Режим за по-добре изглеждащ корем

26.03.18
19:51

Здравейте,

Бих искал да помоля за съвет от разбирачите в този сайт 🙂 На 25 години съм, 174 см. висок, 70 кг. Играя тенис чат пат, плувам, футболче, тичам и т.н. Не е активно. Спортът ми е 2 пъти/седмица. Навсякъде съм слаб и искам сега да кача килограми - с това няма да имам проблеми. С мускулите също - ще започна да ходя на фитнес. Но проблемът е, че имам корем от много ядене на чипс, коли и т.н. А на всичкото отгоре сега спрях и цигарите и по-малко алкохол пия за жалост, което май не е много ОК за корема.

Бихте ли препоръчали какво да избягвам да ям и какво да тренирам най-активно, за да изчистя корема? Казаха ми, че спринтовете, изкачването на стълби, скачането на въже и въртенето на обръч помагали. Има ли по-добри варианти от тях?

Благодаря много за съдействието 🙂

27.03.18
08:25

Чакай още малко да дойде по сериозна пролет, още е рано.

27.03.18
08:27

Иначе разбирачите ще ти кажат че това става с редовни качествени тренировки и качествено хранене и става с годините а не за 1 месец. Колата и чипса не са качествени храни и за това едва ли ти трябва съвет. Айде приятно ...

27.03.18
09:17

Добро утро,

1-во, благодаря за отговора, това за вредните храни - ясно 😄. 2-ро, няма да чакам пролет. Още днес си изкарах карта за фитнес и започвам да ходя 3 дни/седмица и да правя кръгови упражнения. 2 пъти ще правя спринтове. Това, докато някой не ми каже какво да тренирам по-конкретно. Ще понамаля лошата храна. 3-то, нямам години. Виждал съм хора, които за няколко месеца се правят готино тяло. Аз няма да ставам Лазар Ангелов, а и имам сравнително бърз метаболизъм.

Ако някой може да даде препоръки какво по-точно да тренирам за свалянето на корема и някакъв хранителен режим, отново казвам, ще бъда благодарен 🙂

27.03.18
09:26

Няма трениране за сваляне на корем. Най- често като каже някой че има коремче, означава че е натрупал мазнини нетипично повече отколкото по другите места, което е комбинация от ген, омазняване и нисък тестостерон. За гена ясно - не можеш много да направиш, за омазняването трябва да си броиш калориите и да си в калориен дефицит за да топиш мазнини отвсякъде, включително и на коремчето. Тестостерона можеш да си повлияеш като спортуваш, храниш се добре, наспиваш се, спреш алкохола и още други неща.

Ако пък ти е слаба коремната стена и затова корема ти е издут, трябва да почнеш да тренираш ядрото. Питай гугъла за core training и си харесай.

27.03.18
15:40

@Димо, мерси за коментара!

Това сигурно ли е за гена, омазняването и тестостерона? Защото, ако е така - няма проблем почти. Ген - имам бърз метаболизъм. Омазняване - ще намаля на 75-80% вредните неща (ще си оставя количка чат-пат, вафлички и чипсче два пъти грубо в месеца). Тестостерон - това ще е малко по-трудно. Няма проблем със спортуването и със спирането на алкохола, но ще трябва да наблегна на наспиването и редовно хранене.

Ще чекна и за core training-а.

Захващам се и ще пиша, като има някакви нормални резултати, да видим за колко време е станало и може да е в помощ на други хора в бъдеще 🙂

Еми, ако това е, благодаря много!

27.03.18
15:56

Качи няколко снимки на цяло тяло от различен ъгъл да видим какъв точно е проблема, но принципно стопиш ли мазнините цялостно, и корема се повлиява неизбежно положително, както и обратното е вярно - почти не можеш само на мазнините на корема да повлияеш отделно от другите мазнини по тялото. (дали тялото ти складира повече мазничко около корема вече зависи от гена и от тестостерона)

28.03.18
19:03

Ето няколко снимки. Не е много плачевно състоянието, но на фона на това, че съм слаб не е мн готино...

Мнението беше редактирано от Yavor Alipiev на 28.03.18 19:04.

28.03.18
23:04

Нормална физика на нетрениращ човек имаш. Не ти е нищо специално корема, което да се отличава от останалата част на тялото ти.
Иначе както по-горе ти казаха, за 2-3 месеца няма да стане. Вероятно ще има някакво раздвижване на формата ти, но далеч от това, което вероятно целиш. Всъщност не знам какво точно искаш, но ако си представяш, че само едни плочки слагаш и си ок, не е точно така. И тук не искам да те обидя или нещо подобно, а искам да кажа, че си трябва цялостно натрупване на мускули по цялото тяло, включително и в коремната област, иначе и преса не виждам как ще изкараш, освен ако не станеш 50кг на 6% мазнини, което пък не смятам за възможно, предвид че не ти е такъв гена очевидно.

Иначе моят съвет би бил да заучиш основните движения ако си напълно начинаещ и не знаеш как се правят - тяга, клек, лег, военна преса, набиране, кофички. Комбинираш ги в някаква подходяща за теб програма, разпределени на 3 или 4 дни в седмицата и ядеш стабилна храна с достатъчно протеин. Това е за мен начинът.

29.03.18
09:13

@Николай, много благодаря за изчерпателното мнение.

Програмата ми е:
Тренировки: 2 пъти фитнес/седмица + 1 път стрийт фитнес (лостове, кофи и т.н.) + 2 пъти спринтове/скачане на въже/стълби.
За храната г/д имам някаква представа вече какво да ям. Само да попитам последно, ако може, примерно следните храни ОК ли са:
1. Боб с наденица 2. Месо, което не е много омазнено 3. Пилешка супа (макар че пилешко избягвам) 4. Плодове в нормално количество 5. Варени яйца, но само белтъка - чувал съм, че може да се яде колкото си искаш и с жълтъци чат-пат.

29.03.18
09:19

ОК са храните като качество, но все пак трябва и количеството да съобразиш. Поне ориентировъчно трябва да си сметнеш колко калории ти трябват на ден и колко поемаш с нормалното си ядене за да знаеш дали си в дефицит за да чистиш.

AS

29.03.18
09:57

Човека не му се тренира, какво го занимавате с глупости. Чат пат чипсче и количка, чат пат някоя тренировка после чат пат 2-3 бири.


Пич, стегни се и ако искаш да постигнеш нещо в залата зарежи тия цели (от ден до пладне) които си поставяш и се отнеси сериозно. Моят съвет е при тази физика която имаш да се не концентрираш толкова върху корема си. Повярвай ми, погледнато през призмата на бодибилдинга корема ти е най-малкия проблем. С чат-пат няма да стане. С чат и пат другата година по това време пак ще пуснеш подобна леко казано глупава тема. Нищо лично, просто когато влизах тук за пръв път през 2006г. имаше абсолютно същите теми като твоята и мненията вътре бяха пак същите. И се чудя, за толкова години, не разбраха ли хората, че преди да се пусне тема трябва да се прочете нещо ЧАТ ПАТ. За да не се повтарят до болка едни и същи неща. По-скоро основни принципи при заучаването на които нещата биха могли да потръгнат.

Мнението беше редактирано от Az Sym на 29.03.18 09:59.

29.03.18
15:10

@Димо, ясно. Това с калориите ще бъде проучено също.
@Az Sum, силно вярвам, че съм сериозен. Съвет: чети темата другия път до край.

Ще пиша отново след 2-3 месеца, да видим какво се е получило и имат ли реално ефект всички тези съвети, за да са в помощ и на други. Ясно ми е, че разликата няма да е много голяма, но важното е да има по някакъв видим напредък.

AS

29.03.18
15:38

“Силно вярвам, че съм сериозен” звучи твърде несериозно. Хахаха. Благодаря за съвета. Ето и един от мен: отнеси въпроса към бг-мама. “Силно вярвам”, че там знаят от какво имаш нужда и разбират от “режими за по-добре изглеждащ корем”. Все пак 9 месеца го подуват и после рязко спада. Нещо подобно на това което ти искаш да постигнеш. Цяла зима си издуваш корема и сега за лятото искаш рязко да спадне. 😄

Мнението беше редактирано от Az Sym на 29.03.18 15:45.

29.03.18
15:56

@Az Sym,

Ако искаш да спориме за нещо - пиши на ЛС. Ако искаш да помогнеш, каквато е и идеята на форума - дай някакви полезни идеи. Не е нужно да омазваме темата с глупости и да вкарваш някви заядки, които са меко казано не-мъжки, а по скоро пу*******.

Сори за спама, но няма как да не отговоря.

AS

29.03.18
16:25

Не виждам за какво да споримЕ. Това звучи като “ела да се разберем като мъже”. Нямам абсолютно никакви намерения да споря с теб. Какъв би бил предмета на спора? Може би ще се опитваш да ме убедиш, че можеш да спазваш “режим за по-добре изглеждащ корем” (каквото и по дяволите да означава това) с “чат-пат вафлички и колички”? Това, че си поредния невеж, който иска всичко на готово и го мързи да чете си е за твоя сметка, и не ти дава право да намесваш женски полови органи в темата. Все повече почвам да мисля, че темата е за другия форум. 😄 Опитах се да ти кажа, че ако искаш резултати в дългосрочен план трябва да си сериозен защото с чат-пат няма да стане, но ти явно се почувства засегнат и ми даде съвет да чета до край. Толкова теми като твоята съм изчел тук, че като прочета само първите две изречения и вече знам за какво става въпрос. Тъй, че мисля ще е по-добре ти да вземеш да почетеш малко. Аз сега и да ти давам съвети ще е като да ги пиша на пясъка. Няма смисъл да се извиняваш за спама, темата си е твоя, но самата тя е един голям СПАМ. Айде успех с начинанието.

Мнението беше редактирано от Az Sym на 29.03.18 16:27.

29.03.18
16:47

Да, невеж съм в тази област, за това пуснах тема тук, говоря с приятели и чета в интернет. Нали това е идеята? Това е и смисълът на този форум и опцията за мнения, пич.

Разбрах какво ми казваш - че трябва сериозен режим и търпение. ОК, съгласен съм. Това и правя. И споко, не съм се засегнал. Ясно ми е, че положението ми не е хубаво и предварително знаех, че ще има критика.

AS

29.03.18
17:15

Ако съм на теб ще започна от храната. Набавяй си въглехидрати основно от овес, картофи, ориз. Тия  пълнозърнестите фитнесджийски хлябове също са оферта, но за мен лично вкуса им не ми допада. Сметни си колко ще са ти нужни спрямо мерките и целта която гониш. Не е трудно. За протеина е ясно – месо, яйца, риба, млечни продукти и тн. Мазнини – ядки, зехтин, маслини и тн. Ще ти дам едно мое примерно хранене за деня когато се опитвам да накарам раменете ми да изглеждат по-широки от талията.

Хранене 1:
Овесени ядки с мляко, един кисел плод, 2-3 белтъка.
Хранене 2:
Месо/риба,салата, ориз или картофи.
Хранене 3:
Същото като 2 само, че без въглехидрати (тук си прибавям една голяма бучка истинско сирене или кашкавал)
Хранене 4:
Месо/риба, салата, сурови ядки, извара, 2-3 белтъка.

Всички салати вървят с шепа маслини и обилно количество зехтин, че без мазнинка затягат буталата. Тренирай със свободни тежести. Наблягай на тяга,клек,лежанка и въобще се стреми да правиш тежки и базови упражнения. Това е абсолютно аматьорски съвет и не обвързвам никого с него, но е факт, че е изпробван и работи. 🙂

29.03.18
17:38

казано от Yavor Alipiev на 29.03.18, 16:47:

Да, невеж съм в тази област, за това пуснах тема тук, говоря с приятели и чета в интернет. Нали това е идеята? Това е и смисълът на този форум и опцията за мнения, пич.

Разбрах какво ми казваш - че трябва сериозен режим и търпение. ОК, съгласен съм. Това и правя. И споко, не съм се засегнал. Ясно ми е, че положението ми не е хубаво и предварително знаех, че ще има критика.

Въпроса с плочките е много лесен...просто започваш да се храниш във въглехидратен дефицит и на 60 кила ще имаш плочки.Но ти тези плочки не ги печелиш от лотарията...както дошли така си и отишли.Седмица отпускане в храната след постигането им и айде чао плочки...и кво...пак гладуване , защото съм сигурен че няма да удържиш дълго на ограниченията в храната.Друг е въпроса , че докато ги постигнеш тези плочки , в ръцете ще си станал като вятърна мелница , а гърдите вафла Боровец...и пак няма да се харесваш!
  Затова горния потребител , дори и по-остро говорещ , ти е написал истината!Започни да тренираш силово и с амбиция...изгради прилична мускулна маса и тогава мисли как ще дялкаш.Ти си начинаещ и при теб първата година ще е много плодородна , ако си сериозен разбира се.Клек , Мъртва тяга и Лег...това само ти е нужно през първата година и ще растат всички мускули.Чак след това , ако имаш късмета да си работил сериозно и да си изградил едни допълнителни 10кг мускулатура , можеш да помислиш и за плочки....а и ще получиш реални съвети в постигането им.Успех!

29.03.18
17:48

@Az Sym, ясно, мерси. Това също е идеално да го знам за начало. Значи все пак си трябват мазнини, не трябва да се избягват напълно. Чак днес разбрах, че ядките са мазнини... 😄
@XXL, точно заради това искам да тренирам цяло тяло, а не само корем - за да не стана 60 кила накрая... Задължително фитнес.

Между другото - https://itunes.apple.com/us/app/myfitnesspal/id341232718?mt=8 Този app ми го препоръчаха относно измерване на различни единици енергия, белтъчини, мазнини и т.н. Има и за Android - https://play.google.com/store/apps/details?id=com.myfitnesspal.android&hl=en.

29.03.18
17:49

казано от XXL на 29.03.18, 17:38:

...просто започваш да се храниш във въглехидратен дефицит...

Би ли обяснил какво е “въглехидратен дефицит” за непросветените? 🙂

Мнението беше редактирано от Boby_ на 29.03.18 17:50.

29.03.18
18:18

казано от Yavor Alipiev на 29.03.18, 17:48:

Между другото - https://itunes.apple.com/us/app/myfitnesspal/id341232718?mt=8 Този app ми го препоръчаха относно измерване на различни единици енергия, белтъчини, мазнини и т.н. Има и за Android - https://play.google.com/store/apps/details?id=com.myfitnesspal.android&hl=en.

Не съм запознат с това приложение , но е хубаво първо да определиш приблизително процента на телесни мазнини.Така ще знаеш какво е горе долу активното ти тегло , а от там ще можеш адекватно да си организираш и приема на белтък , въглехидрат и мазнина според нуждите.Защото общото тегло включва и сланина , която ти не желаеш да увеличаваш , имайки впредвид че желаеш плочки в бъдеще.

30.03.18
01:03

Майфитнеспала е супер, повечето от форума, които броят калории (включително и аз) това ползваме. Инсталирай и почвай смело, ако нещо не ти е ясно за ап-а, питай.

Вземи здравето си в свои ръце. Ето как:

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1