Не мога да кача мускулна маса

Здравейте, аз съм момче на 17 и се занимавам с фитнес от 6 месеца. Не се храня с каквито и да е snacks-ове. Приемам 2 пъти дневно омега 3 и веднъж, след тренировка, протеин( scitec 100% whey protein professional). Дори и с 6 хранения на ден не мога да кача мускулна маса( с желаната скорост). Последния месец реших да пробвам 4-седмичната програма на kris gethin, и пак не успях да кача желаната маса. Преди да започна да тренирам бях 68кг около 15% телесни мазнини, а сега съм 72кг 12% телесни мазнини и обиколката на ръката ми порастна с около 2см. Гърдите ми в последните 4 седмици почти не са се променили. Единствената позитива са коремните мускули, които за сега се развиват най-бързо сравенено с другите мускули. Чувствам се по-силен, но не виждам кой знае какви визуални промени от последните 6 месеца. Моля помогнете ми с избора на тренировъчна програма и хранителен режим, съобразени с бързия ми метаболизъм. Благодаря ви

Темата беше редактирана от Ивалин Василев на 08.05.16 19:43.

Здравей!

А каква е желаната от теб скорост за качване на мускулна маса? Реалистична ли е?
Погледни си пак мнението - по-високо тегло си, по-нисък процент телесни мазнини (ако измерванията ти са възможно по-точни и  по-надежден метод), усещаш се по-силен (това не е за подценяване). Всичко това не те ли радва?
Зареди се с търпение, тренираш едва от 6 месеца.

09.05.16
14:33

Ако измерванията са вярни, то си качил над 5 кг. мускули, като в същото време си свалил мазнини. Това е доста прилично темпо, още повече, че едва ли тренираш и се храниш оптимално. И за месец трудно ще видиш визуална разлика в отделно взета мускулна група.
Този kris gethin не го знам кой е, нито ми се проверява в момента що за програма е измислил, но ако е някой сплит с по веднъж седмично мускулна група и 5 тренировки седмично, то не е за теб. С една програма, при която тренираш цялото тяло три пъти седмично, ще качваш мускулна маса и сила много по-бързо.
Относно храненето, тези 2400-2500 ккал. за твоята възраст, и ако тренираш сериозно, ми се струват малко.

Гледайки “before and after” снимки в гугъл, то за 6 месеца не съм постигнал почти нищо. Програмата, която сайтът ми изкара на 1-во място е на Арнолд, но в нея не ми харесва, че не се тренира корем и долна гърда е пренебрегната( в повечето програми не виждам упражнения за долна гърда, необяснимо защо). Бях прикачил снимка с дневните хранения. По програмата, която ползвам сега правя само 1 кардио, тъй като ме бяха посъветвали, че на тазо възраст не ми е нужно толкова кардио. Започвам да се замислям дали да приемам креатин или глутамин, но не искам след като спра да приемам добавката да загубя мускулна маса.

Мнението беше редактирано от Ивалин Василев на 09.05.16 15:55.

09.05.16
16:01

казано от Ивалин Василев на 09.05.16, 15:53:

Гледайки “before and after” снимки в гугъл, то за 6 месеца не съм постигнал почти нищо

не ми харесва, че не се тренира корем и долна гърда е пренебрегната

При такова заключение / първото / , липсата на упражнение/пренебрегването на “долна гърда”  ти е най-малкият проблем.

09.05.16
16:02

Добро впечатление направи, ама с този ти коментар направо.....

Снимки в гугъл не гледай, защото на 49% са рекламни, т.е. преправяни, на 49% са със стероиди и то сериозни дози, и един маалък процент са реални, но точно те не впечатляват с нищо.

Програмата на Арнолд не е програма на Арнолд всъщност. По списания,форуми и т.н.какви ли не можеш да видиш. Не е за теб, но дори и да я избереш - никога не пречи 3-4 серии корем, прасец да вкараш ;)
Тая “долна гърда” се натоварва от 5те серии лег, както и от другите бутащи,но не е лошо във втория ден за бутащи да имаш тежки кофи.

Кардио не пречи да правиш 2-3 пъти, особено ако е тичане и ако напъваш и там за резултати, другото е чекиджийско ;)

Това с добавките направо уби... С креатин и повечко ядене ще усетиш качване на кила и сила, няма как. Ще си доволен и т.н. но ти какво очакваш ? Как мислиш, че действат тези неща, какъв ефект ще имат, колко голям ще бъде, какво и защо мислиш ,че се губи ?

Колко искаш да качиш за тези 6 месеца? Смяташ ли, че тези 6 месеца са много?

Относно програмата “на Арнолд”: щом не е за мен, може ли да ми препоръчате някоя(и по възможност да ми обясните защо не е за мен и как да си избирам програма)? А сега относно добавките: Приемам протеин scitec 100% whey protein professional веднъж дневно, който съдържа % от нужните за организма ми аминокиселини. Колебая се между bcaa, creatine monohydrate и l-glutamine. Това което съм чел за креатина в българските форуми е предимно, че ти пълни мускулите с вода и след като прекратиш употребата му, те спадат. В чужди форуми не съм прочел толкова лоши мнения. Също така бюджетът ми е ограничен, но мога да си позволя още 20-тина лв на месец за добавка. Благодаря за съветите!

09.05.16
23:03

казано от Ивалин Василев на 09.05.16, 16:56:

Относно програмата “на Арнолд”: щом не е за мен, може ли да ми препоръчате някоя(и по възможност да ми обясните защо не е за мен и как да си избирам програма)? А сега относно добавките: Приемам протеин scitec 100% whey protein professional веднъж дневно, който съдържа % от нужните за организма ми аминокиселини. Колебая се между bcaa, creatine monohydrate и l-glutamine. Това което съм чел за креатина в българските форуми е предимно, че ти пълни мускулите с вода и след като прекратиш употребата му, те спадат. В чужди форуми не съм прочел толкова лоши мнения. Също така бюджетът ми е ограничен, но мога да си позволя още 20-тина лв на месец за добавка. Благодаря за съветите!

Щом бюджета ти е ограничен - не взимай никакви добавки. Те не са толкова важни колкото храната.

Вземи здравето си в свои ръце. Ето как:

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1