Много въпроси от начинаеща :)

23.04.15
15:25

Здравейте!

Момиче съм на 22 год, висока съм 170, тежа 54 кг.
Поради здравословни проблеми се обездвижих и начинът ми на живот беше много застоял. Метаболизмът ми е меко казано счупен. Поддържах теглото си с около 1000-1400 калории на ден. Другото особено  в моя случай е, че имам много по-малко мускулна маса, отколкото нормалното за моята възраст.

От около седмица ходя на фитнес. По принцип целта ми е загуба на мазнини и качване на мускулна маса . В момента като начало обаче смятам, че трябва да “оправя” метаболизма, тъй като в момента нямам идея с колко калории си поддържам теглото, го следя и ще наблюдавам при колко калории започвам вече да качвам килограми. Мисля да увеличавам с по 100-150 калории на седмица,  това добра идея ли е според вас?

Вторият въпрос - храненето.  Като цяло съм си харесала РБД, мисля, че е по-добре първо да си пооправя метаболизма и чак след това да започна с приемане на по-малко калории отколкото са необходими за поддържане на теглото?  Иначе като хранене го спазвам.

Такаа, имам обаче голям проблем с фитнеса :) Треньорката е меко казано незаинтересована, а аз вече съм си извадила карта, така че или ще трябва да се оправям сама, или да сменя фитнеса (първият ден изглеждаше ок).

Като за начало смятам да правя 3 дена тренировки и 3 дена кардио. Това добре  ли е в моя случай? Има ли значение дали в 1 ден тренирам само крака/ горна част на тялото и т.н.  или цялото тяло? Големият ми проблем идва, че нямам представа каква трябва да е последователността от упражнения, които трябва да правя, и какви точно, а това явно има огромно значение. Видях статията за загряване преди тренировка, и добре, че я намерих , на мен никой не ми беше казвал нещо подобно. :)

Изобщо реалистично ли е, че ще мога да се справя сама за този месец, или да сменям фитнеса и треньора?

Друг въпрос- понякога се хващам, че “чийтвам”. Не го правя нарочно, просто има упражнения, на които след 5-6 повторения повече не мога да ги правя “правилно” без почивка. Ако не мога да намаля килограмите в случая, има ли смисъл изобщо да правя конкретното упражнение?

Още един въпрос - понякога по време на тренировка или малко след, започвам да треперя или да ми изтръпват пръстите на ръцете. На какво се дължи това?

Извинявайте ако някои от въпросите ми ви се струват тъпи, наистина не разбирам.

Друго, което пропуснах- освен фитнеса нямам друга физическа активност като цяло, работя в офис, тук-таме някоя разходка и това е. Структурата ми е такава, че трупам мазнини предимно в долната част на тялото, ако това има някакво значение. :) А, да, това е дългосрочен план, изобщо не ме грее как ще изглеждам лятото :)

Ако се сещате за нещо, което би ми било от помощ- съвети, статии, видеа, т.н. ще се радвам, ако споделите. Аз си чета за сега из сайта, но за 2 дена няма как да се наблъскам с толкова информация. :D

казано от Duchess D. на 23.04.15, 15:25:

В момента като начало обаче смятам, че трябва да “оправя” метаболизма, тъй като в момента нямам идея с колко калории си поддържам теглото, го следя и ще наблюдавам при колко калории започвам вече да качвам килограми. Мисля да увеличавам с по 100-150 калории на седмица,  това добра идея ли е според вас?

Повреждането и възстановяването на метаболитната активност е дълга и сложна материя. Важното за теб е едно - търпение. Не си стигнала до днешното положение за един месец, съответно не се втурвай да оправяш нещата светкавично (просто няма да се получат бързо). Приблизителната сметка (Харис-Бенедикт) показва, че при 2-3 силови тренировки седмично ще са ти необходими между 1800 и 1900 ккал дневно за поддържане на теглото. Това няма как да бъде точно и гарантирано, но посочва достатъчно добре ориентировъчно как би следвало да се движиш с приема на енергия.

казано от Duchess D. на 23.04.15, 15:25:

Като цяло съм си харесала РБД, мисля, че е по-добре първо да си пооправя метаболизма и чак след това да започна с приемане на по-малко калории отколкото са необходими за поддържане на теглото?  Иначе като хранене го спазвам.

Идеята за РБД е много добра. Предвид на търпението, което вече споменах, по-добре не мисли в посока енергиен дефицит на този етап. Живот и здраве, ако се наложи - ще го направиш.

казано от Duchess D. на 23.04.15, 15:25:

Като за начало смятам да правя 3 дена тренировки и 3 дена кардио. Това добре  ли е в моя случай?

Лично за мен е излишно амбициозно и понеже си далеч от всякаква кондиция - може би умората бързичко ще те затисне, а от това няма особена полза. Мисля си, че 3 хубави тежки тренировки във фитнеса са достатъчни... хайде - и един ден за кардио, но не маратонско.

казано от Duchess D. на 23.04.15, 15:25:

Изобщо реалистично ли е, че ще мога да се справя сама за този месец, или да сменям фитнеса и треньора?

Може би ще се справиш, зависи колко си старателна. За твоето тренировъчно ниво няма нужда от сложнотии и специфични тренировъчни методики. Бъди максимално взискателна към техниката на изпълнение по време на тренировка.

казано от Duchess D. на 23.04.15, 15:25:

Друг въпрос- понякога се хващам, че “чийтвам”. Не го правя нарочно, просто има упражнения, на които след 5-6 повторения повече не мога да ги правя “правилно” без почивка. Ако не мога да намаля килограмите в случая, има ли смисъл изобщо да правя конкретното упражнение?

Това малко не го разбирам. Нормално е да почиваш между сериите (повече или по-малко). Ако не можеш да намалиш работната тежест имаш два основни варианта - да намалиш работните серии или да премислиш като цяло присъствието на даденото упражнение в тренировката.

Подбирай ти работните тежести така, че да не можеш да правиш повече от 8-10 повторения в серия, спокойно можеш да тренираш и при 6-8 повторения в серия. Имаме чудесен материал за Дамите и тренировките с тежести - точно като за теб е... :)

27.04.15
03:10

Благодаря много за отговорите!
Иначе за повторенията - по принцип ме караха да правя по 20-30, затова питах. Това като че ли е масова практика във фитнеса, в който ходя. Всъщност прочетох няколко статии в сайта (и за дамите и тежестите :)), но не ми стана особено ясно за разликата между много повторения с по-леки тежести и малко повторения с по-тежки? (blush)

27.04.15
16:52

Разликата е, че има смисъл само от вторите.

Вземи здравето си в свои ръце. Ето как:

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1