Въпрос относно системата 5х5

09.10.20
16:41

Здравейте, аз съм на 24, тренирам от доста време, но с прекъсвания. Не бях тренирал 1 година, започнах да тренирам преди 2 месеца и мисля да опитам системата 5х5. Висок съм 175см, тежа 67кг, знам че трябва да качвам и това целя.
Имам 3 въпроса относно 5х5 системата и ще съм Ви благодарен ако ми помогнете. Ще направя дневник и ще гледам да съм редовен във записките, храната и тренировките.

Намерих доста вариации на системата 5х5, спрях се на следната:
Тренировка А:
-Клек 5х5
-Лег 5х5
-Гребане с щанга 5х5
-1 упражнение за бицепс

Тренировка Б:
-Клек 5х5
-Раменни преси 5х5
-Мъртва тяга 5х5 или 1х5?
-1 упражнение за трицепс

*Въпросите са ми:
-Може ли да заменя гребането с щанга с някое друго упражнение, и ако да, с кое?
-Мъртва тяга 5х5 или 1х5, защото изчетох доста теми за тази система, но пише различно?
-Примерно на клек първо загрявам 2-3 серии и след това правя 5х5, нали така, а не загряващите серии да влизат в 5х5

Темата беше редактирана от havelock. на 09.10.20 16:42.

09.10.20
16:59

казано от Die Sel на 09.10.20, 16:41:

*Въпросите са ми:
-Може ли да заменя гребането с щанга с някое друго упражнение, и ако да, с кое?
-Мъртва тяга 5х5 или 1х5, защото изчетох доста теми за тази система, но пише различно?
-Примерно на клек първо загрявам 2-3 серии и след това правя 5х5, нали така, а не загряващите серии да влизат в 5х5

- Може, но не е желателно. Програмата има прекалено малко упражнения и всяко от тях трябва да ангажира максимално много мускулни групи, затова и е сложено гребане с щанга (и предполагам се има предвид гребане с щанга от пода, или т.нар. пендлей гребане), вместо набиране.
- 5х5 в пирамида, като само последната е с максимална тежест за 5 повторения.
- принципно е така, но и втория вариант е ок, примерно първите две да са с 50 и 70% от тежестта, и последните 3 да са с еднаква тежест.

09.10.20
17:00

-Може ли да заменя гребането с щанга с някое друго упражнение, и ако да, с кое?

Да, с набиране. Първо без тежест, после почни да закачаш тежест и да качваш закачената тежест.

-Мъртва тяга 5х5 или 1х5, защото изчетох доста теми за тази система, но пише различно?

1х5, преди това няколко загряващи серии. Една работна серия от 5 повторения. Стремиш се всяка следваща тренировка да качваш тежестта на работната серия.

-Примерно на клек първо загрявам 2-3 серии и след това правя 5х5, нали така, а не загряващите серии да влизат в 5х5

2-3 загряващи, после 5х5 работни.

Това е варианта за начинаещи. След това може да прочетеш за Тексаския Метод на Марк Риптоу :)

09.10.20
17:17

Благодаря за отделеното време и бързите коментари.
Исках да сменя гребането с щанга  с набиране с надхват или подхват, защото гребането не ми е от любимите упражнения и много ме боли кръста от него.

Забравих да попитам да спазвам ли това правило за тежеста на клека?
В понеделник ако правя клек 5х5 с 80кг, а в сряда да го правя 5х5 с 65-70кг с 10-15% по-леки тежести от понеделник, а в петък да правя клек 5х5 например 5х50кг, 5х55кг, 5х60кг, 5х65кг, 5х70кг.
Така както пише в статията за 5х5 :)

Мнението беше редактирано от havelock. на 09.10.20 17:19.

Имаме план за твоята по-добра спортна форма!

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1