Моля за съвет препоръки и насочване към тип трениране

Добър ден, колеги! Нов съм във форума и за пръв път пускам тема. Първо искам да кажа, че тренирам от месец и половина и що годе има резултати според усилията, които съм положил. Искам вашата помощ, защото сега ще ми се наложи да сменя програмата си, заради сезонната работа. Мисля да започна да тренирам през ден, защото смените, които ще карам са дневна, нощна с два дена почивка и мисля, че така ми е най-удобно и най изгодно, защото ще пътувам доста разстояния и искам да се съобразя с това. Първо намерих темата  за типовете тела - http://www.bb-team.org/articles/1048_vidovete-tyalo и мисля, че приспадам нещо средно между ектоморф  и ендоморф (повече към ендоморф), защото винаги съм бил слаб (кльощав даже) като малък та дори до 15-16 г. но пък колкото и да съм тренирал никога не съм постигал силно изявен релеф. Не съм и с къси крайници, както пише че е характерно за ендоморфите. Когато съм бил слаб винаги на килограми съм бил най-тежък, явно от костната система. Таа.. бях достигнал до преди месец и половина при ръст 1.78/87 кг. Сега съм 85 кг, но видимо има разлика в структурата. Искам да вметна едни снимки от сега (не искам да доказвам нищо с тях, то няма и какво, просто показно, за да имате представа какво искам да постигна). Потърсих и съответната програма, която да съответства на възможностите ми. Като резултат искам просто да изградя хармонично тяло с малко повече по-чиста мускулна маса и плосък корем, естествено не със силно изразени коремни мускули и силен релеф, защото няма как да стане за кратко време, но дори и за дълго, защото искам фитнеса да ми е просто разнообразие а не принцип, като силно спазване на всякакви режими, хранителни, тренировъчни и т.н .... та, ако успея да постигна нормите 178/78-80 кг при тази визия, която описах ще съм доста доволен. Също така ще правя и при всяка тренировка кардио около 15-20 мин. както до сега Ето и програмата, за която говоря:
http://www.bb-team.org/workout/1358_klasicheska-programa-za-pokachvane-na-muskulen-obem

15.05.15
20:09

С този стаж в залата защо си се насочил към сплит програма. На този етап едвали имаш нужда от 4 упражнения за гърди, 3 упражнения за бицепс и тн. Като цяло самият сплит не ми харесва. Тягата е предпоследно упражнение, а трябва да е първа или поне втора. Рамената преди клека и тн.
Ориентирай се към тренировки за цялото тяло, които наблягат на базовите упражнения- клек, лег, тяга, военна преса, набирания и кофички.
Примерно единият ден си избираш клек, лег и тяга. В някой друг ден си избираш клек, набирания, кофички и военна... и така си ги въртиш през дните от седмицата.

Ами пропуснах да кажа, аз и преди съм тренирал. В зала може би миналата година ходих около 2 месеца и спрях. Но ако това сега се води за начален стаж отново... амии не знам. Исках да тренирам отделни мускулни групи и то вече сериозно, но това е, че не съм наясно все още с този вид тренировки по фитнес залите.

казано от Атанас Славов на 15.05.15, 20:20:

Ами пропуснах да кажа, аз и преди съм тренирал. В зала може би миналата година ходих около 2 месеца и спрях. Но ако това сега се води за начален стаж отново... амии не знам. Исках да тренирам отделни мускулни групи и то вече сериозно, но това е, че не съм наясно все още с този вид тренировки по фитнес залите.

Тоя “стаж”спокойно може да не го броиш. По добре си изкарай 2 месеца по 5х5 вместо да се занимаваш с разни глупави сплитове.

Принципно самите упражнения ли не харесвате, защото аз мога да си правя други упражнения или като цяло програмата в дните за мускулни групи?

казано от Атанас Славов на 15.05.15, 20:38:

Принципно самите упражнения ли не харесвате, защото аз мога да си правя други упражнения или като цяло програмата в дните за мускулни групи?

Упражненията са си ОК, просто мислим, че нямаш нужда от сплит с такъв обем. За мен 5х5 си е много по-добра система.

Тоест от тук - http://www.bb-team.org/workout/4606_sistema-5x5 избирам програма на трениране. Коя бихте ми препоръчали Вие?

казано от Атанас Славов на 15.05.15, 20:43:

Тоест от тук - http://www.bb-team.org/workout/4606_sistema-5x5 избирам програма на трениране. Коя бихте ми препоръчали Вие?

За начинаещи. Месец и половина не е кой знае какъв стаж. А може да опиташ и на Марк Рипетоу Starting strength. Ето и линк към нея http://www.bb-team.org/forums/viewthread/64048

Мнението беше редактирано от Иван Благов на 15.05.15 20:49.

15.05.15
21:02

В момента трябва да се целиш към две неща.
1. Правилното изпълняване на базовите упражнения- клек, лег, тяга, военна, набирания и кофички.
2. Силова прогресия. Ако днес вдигаш от лежанка 60кг. то на следващата тренировка се пробвай да вдигнеш 63кг. (примерно). Естествено отново с правилна техника.
Изпълниш ли тези две точки, от там нататък тренирай както искаш, въпреки че според мен сплитовете не са най- оптималното нещо за един начинаещ.

Ами, благодаря за тези съвети. Ще видя към кое ще се напасна най-добре

Edit: И сега малко кофти ли ще е след като месец и половина съм правил сплит програма да мина към 5x5, която предложихте?

Мнението беше редактирано от Атанас Славов на 16.05.15 00:09.

Абе забрави го тоя сплит, кво си се влюбил в него. За трениращи натурално сплита не е добра идея. Тренират се всички мускули няколко пъти седмично, а на веднъж.

Вземи здравето си в свои ръце. Ето как:

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1