Проблем при качване на мускулна маса и застой в тренировките

04.09.15
15:10

Здравейте,казвам се Красимир и съм на 18 години,170см,50кг.Като телесен тип съм мезоморф или нещо между ектоморф и мезоморф.Имам около 2 години стаж в залата,а преди това се занимавах 2 години със Стрийт Фитнес,Спортно Ориентиране и тичане(10-12км кросчета всеки ден).Проблемът ми е,че в момента тренирам здраво и се храня нормално,но съм в застой с тренировките,понеже не мога да прогресирам,ако не кача килограми.За кратко време съм качвал килограми(около 3-4кг за 9 дена при огромни количества храна-5,6 пъти на ден),но ги свалям супер бързо и поддържам г/д едни и същи кг.Въпросът ми е какво трябва да направя,за да почна да качвам кг и да ги задържам...Целта ми е да кача още 20-25кг.,които за моя ръст ще са супер.
Това отдолу е моя снимка...сори за качеството,но е изрязана..

Благодаря ви предварително! :)

Колкото и да ти се струва невероятно, може би причината все пак е в... храната. :)
За твоята цел храненето трябва да ти осигурява много енергия, не е достатъчно да бъде много като количество. Разграничи двете понятия - ‘голямо количество храна’ и ‘голямо количество енергия’. Отдели малко време за сметки - виж какво приемаш като енергия и макронутриенти в един типичен твой ден, след това го сравни с нуждите ти (при 20% енергиен излишък, например). Допускам, че някъде там ще излезе проблемацията...

Мнението беше редактирано от Кольо Пияндето на 04.09.15 15:37.

04.09.15
15:29

Ами храната ми не включва т.нар. junk food.Храня се с неща от сорта на месо(пилешко,свинско),риба,ориз,яйца и различни от този сорт храни..Като цяло приемам много яйца,понеже ги обичам и една моя порция представлява 10 яйца,2 стандартни пържоли и някаква гарнитура...Понякога се появява проблем,понеже ако хапна малко повече и на следващото ядене ми е притъпен апетита,въпреки,че съм имал и периоди на яко “тъпчене”.

Това е чудесно, но е далеч от онова, което те посъветвах... :)
Сметка. Приход на енергия и разход на енергия.
Най-практично е причините да се търсят първо там...

04.09.15
15:38

Може би е добре да си взема като допълнение един Carnivor и БЦАА.Вероятно е проблема приема на енергия,но само чрез храненето не мога да имам излишък от ккал.Пък от друга страна,дневно изразходвам много енергия,понеже тренирам и като цяло съм “на крак” както и мисловна дейност(Софтуерно инженерство).Все пак ти благодаря за съвета,пък ще се опитам да кача кг.

Мнението беше редактирано от Krassimir Getoff на 04.09.15 15:39.

ОК, амиго... айде, петък е... :)

Напиши ми тук:
- възраст, тегло, ръст + колко пъти и какво тренираш седмично
- типичната ти храна за един ден (с количества за всичко)

Ще ги сметна вместо теб, че ти нещо си зает както виждам... (giggle)

Мнението беше редактирано от Кольо Пияндето на 04.09.15 15:43.

04.09.15
15:52

възраст-18г.,50кг.,170см.,3-4 дена в седмицата

закуска - палачинки с шоколад или мед/5-6 бр.
обяд- винаги включва свинско месо,но като ястие или на пържоли / 2 порции или 4-5 пържоли + 3 филии хляб + 3-4 лъжици мед(дневно)
следобед - някоя друга лека храна(напр. плодове,салати,щоколад)
вечер - яйца / омлет,пържени,бъркани с масло + картофи на фурна / 5-10 яйца,1 порция

Тези неща са примерни,понеже всяко хранене ми е различно..може даже да включва пилешки дробчета с лук или нещо такова. :)

Приключвам, явно не умея да се изразявам добре на български език.
Ако някой има уменията да пресметне тази храна (енергия и макронутриенти) - нека го направи. Аз не мога.

Ако е под 2800 kcal дневно - това е проблемът.

P.S. Храната не е чак толкова добра, колкото си мислиш.

Мнението беше редактирано от Кольо Пияндето на 04.09.15 16:12.

04.09.15
16:11

Не ти дадох храните като грамаж,понеже не знам точно всяка храна колко е...Предполагам,че на порция по 200-400 грама някъде,но няма как да кажа точно...Съжалявам за недоразумението.

Тогава идната седмица си записвай в края на всеки ден какво си изял. Но не “на око”, “приблизително” или “около”. С точност.
После сметни да записките си и ще видиш колко калории реално приемаш.

04.09.15
16:18

Ще го направя..все пак благодаря! :)

казано от Krassimir Getoff на 04.09.15, 16:11:

...не знам точно всяка храна колко е... няма как да кажа точно...

Разбира се, че има начин да знаеш достатъчно точно. ;)
Няма лоши чувства, но явно оставаме в зоната на общите приказки. :)

Мога да кажа само следното:
- в храната ти има junk food и то може би не съвсем малко (на пръв поглед)
- ако намалиш количеството на захарта в храната си и увеличиш количеството на полезни мазнини ще можеш лесно да си осигуриш по-голямо количество енергия (без това да значи изяждане на повече храна)
- споменатите от мен 2800 kcal дневно са ориентир, не гаранция, но ако редовно не ги достигаш - няма как да станат нещата
- няма нито една причина да приемаш протеин на прах, аминокиселини също не ти трябват
- проблем с качването на мускулна маса нямаш

04.09.15
16:39

Може и да има малко junk food,но мисълта ми беше,че като цяло избягвам бързите храни и полуготовите неща.Пък това за захарта-просто така ми каза един човек,който е бивш борец и охранител.Каза,че на мен ми трябват много захари,за да кача кг.Въпреки,че съм си мислил да се храня с храни,които доставят много енергия,но не засищат толкова и по този начин ще мога да приемам повече ккал.Все пак първо да измеря колко калории приемам и тогава ще видя как да постъпя.Благодаря ти за съвета :) явно досега съм грешал,пък и не съм много навътре с нещата..

04.09.15
16:46

Като пример за висококалорична и полезна храна бих ти предложила различни видове тахан, ядки, фъстъчено масло, кокосово масло, краве масло, заквасена сметана, мазни сирене и кашкавали - все неща , които са хранителни и с над 400ккал/100 гр. ;)

казано от Krassimir Getoff на 04.09.15, 16:39:

Пък това за захарта-просто така ми каза един човек,който е бивш борец и охранител.Каза,че на мен ми трябват много захари,за да кача кг.

Лошо няма, истината не е една единствена и универсална.

Въпросът е - този съвет носи ли желаните резултати?
Ако да - значи проблем няма.
Ако не - значи може би не е най-доброто решение в твоя случай.

казано от Krassimir Getoff на 04.09.15, 16:39:

Въпреки,че съм си мислил да се храня с храни,които доставят много енергия,но не засищат толкова и по този начин ще мога да приемам повече ккал.

Аз затова ти предложих да смяташ - не за друго, а за да видим какво се случва с храненето - много ли е, малко ли е, добро ли е, не е ли... Често си мислим едно, а на практика нещата са малко по-различни (казвам го в най-общ смисъл, без да знам дали при теб е така). Идеята ми е, че ако с храната нещата са ОК, тогава вече можем да тръгваме да търсим решение на ситуацията в други посоки.

04.09.15
16:47

Ще ги добавя към менюто за повече ккал :)

04.09.15
16:49

Съгласен съм,но не се подготвих и написах малко прибързано темата..

Тя темата си е екстра, не си избързал. :)
Ако знаеше със сигурност кое и как - нямаше да питаш, нали така? :)
Просто много от нещата можеш да направиш само ти лично (имам предвид съвета, който Вероника ти е дала).

04.09.15
16:55

Така е..ще пробвам няколко варианта и ще видя дали се получават нещата :) Килограмите са ми малко болна тема,понеже съм на 18 и съм 50кг...което не е никак добре и доста се тормозя.

Вземи и допълнителна доза търпение и постоянство, тия неща не стават от днес за утре. :)
Особено защото съм сигурен, че искаш 20+ kg мускули, а не просто някакви 20 kg… ;)

Докато боравиш с “някъде 5 - 10 яйца, 200 - 400 гр месо” и други подобни, няма да можеш да си изчислиш диета. То е като да казваш тежа между 50 и 100 кг. Такава безсмислица няма. Трябва да звучи като - ям 10 яйца, 3 от които с жълтъците, 350 г месо, 1 литър мляко и т. н. Тогава ще си помогнеш и сам, а и ще намериш много други, които ще са готови да го сторят.

04.09.15
17:11

Всъщност да,но за мен чистенето не е проблем,така че на първо време ми трябва каквато и да е маса...след чистенето поне 10% от нея ще бъде чист мускул :)

04.09.15
17:13

казано от Камен Илиев на 04.09.15, 17:10:

Докато боравиш с “някъде 5 - 10 яйца, 200 - 400 гр месо” и други подобни, няма да можеш да си изчислиш диета. То е като да казваш тежа между 50 и 100 кг. Такава безсмислица няма. Трябва да звучи като - ям 10 яйца, 3 от които с жълтъците, 350 г месо, 1 литър мляко и т. н. Тогава ще си помогнеш и сам, а и ще намериш много други, които ще са готови да го сторят.

Така е,но не се подготвих за темата...

04.09.15
20:44

казано от Krassimir Getoff на 04.09.15, 16:55:

Килограмите са ми малко болна тема,понеже съм на 18 и съм 50кг...което не е никак добре и доста се тормозя.

Защо не си направиш тук един тренировъчен дневник? Може пък тренировките да куцат?

01.10.15
20:05

1. Ако не качваш килограми, най- простичкото нещо е да увеличиш калориите- да консумираш повече храна. Гледай също да приемаш достатъчно белтъчини, въглехидрати и мазнини, да не едното да е за сметка на другото.
2. Не видях да правиш крака- клекове с щанга. Струва ми се, че правиш много повторения на серия. Вместо да правиш 10 повторения на тяга, ориентирай се към 1-3-5 повторения, естествено с по-голяма тежест. Ако без проблем правиш набирания и кофички, добави тежест към тях. Естествено сплита не е единственият начин на трениране. Има редица програми наблягащи на базовите упражнения и силовата прогресия, може да се ориентираш към тях.
3. За няколко месеца какво повече искаш. Нещата не стават толкова бързо, иска се постоянство. Качествено тегло се трупа с години.

Мнението беше редактирано от avitohol на 01.10.15 20:09.

01.10.15
19:22

Здравейте! на 26 години съм с ръст от 184см 77кг.Преди 5 месеца започнах да тренирам по 3 пъти в седмицата като началото бях 70кг.За 3 месеца качих тези 7кг и няма мърдане от там.Тренирах по програма- понеелник-гърди вторник-ръце сряда-гръб.Имам изоставане в ръцете,а гърдите ми вървят добре.Сега започнах да тренирам по следната програма: понеделник 3по10 набиране широк хват,3по10лежанка , 3по10 кофички 3по10 сгъване на прав лост за бицепс ,сряда- 3по10 мъртва тяга 3по10 набиране широк хват 3по10 кофички и 3по10 дърпане на въже на скрипец,петък-само ръце :2 упражнения за бицепс и 2 или 3 за трицепс. Последно време като че ли под пъпа леко се омазних и се полу1и леко коремче и започнах 2 пъти кардио въртяне на колело и коремни преси 2 серий по 40.Храната е следната: сутрин пълнозърнест хляб с месо 3 филий малки после протеин,обед картофи ориз с месо третото хранене пилешка пърйола и четвърто пак нещо готвено.Гледам да ям повече свинско заради хормоните в пилешкото.А след тренировка пак пия протеин.

Вземи здравето си в свои ръце. Ето как:

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1