Отслабване. Изберете своя начин, който ви допада.

Carbohydrate

30.09.17
08:54

Отслабване. Изберете своя начин, който ви допада.

Да си припомним.

В човешкият организъм  се съдържа определено количество енергия, която той непрекъснато харчи и попълва. Този процес никога не спира. Ние ставаме сутрин, отиваме на работа, работим, почиваме, разхождаме се, спим и пак ставаме сутрин и това се повтаря всеки ден. За да попълваме енергията си, ние се храним. На човек му трябва енергия за: 1. Живеене на самият организъм (това е енергия за функциониране и поддържане живот на самия организъм) и 2. Енергия за извършване на всякаква работа. Общата им сума се определя като калориен баланс на организма.
Подробно тук.

Енергия, която организма ни използва идва само и единствено  от глюкозата, която се получава при окисление на въглехидрати и мазнини, както и по анаеробен път (без участието на кислород). Мазнините, при окислението си се разграждат до глюкоза в крайна сметка, а гликогена, който е събран в организма, може да дава енергия по аеробен път (окисление) и по анаеробен път (гликолиза). Белтъците също могат да се трансформират в глюкоза и да дават енергия. Това става, когато запасите на организма от енергия доста спаднат при продължителното му гладуване.

Глюкоза.

Енергията, която организма ни използва, може да постъпва директно в кръвотока след хранене, както и от запасената енергия в организма под формата на мастни депа и гликоген, които се разгражда до глюкоза.

В кръвотока ни циркулира кръвна захар, която отразява съдържанието на глюкоза циркулираща в кръвообращението. Концентрацията на кръвната захар е строго регулирана от организма. При нормални условия, нивото на КЗ е поддържано между 4 и 6 mmol/l.

Подробно тук.

Когато не сме яли определено време, то кръвната захар, която служи за храна на клетките намалява. Регулаторния механизъм се задейства и в кръвотока се пуска порция от запасената под формата на гликоген в черният дроб, глюкоза.

В 70 кг нормално развит човек, съдържанието на въглехидрат в организма средно е:
- Гликоген в черният дроб, след храна, обикновено може да достигне 4-5% от масата му = 72 г.
- Гликоген в мускулите 0,7%  = 245 г.
- Извън клетъчна глюкоза 0,1% = 10 г.
Всичко = 327 г.

И така, ставаме сутрин и вече започваме да горим въглехидрат. Не мазнина, а имено въглехидрат. Работим, тренираме, гледаме кино – горим въглехидрат. А мазнините кога ще горим, сигурно ще питате. Ще стигнем и до там 🙂 . Вече става малко по-разбираемо, защо при диети за отслабване е задължително регулирането на приема на въглехидрати, нали?!).

-СЛЕДВА-

Carbohydrate

30.09.17
18:42

Отклонение
Белтъчините не се натрупват в организма. За това е важно тяхното ежедневно приемане. Това е градивният материал за организма ни.
Въглехидратите се превръщат в мазнини и се отлагат в депа, когато организма няма нужда от излишна енергия, но тя постъпва в организма ни.
—————————————————————
До тук добре. Но възниква въпрос. Колко бързо се възстановява гликогенът  в мускулите и черния дроб, за да направим хранителния си рацион така, че да отслабваме?

Възстановяването на напълно изтощени запаси на гликоген – не е лесна работа. За това трябват дни, а не минути или часове.
При хора, в храната на които влиза въглехидратът, пълното възстановяване настъпва за 2 дни. И обратно, при хора, които употребяват повече мазнини и белтъци или гладуват, се наблюдава бавно възстановяване след 5 дни.
Освен големи количества въглехидрат, които човек използва по време на тренировката си в качеството на енергия, той ползва и мазнини под формата на мастни киселини и в по-малка степен – белтък, под формата на аминокиселини. При големи и продължителни тренировки, когато се изчерпа гликогена, мускулите вече зависят от друг вид енергия, основно от мазнина.
Данните за използването на въглехидрат, в качеството на източник на енергия, сочат, че от първите секунди на физическото натоварване, той е основен източник. При това, няма значение на каква диета сте, ВВД (високо въглехидратна), смесена или с преобладаване на мазнини. Но, когато гликогена започва да се изчерпва, то до 60-85 % от енергията се извлича от мазнините, а не от въглехидратите.
Не всичката енергия обаче, се извлича от мускулния гликоген. Черният дроб също пуска в кръвотока част от своя запас на въглехидрат, който се хваща и използва от мускулите. Освен това, ако по време на тренировка пиете леко сладка тонизираща напитка, то въглехидрата, който се съдържа в нея, също се използва за енергия и така увеличава продължителността на работоспособността на мускулите.
Да обобщим. В процеса на физическа активност ние използваме за енергия основно въглехидрат. Но даже от самото начало на тренировката, по време на тренировка и особено към края, се увеличава процента на използването на мазнината, като източник на енергия. Всичко зависи от това, колко е интензивна и продължителна физическата активност.
-СЛЕДВА-

Bart Simpson

30.09.17
19:34

.

Carbohydrate

01.10.17
14:02

Отклонение

Изследвания на възстановяването на гликоген след физически натоварвания са показали, че употребата на 50 грама въглехидрат през всеки два часа позволява да ускори възстановяването на запасите от гликоген в организма. Средно, този метод  довел до увеличаване на скоростта на възстановяване на 2% за час, а максималното ускорение съставило 5% за час.
Запасите на гликоген се възстановяват за около 20 часа. При употребата на 50 грама въглехидрат всеки 2 часа, пълното възстановяване на гликогена в организма  заема от 20 до 28 часа.
Това трябва да се има предвид от треньори и състезатели, преди състезания.

Мнението беше редактирано от Carbohydrate на 07.10.17 12:51.

Вземи здравето си в свои ръце. Ето как:

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1