Подобряване техниката при клека

30.11.15
12:19

Здравейте. Проблема ми е клека е, че когато съм под паралела дупето влиза навътре, прави една извивка в долната част на гърба. Как да го предодвратя? Усещам го и го виждам когато целя коленете да не минават пръстите. Тогава е най-силно изразена тази извивка. Когато леко коленете минават пред пръстите е по-малко, но не е значително по-малко. Трябва ли да правя щангистки разтягания и прочие? Очаквам вашата помощ , за да достигна дълбок и правилен клек. (177см;70кг;15г)

Темата беше редактирана от Димитър Михайлов на 30.11.15 12:39.

Здравей, снимай си изпълнението по възможност и тогава да го обсъдим.

Пробвай с подложки.

30.11.15
17:46

За Коледа ще си купувам щангетки. Изпълнението ще го снимам  вкъщи, имам щанга и ще го пусна вечерта или утре.

Снимай и как клякаш без тежест.

30.11.15
20:38

Като цяло не е много дълбок клека. На снимката в която съм по-клекнал се опитвам да клекна до където мога като колената леко минават пръстите. На другата гледах колената ми да са равни с пръстите и мога да клекна само до там като усещам разтягане в гърба. Стараех се да не се огъва и да влиза дупето на вътре. Мисля, че това е най-добрата форма която мога за момента.

Мнението беше редактирано от Рижко на 30.11.15 20:39.

Carbohydrate

30.11.15
20:42

казано от Валентин Панайотов на 30.11.15, 12:19:

Здравейте. Проблема ми е клека е, че когато съм под паралела дупето влиза навътре, прави една извивка в долната част на гърба. Как да го предодвратя? Усещам го и го виждам когато целя коленете да не минават пръстите. Тогава е най-силно изразена тази извивка. Когато леко коленете минават пред пръстите е по-малко, но не е значително по-малко. Трябва ли да правя щангистки разтягания и прочие? Очаквам вашата помощ , за да достигна дълбок и правилен клек. (177см;70кг;15г)

не си разтегнат, нямаш мобилност просто....

30.11.15
20:59

А с какви упражнения да подобря мобилността си? Кога да ги правя-преди тренировка, вечер преди лягане?

01.12.15
12:05

Значи доколкото разбрах може да се изпълнява в почивен ден(стречинга) и подобрява мобилността и разтегливостта. На прав път ли съм?

Зарежи подложките и щангетите, клякай до където най-много можеш с добра техника, засили поясната мускулатура и, най-важното - разтягай. Разтягай си когато ти е удобно, колкото по-често - толкова по-добре.

16.01.16
21:55

Няма никакъв проблем коленете да минават пръстите на краката. Иначе най-вероятно си вдървен в глезените и за това така се получава.

Кажи честно.

17.01.16
21:42

казано от Иван Благов на 17.01.16, 21:39:

Кажи честно.

Нали държиш сметка, че иронията те се отнася единствено и само до трибойския клек!? :D

Не само, просто така знам, че не е добре да минават напред колената.

18.01.16
14:39

казано от Иван Благов на 17.01.16, 22:10:

Не само, просто така знам, че не е добре да минават напред колената.

Хайде обясни какво точно става като минават коленете?

По-стресиращо е за коленете, също така и за кръста, или поне по мое наблюдение е така.

18.01.16
15:37

Напълно нормално е при клек(особено при по високите хора) колената да минават с малко пръстите на краката. По-стресиращо ще е да се мъчиш да ги държиш зад пръстите.

С минаването на коляното напред усилието върху тази става се увеличава. Това не винаги е добра идея. Въпрос на мобилност, моментно състояние на трениращия и цел на тренировъчния процес.

Зависи и от индивидуалните пропорции. За да запазиш баланса на тежестта в средата на ходилото, може да е необходимо да ти минат коленете пред пръстите, може и да не е.

18.01.16
19:32

В клипа, тоя пич обяснява за преминаването на колената пред пръстите.
Аз съм малко раздвоен в случая. Аз примерно съм 192см. висок. Имам наблюдения, че доста често при по- високите хора, колената отиват пред пръстите по време на клек. Независимо дали имат добра мобилност или не. В моя случай, сякаш колената ми са “на ръба” (така да се каже) пред това да отидат пред пръстите, но все пак си остават зад тях. Познавам едно момче в залата, който е почти 2 метра, доста е мобилен, но винаги при клек, колената му отиват доста пред пръстите. Питал съм го дали има някакъв проблем с колената и прочие, но ми е казвал, че няма.

Мнението беше редактирано от avitohol на 18.01.16 19:32.

Carbohydrate

18.01.16
19:55

тук е съвсем друга техниката на клека....всичко е лостова система, знаел го даже Архимед))) преди много  години...въртящ момент и т.н....мислех да пиша доста, но се сетих, че само с един уред мога да го опиша))) ....и това е крик за повдигане на товари, например, крик за лека кола...разгледайте го внимателно...)..колкото тежеста е по-близко до “ставата”, толкова по малък лост ни е ниобходим - по-къс.....и т.н.

18.01.16
22:33

Разтягах много научих и “Хай бар” и “Лоу бар”. Сега правя трибойски клек защото целите ми са трибойски-състезания и прочие. Колената ми там не минават пръстите.Дълбочината е на ниво при трибойския ,а на хай бар е АТГ.
Благодаря, за отговорите!

Вземи здравето си в свои ръце. Ето как:

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1