Отслабване

Здравейте приятели!

Моля Ви за съвети за хранителен режим... на какво да наблегна, какво категорично да избягвам. Искам само да кажа, че работя по цял ден и работата ми е пред компютър, което мисля ми е ОГРОМЕН проблем, така че храненето ми трябва да е съобразено с това. Може би ще ви се стори малоумен въпроса ми... но поля помагайте!

Теди Илиева

30.07.15
18:13

Трябва да се храниш с качествена храна т.е. с храна, която не е преработвана и в лъскави опаковки. Готви си вкъщи. Няма други ограничения.

Колко храна? Количеството и вида на храната трябва да е съобразена с двигателния ти режим за да си на лек минус. Колко точно, мога да те ориентирам след като кажеш години, ръст, килограми и какво ти е движението през останалата част на деня.

По принцип най-добри резултати съм имала при нисък процент на въглехидрати, умерено белтъчини и високи нива на полезни мазнини.

Можеш да опиташ НВД, но не за дълго. За дългосрочно прилагане на режим е подходящ РБД, а най-добре е без режим, но ако нямаш изградена добра хранителна култура е добре да започнеш с един от двата посочени за да се ориентираш и след време да ги нагодиш по свой вкус и предпочитание. Ето линк към двата режима: http://www.bb-team.org/hranene/hranitelni-rezhimi

Благодаря, Теди!
Отказала съм всички добре опаковани храни, почти не ям хляб(ако ям е тъмен). Това което консумирам главно е пилешко и свинско филе, зеленчуци и плодове.....без картофи, ориз, захар... Но все пак не съм сигурна правилен ли е избора ми?!

Теди Илиева

30.07.15
22:12

Като цяло е добре, но няма да има смисъл, ако количествата не са съобразени. Не се притесняваѝ да ми отговориш на въпросите по горе за да ти помогнем и насочим.

30.07.15
22:17

казано от Биляна Костадинова на 30.07.15, 17:57:

работата ми е пред компютър, което мисля ми е ОГРОМЕН проблем, така че храненето ми трябва да е съобразено с това.

Храната няма как да те раздвижи, няма как да е съобразена със седящата ти работа.Движението трябва да присъства в ежедневието ти.

Колко точно като грамаж не мога да кажа.... Мога да дам пример с храната ми днес: Закуска: Активия с плодове; обяд: таратор(една купичка);  към 16ч три малки праскови и вечеря в 18:30 около 150-200грама печен ориз със зеленчуци с 50гр сирене.
На 25 година съм; 165см и 100 :( килограма...... През останалото време в което не съм на работа движението ми е около 30-60 мин. ходене и движението из къщи(което май не е никакъв фактор).

Благодаря много за помощта!
Поздрави,
Биляна

П.П. Мисля, че и с тази  Активия на закуска не съм много в правия път :(

Теди Илиева

30.07.15
23:34

На теория тялото ти в покой гори на ден 1745 kcal. Сметката се прави тук: http://www.myfitnesspal.com/tools/bmr-calculator
Ако на ден с храната приемаш тези калории, ти ще сваляш бавно килограми , съответстващи на активността ти. За състава и калоричността на отделните храни в сайта има база ето тук: http://www.bb-team.org/hrani

Колкото повече се движиш, толкова по-бърз ще е процеса. Напълно постижимо и здравословно е на този етап да сваляш по 1 килограм на седмица, ако имаш по 3-4 занимания седмично между 30-60 минути. Потърси начин да включиш повече движение, това е задължително. Каквото и да е занимание, което да те раздвижи - дали ще е ходене пеша до работа, ако не целия път, то поне част от него, или някакви организирани часове във фитнес или друг спортен клуб. Всичко става.

За храната: Активия е лош избор. Това е захар и нишестета. По-добре хубаво кисело мляко с 1 с.л. мед.  Ориз може но по-ограничено. Три праскови на ден - не, по-скоро една.
От къде трябва да ти идват въпросните калории - предимно от зеленчуци, зехтин, яйца,  месо и по-ограничено от всичко останало.
Разгледай РБД режима. Мисля, че той е твоят ориентир за момента. Опитай да си съставиш меню по него. Ако не успяваш, обърни се към професионален треньор. Тук в сайта има опитни и компетентни хора, един от тях вече ти писа по-горе.

Не на последно място трябва да обърнеш внимание и на добавките. В рестриктивен режим е задължително да взимаш поне някакъв комплекс минерали и витамини.

Всичко това ти пиша от скромен опит и не особено задълбочено четене. Човек ако сам не се образова по темата, няма кой да свърши тази работа вместо него. Надявам се с това да съм ти помогнала, поне малко.

Мнението беше редактирано от Теди Илиева на 30.07.15 23:35.

31.07.15
10:56

Теди, този тип калкулатори имат лошото качество да са малко неадекватни над определен BMI.

Теди Илиева

31.07.15
11:06

Да, знам, за това писах “на теория”. Все пак е  някакъв ориентир за нея.
Намирал ли си формула, която да е обвързана с BMI? Ще е интересно да я видя и разцъкам.

31.07.15
11:49

Имаше някъде из форума, но не съм я запазил. Ще погледна.
Иначе аз ползвам (в редките случаи, когато меря нещо изобщо) съвършено просташката формула да вадя процента мазнини в килограми от общото тегло преди да го пусна през BMR калкулатор и след това му слагам някакъв дефицит. Като база. След това гледаш какво се случва и коригираш според активност. Това да не се чете като препоръка впрочем, защото също не е особено оптимално. :)

Вземи здравето си в свои ръце. Ето как:

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1