сухожилия в отскачащия крак, породени от баскетбола. От един крак, разликата в отскока м/у ляв и десен е поне 10 см. Но пък като ми натежи, усещам че има пронация в левия глезен, тъй като няма какво да държи крака да не пропадне ( дъгата на свода е много лека ).

Друго, което четох е за т.нар. фалшиво плоскостъпие при скачачи и спринтьори, което всъщност е запълване на свода с мускули, поради хипертрофията им, предизвикана от специфичните натоварвания. Но при мен май не е такъв случая, тъй като когато възобнових спортната дейност, в началото имах адски болки в пищялите, които престанаха, когато свалих повечко килца и започнах да връщам формата. А и рентгенофрафията на стъпалата отчете пропадане и в костите на лявото стъпало.

Засега нямам някакви оплаквания/болка, но понякога усещам как пренасям тежестта и бутам предимно с левия крак, особено като натежи - явно е някакъв рефлекс да се върши работата от по-силния/фаворизиран крак.

Ще включа и работа с несиметрични упражнения ( бг клек, сгъване и разгъване ), за да видя до какво ниво има функционални разлики в силата.

Иначе започнах доста да разтягам и да се мачкам с фоумролер и усещам подобрение в мобилността, но това е от около месец, трябва повечко време да мине, за да усетя някакви съществени изменения.

Поздрави!

p.s. Интересното е, че при обръщане с пълен клек, сякаш не се вижда разликата, но то и килата не са достатъчни явно да ме натиснат хубаво :

Ще снимам на максимален опит да видя как е положението.

Мнението беше редактирано от Alexander Krastev на 18.03.15 11:13.

18.03.15
12:10

Сашо,
Аз не бих се тревожил. Разликата е минимална и според мен се дължи на нееднаква мобилност и/или дължина на сухожилията на двата крака.

В интерес на истината, аз също имам едва доловима разлика във височината на колената при клек (лявото е по-ниско), като при мен се дължи на разлика в мобилността на колената (дясното е усуквано).

Повече бих се притеснил от трепването на колената навътре при изправянето и клек с маратонки за бягане (меки подметки) :).

18.03.15
12:28

Кецовете, макар че приличат на такива за бягане, са Asics Lift Trainer, с много твърда подметка и съвсем леко повдигната пета, специално за клек и олимпийски движения ;) Само дето май трябваше половин номер по-малки да си поръчам, по-късно прочетох в отзивите, че идвали малко по-големи от нормалната номерация.

Вик, иначе за трепването си прав - старая се да бутам коленете навън, но още имам да доизравнявам силата на адуктори/глутеуси/задно бедро с квадрицепса и затова се получава. Надявам се, с времето да изчистя и тези неща. Специално отделих около 3 месеца, сложих егото в шкафа и почнах да клякам от 60 кг заден клек за да изчистя детайлите и да се науча на правилна моторика и въпреки това, още има неща, които не ми харесват :)

Благодаря за включванията! Аз имам склонност да се вманиачавам в детайлите, а споделянето на сходни детайли с други хора ми помага да имам по-обективна оценка!

Мнението беше редактирано от Alexander Krastev на 18.03.15 12:29.

Вземи здравето си в свои ръце. Ето как:

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1