Съвети относно качване на чиста маса?

15.04.18
17:40

Ходих на фитнес около година и половина, но след като се преместих да живея на друго място нещата се промениха. Спортувам много повече: мма / фитнес / лостове / бягам и извървявам прилични разстояния. На седмица 5-6 дена тренирам.

Наясно съм, че за да се качи мускулна маса трябва приема на калории да е една идея по-висок и има калкулатори за тази работа. Не си броя макроси и калории и попринцип избягвам тесто , захар и каквито и да е боклуци, но понякога си ги позволявам. Въобще не ме кефи да съм омазнен и затова не мога просто да почна един обикновен “bulk”.

Висок съм около 1,80м и вмомента тежа около 65кг. Целта ми е да стана около 70-72кг чисти. Тялото ми изглежда така вмомента; Снимка но ако светлината не е добра няма много общо. Искам да си пълня ръкавите на тениските отново.

Та, слушам вашите съвети: Как да кача мускулна маса без да се омазнявам и какви са ми изборите? Трябва ли да наблегна отново на фитнеса или мога да съм активен, но просто да ям повече?

15.04.18
20:57
#1

казано от stabber на 15.04.18, 17:40:

Ходих на фитнес около година и половина, но след като се преместих да живея на друго място нещата се промениха. Спортувам много повече: мма / фитнес / лостове / бягам и извървявам прилични разстояния. На седмица 5-6 дена тренирам.

Висок съм около 1,80м и вмомента тежа около 65кг. Целта ми е да стана около 70-72кг чисти.

Ами много често тренираш и много енергия изразходваш. Залягай на фитнеса, 3 пъти седмично. Зависи и какви тежести използваш, и имаш ли сила.

15.04.18
21:01
#2

Точно това е причината да не качва, щото много тренира. Евала

15.04.18
21:39
#3

Бъди активен колкото си искаш, просто при период на качване ще трябва да си го навакскваш с храна.

15.04.18
23:24
#4

казано от Petya на 15.04.18, 21:39:

Бъди активен колкото си искаш, просто при период на качване ще трябва да си го навакскваш с храна.

Все пак момчето не е прасе, което може да тъпче килограми храна на ден.

казано от stabber на 15.04.18, 17:40:

На седмица 5-6 дена тренирам.
Висок съм около 1,80м и в момента тежа около 65кг. Целта ми е да стана около 70-72кг чисти.

  И храносмилателната система си има някакъв лимит. Ако имаш почти денонощен разход на енергия (по 16 часа) и 6-7 пъти в седмицата, ще изразходваш твърде много енергия. В целия свят се знае, че мускулите растат по време на почивката, а не при тренировките.

16.04.18
00:21
#5

казано от Миро на 15.04.18, 23:24:

казано от Petya на 15.04.18, 21:39:

Бъди активен колкото си искаш, просто при период на качване ще трябва да си го навакскваш с храна.

Все пак момчето не е прасе, което може да тъпче килограми храна на ден.

Опазил Господ.

Правилно си разбрал, че за да покачваш теглото си и мускулната си маса, това става най-оптимално в калориен излишък.

Да качваш абсолютно и само мускули в калориен излишък на практика е невъзможно (като изключим начинаещите), но за да качваш максимално “чисто”, просто излишъкът калории трябва да е много малък, от порядъка на 5 до 10%.

Ако не смяташ и не искаш да смяташ калории, просто следи числото на кантара и огледалото. Макар кантарът да не дава достатъчно ясна информация за това какво и колко се качва, като ориентир се стреми на седмица да не покачваш повече от 0.5-1% от теглото ти в момента. Ако си 65 кг в момента, значи около 500 грама тегло на седмица или около 2 кг на месец би следвало да са максимумът, който да отчиташ.

16.04.18
21:27
#7

Привет,

ММА, Фитнес, Лостове е много обширно понятие. Опиши по точно какво представляват тренировките ти. Така никой не може да ти каже със сигурност какво трябва да оправиш. Освен, че трябва да блъскаш ядене.

Препоръчани продукти
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1