Как да кача 10 кг

01.01.22
15:56

Здравейте, момче на 21г съм, висок съм 177 см и тежа едва 53 кг. От както се помня винаги съм бил кльощав, но все си мислех, че щом изляза от пубертета, ще наддам с килограмите...уви - не се случва. Не пия алкохол, не пуша цигари и ям всичко. От скоро започнах да тренирам с дъмбели вкъщи, но продължавам да съм закотвен на тези килограми. Скоро ще си направя и изследване, да не би да е нещо хронично. Ще се радвам, ако ми дадете някакви съвети как мога да кача 10-15 кг, хранителни добавки не съм взимал до сега.

Хранителен режим. Силови тренировки.

04.01.22
14:07

казано от Stefan Petrov на 01.01.22, 15:56:

Не пия алкохол, не пуша цигари и ям всичко.

“Ям всичко” не е равно на ям достатъчно. Познавам слаби хора, които ядат “всичко”, но в количества, адекватни за жена, а не за здрав, трениращ мъж.
Увеличи количествата на храната поне с 500 калории дневно, и почни да ядеш по-калорични храни, ама редовно, а не един ден да се натъпчеш, и после два дни да гладуваш.
И ще качваш. Ама без адекватни тренировки (щанги, не дъмбелчета), каченото ще е основно мас.

04.01.22
14:17

Много зависи каква ти е активноста. При някои хора, качването на килограми е трудно много, при други е обратното. Аз също бях като теб.

Основното е да правих хубави тренировки, а апетита идва с тренирането. Няма как да качваш килограми, ако нямаш адекватно движение, просто защото не ти се яде. Това всъщност е адекватния отговор на тялото и ти го имаш докато си млад. С времето става зле и точно обратното, тялото привиква на това и започваш да дебелееш основно на мазнини.

Дефакто ти трябва да ангажираш долната част на тялото в трениране. Говоря крака, задник и тн .. Най-добре е да си избереш един хубав спорт и да се занимаваш с него.
Щангите задължително, като спомагащо. Понеже тук е фитнес форум, ще ти кажат щанги, но аз не мисля че трябва да се ограничаваш чак толкова :) ...  Запомни, крака и задник, това ти е най-голямата мускулна група и от нея зависи състоянието на сърдечно съдовата ти система :)

04.01.22
14:28

казано от kaloyan на 04.01.22, 14:17:

... Понеже тук е фитнес форум, .....

Тц, това е форум на силачи, палЪрлифтери и бодибилдъри :-) Щот нали, като кажеш “фитнес” и хората си представят пътечки и тонизиращо разцъкване по скрипците.
Не знаех, че ако искаш да качиш предимно активно тегло, щангите трябва да са спомагащи, а не основни :-) Но щом казваш :-)

06.01.22
21:42

Не съм особен фен на месото и май ще трябва да променя това, ако искам да натрупам килограми. Като цяло нямам за цел да ставам някакъв бодибилдър или нещо от този сорт. Просто искам да кача малко мускулна маса най-вече в горната част - да разширя раменете и да оправя гръдния кош. Фитнесът като опция го изключвам, защото нямам толкова свободно време, пък и съм останал с лоши впечатления от фитнесите, които съм посещавал в моя град...все гледат да ми пробутват някакви химии, добавки и т.н, а аз съм против тези неща. Мисля да си купя лежанка (или да си направя) и да тренирам така. Гледам, че колегата по-горе е писал, че трябва щанга и с “дъмбелчета” няма да стане. Някой може ли да ми обясни какво пък е толкова различното между щангата и дъмбелите, че с едното да може, а с другото - не.

06.01.22
21:58

казано от Stefan Petrov на 06.01.22, 21:42:

Някой може ли да ми обясни какво пък е толкова различното между щангата и дъмбелите, че с едното да може, а с другото - не.

Ако на дъмбелите можеш да работиш с тежести около 2 пъти по-големи от твоето тегло сигурно няма да има разлика. :D

Вземи здравето си в свои ръце. Ето как:

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1