Моля ви дайте си мнението по моят план за сваляне на излишните килограми в дългосрочен план.

29.06.15
15:13

Здравейте на всички! Аз съм момче на 17 години, висок съм 172 см., тежа 72 килограма. Преди тренирах и се поддържах в форма, но спрях и сега съм качил няколко излишни килограма, които просто ме карат да не се чуствам добре. Целта ми е да сваля цялостно излишните килограми, но естесвено най-вече по краката и корема. Решил съм не просто да отслабна за лятото, а да се придържам към здравословен начин на живот за постоянно. Съставих си хранителен режим и се надявам да чуя вашите мнения по него и дали съм го направил правилно. Калориите от, който се нуждая просто за да си поддържам моментното тегло са 2156 при положение, че в момента начина ми на живот е доста заседнал(по цял ден пред лаптопа) и съм умножил RMR по 1.2 коефицент. Извадил съм близо 400 калории от КБ и се получи, че трябва да приемам по 1720 калории на ден.

400 гр. пилешко месо(грамажа е в сурово състояние на месото), едно цяло пакетче замразени броколи, 50гр. овесени ядки, 2 ябълки, 50гр. бадеми, 300 гр. картофи.

Не съм ги написъл под формата на Ядене 1, ядене 2, защото все още не знам как да ги разпределя през деня. Мисля в всяко ядене да имам по малко протеин и въглехидрати и да се храня 4-6 пъти в деня, но бадемите не знам кога е най-добре да ги изям(ако някой ми каже ще съм му много благодарен).

Също така естествено смятам да започня да се движа много повече под формата на разходки, каране на колело, тичане и т.н. Ще започна и да пия много вода и да се наспивам хубаво. Също така имам един фат бърнър от няколко месеца и не съм го пил и смятам да го започна и него.

Темата беше редактирана от Focus на 29.06.15 15:16.

Здравей! :)

Много е хубаво, че си решил отново да се вземеш в ръце, както се казва - все пак си на 17 и би трябвало да кипиш от енергия, която да изразходваш в движение, а не пред компютъра основно. :)

Храната ти като вид в добра, но имам няколко основни съвета:
- разнообразявай месото, не яж само пилешко; включи телешко, свинско; яж риба, яйца
- в този сезон е грехота да ядеш замразени зеленчуци - отиди на близкия пазар и се запаси със сезонни и пресни зеленчуци. :)
- като цяло може да разнообразяваш менюто си, за да е по пълноценно и да не ти писне бързо (ето още по темата)
- бадемите може да хапнеш самостоятелно като междинно хранене или пък в комбинация при някое от храненията с месо и салата.

Относно седенето пред лаптопа:
- сменяй често позите
- ставай често и се раздвижвай, размачквай (ползваш ли фоумролер?)
- стреми се да седиш възможно по-правилно и щадящо за тялото ти (да не си сядаш на опашката, да не се свличаш на стола, да не си изнасяш главата прекалено напред и т.н.)

Ако успееш да постигнеш всички неща, с които си завършил поста си (движение, повече вода, качествен сън) и в комбинация с хубавата храна, нещата ще се случат и мисля, че не само визуално ще се чувстваш по-добре, но и вътрешно. :)

Успех!

Мнението беше редактирано от Вероника Налбатска на 29.06.15 20:13.

Вземи здравето си в свои ръце. Ето как:

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1