Качване на килограми с ВМ-НВД

15.02.18
19:54

Здравейте, тежа 60кг, висок съм 175. Трудно ми е да приемам голямо количество въглехидрати, пък и малко разнообразие ще ми дойде добре. Мисля да пробвам да кача килограми с вм-нвд. Изчислих си калориите, за да качвам ми трябват около 2600-2700 калории дневно. Имам гейнър, който няма какво да правя и трябва да го пия.
В една доза има: 435 калории, 77гр въглехидрата, 25гр протеин, 3.5гр мазнини.

Понеже работата ми е такава, че мога да хапвам сутрин към 7:30 и после чак в 12:30. Имам и лека почивка в 11 и в 16 часа, но тогава нямам време за стабилно хапване.
Колкото и да чета, много неща не са ми ясни, затова пиша тази тема.

Чета че трябва да започна сутринта с кисели плодове и след това протеиново хранене. Въобще нямам идея как да структурирам такъв вид хранене.

Някой да помогне?
Мислех нещо от сорта на:
Ядене 1: ябълка, 4-5 варени яйца, поляти със малко зехтин, салата с домати, краставици и 100 грама сирене, но какво да добавя за въглехидрат? Другия вариант е сандвичи с пилешко филе, масло и салата? Или пък сандвичи с лютеница, майонеза, отделно сирене, кашкавал, яйца?
Ядене 2: 50 грама бадеми или лешници
Ядене 3: 150 грама кайма смес или говежда, варен ориз 250 грама ( може да добавя сирене, кашкавал )
Ядене 4: Месо/риба 150 грама, салата със зехтин, 1 доза гейнър

Въоще си нямам идея какви храни да включа и как да структурирам режима. И като цяло може ли с вм-нвд да кача килограми. 🙂

Темата беше редактирана от THE WIND на 15.02.18 19:58.

Здрасти!

Може би доста неща ще ти се изяснят от това ръководство. Защо не му хвърлиш поглед?

Може да качиш с ВМ начин на хранене, както и с всеки друг, ако усвояваш повече калории от изразходваното.
Не е проблем, че нямаш възможност да се храниш няколко пъти на ден и между 7:30 и 12:30 не е чак толкова много време. Важно е просто да си набавиш нужното тогава, когато се храниш.

Може изобщо да не закусваш, ако не ти е ок и ако успяваш да си набавиш калориите през останалите хранения.

Няма такова правило, че трябва да започваш сутринта си с кисели плодове. По каква линия си го чел? Вероятно е било нещо от типа на “разтоварващи режими на чай-мляко-плодове”?

Ако ще се ориентираш към ВМ хранене, защо толкова наблягаш на въглехидратите? Чудиш се какво да добавиш на закуска, споменаваш сандвичи, ориз... това ме кара да те питам: запознат ли си добре с високо-мазнинното хранене?

Пусни търсачка във форума и сайта.

15.02.18
23:10

казано от Вероника Налбатска на 15.02.18, 20:43:

Здрасти!

Може би доста неща ще ти се изяснят от това ръководство. Защо не му хвърлиш поглед?

Може да качиш с ВМ начин на хранене, както и с всеки друг, ако усвояваш повече калории от изразходваното.
Не е проблем, че нямаш възможност да се храниш няколко пъти на ден и между 7:30 и 12:30 не е чак толкова много време. Важно е просто да си набавиш нужното тогава, когато се храниш.

Може изобщо да не закусваш, ако не ти е ок и ако успяваш да си набавиш калориите през останалите хранения.

Няма такова правило, че трябва да започваш сутринта си с кисели плодове. По каква линия си го чел? Вероятно е било нещо от типа на “разтоварващи режими на чай-мляко-плодове”?

Ако ще се ориентираш към ВМ хранене, защо толкова наблягаш на въглехидратите? Чудиш се какво да добавиш на закуска, споменаваш сандвичи, ориз... това ме кара да те питам: запознат ли си добре с високо-мазнинното хранене?

Пусни търсачка във форума и сайта.

Здравей и благодаря за отговора.
Горе-долу съм наясно с повечето неща от ръководството. Затова намерих формули и изчислих, че да поддържам тегло ми трябват на ден около 2100 калории, добавям 500-600 за дефицит и стават около 2600-700 калории дневно. Явно съм на такова мислене, че при тази диета ако не вкарам някакви въглехидрати ще отслабна още повече ( не че има на къде ), и затова съм добавил ориз и гейнър, а гейнъра преди го купувах и мисля да го изпия. Има приятен вкус, не е тежък, не ми пречи да пия по една доза на ден, но ако трябва ще е без него. Проблема е, че никъде не намерих какво трябва да ми е отношението белтъци/въглехидрати/мазнини в тази диета. Изчетох много теми в различни сайтове, но не намерих точно тази информация. Явно въглехидратите наистина трябва да са снижени до минимум. Предпочитам да закусвам сутрин в нас, защото работата ми е натоварваща и не издържам до обяд без ядене.
Ами какво например да хапвам на закуска? Какви плодове да приемам, банани например? Някой храни не мога да ги ям без хляб, затова ще добавя на ден по 1-2 филии. Никога не съм спазвал подобна диета, затова наистина ми е трудно да подбирам какви храни, кога да консумирам. И наистина ли трябва въглехидратите да са много малко.

16.02.18
01:45

НВД принципно е режим на хранене на който се минава за да се отслабва. Такава му е идеята. Като изключим тези, които се хранят така за да намалят процента си подкожни мазнини, остава една малка част хора, които го предпочитат заради избора на храни (въпрос на вкус) или защото голямо количество въглехидрати не им понасят, подуват се и тн.

Не знам какво си чел, но принципно при НВД въглехидратите са от 0.8 до 1 гр. на килограм телесно тегло, протеинът е завишен - към 2.5 на телесно тегло за мъжете и останалото идва от мазнини.
Това е идеята на диетата. Ти обаче искаш да качваш тегло, така че дали въглехидратите ще са повече или мазнините по-малко от определеното, няма особено значение. Най-важното условие за да качваш тегло е да си в положителен калориен баланс.
Не виждам причина да се затормозяваш с излишни, в твоя случай сметки. Просто гледай да се храниш достатъчно и по възможност с добра храна.

Вземи здравето си в свои ръце. Ето как:

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1