Отслабване след операции

29.05.17
15:15

Здравейте,

  Аз съм на 24г. и се казвам Никола, през 2012-13 година ме диагностицираха с вид рак на меките тъкани на рамото . След дълга борба вече една година може да се каже че съм чист с изключение на едно малко образувание с размер 1 см. което е под наблюдение от 1 година и няма развитие. През тези няколко години минах през много неща - Химиотерапия , Лъчетерапия , 13 операции по мои изчисления което доведе до доста застоял начин на живот.В момента съм 150 кг и съм твърдо решен че е време да спра да се самозалъгвам и да се крия зад това мое заболяване. Въпросите ми са следните - В момента мускула на лявото ми рамо почти изцяло липсва и за мен е трудно да правя стандартни упражнения ... какво мога да правя за да отслабна което не включва натоварване на тази част от тялото ми? Какъв режим трябва да спазвам имайки предвид това което тялото ми е минало като терапия?

Здравей Никола,

Радвам се, че си успял да се пребориш и продължаваш да се бориш! И имаш желание да продължаваш, тъй като за да влезеш във форма ще се иска от теб да положиш още доста усилия.

Като за начало препоръчвам да разгледаш ръководствата за начинаещи, ако все още не си попаднал на тях. Те ще ти дадат съвсем базово, но важно знание.

Имай в предвид, че основният резултат ще дойде от начина на хранене, но физическата активност също може да допринесе с много. Не само за отслабването, но за да бъде организмът ти по-активен.

Твоят случай изисква доста внимателен подход и се съмнявам, че ще успеем да ти кажем всичко в една тема, затова съветът ми е да започнеш да водиш дневник тук, където да описваш всичко подробно. Така ще можеш да получиш много повече и по-адекватна помощ.

Вместо да те бомбандираме с купища информация, коя ценна, коя безполезна в твоя случай, е важно като за начало да видим на какво ниво си в момента. Как и колко точно се храниш, как и колко точно се движиш. Така ще можем да ти дадем разумни съвети за това какво да промениш и как да стартираш.

Относно физическото натоварване, ще предположа, че в момента и през последната година активността ти е почти нулева. При твоето тегло и здравословно положение, най-добре е да започнеш с обикновено ходене. По съвсем малко всеки ден. Не тичане, не вдигане на щанги. Ходене. Дори и обикновени движения като ръкомахане или ставане и сядане на стол по няколко пъти на ден ще са достатъчни за старт.

Но за физическата активност отново ще можем да дадем по-точни съвети, след като научим повече подробности за нивото ти в момента.

Затова съветът ми е - започни дневник и ще работим в движение. 🙂

Мнението беше редактирано от Тихомир Велев на 29.05.17 16:01.

29.05.17
16:20

Имаш ли забрана да натоварваш рамото?
Ако не, то точно него трябва да тренираш, за да равиеш доколкото е възможно останалия мускул.

иначе съм съглсен с Тихомир, че е добре да започнеш веднага с лека физическа активност - ходене, разходки по Балкана, каране на колело в парка, лека гимнастика вкъщи със собственото тегло - клекове, лицеви от колене, коремни преси.

Добра идея е да се консултираш на живо със специалист, ако имаш възможност.

Също - правил ли си някаква физиотерапия? нещо препоръчано от лекар?

Мнението беше редактирано от CarnalK на 29.05.17 16:20.

29.05.17
16:36

Здравейте,

Първо да отговоря на CarnalK - да имам забрана да натоварвам рамото!
Второ към Тихомир Велев - нивото ми на движение е от нас до спирката на автобуса на 15тина минути път после от спирката която ми е до работа пак имам 15 минути някъде и в почивните дни ходя с приятели по разходки когато мога така че не съм напълно обездвижен, но не мисля че бягане ще е добра идея тъй като ще натоваря ставите си твърде много. Имах идея да слизам примерно няколко спирки 2 или 3 преди моята като се прибирам от работа просто за да имам движение. А за дневника да ще почна да си описвам деня макар и да е доста еднообразен.

Мнението беше редактирано от Nikola Botev на 29.05.17 17:38.

Добре, значи моята преценка за активността ти е била много далеч от реалността. Аз си представих, че основното ти движение е от компютъра до тоалетната или хладилника и обратно. А ти имаш 30-тина минути ходене на ден, което е много по-добре. На немалко хора това им е цялата тренировка във фитнес залата. 🙂

За бягането и аз съм твърдо против, може би не си прочел правилно.

Относно дневника - целта му не е да бъдеш супер атракция и да си отваряме по пакетче семки всеки път, когато го отваряме. Повечето дневници не са нищо особено и ако се загледаш, повечето хора съвсем накратко описват какво и кога са яли през деня, дали и каква тренировка са имали и ако имат нещо допълнително за споделяне. Нищо специално.

Но подобен тип данни ще помогнат на хората, които те четат, да придобият представа къде може да се поправят нещата и как да стане това по най-оптимален начин.

Като за начало ни трябват поне 2-3 дни, през които да опишеш съвсем подробно какво, кога и в какво количество (поне приблизително) си ял и какво физическо натоварване/движение имаш през тези дни. Действай си нормално, както всеки ден, просто накрая го запиши.

В един момент този дневник може да ти бъде и мотивация да продължаваш напред.

31.05.17
22:12

Дневник

Мнението беше редактирано от Nikola Botev на 31.05.17 22:13.

Вземи здравето си в свои ръце. Ето как:

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1