Проблеми след отслабване

Здравейте 🙂 На 20 год. съм и от 2 год.с различни режими,лишения,диети свалих над 50 кг. Като повечето от тях за кратък период от време. Всичко беше нормално,но от лятото на сам бях започнала фитнес активно всеки ден,но заедно с това намалих доста калориите. Което осъзнавам чак сега в резултат на това от 3 месеца на сам имам проблеми с цикъла. Той напълно липсва.. Чуствам се слаба и изтощена,всички около мен казват че рязко съм свалила още килограми. Буквално вместо да изградя мускул аз останах без такива. Всички ми казват,че видимо са останали само някакакви кокали. Вече изглежда грозно. Най-много ме притеснява загубата на цикъл. Не искам да кача кг буквално се страхувам от това, а осъзнавам,че е наложащо. Всичките ми кокали буквално пукат,чаткат и т.н... Някакви съвети как могат да се оправят нещата без лекарства,лекари?

06.01.18
18:52

Имах същия проблем, когато набързо свалих 7-8 кг. Нямах цикъл в продължение на над 6 месеца, дори когато увеличих калориите и теглото ми се покачи.
Отидох на доктор и хоп - поликистозни яйчници. Последва пиене на противозачатъчни ии още съю на един никакъв хал.

Съветът ми е да намалиш тренировките и да хапваш повече. И да отидеш на доктор също. Колкото отлагаш, по-лошо. Аз сега си се чудя на глупостта, че толкова време отлагах, също.

Ако наистина си станала толкова слаба, колкото описваш, то проблемът е именно там.

Като за начало задължително ще трябва да повишиш процента си на телесни мазнини, няма друго решение. Телесните мазнини са от критично значение за хормоналната система както при мъжете, така и при жените. Когато паднат под определен процент, различен при различните хора, започват и хормоналните проблеми.

Вероятно ще се наложи да намалиш и тренировъчното натоварване, ако спортуваш нещо и вероятно ще се наложи и промяна в начина на хранене.

Всичко е обратимо, но колко точно време ще отнеме не може да се каже. Може да са 1-2 месеца, може да са 5-6, може и да са повече от 10-12.

Би ли споделила като за начало колко си висока и колко тежиш в момента, както и да опишеш менюто си за 2-3 последователни, за да добием представа и за храненето ти?

Висока съм 169, 59 кг. Не са толкова малко кг даже на мен отново ми се виждат доста,но тялото ми крещи обратното. Сутрин закусвам 50 гр овесени ядки с 2-3 супени лъжици извара,3-4 маслини и 1 чаена лъжичка мед. Към обяд ям салата без да я овкусявам и добавям пилешко месо малко или черен дроб или малко риба. От скоро следобед ян някакъв плод и вечетята същата като обяда. От месеци процедирам по този начин. Мисля си,чв просто съм си изтощила организма след тези 53 свалени кг.

Теглото ти е нормално, но за съжаление общото тегло не дава информация за телесната композиция (количеството телесни мазнини и мускули).

Всички ми казват,че видимо са останали само някакакви кокали...Всичките ми кокали буквално пукат,чаткат и т.н

Тези думи обаче подсказват, че може би телесните мазнини са доста по-малко, отколкото трябва.

Трудно ми е да преценя храненето като количество. Нещо ми подсказва обаче, че е твърде малко. Ако и пилето е основно от филе (бяло месо), то мазнините в храната определено стават критично ниски за добро здравословно състояние, особено за жена.

Проблемът не е непременно, че си свалила 50 кг. Просто в момента си стигнала този етап, в който трябва да направиш обратен завой и да поемеш по друг път.

На първо място - храненето. Прегледай Хранене за начинаещи.

Не е нужно да смяташ калории, но е добра идея да направиш една ориентировъчна сметка колкото точно си набавяш в момента и да си поставиш за цел да започнеш да приемаш редовно поне по 1600-1700 ккал на ден.

Протеинът да е около 1.6 грама за всеки телесен килограм (около 120 грама в твоя случай), а мазнините около 80-100 грама. Останалото нека идва от въглехидрати.

Наблягай на мазни меса, мазна риба, цели яйца, плодове и зеленчуци.

Заедно с това намали фитнес тренировките. Тренирай с тежести 3 пъти седмично. Кардио, ако ти е любима дейност, ограничи до минимум 2-3 пъти седмично по 10-15 минути. Ако го включиш като част от загрявката ти преди тренировките с тежести ще е напълно достатъчно.

Целта на всичко това е да дадеш възможност на организма ти да се възстанови. Повечето храна и мазнини в храната, както и по-ниското натоварване, би следвало да намалят стресовия му отговор и да нормализират хормоналните нива, съответно и менструалния цикъл да се поднови. Да увеличиш поне малко мускулната си маса също ще е от голям плюс.

Не мога да кажа колко точно време ще отнеме, но ако се постараеш да спазваш съветите, до няколко месеца би следвало всичко да си дойде на мястото.

Това, което ти се е случило, се случва постоянно на професионални състезателки по бодибилдинг, които за състезанията си се подлагат на сериозни диети и намаляват значително телесните си мазнини.

След възвръщането на нормални хранителни навици и увеличаване на телесните мазнини, нещата се оправят. Не казвам, че трябва да станеш дебела, просто трябва да уцелиш телесната композиция, която твоето тяло смята за най-здравословна за него.

Вземи здравето си в свои ръце. Ето как:

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1