Разяснение относно програма в интернет

19.08.15
14:10

Здравейте, попаднах на тази програма  https://www.muscleandstrength.com/workouts/4-day-maximum-mass-workout   и ми допадна много, но не разбирам някои неща. Може ми да ми разясните малко?
През 5-те минути правя колкото мога повече повторения, но има ли лимит примерно серия да не надвишава 10 и да не е по-малко от 5, или нещо подобно ? Каква тежест да избера и т.н.

И разбира се, как ви се струва като цяло ?

НИ

19.08.15
16:14

казано от DSMHY на 19.08.15, 14:10:

Здравейте, попаднах на тази програма  https://www.muscleandstrength.com/workouts/4-day-maximum-mass-workout   и ми допадна много, но не разбирам някои неща. Може ми да ми разясните малко?
През 5-те минути правя колкото мога повече повторения, но има ли лимит примерно серия да не надвишава 10 и да не е по-малко от 5, или нещо подобно ? Каква тежест да избера и т.н.

И разбира се, как ви се струва като цяло ?

Няма лимит. Целта е да стигнеш до отказ няколко пъти и да натрупаш “метаболичен стрес” (един от основните механизми за мускулен растеж). AMRAP е подобно - означава as many reps as possible.

Ако трябва да съм честен, тая програма хич не струва. Обемът е ужасно голям за една тренировка. Дори да приемем, че си супер напреднал и ти трябва такъв обем, пак е доста не-оптимално да бъде изпълнен в един ден. Ако си супер начинаещ (тренираш от много скоро), може и да сработи такава програма за теб и за известно време (ако и орежеш 1/2 от обема). Иначе не мисля, че ще стигнеш много далеч с такава програма.

19.08.15
16:47

Аха, а как ти се вижда такова разпределение:
Гръб, задно рамо
Ръце
Почивка
Гърди,предно и средно рамо
Крака

Не съм начинаещ(ако мога да се изразя така), просто не съм тренирал по сплитове до сега и има голяма разлика м/у мускулните групи.

Гърдите и краката много си ги харесвам и винаги наблягам на тях, защото ми вървят сравнително лесно, но гърбът е наистина трагичен и искам да е пръв, заедно с ръцете. Мислех си да започна с набирания(искам да наблегна на широчината), след което няколко серии гребане и тяга, и накрая да завърша с 2 скрипеца. Дали правилно ги подреждам ?

И още нещо(вече няма връзка с първоначалния въпрос в темата, но...):
За първи път ще имам възможност да работя на машини и искам за 6-8 седмици да се възползвам. Къде в тренировката да набутам лег-пресата и разгъвача/сгъвача ? Смятам клек и напади да си правя при всички положения, но дали лег-пресата да е преди нападите или след тях ?

НИ

19.08.15
22:43

казано от DSMHY на 19.08.15, 16:47:

Аха, а как ти се вижда такова разпределение:
Гръб, задно рамо
Ръце
Почивка
Гърди,предно и средно рамо
Крака

Не съм начинаещ(ако мога да се изразя така), просто не съм тренирал по сплитове до сега и има голяма разлика м/у мускулните групи.

Гърдите и краката много си ги харесвам и винаги наблягам на тях, защото ми вървят сравнително лесно, но гърбът е наистина трагичен и искам да е пръв, заедно с ръцете. Мислех си да започна с набирания(искам да наблегна на широчината), след което няколко серии гребане и тяга, и накрая да завърша с 2 скрипеца. Дали правилно ги подреждам ?

И още нещо(вече няма връзка с първоначалния въпрос в темата, но...):
За първи път ще имам възможност да работя на машини и искам за 6-8 седмици да се възползвам. Къде в тренировката да набутам лег-пресата и разгъвача/сгъвача ? Смятам клек и напади да си правя при всички положения, но дали лег-пресата да е преди нападите или след тях ?

Забравих да те питам, а и не си споменал, какви са целите ти? Ако просто искаш да се раздвижваш и си тренираш за разтоварване и удоволствие, намери програма която ти харесва и ти пасва на начинът на живот и си я прави с кеф. Обаче ако искаш да постигнеш някакви силови и визуални цели, тея сплитове хич не са за теб.

Това което си написал е много не-информативно и крайно недостатъчно. Само като видя, че има отделен ден за ръце и ми става ясно, че ще има по 200 упражнения и 200 серии за всяка група, което е адски много обем. Дори да си супер напреднал, пак ще имаш 10 пъти повече успех, ако разделиш целият този обем на 2-3-4 тренировки за една и съща група. Тези сплитове са супер популярни, но не забравяй, че хората които ги ползват с най-голям успех, също така употребяват много и различни “помощни средства”. Имаше един професионален билдър, който беше казал, че тренира крака веднъж на 2 седмици, защото иначе растели много бързо... Освен ако не си ударил 6ца от генетичното тото, се преориентирай към тренировки с по-висока честота и по-равномерно разпределен обем.

Относно машините, стандартът е да се поставят след многоставните упражнения и упражненията със свободни тежести.

19.08.15
23:18

Явно не сме се разбрали, но благодаря, че отдели време. Много ми е интересно как по форумите има толкова много наследници на Ванга :(

Carbohydrate

19.08.15
23:36

казано от DSMHY на 19.08.15, 16:47:

Аха, а как ти се вижда такова разпределение:
Гръб, задно рамо
Ръце
Почивка
Гърди,предно и средно рамо
Крака

Не съм начинаещ(ако мога да се изразя така), просто не съм тренирал по сплитове до сега и има голяма разлика м/у мускулните групи.

Гърдите и краката много си ги харесвам и винаги наблягам на тях, защото ми вървят сравнително лесно, но гърбът е наистина трагичен и искам да е пръв, заедно с ръцете. Мислех си да започна с набирания(искам да наблегна на широчината), след което няколко серии гребане и тяга, и накрая да завърша с 2 скрипеца. Дали правилно ги подреждам ?

И още нещо(вече няма връзка с първоначалния въпрос в темата, но...):
За първи път ще имам възможност да работя на машини и искам за 6-8 седмици да се възползвам. Къде в тренировката да набутам лег-пресата и разгъвача/сгъвача ? Смятам клек и напади да си правя при всички положения, но дали лег-пресата да е преди нападите или след тях ?

Тренирай така, както си написал. Аз също така почвах. При начинаещите сериите и упражненията трябва да са повече за да има стрес. При напредналите е по малко вече ;) Лег пресата повтаря движението клек, така, че прави веднъж клек и на другата лег пресата, като основни упражнения. Можеш да почваш с тях, а можеш да почваш от спомагателните, като сгъвачи и разгъвачи - редувай на всяка тренировка ;)

Мнението беше редактирано от Carbohydrate на 19.08.15 23:40.

Вземи здравето си в свои ръце. Ето как:

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1