Лицеви опори (въпрос)

09.07.18
14:48

От лежанката се чувствам доста удървен и не виждам ефект, само ми увисват гърдите, кофичките също, но от лицеви опори със 10-15кг диск на гърба, се напомпвам много по добре и се чувствам много свеж и тонизиран на др ден, дали ще има ефект за стягане и сила?

За стягане да, сила не, но ще покачиш издръжливост.

10.07.18
02:20
#2

Ще ми се да видя как увисват гърдите от правене на лежанка 😄

10.07.18
10:25
#3

казано от Стойко Колев на 10.07.18, 00:43:

сила не

Кажи честно 😄

10.07.18
10:37
#4

казано от Слави Василев на 09.07.18, 14:48:

От лежанката се чувствам доста удървен и не виждам ефект, само ми увисват гърдите, кофичките също, но от лицеви опори със 10-15кг диск на гърба, се напомпвам много по добре и се чувствам много свеж и тонизиран на др ден, дали ще има ефект за стягане и сила?

Прави крака повече и нещата ще се оправят. Ако не стане иди на доктор.

казано от James Hinks на 10.07.18, 10:25:

казано от Стойко Колев на 10.07.18, 00:43:

сила не

Кажи честно 😄

казвам честно

10.07.18
14:05
#6

Значи не си правил лицеви с тежест.

Правил съм и дори съм прави със същите 15 килограма, както е описал автора. Единственото, което ще постигнеш е издръжливост, вместо 30 ще може да издържаш да направиш 35-40-50 след време. Силата, която ще прилагаш винаги ще е еднаква и тялото няма да има стимул да я увеличава, тъй като не му е нужно. Не мислите колега, не мислите... 🙂

Мнението беше редактирано от Стойко Колев на 10.07.18 14:12.

10.07.18
14:14
#8

Стойко, за линейна силова прогресия чувал ли си? 😄
Ако слага всяка/през тренировка по 5кг още като тежест и се тренира силово лицевата опора, ще вдига сила.

П.п тук има нещо тролско 😄

Мнението беше редактирано от Боян на 10.07.18 14:14.

Човекът конкретно написа, че ще слага 10 или 15 килограма диск на гърба. И конкретно пита дали ще му се отрази на силата. Нито е споменавал, че ще добавя допълнителни дискове, нито чували, нито торбички с вода. Попита конкретно и му се отговори конкретно. Защо все търсите нещо наопъки?

10.07.18
14:25
#10

казано от Стойко Колев на 10.07.18, 14:11:

Правил съм и дори съм прави със същите 15 килограма, както е описал автора. Единственото, което ще постигнеш е издръжливост, вместо 30 ще може да издържаш да направиш 35-40-50 след време. Силата, която ще прилагаш винаги ще е еднаква и тялото няма да има стимул да я увеличава, тъй като не му е нужно. Не мислите колега, не мислите... 🙂

Хем мисля, хем съм правил доста повече от теб и по-дълго време. пък и не само аз, а и много друго хора около мен.
Сега да видим защо не мислиш ти:
1. Лицевата опора е движение, в което активно участват много повече мускули, отколкото при лег с щанга.
2. Начина на изпълнение и постигането на висока бройка при лицевите(висока бройка е >100, тия 35-50 не искам и да ги коментирам) гарантират силно постижение на лега. Силното постижение на лега не гарантира обратното при лицевите.
3. Дори и малка добавена тежест(а мисля, че е ясно, че в началото няма как да е голяма) означава бързо увеличаване на силата, точно поради 1. и 2. Дори и да остане на тази добавена тежест, когато стигне сериозна бройка лицеви опори с нея, то вече ще е засилил дотолкова помощната мускулатура, че пак ще е подобрил силата на раменния пояс.

А от мен малко физика. Взимаме предполагаемо тегло на човека 80кг, диск 15кг, дължина на раменната кост 30см, скорост на изтласкването при лицевата упора 2 секунди. То в такъв случай силата, която трениращия ще генерира е (80кг+15кг)*(0,3метра / 2сек*2сек), което е 7,125N (може и да съм крив в сметките)... Както при първата, така и при двадесет и седмата, така и при осемдесетата лицева упора независимо от коя серия, и независимо от първата или от единадесетата поредна тренировка силата, която ще генерират мускулите му ще е равна на 7 нютона. Тя ще бъде константа, докато той не увеличи теглото си, не промени скоростта на движението или не му се издължат ръцете. Няма какво да намесваш лежанки и еди си кое силно упражнение да гарантирало друго силно упражнение. На конкретния въпрос отговарът е НЕ. Сирам с темата, че започна да се обръща на комплексарщина с това кой колко е постигнал.

Мнението беше редактирано от Стойко Колев на 10.07.18 17:32.

10.07.18
18:24
#12

Тоест трениращите само лицеви и набирания не качват сила? Все пак при всяка лицева и всяко набиране все една и съща сила им трябва.

Сметката ти не е съвсем правилна, а и е доста проста.
бъркаш с килограмите, защото не вдигаш цялото тегло, а част от него (малко тригонометрия).
Скоростта не е една и съща на всички повторения.
А и като цяло точно тази механика не е баш едно към едно с човешката биомеханика.

А ако на следващата тренировка направи повече повторения? Тоест е свършил повече работа? Качва ли се силата?
ако започнеш с макс едно повторение с 50 кила, а след три месеца си на 10 повторения с 50 кила? качил ли си сила? В механиката не си - все едно и също вдигаш, но реално си свършил 10 пъти повече работа и имаш потенциала да направиш 1 повторение със 65-70 (a може и повече) кила.


редакция: Това което съм написал по-горе е пример как НЕ се пише мнение. Разбъркано, накъсано, неграмотно. Така е, когато си изпушил цял ден пред компютъра.

по този повод отивам на зала 🙂

Мнението беше редактирано от CarnalK на 10.07.18 19:16.

10.07.18
20:03
#13

казано от Стойко Колев на 10.07.18, 17:14:

А от мен малко физика. Взимаме предполагаемо тегло на човека 80кг, диск 15кг, дължина на раменната кост 30см, скорост на изтласкването при лицевата упора 2 секунди. То в такъв случай силата, която трениращия ще генерира е (80кг+15кг)*(0,3метра / 2сек*2сек), което е 7,125N (може и да съм крив в сметките)... Както при първата, така и при двадесет и седмата, така и при осемдесетата лицева упора независимо от коя серия, и независимо от първата или от единадесетата поредна тренировка силата, която ще генерират мускулите му ще е равна на 7 нютона. Тя ще бъде константа, докато той не увеличи теглото си, не промени скоростта на движението или не му се издължат ръцете. Няма какво да намесваш лежанки и еди си кое силно упражнение да гарантирало друго силно упражнение. На конкретния въпрос отговарът е НЕ. Сирам с темата, че започна да се обръща на комплексарщина с това кой колко е постигнал.

Абсолютно грешно....
Ти можеш да харчиш за едно повторение Х, но това не значи че си приложил същата сила....и не значи че тя ще е постоянна при всяко следващо повторение...

11.07.18
02:25
#14

Стойко , генерално грешиш...да не говорим , че теорията ти даже оспорва високия брой повторения като ефективност.Има голяма разлика в това да изчислиш работата на машина или съоръжение и от друга страна човешкото тяло.Хинкса ти го обясни кратко и ясно.В защита на неговото изказване има доста примери...ето ти един:

12.07.18
11:20
#15

казано от Стойко Колев на 10.07.18, 17:14:

А от мен малко физика.

Физика - само от нервака, от теб не се получава 😄 Най-малкото защото не си наясно нито със самата Физика, нито пък с биомеханиката. Лека подсказка - не сила, а мощност е понятието. Тоест работа и време за извършването и.

Мнението беше редактирано от James Hinks на 12.07.18 11:20.

казано от James Hinks на 10.07.18, 14:25:

казано от Стойко Колев на 10.07.18, 14:11:

Правил съм и дори съм прави със същите 15 килограма, както е описал автора. Единственото, което ще постигнеш е издръжливост, вместо 30 ще може да издържаш да направиш 35-40-50 след време. Силата, която ще прилагаш винаги ще е еднаква и тялото няма да има стимул да я увеличава, тъй като не му е нужно. Не мислите колега, не мислите... 🙂

Хем мисля, хем съм правил доста повече от теб и по-дълго време. пък и не само аз, а и много друго хора около мен.
Сега да видим защо не мислиш ти:
1. Лицевата опора е движение, в което активно участват много повече мускули, отколкото при лег с щанга.
2. Начина на изпълнение и постигането на висока бройка при лицевите(висока бройка е >100, тия 35-50 не искам и да ги коментирам) гарантират силно постижение на лега. Силното постижение на лега не гарантира обратното при лицевите.
3. Дори и малка добавена тежест(а мисля, че е ясно, че в началото няма как да е голяма) означава бързо увеличаване на силата, точно поради 1. и 2. Дори и да остане на тази добавена тежест, когато стигне сериозна бройка лицеви опори с нея, то вече ще е засилил дотолкова помощната мускулатура, че пак ще е подобрил силата на раменния пояс.


Привет, съгласен съм с теб, аз също правя клек/с.тяга/кофички и редувам кофите и лицеви, да ти кажа от лицевите с 20кг диск на гърба, ужасно много се напомпвам и ръцете и гърдите имам чувството че ще се пръснат при 3х20

Препоръчани продукти
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1