Как да сваля 70кг

20.02.19
16:38

Здравейте, на 22г съм, тежа 150кг и съм вискок 175см.

 

Винаги съм бил леко закръглен. Когато бях на 20 тежах 90кг и като цяло всичко си беше окей, но в един момент всичко тръгна надолу. На 7ми август 2016г една баничарка ме отнесе на кръстовището докато бях със скутера. Десният ми крак беше целия потрошен. Докторът ми каза, че пак ще мога да вървя и да потичвам, но никога като преди. Няколко операции, малко депресия и много ядене по-късно и ей ма тук - 150килограмов едвам ходещ загубеняк... и ми писна, писна ми едвам да се изправям на крака, писна ми да не мога да изляза да се поразходя кат хората, писна ми като видя стъпала и да ми се доревава, писна ми да гледам филми и да играя игри по цял ден, писна ми дрехите да не ми седят добре, писна ми да съм зависим от някой, писна ми, писна ми, писна ми - до гуша ми дойде, искам пак да живея като преди, искам си живота обратно.

 


Събрах си мислите и осъзнах, че от реване и самосъжаление файда няма и реших, че първата крачка, която трябва да направя за да си върна живота е да отслабна.
  Започнах да търся из интернет как да отслабна, но информацията която намерих е прекалено много, много неща си противоречат и немога да отсея, затова пиша тук.
Как да започна, какво трябва да направя, да спра въглехидратите ли, да ям предимно мазнини ли, да не ям въглехидрати вечер- как да отслабна?

От драстични мерки няма нужда.
Всичко лека-полека.
Махни рафинираните захари, боклуците, газираното.
Имаш нужда от въглехидрати и от мазнини.
Сметни си калоричният баланс и го орязвай лека полека. Движи се, дори и ходене пак помага.
Важното е да започнеш, резултатите не идват бързо.

20.02.19
21:00

На този етап това, което ще ти помогне в началото е да увеличиш ходенето пеша, лека - полека, с по 200-300метра на ден. Не бързо, просто по-дълго. Започни всеки ден, напиши с какво се храниш ?

20.02.19
21:39

Супер е че ти е писнало. Така и трябва. Гнева е отличен мотиватор. Запомни си мисълта много добре, и в моменти, когато волята ти ще те изоставя най-неочаквано и подло (мръсницата малка и жалка), ще трябва да си припомняш защо искаш да се промениш и да си върнеш нормалния живот. 70 килограма не са малко, затова се подготви за дълга битка. Ще ти отнеме поне 2 години. А после и ще трябва да си задържиш постигнатото нормално тяло.

Това по отношение на мотивацията.

А сега и конкретно как се отслабва.

Отслабването е много просто нещо. Трябва да си в калориен дефицит. Тоест калориите, които изяждаш да са по-малко от тези, които изразходваш. И неминуемо ще отслабнеш. Няма никакви магии - нито въглехидратите, нито мазнините ще те направят дебел ако си в дефицит. Дали ще ядеш по-малко, дали ще изразходваш повече калории от движение и тренировки, или пък и двете - това си е твой избор.

За да си в дефицит, трябва да знаеш колко калории на ден приемаш и колко изразходваш за да направиш математиката. Колко приемаш се установява като си теглиш храната и записваш калориите и смяташ. Изразходването се смята по формула, а ако правиш и някакви тренировки или движения, това се смята допълнително.

Всички тези сметки можеш да се научиш и да си ги правиш на ръка, но много по-лесно е да се регистрираш на безплатния сайт myfitnesspal.com или да си свалиш апликейшъна (през браузър е по-удобен интерфейса) и да попълниш всички данни и всекидневно и честно да си пишеш храната и той ще ти казва всеки ден колко още имаш да ядеш за да си в дефицит. Като си изчерпаш калориите за деня, просто спираш да ядеш, за да си в калориен дефицит. И това е. Правиш това същото всеки ден в продължение на 2 години и ако си писал честно и редовно и си си стоял в дефицит, ще трябва да си смениш целия гардероб и ще си отново нормалния млад мъж, пред който е целия живот да му се радва.

Това е. Като се регистрираш в MFP, ако имаш въпроси, питай.

А какви игри играеш?

21.02.19
07:48

Отслабването било лесно))), ама друг път! То, за това си на тоя хал, защото всичко за теб е калория и сметки ( пиша за Димо))). За да се отслабне, трябва да се промени начина на сегащния живот, а това изобщо не е лесно, защото подсъзнателно, всяка промяна на хомогенната система си е стрес за организва. А точно той не иска това))).....
Успех!

21.02.19
08:56

казано от Carbohydrate на 21.02.19, 07:48:

Отслабването било лесно))), ама друг път!

казано от Димо на 20.02.19, 21:39:

Отслабването е много просто нещо. Трябва да си в калориен дефицит.

Никъде не съм казал че е лесно. Казал съм че е просто и че няма никаква магия. Стоиш си в дефицит - отслабваш. Не стоиш в дефицит - не отслабваш.

Относно

казано от Carbohydrate на 21.02.19, 07:48:

всяка промяна на хомогенната система си е стрес за организва. А точно той не иска това

как пък тоя организъм не се възпротиви на качването на 70 кила за 2 години от преяждане и обездвижване? Защо не се включи някакси магията и да си беше останал в хомогенната система на 90 килограма?

Пак казвам - много е простичко. В калориен дефицит си - отслабваш. Не си в дефицит - не отслабваш. Вече откъде ще извадиш волята и мотивацията да го правиш е отделен въпрос. На сайта на МФП има хиляди и хиляди истории как хората са свалили по 50, по 100 и по 150 дори кила просто като си теглят и пишат храната и си седят в дефицит.

Ето ти и първия линк, който ми попадна, визуалните стимули са добре за мотивацията:

https://www.pinterest.com/darrensurrey/mfp-success-stories/?lp=true

21.02.19
09:08

казано от Carbohydrate на 21.02.19, 07:48:

То, за това си на тоя хал, защото всичко за теб е калория и сметки ( пиша за Димо))).

Ахаха, сега го видях това за дереджето. Че какво ми е на дереджето бе Васе? Откакто ползвам майфитнеспал и си броя калориите съм свалил двайсетина килограма мазно, качих доста мускули и си преструктурирах тялото. Ти някога Васко бил ли си с десетки килограми мазно по теб, от опит ли говориш?

Ето за Ангел от мен лична мотивация:

21.02.19
12:16

Димас, свалих от 102,5 до 84 кг...не са двадесет, но пак са си доста килограми....Ти се зацикляш много на тема отслабване и от както си във форума вече да си корав колкото Кобрата)))), щега....Адмирации за постигнатото от теб 🙂 от 2016 отслабваш тук, и 3,4 години преди това и още не си отслабнал...просто било)))

Мнението беше редактирано от Carbohydrate на 21.02.19 12:20.

21.02.19
12:21

И той не написа повече и дума(Ангел).
Той е от генератора за говорилня.

21.02.19
12:34

казано от Bart Simpson на 21.02.19, 12:21:

И той не написа повече и дума(Ангел).
Той е от генератора за говорилня.

Ахахахахахаахах
Истината е, че това е типично за психиката на дебелите хора... свръхдебелите
Любимите ми изрази са: “Много искам да...” “Омръзна ми да ми се подиграват”.. “Усещам, че е дошло време за промяна.” “Моля ви, дайте ми съвет”
И като дойдат пицитите от Доминос си казваш - “Абе кво съм тръгнал да се занимавам с форуми, то е ясно, че ако реша да отслабна, ще отслабна, ай сиктир, чакай да си хапна, че не съм закусвал”

Мнението беше редактирано от Блажка на 21.02.19 12:34.

21.02.19
13:13

При хора със свръхтегло, натрупано вследствие на някакъв проблем (загуба на близък, претърпяна травма и т.н.), храненето е тип пристрастяване и форма на зависимост, защото храната се използва като заместител на някакъв емоционален дефицит. Това е като всяка една друга зависимост - алкохолизъм, наркомания, комар и т.н. Т.е. освен с килограмите, като външен фактор, е от значение да се преборят и с  вътрешните, психологическите причини, довели до това състояние.
Налага се да се работи в две посоки - към създаване и утвърждаване на здравословни хранителни и двигателни навици, както и към отстраняване на психологическите причини, довели до пристрастяването към храната. Тук важи в пълна сила максимата - “здрав дух в здраво тяло”.
Осъзнаването на проблема е първата стъпка към решаването му.

Мнението беше редактирано от Marcheto на 21.02.19 14:06.

22.02.19
00:53

Димо, благодаря ти за страхотните думи, отначало като срещнах това за броенето на калории в интернет ми се стори като да е прекалено хубаво за да е истина - да мога да ям каквото си искам стига да не надвишава определени калории и да отслабвам, но ето от снимките ти си личи че работи, затова започвам!
MFP показа, че трябва да приемам максимум 1800ккал. за да отслабвам с 1кг на седмица. Утре сутрин първото нещо, което ще направя е да си купя кухненска везна. Лошото е че нещо много често започна да ме наболява кракът, особенно като ходя по-продължително.

 

Имам един въпрос свързан с калорииният дефицит. Пожеже се сещам, че бях срещнал някъде нещо от сорта, че ако седя по-продължително в калориен дефицит, ще спра да отслабвам, даже тялото ми ще започне да складира повече мазнини и метаболизма ще ми се забави и за да предотвратя това периодично трябва да правя чийтдей, което сега като се замисля звучи малко безсмислено, защото ако е така то как е възможно да има анорексици, ама пък от друга страна звучи и правдоподобно, та да правя ли такива чиитдейове и как точно?

 

 

Играя предимно rpg и каквито ми препоръчат приятели или ми изглеждат интересни, ама съм ги спрял. Реших вместо да играя игри да се образовам колкото се може повече за неща свързани с отслабването и фитнеса.

 

 

Междудругото отначало наистина бях се отказал от форума, защото си помислих, че никой няма да обърне внимание на някой като мен, все пак 70кг са доста и едва ли много хора са сваляли толкова за да могат да ми дадат съвет, но добре че хвърлих един поглед. Пак много ти благодаря за нещата, които си написал, дано след две години наистина да си сменя целия гардероб!

22.02.19
01:00

казано от Ангел Матеев на 22.02.19, 00:53:

Имам един въпрос свързан с калорииният дефицит. Пожеже се сещам, че бях срещнал някъде нещо от сорта, че ако седя по-продължително в калориен дефицит, ще спра да отслабвам, даже тялото ми ще започне да складира повече мазнини и метаболизма ще ми се забави и за да предотвратя това периодично трябва да правя чийтдей, което сега като се замисля звучи малко безсмислено, защото ако е така то как е възможно да има анорексици, ама пък от друга страна звучи и правдоподобно, та да правя ли такива чиитдейове и как точно?

Не, няма нужда да правиш такива дни. Не и при твоето излишно тегло. Стига да издържаш на диетата, няма да спреш да отслабваш, докато не стигнеш желаните килограми. Може да се наложи само да регулираш леко калориите, като свалиш повечко кила, но според мен, ако наистина приемаш само по 1800 ккал, ще отслабваш много повече от кило на седмица и това ще продължи доста дълго време.

22.02.19
01:39

.

Мнението беше редактирано от Bart Simpson на 22.02.19 01:44.

22.02.19
01:39

Радвам се, че.се.върна,сега действай.
Ето ти и моя пример, другите са.му се наслушали, но се надявам малко да те домотивира...108-79 kg

Мнението беше редактирано от Bart Simpson на 22.02.19 01:43.

22.02.19
02:14

Здравей Ангел.
Искам и аз да ти дам малко кураж като ти разкажа за един мой много близък човек - брат ми. Пред очите ми свали 50 кг. От 130кг смъкна на 80кг. за по-малко от година.Това се случи преди може би 8 год когато MFP небеше полулярен. И до днес немога да си обясня как се случи това при все че живеехме заедно тогава.Защото въпреки многото килограми той неизглеждаше дебел , а едър.Възрастта сигурно е фактор който работеше в негова полза - тогава е бил на около 22 год. Тия 130кг. ги беше качил за не много дълъг период .
Това което направи той е , че изчисти храната си . Взе да се храни редовно с много салати , плодове, месо и яйца.Вечер след 20h неядеше. Това го пиша само за информация (неказвам , че ти трябва да правиш същото)Не е ходил на фитнес и не е спортувал.Работата му беше  физически тежка с дълги смени.
И понеже много хубаво не е на хубаво единственият дефект от бързото сваляне на многото килограми беше увиснала кожа и стрии. Които при него с течение на времето вече не са чак така видими.
Светлина в тунела винаги има.Чака те много работа.Но пък оттук нататък нямаш какво да губиш. Ограничение с храната и движение.В началото може би ще ти е трудно с движението , но това е пътят. Главата горе и напред :P

Мнението беше редактирано от Maria Kenen на 22.02.19 02:15.

22.02.19
15:15

казано от Ангел Матеев на 22.02.19, 00:53:

отначало като срещнах това за броенето на калории в интернет ми се стори като да е прекалено хубаво за да е истина - да мога да ям каквото си искам стига да не надвишава определени калории и да отслабвам

Е, то така на думи звучи по-лесно отколкото всъщност е. Ти пак ще трябва да правиш внимателен избор какво да ядеш и какво не, защото 1800 калории са ти както 5 понички. Така че ако обичаш понички и си кажеш: “е, ще си хапна, то е позволено”, след петата трябва просто да спреш да ядеш за деня, а пет понички, макар и със същата калорийна стойност, не са същото като цяло печено пиле с 2 кила марули и репички, които също са ти 1800 Ккал. С времето ще се научиш да правиш правилни избори за да се чувстваш сит и да си набавяш по-добри хранителни вещества. Много ясно че е по-добре да изядеш пилето със салатата, но не не е края на света ако си изял една поничка - просто ще оставиш бутчетата на пилето за утре 😄 И пак ще си си в калорийния баланс.

Броенето на калории има и друг фундаментален плюс. Така ще се научиш в коя храна какви калории и хранителни вещества има в какво количество и това ще ти остане за цял живот полезно умение - само като погледнеш яденето на масата и ще знаеш дали е ОК да го изядеш и дори да си сипеш допълнително, или ще трябва да оставиш нещо неизядено за да си на баланса или в дефицит.

22.02.19
19:55

1500 ккал е големият чипс 🙂 - енергия без съдържание....от една страна си в калориен дефицит, а от друга си нанасяш още вред за организма и отстъпваш с 3 крачки назад в отслабването, ВЪПРЕКИ калорийния дефицит... Димо постоянно пише за дефицита)). което е правилно, ако учим физика, защото Закона за съхранение на енергия съществува!...Но нашият организъм е жив и е нещо повече от сухи закони. На него му трябват градивни материали, като белтъци, които строят, като тухли, структурите ни, трябват ни мазнини (не всички), които изграждат защитата на електрическите ни връзки - нервите (и т.н.), въглехидратите, които мозъка и мускулите използват за енергия. Трябват ни и добавки, като витамини и минерали, без които организма не може да работи добре....Това ли е?! Не! Трябват ни добри бактерии в организма ( червата ни), които да разграждат добре нашата храна....Организма е като добре смазан часовник, трябва да се поддържа и да се смазва, да се бърше прахтта))....Да, и да се пие вода)), не за да ръждяса часовника)))...но, понеже сме основно вода, то липсата й се отразява негативно на организма ни.....Фибри!......”Петка, не всичко е пари!”, казал Чапая)))
Написал съм това с една причина...Ако си оправиш храненето, ще постигнеш заветната си цел! 🙂
П.С. ако само броиш калории, без съдържание, то можеш да отслабнеш. Но, ако броиш калории и се храниш с подходящи продукти - можеш да си задържиш резултата за винаги!

Мнението беше редактирано от Carbohydrate на 22.02.19 20:08.

Здрасти и от мен!

Виждам, че доста информация са ти дали, така че действай. 🙂
Мисля, че ще ти е много полезно да си направиш дневник тук - обществото е готино, понякога се водят разпалени дискусии, но дори и нещо да ти се стори с рязък тон, то бъди сигурен, че на 99% намеренията са добри.
Та, правейки дневник, ще описваш редовно храната си, ще даваме повече и по-конкретни съвети.

Универсален режим няма, но при твоя случай бих препоръчала следното:
- 2-3 основни хранения дневно (ако си чел за честото хранене - по 6 пъти - то не е за теб)
- въглехидратите да са ти по-ограничени (примерно само в едното хранене, до 1 филия хляб, шепа сварен ориз и т.н.; НЕ на закуска)
- умерено мазнини (слагай по 1-2 с.л. зехтин в салатите; прави си омлет с краве масло)
- достатъчно протеин - на всяко хранене да имаш стабилна порция (примерно 150-200 г месо, това мерено в готово състояние; може да правиш закуска с 3-4 яйца и после обяд и вечеря с по 150-200 г месо и салати)
- зеленчуци на корем, като наблягаш на тези с по-високо водно съдържание, пък и сега вече излизаме от гадния откъм избор на зеленчуци зимен сезон и ще има повече разообразие и повече свежи зеленолистни, които е добре да имаш
- дъвчеш бавно

Разнообразявай си храните, за да не ти писне.
Не знам как се храниш сега и какъв тип човек си. При някои хора, ако въведат от раз промените, това оказва обратен ефект и се дънят. При други пък това е начинът. Прецени кой тип си и ако си от първия - въвеждай по 1 ново нещо всяка седмица и махай по 1 вредно нещо всяка седмица. Така обаче ще е по-бавен процесът.

Колко вода пиеш? Мисля, че около 3 л е хубаво да имаш.

Можеш ли да плуваш? Ако те болят стави следствие теглото, плуването в съчетание с режима ще ти се отрази добре. Като свалиш повече килограми, ще можеш да вкараш и дълги разходи, упражнения.

Успех!

23.02.19
08:55

В 20 гр. олио има калории колкото в 1кг домати wtf….Вчера са майндблоунах. Направих списък с храните, които ппц консумирам и калориите които съдържат и ги подредих в шест графи - протеини, въглехидрати, мазнини, плодове, зеленчуци и джънк. Засега мисля, че така би ми било най-лесно да си структурирам храненията.


Найстина хората тук са готини. Благодаря на всички за куража и мотивиращите думи и примери. Да четеш такива позитивни и приветливи неща действа много ободряващо!


Незнам колко вода пия на ден, ама съм сигурен, че няма 3 литра. 3 литра ми са струват доста. Днес ще пробвам да видя дали ще мога да изпия толкова.
Плуването ми е едно от любимите занимания, но в момента няма къде.

24.03.19
00:43

Анга, к’во става брат, как я караш, до къде я докара?

Препоръчани продукти
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1