Болки в областта под коляното след тичане

На 26години съм,висок 187см и 99кг.От две седмици започнах да тичам по активно- в началото лек крос, после упражнения за гъвкавостта на глезена, бедрата, опитвам да да,,разтягам,, и разгрявам преди да започна да тичам. Целта ми е 3км за 15мин,но от 5 дни изпитвам ужасни болки под коляното, т.н. подкостница. Имам търпимост към болка,но точно сега и вървенето ми е трудно. Имам и лек дискомфорт е левия ахилес и съм притеснен.

19.06.15
16:51

Глюкозамин , хондриотин сулфат и МСМ :))

19.06.15
21:39

Преди това спортуваше ли?

Ако си с наднормено тегло спри тичането и поизчисти мазнините.

20.06.15
00:09

Ако не си тичал от дълго време е съвсем нормално да изпитваш болки. Както всеки друг спорт, така и бягането изисква определена физическа подготовка (в този случай става дума за укрепване и развитие не само на мускулите, а на сухожилия, стави и пр.). А това е процес който отнема време. Опиташ ли се да го съкратиш се срещаш отблизо с контузиите.
Ето и най-срещаните причини за тях:
1. Too much too soon - или недостатъчно време за възстановяване между бяганията. Типично състояние при повечето начинаещи.
2. Неправилна техника
3. Неподходящи обувки
4. Бягане само по един тип настилка
5. Наднормено тегло
6. Бягане по наклон
Сигурен съм че ще откриеш себе си в изброените по-горе причини. И когато го направиш може да споделиш за да ти дадем насоки.

Поздрави, Димчо Д.

P.S. На твое място бих се притеснявал повече за ахилеса си. Вземи мерки за да не се получи някой тендонитис!

. Дълго време отлагах тичането, поради редица стари травми на десния крак. Ортопедът ми каза че мога и трябва  да натоварвам крака и започнах. Тичам само на стадион, койтое с настилка ,,сгур,, , с обувки за тичане съм.получавам и съвети за техниката от приятел, който е бил лекоатлет. Килограмите ми ме безпочоят, но имам само лек корем за сваляне, просто съм едър,а и качих и мускулна маса за последните месеци от лостове.  Може би се пренавих и наистина започнах да тичам почти всеки ден и ми дойде в повече. Това е и мнението на моят познат. Ахилеса е преди всичко дискомфорт , но наистина мисля да си почина 5-6 дена , така или иначе в момента не мога да ходя много , много. В понеделник имам и час във фитнеса за да ми помогнат в физическата подготовка  на краката

20.06.15
12:05

PFPS? Или Runners Knee (google)- много често срещан набор от вариращи симптоми, типични за начинаещи (и не само) тичащи. Аз съм минала през него - структурирано трениране, адекватна почивка, добра обувка/терен и разумен подход към натоwарването при мен оправиха нещата за няколко месеца. Здрави квадрицепси са основната превантивна мярка.
edit:  ако е значително под коляното може и да е shin splint (възпалена подкостница, май на български?) - там само почивка, ибупрофен и замразен грах в хавлия ми помагаха.

Мнението беше редактирано от BGDN. на 20.06.15 12:08.

20.06.15
12:29

На български не е точно подкостница, а надкостница :). Най-просто казано е ципа, която покрива костите.
Ако се придържаме към анатамоята е възпаление на периост. Облекчава се с лед или охлаждащи гелове и се лекува с почивка, както ти е казала BGDN, а в в по-тежки случаи и с НСПВС.

Доколкото дискомфорта в ахилеса- решениетое отново почивка навярно?

21.06.15
08:28

Почивката навярно ще успокои възпалението. Ти обаче трябва да разбереш и отстраниш причината за контузията, а не да се бориш със симптоматиката. По-дълга почивка, противовъзпалителен препарат и ще си отново на стадиона. Но докога, и най-важното на каква цена?
Казваш че тичаш с обувки за бягане - отговарят ли те на твоя стил на бягане? Какъв вид стъпало имаш? Ползваш ли коригиращи стелки? Имаш ли изготвена програма или просто тичаш когато и колкото ти се тича? Ако да, сподели я за да може да получиш съвети тук. Използвай принудителната почивка да научиш повече за бягането и да изготвиш програма според целите които имаш.

Поздрави,
Димчо Д.

Обувката е тип ,,маратонка,,,а стъпалато ми е .. нормално, не съм дюстанбалия. Имам ортопедични стелки,но не бягам с тях. Бях със счупен глезен на десен крак и от там при т.н. ,,контра шпиц,, ми липсват десетина градуса. Като отида на стадиона разгрявам с 2 обиколки крос.следва  стандартно разтягане до кплкото мога. После на отсечка 15 метра разгрявам движението в глезена, 15метра с изнасяне на коляното нагоре,15метра .... ,,пета в задника,, хахаха. Не ги обяснявам мн акуратно,но се старая да разгрея.пробвам да правя спринтове на 100м ,но не ми е силната страна.правя разлика между техниката за спринт и за тичане.При тичането се старая се да отпускам глезена и максимално да ,,отскачам,,.... и после пробвам да видя колко обиколки мога да направя. Първите 5по400 са между 1м45сек и 2мин10сек, като темпото в последните 2 е по високо.получавам съвети от човек,който се е занимавал с лека атлетича,но съм отворен към предложения

Предложенията са да не прекаляваш с тичането докато не отслабнеш повече. И аз съм 99 кг и усещам разлика от времето когато бях 80. Стави, кости, сухожилия се товарят много по-различно. Мисля, че няма да е пресилено ако кажа, че на тези килограми да гониш времена при тичането е опасно.

Аз имам подобен проблем. Боли в областта на коляното само на левия крак ( по-точно от лявата страна  точно до самата капачка). Болката е остра и е осезаема след пробягването на 1-вия километър и ми е невъзможно да бягам. Имам чувството, че ще скъсам нещо. Миналата година тичах редовно 5км през ден със средно до бързо темпо и не съм имал проблеми. Спрях зимата и тази година не съм успял да пробягам нито един път дистанцията заради болката. Тренирам. 182см / 78 кг съм. Тичам само на асфалт ( Южен парк ) с маратонки, които не са специално за тичане, но са същите, с които тичах и миналата година.

Вземи здравето си в свои ръце. Ето как:

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1