Въпроси относно режим на хранене и отслабване

21.06.16
16:40

Здравейте,

висок съм 193-194 см и съм около 112кг като голяма част от тях ги качих през последната година. Та сега съм решил да почна да отслабвам и едно от важните неща е храненето. Като гледам най-добре е да започна да спазвам НВД, поне по това което прочетох досега в сайта. Но имам едно друго питане - доколко мога да я комбинирам с плодове? Тъй като ям особено лятото по-голямо количество плодове - портокали, ягоди, банани, ябълки—основно тези. Би ли имало негативен ефект върху режима на хранене? Доколкото прочетох в сайта е добре да се ограничи приема на плодове, но защо това е така? Наясно съм, че плодовете съдържат не малко въглехидрати, но все пак мисля, че и произхода им е важен - имайки предвид, че едно е да изядеш 2 банана и друго е да изядеш едно парче пица.

Благодаря!

22.06.16
09:35

Щом държиш на яденето на плодове и не виждаш противоречие между “НискоВъглехидратна” и “плодовете съдържат не малко въглехидрати”, може би не си обмислил достатъчно добре стратегията си за отслабване? Или НВД просто не е за теб? Напълно възможно е отслабването с яденето на плодове, просто не е НВД. Не се мъчи с диети, които не ти се вписват във вкуса или времето или разбиранията. Моят съвет е да си свалиш MyFitnessPal на телефона, да си зададеш там килограми, активност и цел с килограмите и да си пишеш какво и колко ядеш стриктно ежедневно и ще ти се получат 100% гарантирано нещата. Даже няма нужда да спортуваш ако нямаш време или желание. Няма магия, просто следиш да приемаш по- малко калории от тези, хоито изразходваш ходейки, дишайки, поддържайки телесната си температура, и т.н. Ако вече искаш да задълбаваш, може би трябва да прочетеш повече за макронутриенти, различни стратегии за съотношението и ефекта им, за ефекта от силови и кардио тренировки и защо трябва да правиш и двете и т.н.

Бих ти пожелал късмет, но късмета няма нищо общо с отслабването. Всичко е информираност, желание за успех и воля да постоянстваш. Успех и да казваш как върви.

П.С. А, ако се запишеш в MyFitnessPal, може да ме намериш там.

22.06.16
19:31

казано от Ivan Georgiev на 21.06.16, 16:40:

Здравейте,

висок съм 193-194 см и съм около 112кг като голяма част от тях ги качих през последната година. Та сега съм решил да почна да отслабвам и едно от важните неща е храненето. Като гледам най-добре е да започна да спазвам НВД, поне по това което прочетох досега в сайта. Но имам едно друго питане - доколко мога да я комбинирам с плодове? Тъй като ям особено лятото по-голямо количество плодове - портокали, ягоди, банани, ябълки—основно тези. Би ли имало негативен ефект върху режима на хранене? Доколкото прочетох в сайта е добре да се ограничи приема на плодове, но защо това е така? Наясно съм, че плодовете съдържат не малко въглехидрати, но все пак мисля, че и произхода им е важен - имайки предвид, че едно е да изядеш 2 банана и друго е да изядеш едно парче пица.

Благодаря!

Тичане или колоездене са решението на твоя проблем!

Carbohydrate

22.06.16
20:37

казано от Ivan Georgiev на 21.06.16, 16:40:

Здравейте,

висок съм 193-194 см и съм около 112кг като голяма част от тях ги качих през последната година. Та сега съм решил да почна да отслабвам и едно от важните неща е храненето. Като гледам най-добре е да започна да спазвам НВД, поне по това което прочетох досега в сайта. Но имам едно друго питане - доколко мога да я комбинирам с плодове? Тъй като ям особено лятото по-голямо количество плодове - портокали, ягоди, банани, ябълки—основно тези. Би ли имало негативен ефект върху режима на хранене? Доколкото прочетох в сайта е добре да се ограничи приема на плодове, но защо това е така? Наясно съм, че плодовете съдържат не малко въглехидрати, но все пак мисля, че и произхода им е важен - имайки предвид, че едно е да изядеш 2 банана и друго е да изядеш едно парче пица.

Благодаря!

и двата варианта: бананите и пицата, са лош избор за пример)

22.06.16
23:55

Благодаря на всички за отговорите :)

Пица ясно, че няма да ям, но бананите защо? Знам, че г/д бавно се абсорбират от организма и са богати на въглехидрати, но все  сутрин или по обед?

Иначе бягането в момента няма как тъй като разкъсах връзки на глезена и все още не мога да бягам. След месец може би ще мога да почна. Засега ходя на плуване и фитнес. Като кардио обмислям също тренировка с боксова круша, но отнво трябва да изчакам заради крака.

Иначе какво мислите за ориза? Прочетох много противоречиви мнения за него относно това дали може да се консумира по време на НВД. Точно къде ги четох не мога да кажа, но беше в теми из форума.

Още един въпрос - за закуска ям овесени ядки, семена от чия с кисело мляко и една лъжица мед. Това ок ли е? Иначе зеленчуци от прочетеното досега да разбирам, че мога без проблеми да си консумирам през г/д цялата част на деня?

Мерси!

Теди Илиева

23.06.16
00:37

Като чета, “..това може ли, а онова защо не може”, мисля, че е по-добре да се ориентираш към РБД. Това е най-либералния режим и се понася за спазване за по-дълго време без да чувства човек ограничения. Всичко ти е позволено (има се предвид нормална храна, без боклуци). Единствено ще трябва да внимаваш с количествата.

НВД е за спазване за кратко време (месец някъде). Не е добре да се прави по това време, точно заради многото пресни плодове, което е изкушение за тепърва започващите с диети.

На въпроса ти защо не може банани по време на НВД, вероятно ще намериш отговор в тази тема, която е доста пълна.

25.06.16
12:24

Благодаря за отговора :)

Темата я бях прочел още преди да започна тази и съм направил като цяло изисленията, но от бързото ежедневие ми е трудно да сметна броя калории.

Тъй като понякога имам късни смени на работа какво е най-добре да ям преди лягане 1-2 часа през нощта? Тъй като се пробужда голям глад. Единия вариант е един два яйчени белтъка. А Салата домати и краставици допустимо ли е? Като цяло на хартия поне не виждам причина да има негативен ефект.

Иначе ето пример за това как се храня в момента:
1. Закуска - 50гр овесения ядки, 50гр семена от чия, 1 кофичка кисело мляко 3,6%, 1 супена лъжица мед.
2. Някакъв плод - кайсия, ябълка, ягоди, банани - от 200гр до 400гр.
3. Пилешко филе на скара, 100гр. картофено пюре, 100гр. ориз, 100гр. шопска салата
4. 50-80гр. ядки микс (кашу, бадем,орех)
5. Пилешка пърожола с 300гр. салата.(най-често шопска).
6. 1-2 яйца (белтъци) преди лягане.

Това как ви се струва и има ли някакви големи пропуски в него? Нещо което мога да добавя? Да махна?

Вземи здравето си в свои ръце. Ето как:

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1