Имам нужда от съвет

21.04.15
17:09

Здравейте, преди 3 седмици започнах да ходя на фитнес. Започнах тренировки с инструктор, в началото добре се разбирахме, обаче се оказа доста несериозен.. Та се разбрахме да ми напише упражненията ( искам да свалям кг. ). Исках да попитам като ми я изпрати програмата с упражненията днес, ако я кача тук дали може да си кажете мнението дали тези упражнения стават за отслабване, тъй като малко се притеснявам, че няма да се занимава много, защото се отказах вече да тренирам с него. И другият ми въпрос е относно храненето.. Има ли разлика между това да спазвам хранителен режим и между това да съм на диета( без газирано, сладко и т.н. ) и каква е разликата? Ако спазвам само диета + упражнения ще имам ли ефект, тъй като е голяма Занимавка да следиш кога какво да ядеш. Начинаеща съм, ще съм благпдарна ако получа пкмощ от някой, извинявам се ако въпросите са глупави, просто се отчаях вече..

Здравей!

Да, може да споделиш програмата си, след което ще коментираме.

казано от Maria Ivanova на 21.04.15, 17:09:

Има ли разлика между това да спазвам хранителен режим и между това да съм на диета( без газирано, сладко и т.н. ) и каква е разликата? Ако спазвам само диета + упражнения ще имам ли ефект, тъй като е голяма Занимавка да следиш кога какво да ядеш.

Понятията ‘хранителен режим’ и ‘диета’ на практика са синоними.
Колкото по-добре се представяш в кухнята - толкова по-добри ще бъдат резултатите.
Колкото по-малко неща в храната променяш - толкова по-скромни ще бъдат резултатите.
Съвсем не е задължително едно добро хранене да бъде сложно и неудобно ангажиращо.

Мнението беше редактирано от Кольо Пияндето на 21.04.15 19:48.

23.04.15
13:36

Здравейте, това е програмата.. Моля да си изкажете мненията, искам да свалям доста кг. Дали според вас програмата е подходяща?

Тренировъчна програма


Ден 1
-Машина за гърди - 4 х 10 повторения
-Дърпане на скрипец отпред - 4 х 12 повторения
-Дърпане на седнал скрипец - 4 х 10 повторения
-Машина бицепс - 4 х 10
-Машина трицепс - 4 х 10
-Разтавряне с гири в страни за рамо - 4 х 10
-Машина рамо - 4 х 10
-4 серии коремни преси от седеж на пейка с повдигане краката нагоре х 15 повторения


Ден 2
-Разгъване на машина за предно бедро - 4 х 12
-Клек с медицинска топка - 4 х 12
-Сгъване за задно бедро на машина - 4 х 12
-Качване на плаформа с 1 крак - 4 х 10 повторения на крак
-Напади с гири - 4 х 10
-Машина за разтваряне странична част - 4 х 20
-Машина за затваряне вътрешна част - 4 х 20
-Хиперекстензии 4 х 10


Ден 3

-Полулег с гири - 4 х 15
-Гребане с дъмбел - 4 х 10
-Сгъване с крив лост за бицепс - 4 х 10
-Разгъване с гири от лег за трицепс-
-Суинг с тежест - 4 х 10
-Повдигане на гиричка от земя - 4 х 10
-Коремни преси - 4 х 15


Ден 4 - Кардио

25 мин пътека тичане + ходене
25 мин степер или кростренажор
-Коремни преси 4 х 15

Повтаря се отначало

-Най-добре е да се тренира 2 дни 1 да се почива
-Преди всяка тренировка се загрява 10 минути бързо ходене
-Ако имаш време след всяка тренировка е добре да се прави 15 мин кардио
-По време на тренировка се пие вода
-Хубаво е един час преди тренировка да си яла нещо малко, гладна не се тренира, само кардиото може да се прави на гладен стомах

Смятам, че програмата не е подходяща за начинаещ като теб.

В нея има някои хубави упражнения, но като цяло не е оптимално направена: преобладават едноставни движения, упражнения на машини, упражнения за ръце.
На моменти има неподходяща подредба и като цяло е застъпена повече горна част (и особено акцентирано на бицепс и трицепс, което за начинаещ е лишено от особен смисъл), отколкото долна част.

Много по-оптимален вариант е да тренираш цялото тяло в една тренировка чрез многоставни движения, свободни тежести и по-големи мускулни групи.
По-натам можеш да разделиш на горна/долна част, но да е доста по-добре преценена отколкото сега.

Разгледай изданието и ползвай търсачката - има много теми и съвети за тренировки за начинаещи.
Раздел тренировки
Хранителни режими

Не си споделила нищо повече за себе си - не знаем колко кг имаш да сваляш, как се храниш сега, какво е ежедневието ти, лична информация и т.н.

Каквото и да тренираш, ако ядеш и усвояваш повече от изразходваното, няма да постигнеш целта си.
Тоест - спортуването е важно, но храненето играе голяма роля в задачата ти.

Калориен баланс

Хранителен режим = диета
Но просто в съвремието е прието “диета” да значи: гладуване, гладуване, гладуване или пък нещо, което има начало и край.

Хранителният режим е начин на живот и би трябвало да е такъв, че да носи всичко нужно на организма ти за добро здраве - да си енергична, тонизирана и щастлива от храната, която ядеш.
Разбира се, добре е да преобладават пълноценни и полезни продукти вместо полуфабрикати и преработени храни.

Ето още съвети за тренировки и хранене (не обръщай внимание, че материалът е адресиран до абитуриенти, той има приложение и в други случаи). В статията има  препратки към други полезни четива.

Успех!

Вземи здравето си в свои ръце. Ето как:

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1