По-добър старт в зала

13.07.15
13:34

Здравейте,мислех да пиша в друга тема,но видях,че отдавна никой не я е коментирал,за това реших да пусна нова.Скоро започнах да тренирам в зала,преди това няколко месеца тренирах в нас с дъмбели (2х25 кг),бях намерил една програма.Та искам да попитам мога ли да започна да тренирам по тази “програма” тук (един приятел ми я прати,но намерих линка във фб) или е по-добре по Марк Рипетоу - Starting Strength Програма за начинаещи или като допълнение по тази Системи от миналото: Тримесечен курс на Joe Weider за начинаещи ? Мисълта ми е,че имам някакъв опит с упражненията,но все пак е друго в залата.Благодаря предварително :)

НИ

13.07.15
18:32

Много е важно да прецениш какви са целите ти и после да си избереш тренировка :) Въпреки това ще си позволя да коментирам трите програми.

На практика, за начинаещ, всяка една ще сработи, ако изпълниш следните условия: използваш правилна техника (контролирани движения с пълен обхват на движението), имаш постоянен прогрес (всяка седмица/тренировка добавяш повече повторения или килограми), не избързваш прекалено много и избягваш контузии. Въпросът е, коя ще ти позволи да изпълниш тези условия?

Според мен най-подходяща е програмата на Рипетоу. Дори целите ти да качиш ММ, ако станеш по-силен на основните движения със сигурност ще качиш и ММ и освен това ще ти даде подходяща основа за по-сериозни тренировки. Въпреки, че програмата има малко обем, в сравнение с другите (които пък, според мен имат прекалено голям обем за начинаещ), смятам че ги превъзхожда, защото е по-систематизирана от гледна точка на следене на прогресът и има точни предписания за прогрес. Особено за начинаещ е достатъчно да заучиш техниката добре и да слагаш по 2-3 кила на упражнение всяка тренировка и да си правиш предписаният брой упражнения и серии.

13.07.15
19:22

Приблизително 182 см,в момента съм 66 кг,за 2 седмици свалих 7 кг след ангина,но се надявам да си ги върна.Главна цел ми е маса,но същевременно и силата не искам да остава на заден план.Благодаря за отговора.

Мнението беше редактирано от Deqn Milenov на 13.07.15 22:58.

НИ

14.07.15
09:57

Не се притеснявай, ще ги върнеш бързо :) Почвай програмата на Марк Рипетоу и следвай предписанията за силов прогрес, ако искаш да акцентираш върху определени групи, можеш да добавиш асистиращи упражнения. Например 3 серии бицепс на седмица, в ден първи от програмата.

Вземи здравето си в свои ръце. Ето как:

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1