Каква може да бъде причината да нямам никакъв резултат от диетата?

25.04.15
23:24

Здравейте на всички!
Най-напред ще ви се представя. Казвам се Галя,168 -висока,64 кг на 36год. 
Преди две години се преместихме в Германия. Винаги съм била сравнително в норма с килограмите като съм подържала между 52-55 кг,но откакто дойдох в Германия за времето от 8-9 месеца качих 10кг. По-принцип несъм променяла хранителните си навици,единственно това,че тъй като съм до 22:00ч на работа се храних много късно вечер.Възможно е също да съм прекалила с сладкото ,защото при 12 часови смяни ми липсваше енергия.Както и да е ☺️ Не се чуствам добре с тези килограми реших от февруари да започна нисковъглехидратна диета. Бях станала вече 67кг. Записах се на фитнес ,ходя редовно 3-4 пъти седмично. Първате 10 може би 15 дни свалих 3кг и от тогава нито един кг немога да сваля. Явно е че някъде нещо не правя както трябва,но незнам какво затова ви моля за помощ.
Сутрин на гладно 1чаша топла вода с лимон, кафе със стевия.
Закусвам 150-200гр кисело мляко с 2-3с.л. Ленено семе /това е вече 3 седмици/
Обяд -филе /пилешко,пуешко,телешко или риба/ със салата /обикновенно зелена с домат,краставица,авокадо,няколко маслини и малко сирене/
Вечерята ми е същата тъй като съм на работа по цял ден си приготвям 300гр салата и около 200-250 филе като си ги разделям за обяд и вечеря. В четвъртък включвам ориз,картофи,задушени зеленчуци.
В недяля си правя почивен ден и си хапвам и забранени неща ,но не прекалявам .
Тренировките ми са пълен хаос,понеже нямам много опит в фитнеса в началото наблягах на кардиото и груповите тренировки/тук има много хубави такива курсове/ от седмица обаче започнах да ги разделям на долна и горна част на тялото и кардио 15 мин преди тренировка,но определено нямам много издражливост все още.
Пия също и фет бърнър на Nutrex Lipo 6 Unlimited сутрин и обед 30мин преди храна от 05.04.15 и така до ден днешен нито един кг несъм свалила. Къде ми е грешката моля ви помогнете ми

26.04.15
00:53

Единствената ти грешка е, че много бързаш. Не стават така нещата като с магическа пръчка. Първите 3 кг., които си свалила, до голяма степен са изхвърлена вода. Продължавай по същия начин и чийтинг деня го забрави. На този етап не ти е много полезен. Гледай като си правиш нещата те да съдържат минимални количества сол и захар. Дори солта, ако можеш изобщо я забрави. Имам само 2 забележки:
- лененото семе го забрави. Идеята му е да ти докара полезни омега 3 масни киселини, в частност става дума за една от тях - ЕРА, която се синтезира в тялото ти при прием на ленено масло. Това, обаче е процес, при който получаваш нищожни количества от ЕРА, 50 пъти по-малко отколкото при равни дози рибено масло. Бих те посъветвал да прибавиш към диетата си сутрин и вечер рибено масло - задължително да е молекулярно пречистено!
- фетбърнъра е излишен. Тия “добавки” са пълна безмислица и само си хвърляш парите на вятъра. Диетата ти е най-важната, а твоята е добра, физическата активност, която си я имаш, съня, водата и като добавка само вкарай рибеното масло.
Вода пий поне по 2.5 л. на ден - санитарния ти минимум. Бъди търпелива и упорита и ще имаш успех!

Благодаря много,
Вода пия около 3л за сега като се има впредвид че преди това почти изобщо не пиех. Лененото семе го ям защото ми е по-бързо за приготвяне . Пия също вечер зелен чай,а в салатите добавям единствено,зехтин,омега 3 или олио от ядки/не се сещам сега на бг как се казва / или олио от авокадо но за съжеление не го намирам често. Захар не ям,ако много ми се прияде сладко хапвам пърче черен шоколад 81% какао. Нормален ли е този застой,нали по-принцип би трябвало да свалям поне по 500гр на седмица или?

Мнението беше редактирано от Галина Ватова на 26.04.15 02:17.

26.04.15
02:40

казано от Галина Ватова на 26.04.15, 02:14:

Нормален ли е този застой,нали по-принцип би трябвало да свалям поне по 500гр на седмица или?

По принцип да, но само АКО си на поне 500 калории дефицит дневно.
Колко калории приемаш, знаеш ли? И колко ти трябват?

Carbohydrate

26.04.15
07:35

Причината за наддаването на килограми е стрес от 12 часовите смени и нищо повече. Организма би трябвало да харчи повече, да отслабваш, но всичко е точно наобратно, той трупа и причината е стреса от 12 часовите смени...пиша от опит и проучване на темата ;)

Калориите съм ги смятала да около 1200 аз мисля че трябва да приемам 1700 някъде там беше,определено имам 500 дефецит.
Може би е от стреса наистина,аз работя 4 дни в седмицата по 12 ч. ,но стрес имам много напоследък. Тази седмица ще ги броя точно и ще видим. Благодаря ви

По-разумно е да работиш с относителен дефицит, а не с абсолютен. За мен (191 cm / 90-91 kg) 500 kcal са едно, а за теб са друго, нали така? По-скоро нагласи нещата около 15-20% енергиен дефицит и бъди по-търпелива. Нивото на стрес е фактор, колегите правилно са обърнали внимание.

26.04.15
13:09

За мен, така да кажем 500 гр. на седмица сваляне е некоректно. Всеки организъм си е индивидуален, но при всеки наблюдаваме моменти на застой. Рязането и качването на колории, пренесено към понижаване/покачване на килограми е вярно, само ако същите се смятат при един и същи режим на хранене. Разликите, които ще ти дадат тия сметки при НВД, РБД и ВВД ще са достатъчно големи, че да се объркаш съвсем. Придържай се към сегашната си схема на хранене и тренировки, гледай съня ти да е минимум 7 ч., успокой се, спри да очакваш някакви магии и забрави тва ленено семе, щото е излишно. Ще имаш успех гаранция, ако спазваш всичко това и се успокоиш и се заредиш с търпение.

13.06.15
11:16

Здравейте! Да се залепя и аз за темата, че нещо се подтиснах и демотивирах. Общо взето историята е - на 32г съм,  5 години ми се редуват - бременност, кърмене, бременност, кърмене. И така от 56кг стигнах до 95. С диети, упражнения, спиране на кърменето стигнах за 2 години до 75. Много бавен процес. Признавам си, като виждах че няма резултати спирах диетите и тренировките. По чудо си задържах свалените кг. Писна ми липсата на резултати и предприех драстични мерки. В продължение на месец всеки ден правех кардио тренировка по 1 час, цялата обвита в найлон. Дрехите ми целите подгизваха. Пиех добавката Синефрин. И закуската и обяда ми бяха кафе с мляко и лъжичка захар. Вечер пиех айран. Ако хапнех нещо, то беше малко като - 5 изпекани тиквички, и след това умишлено се карах да повърна. Всеки път като хапнех нещо, нарочно повръщах. И така за 4 седмици само 3кг свалени. Върнах се към нормално хранене за 2 седмици и без спорт. Задържах си свалените кг. Сега от 1 седмица пак започнах 30мин кардио и 30 минути в зала с тежести. 3 дни ядях по 1 кг череши и свалих 1кг, след това 2 дни по 1 кг варен картоф и си качих сваления кг. Пия сутрин преди тренировка Ел-карнитин и се мажа с гел Ел-карнитин. Днес вече съм тотално отчаяна поради липсата на прогрес. (Толкова мъчения и нищо, а една позната спря сладкото и тестеното за месец и половина и свали 20кг, от 80 стана 60) Може би трябва да потърся лекар, но какъв? Целите ми бедра, корем и дупе са в целулит. Като съм права и седнала разликата в бедрата ми е 4см разлика. Права изглеждам по-слаба, а като седна се “разплувам”. 
Благодаря ви за търпението да ме дочетете до край! Моля за съвет, ако може....

13.06.15
12:00

По повод на поста на Енона К, а и към другите. Аз също дълги години бях в капана на диетите и свалях и качвах по 20-30 килограма а и повече. Докато към края на миналата година не ми откриха проблема - хормонален (дисфункция на хипоталамуса, струма нодоза и пролактином). Всичко това даде светлина над моите големи неуспехи в битката с килограмите. Въпреки това правих какви ли не диети, режими и глупости, пиех какви ли не “магически” хапчета за отслабване и всичко имаше временен ефект. Важно е да се провери наистина дали няма някакъв здравословен проблем на ниво хормони или нещо друго. Както се оказа при мен, проблеми скрити в годините. Диетата не е решение, нито повръщането. Трябва да си промените начина на живот и хранене. И аз го осъзнах късно, след над 10 години диети, гладуване и т.н. От началото на март започнах поредната “диета”, но този път разумно - първо хапвах от почти всичко (без хляб, джънк, пържено, безалкохолни, ограничих сладкото). Хапвах от приготвената вкъщи храна, като намалих количеството, така че да ставам от масата винаги леко гладна. После започнах да минавам на салати и месо предимно и все повече да ограничавам домашните манджи. Така постепенно минах на ниско въглехидратна диета, но това отне един месец грубо и самата диета продължи месец. Така свалих 6 килограма за около месец и половина, два. От началото на май започнах да тренирам и преминах на протеинова диета, нещо като Дюкан, но не съм я следвала стриктно, правех си менюто по мой вкус, като се стараех да има възможно най-много протеини в дневното ми меню - съобразени спрямо моите килограми (1,5гр. на килограм телесно тегло). Така до края на май свалих още 4 килограма. От тогава съм в лек застой с килата, но имам видима промяна в самата фигура. Увеличих тренировките и продължавам с потеиновата диета. При мен този метод проработи, според мен е най-важно да успяваме да “излъжем” метаболизма си, така че да не спада и да горим мазнини, а това става само с ядене на точните неща. И аз в началото се хвърлих на часове кардио, но от скоро правя друго. Тренирам на крос-тренажор и правя 30 секунди много бързо темпо и после една минута умерено, това много вдига пулса и прави кардиото качествено. Така тренирам по 20 мин. на ден и отделно правя силови тренировки. Надявам се килограмите да тръгнат отново надолу. Преди няколко години свалих много килограми около 20 с зелевата супа, карах само на нея. И резултатът беше ужасен, въпреки свалените кила изглеждах ужасно. Бях си изтощила организма - нямах сили, имах огромни сенки под очите, чувствах се ужасно. И скоро килограмите се върнаха, бавно но с постоянство нарастваха. Вече разбрах, че това не е начина. Препоръчвам ти да намериш правилният режим, които да ти се отразява добре, защото всяко тяло реагира различно и да тренираш. И аз продължавам по същия начин :)

казано от Енона К на 13.06.15, 11:16:

В продължение на месец всеки ден правех кардио тренировка по 1 час, цялата обвита в найлон. Дрехите ми целите подгизваха. Пиех добавката Синефрин. И закуската и обяда ми бяха кафе с мляко и лъжичка захар. Вечер пиех айран. Ако хапнех нещо, то беше малко като - 5 изпекани тиквички, и след това умишлено се карах да повърна. Всеки път като хапнех нещо, нарочно повръщах. И така за 4 седмици само 3кг свалени.

Трайните и здравословни резултати стават по-бавно, отколкото би ни се искало. Това не бива да те обезсърчава и да те тласка към гладуването. Ще извадя основните ти грешки от този ударен режим:
- разчитала си основно на кардио (погледни материала за жените и тренировките с тежести)
- робувала си на митове, че увита в найлон ще постигнеш горене на мазнини; прочети статията за термоколаните, които са на подобен принцип
- разчитала си основно на добавки, но храната ти е била потресаваща и по-точно - липсвала е. Тоест - изтощавала си тялото си с всекидневно кардио, а не си му давала никаква енергия и градивен материал. От това следва изречението, което съм ти удебелила.
- с безумен глад, с обвинения, с отчаяние, с изтезания... няма как да очакваш хубави резултати.

казано от Енона К на 13.06.15, 11:16:

Върнах се към нормално хранене за 2 седмици и без спорт. Задържах си свалените кг. Сега от 1 седмица пак започнах 30мин кардио и 30 минути в зала с тежести. 3 дни ядях по 1 кг череши и свалих 1кг, след това 2 дни по 1 кг варен картоф и си качих сваления кг. Пия сутрин преди тренировка Ел-карнитин и се мажа с гел Ел-карнитин.

- Не си се върнала към нормално хранене и дори не си взела поука от предишната ти грешка.
- Да караш 3 дни само на череши, след което да ядеш 2 дни само картофи - това определено не е нормално хранене.
- отново разчиташ главно на добавките, но хранителният режим е по-голям от тях. Никоя добавка не може да оправи лошото хранене

казано от Енона К на 13.06.15, 11:16:

Днес вече съм тотално отчаяна поради липсата на прогрес. (Толкова мъчения и нищо, а една позната спря сладкото и тестеното за месец и половина и свали 20кг, от 80 стана 60) Може би трябва да потърся лекар, но какъв?

- Липсата на прогрес се дължи на грешния ти подход, в който си попаднала. Въртиш се в един и същи кръг, мислейки си, че излизаш от него. Именно, че мъченията НЕ водят до нищо. Сама си отговорила.
- Лекар може би не е необходим на този етап - не зная. Ако има хормонални проблеми, както вече се спомена, то това е важно да се знае и има отношения по темата. Понякога заради грешки от този тип си докарваме проблемите. По-важното е да разбереш няколко неща, пък ако прецениш - допълнително да се обърнеш към ендокринолог и да си пуснеш изследвания на хормони, ако той прецени. За мен обаче причината да нямаш резултат са: глад, тормоз над тялото и психиката и т.н.

А сега основните неща:
- ХРАНИ СЕ. Без чувство за вина, без угризения, без желание за повръщане; храни се с качествена храна, която да ти носи не само здравословни ползи, но и удоволствие. Примери за едно пълноценно меню, както и съвети за тренировки, може да видиш ТУК. (в материала ще видиш и препратки към статия за калориен баланс, хвърли едно око и на тях)
- Въоръжи се с търпение: промени хранителните си навици така, че да станат начин на живот, а не нещо с крайна дата.
- Бъди щастлива, приготвяй храната си сама - за теб и цялото семейство.

Виж идеи за вкусни рецепти.
В изданието има всичко, от което се нуждаеш - ползвай търсачката и чети.
Направи си дневник във форума, ако ти допада идеята.

Нещата ще се случат, но просто спри да гладуваш и да се тормозиш.
Изхвърли найлоните и се сприятели с тежестите или друг тип тренировки със съпротивление. :)

Успех!

22.06.15
02:50

През седмицата бях на лекар, правиха ми прегледи и изследвания. В перфектно здраве съм. Никъде нямам отклонения. Явно греша. Няколко пъти четох отговорите ви и линковете, които сте дали. От днес пак започвам, на нов глас, да се надяваме с повече търпение..

24.06.15
16:51

Говорили ли сте с диетолог ? И ако да - какво каза той ?

Мнението беше редактирано от Сиса Иванова на 29.06.15 12:30.

Вземи здравето си в свои ръце. Ето как:

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1