изкълчване на пателата.

28.09.16
10:35

Здравейте!Преди 4 месеца си изкарах коляното(луксация на пателата) и бях 1 месец обездвижен ,започнах лека полека раздвижвания и леки натоварвания.Днес ми се случи същото(на същото коляно) и отново-30дни шина и после пак раздвижвания,та ако може да ми кажете за по-нататък какви упражнения да правя за заздравяване на мускула,който държи капачката.

28.09.16
11:17
#1

http://www.bb-team.org/forums/viewthread/80177#p-1230257

Много съжалявам, че травмата е рецидивирала, но мнение 7 от предишната тема изглежда ли ти познато?

Докато си обездвижен си прави по 3-4 серии на ден по 50 повторения стягане и отпускане на бедрения мускул.
Като махнеш ортезата/шината направи рехабилитация - магнитотерапия и ултразвук са двете неща, които смятам, че са ми помогнали. електростимулация на бедрото е също често препоръчвано, но ако си правиш сам масажи и елементарни упражнения не е задължително.
След като свалиш шината (освен рехабилитацията) започни да търкаляш бутилка с крака. След това започни да правиш бедрено разгъване и сгъване без тежест, колкото да движиш ствата и събуждаш мускулите. карай велоаргметър/ колело с висока седалка и постепенно сваляй седалката, за да увеличиш ъгъла на сгъване на колянната става. Постепенно започни да слагаш тежести при изпълнение на бедреното сгъване и разгъване и да клякаш със собствено тегло доколкото ти позволяват мобилността и болката. Всичко, от което те боли е забранено. Болката трябва да е алармата, която ти казва “СТОП”. След като възстановиш пълната мобилност на ставата, което в най-добрия случай е 20-тина дни, че и повече, може да започнеш да клякаш с тежести и да правиш мъртва тяга. Продължаваш с бедреното сгъване и разгъване, като включваш и упражнения за прасец. Има ендо упражнение наречено Поликин степ ъп - прочети за него и го изпозлвай. Разтягай след всяко натоварване, колкото и минимално да е то. Когато започнеш да изпълняваш серии от по десетина и повече повторения дълбок клек без да чувстваш дискомофорт в коляното е време да започнеш да тичаш. 1-1,5 километра са оптимални дистанции за начало. Препоръчвам ти да не тичаш на пътека в началото.  Постепенно увеличи дистанциите и започни да редуваш кросовете със спринтове в различни дни. Продължавай да натискаш на клек, тяга и изолиращите упражнения за краката. Комбинации от клек/тяга (тежко), сгъване и разгъване (средно), подскоци, суингове (интензивно с бройки над 10-15) са много подходящи за изграждане и поддържане на здрава мускулатура на бедрото, което е ключов фактор за постигане на целта - капачката да си стои на мястото.
Едва след като започнеш да клякаш с допълнителна тежест равна на личното тегло, спринтираш, скачаш и правиш 3-5 километрови кросове без болка, дискомфорт или нестабилност в коляното, може да започнеш внимателно да поритваш топка. Препоръчвам ти да се снабдиш с наколенка за активен спорт осигуряваща допълнителна поддръжка на пателата. Не е излишно да има и странични външни планки, които да подобряват стабилността на коляното и да не му дават да се усуква. Поне в началото е задължително да играеш с такава. За след това ще си прецениш дали да я махнеш. Аз още играя с такава и не смятам да пробвам без.
Ще се повторя, но виж дневника ми от юни 2012 и след това. След началото на март 2013 ще намериш добри примерни тренировки за изграждане и поддържане на мускулатурата на бедрата и още нещо.
Успех с възстановяването.

Мнението беше редактирано от Маданеца на 28.09.16 11:49.

28.09.16
15:18
#2

Мерси,ще опитам  и ще споделям в дневника как протича всичко.И да те питам проблем ли е ако продължа тренировките за горна част(лицеви,коремни,планк?)

28.09.16
16:07
#3

Не е проблем, естествено.
Стига да не те боли.
До колкото си спомням аз бях в залата две седцими след травмата и си тренирах за горна част доколкото мога. Преди това ме болеше коляното и го бях оставил да почива. Пак ти казвам прегледай дневника ми и ще намериш отговори на много от въпросите, които те мъчат.
Кажи повече за луксацията. В моя случай капачката беше изместена в дясно и леко над колянната става с повече от пет сантиметра и самата колянна става беше блокирана в полусгънато положение преди да ме наместят. Там където беше капачката преди травмата имаше едно плоско простраснтво, което изглежда отвратително и някак си неестествено.
При теб същото ли се случва или е различно?

Кистата също може да е причина за луксацията.
Ако търсиш специалист мога горещо да препоръчам д-р Хубенов.

Мнението беше редактирано от Маданеца на 28.09.16 16:08.

28.09.16
17:09
#4

Ами ще започна от самото начало-Първата луксация стана в края на май(27),усуках си коляното и беше почти на 100% сгънато,дойде линейка и ми сложиха нещо ,което ми държеше крака в това положение(и с 1мм да го бях мръднал болката бе адска),като отидох в болницата ,след като ми на правиха рентгенова снимка,докторът ми каза,че ще намести капачката по бързата процедура-мръднах самото коляно надясно(само така можех да го мърдам),докторът само стисна капачката и се намести,след това ми сложиха гипсова шина,с която стоях 5 дни.След като махнаха гипсовата шина сложих обикновена шина ,с която стоях почти 30дни,след това започнах лека-полека натоварванията и ,за да не рискувам много реших да започна с велоаргометър ,въртях на лека степен по 10-15мин. (нямах никакви болки) и така в продължение на седмица,след това продължих с малко повече натоварвания -колело на баири,прави участаци не карах по кой знае колко-3км може би съм минавал.И така на следващата седмица реших,че вече може да започна и малко футбол играх по 5-10мин,без да бягам на спринт.После увеличих времето и натоварванията почти на макс-вече беше минал месец от както махнах шината.Започнах най-тежките натоварвания-колело състезателно каране със средна скорост 32-3км/ч,по 30-80,90 мин футбол,като почти през цялото време бях на спринт,започнах и клекове по повече серии,след мсец някъде си купих и наколенката за коляното,защото с нея се чувствам по-сигурно.До тук всичко е без проблеми,преди 2-3 седмици докато ритах усетих болка в коляното,което си изкарах,реших да спра за малко почивка и пак продължих без никакви проблеми,сега 2-3 седмици по-късно и точно докато пътувах си мръднах малко по-рязко коляното и усетих сякаш ,че нещо отвътре се размърда(такова бе поне чувството) ,реших че може да е от рязкото мърдане и не му обърнах особено внимание.После бягах 600м на крос(като за разгрявка) ,след това правих още разгряващи упражнения ,докато не стигнах до напъните -направих 2-3 и усетих остра болка в коляното,след това падах и докато падах видях за секунда как капачката ми са отмества наляво и се връща(за части от секундата) и точно днес тази наколенка беше изпрана от дъжда и нямаше как да я сложа,реших да рискувам и стана каквато стана.
П.П Да имаше плоско пространство и сега цялото коляно ми е надуто,в момента съм без шина,от утре ще я слагам.

Мнението беше редактирано от Kristiyan Goranov на 28.09.16 17:10.

28.09.16
18:23
#5

Върнал си се три месеца назад, приятелю.
Започвай отначало (демек първия ми отговор в тази тема) и забрави за футбол поне за три-четири месеца. Това е най-смелата и оптимистична прогноза, която мога да дам и то при положение, че спазваш стриктно възстановителна програма.
Минал съм през това два пъти. За щастие вторият път имах късмета да имам кой да питам и слушах.
Постой с шината 20-тина предполагам са ти препоръчали и почвай по горната схема. Стъпка по стъпка. Няма друг начин.

28.09.16
18:45
#6

Сега ще постъпя и аз така,защото ако стане още един път за този кратък период ще се наложи в най-лошия случай операция.

Мисля че ще имаш нужда от операция така ми каза лекарят първият път е било най-важно ,защото тогава трябвало съединителната тъкан за тези 30 дни да се върне по старо му
Сега ще правя всичко което мога докато съм на легло а хора добре ли е да махам шината докато спа защото е почти невъзможно да спя с нея

Препоръчани продукти
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1