Хранителни добавки, и време за качване?

05.03.17
15:41

Имам 2 въпроса и знам че има хора с много повече опит, които могат да ми помогнат.
Имам някакъв опит в залата бях тренирал година и нещо, но спрях - нямах достатъчно време, уроци домашни това онова. Преди да спра бях някъде 82кг (използвах суроватка и креатин). Сега съм 76кг, през времето което не тренирах, ядох само глупости от типа на МкДоналд/КФС.
Преди седмица започнах пак да тренирам, още подготвям хеанителния режим но предимно наблягам на храни като месо, риба, яйца, ориз и картофи .
Мисля да си взема бца, креатин и протеин - Добра ли е комбинацията?
Ако не - какво мога да добавя, и защо?
И ако евентуално ги взема, ще ми пречи ли да ги вземам на 1, примерно преди тренировка да ги смеся и след?
Протеина ще ми е нужен само преди и след тренировка; Креатина го приемах по същия начин 4гр преди и толкова след(според теглото ми), за бца-то не знам. Дали ще е по-удачно преди и след или по време на тренировка?

И дали сега е удачно да качвам Маса?

Темата беше редактирана от Музи Сали на 05.03.17 15:46.

Виждането ми съвсем на кратко:
- мускулната маса може да се покачва винаги, не е ясно кое е удобно и кое не
- при едно добро хранене не ти трябва протеин на прах
- креатин - 5 g дневно са повече от достатъчни, прием - когато ти е удобно
- ВСАА - 15-20 g по време и след тренировка

Във всички случаи резултатите ще се определят от качеството на храната, тренировките и почивката ти.

05.03.17
16:14

казано от Кольо Пияндето на 05.03.17, 16:07:

Виждането ми съвсем на кратко:
- мускулната маса може да се покачва винаги, не е ясно кое е удобно и кое не
- при едно добро хранене не ти трябва протеин на прах
- креатин - 5 g дневно са повече от достатъчни, прием - когато ти е удобно
- ВСАА - 15-20 g по време и след тренировка

Във всички случаи резултатите ще се определят от качеството на храната, тренировките и почивката ти.

Отначало искам да ти благодаря за бързия отговор.
Знам че храната ще ми осигури протеина който ми е нужен за деня, но след тренировка протеина на прах  не е ли за предпочитание от колкото храната?
Креатина щом 5гр са достатъчно, да ги разделям или на веднъж ( преди трен)? А в почивните дни пак по 5 грама?

Мнението беше редактирано от Музи Сали на 05.03.17 16:15.

казано от Музи Сали на 05.03.17, 16:14:

...след тренировка протеина на прах  не е ли за предпочитание от колкото храната?

Не са чак толкова спешни нещата след тренировка. Не е там голямата тайна на голямата мускулна маса. Смисъл от протеин на прах виждам само ако нямаш възможност да се храниш поне час след тренировка.

казано от Музи Сали на 05.03.17, 16:14:

Креатина щом 5гр са достатъчно, да ги разделям или на веднъж ( преди трен)? А в почивните дни пак по 5 грама?

Пишем едни статии...
Креатин - повелителят на експлозивната сила
Дългосрочен прием на креатин

05.03.17
16:30

Благодаря ти за информацията. Ако някой има други съвети е добре дошъл :) .

The Barber

05.03.17
16:31

казано от Кольо Пияндето на 05.03.17, 16:07:

Виждането ми съвсем на кратко:
- мускулната маса може да се покачва винаги, не е ясно кое е удобно и кое не
- при едно добро хранене не ти трябва протеин на прах
- креатин - 5 g дневно са повече от достатъчни, прием - когато ти е удобно
- ВСАА - 15-20 g по време и след тренировка

Във всички случаи резултатите ще се определят от качеството на храната, тренировките и почивката ти.

За креатина има ли значение колко дни тренираме, в смисъл аз тренирам 3 дни в седмицата  , а ще го вземам 7 дни в седмицата.

казано от Barber на 05.03.17, 16:31:

За креатина има ли значение колко дни тренираме, в смисъл аз тренирам 3 дни в седмицата  , а ще го вземам 7 дни в седмицата.

Конкретно броят на тренировките (като фактор) според мен няма значение. По-важно е какво правиш в тези тренировки. При три хубави тренировки седмично обикновено си струва... но може да се окаже, че при 5-6 тренировки седмично е със съмнителен смисъл. Причината е в различното разбиране на хората за понятието ‘тежка тренировка’. Креатин се приема всеки ден, да - принципът му на действие е такъв, че това е адекватният подход за прием.

Мнението беше редактирано от Кольо Пияндето на 05.03.17 16:37.

The Barber

05.03.17
16:51

казано от Кольо Пияндето на 05.03.17, 16:36:

казано от Barber на 05.03.17, 16:31:

За креатина има ли значение колко дни тренираме, в смисъл аз тренирам 3 дни в седмицата  , а ще го вземам 7 дни в седмицата.

Конкретно броят на тренировките (като фактор) според мен няма значение. По-важно е какво правиш в тези тренировки. При три хубави тренировки седмично обикновено си струва... но може да се окаже, че при 5-6 тренировки седмично е със съмнителен смисъл. Причината е в различното разбиране на хората за понятието ‘тежка тренировка’. Креатин се приема всеки ден, да - принципът му на действие е такъв, че това е адекватният подход за прием.

За мен разбирането на тежка тренировка е натоварване до така нареченото парене в последната серия- почти до откат. Използвам стандартните повторения. Примерно за големите групи като гърди 3-4 упражнения с по 8-10 повторения за малките 2-3 упражнения. Тренировка около час 10 Мин от която  HIIT на велоаргумегър накрая. На мен ми е тежка :) Примерно днес единия колега си носеше книга :) Със сигурност моята беше по тежка :)

06.03.17
13:42

А предложение за бцаа имате ли, защото един приятел ми каза че това на прах(без вкус) е било много гадно, каза ми да взема хапове, а аз ще го пия заедно с протеина.
Не знам дали да взема на вкус, бцаа-то или да е без вкус, да е на хапове или на прах?!
Той ми препоръча да взема от този ако е на прах :
http://shop.bb-team.org/pure-nutrition-bcaa-blast
Някакви впечетления от продукта?
И съм се спрял на този протеин -
http://shop.bb-team.org/pure-nutrition-100-pure-whey?sku=4352

Дали ще се усети нещо от бцаа-то без вкус, ако го пия заедно с протеина, който има някакъв вкус?

Неовкусените ВСАА са наистина неприятни на вкус. Смесването с протеин няма да оправи нещата. ВСАА на таблетки е решение на проблема с вкуса, но е сравнително скъпо. Овкусен прах е подходящия избор.

Ти, обаче, си държиш на протеина... защо са ти необходими и аминокиселини, и протеин на прах?

Мнението беше редактирано от Кольо Пияндето на 06.03.17 13:50.

казано от Кольо Пияндето на 06.03.17, 13:49:

Неовкусените ВСАА са наистина неприятни на вкус. Смесването с протеин няма да оправи нещата. ВСАА на таблетки е решение на проблема с вкуса, но е сравнително скъпо. Овкусен прах е подходящия избор.

Ти, обаче, си държиш на протеина... защо са ти необходими и аминокиселини, и протеин на прах?

Държа на протеина, защото тренирам рано сутрин, и след това съм на училище и нямам време да ям нещо през това време, а чак в училище и няма как по време на час. Ако има решение, бих го имал на предвид.

казано от Музи Сали на 06.03.17, 14:20:

Държа на протеина, защото тренирам рано сутрин, и след това съм на училище и нямам време да ям нещо през това време, а чак в училище и няма как по време на час. Ако има решение, бих го имал на предвид.

В такъв случай протеинът е удобство, да (макар да е по-скъп от храната).
Не знам дали ще ти е достатъчен, обаче... т.е. дали ще елиминира нуждата от носене на храна.

казано от Кольо Пияндето на 06.03.17, 14:38:

казано от Музи Сали на 06.03.17, 14:20:

Държа на протеина, защото тренирам рано сутрин, и след това съм на училище и нямам време да ям нещо през това време, а чак в училище и няма как по време на час. Ако има решение, бих го имал на предвид.

В такъв случай протеинът е удобство, да (макар да е по-скъп от храната).
Не знам дали ще ти е достатъчен, обаче... т.е. дали ще елиминира нуждата от носене на храна.

Аз си нося, въпроса е че имам междучадие чак след 2часа и нещо си и тогава ям.

Ivaylo Stefanov

08.03.17
14:54

А, какъв е проблема да ядеш след тренировка, докато се придвижваш към училището?
Или да отидеш с 10-15 мин. по рано на тренировка, за да имаш време да хапнеш?
Няколко варени яйца или едно кисело мляко с банани се ядат за няма 5 мин.

Или просто да почакаш до междучасието да хапнеш. Няма да се стопиш за 2 часа без храна, няма страшно.

08.03.17
23:40

Няма никакъв проблем да не ядеш и няколко часа след тренировка, някои даже ползват Intermittent fasting за чисто качване. Аз го ползвам за чистене  и при 300 калории под нужните за ден не губя и грам мускулна маса, като ям последно към 03.00, тренирам към 16.00, не ям след това, играя тенис от 18.00 до 19.00 и ям от 19.30 до 03.00.

Вземи здравето си в свои ръце. Ето как:

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1