13.08.16
00:00
#8481
Ясно. Видях, коментарите за това как си дошъл в БГ, но явно не съм прочел, кога пак си отишъл в Стокхолм. А и не знаех, че са те командировали баш в родината, което си е супер.
Все пак съм нов във форума и не ви познавам добре, та някъде ми се бъркат нещата, когато попадна на откъслечни факти. Не, че следя кой какво прави де. Не ми е работа.
Поне тренираш на хлад, по-приятно е 8-)
13.08.2016 г.
Колоездене:
6,6 км за 0:23 ч, средна скорост 17,3 км/ч,
Добавки:
1. Към 7 - 3 таблетки Orange Triad на Controlled Labs, 1 грам магнезий бисглицинат.
2. Преди лягане (план) - 3 таблетки Orange Triad на Controlled Labs, 5 грама креатин на AST Sport Science, 10 грама рибено масло, 1 грам магнезий бисглицинат.
Обобщение за деня:
Този уикенд се правим на туристи в Стокхолм - голямата щерка е на гости и използваме това да обиколим музеи и зебележителности.
Сутринта започнахме с Техническия музей, на поляната пред който имаше събиране на местния клуб на Алфа Ромео. Самият музей беше доста интересен - имаше зони за деца, приличащи на Музейко в София (но толкова, колкото болид от Формула 1 прилича на селски тунинг на Опел Калибра), имаше и доста интересни неща за възрастни, изкушени от историята на технологиите.
От Форд модел Т и парна пожарна кола през самолети от зората на авиацията до спътници.
После продъжихме с музея Vasa - през 1628 г. корабът Ваза, гордостта на кралския военен флот, потъва при първото си пътуване на 1500 метра от мястото на пускането си на вода и остава там през следващите 333 години, докато през 1961 г. морски археолози не го изваждат. Следват години на реставрация и консервиране. Буквално около кораба построяват музей. Допреди десетина години дори са допускали разходки по палубата на самия кораб, но в последствие откриват, че методите за консервиране не дават добри резултаит и вековното дърво се разлага. Дори при това положение Ваза е най-добре запазеният в света дървен кораб от този период. И е ОГРОМЕН - изобщо не съм си представял, че е възможно да има дървен обект с такива размери! Около него е създадена цяла експозиция, включваща възстановка на каюти, лицева реконструкция на членове на екипажа и какво ли не още. Определено е нещо, което човек не вижда всеки ден.
След Ваза минахме с лодка през залива, а след това се разходихме в Гамла стан (стария град). Там не пропуснахме да посетим Музея на Нобеловите награди, от който аз лично останах леко разочарован. След него минахме и през Кралския дворец. Вече бяхме уморени и преситени и не му се насладихме особено, макар че имаше и интерени неща.
Уцелихме и смяната на караула. Най-интересното в нея беше фактът, че един от гвардейците беше дребна млада жена от азиатски произход. Опитвам се да си представя жена от малцинствата в българската гвардия, даваща караул пред Президенството...
Но да не се отклоняваме. Денят беше без фитнес, но с доста километри пеш и много нови впечатления. Стокхолм определено е град, в който има какво да се види и си струва да бъде посетен за няколко дни.
Храна:
Не знам още.
14.08.2016 г.
Колоездене:
Към 25 км за ужасно много време, средна скорост на охлюв с коксартроза.
Добавки:
1. Към 7 - 3 таблетки Orange Triad на Controlled Labs, 1 грам магнезий бисглицинат.
2. Преди лягане (план) - 3 таблетки Orange Triad на Controlled Labs, 5 грама креатин на AST Sport Science, 10 грама рибено масло, 1 грам магнезий бисглицинат.
Обобщение за деня:
Туризмът продължава. :) Днес ходихме до аквариум и джунгла с пеперуди в Хагапаркен, после до ботаническата граднина, след това се качихме на лодка до първия остров от архипелага - Fjäderholmarna. Много приятно местенце - гора, море и заведения. Вече са го обърали на есенен режим, но пак беше добре.
Планът беше да минем и през Природонаучния музей, а накрая да завършим с Историческия, но и двата останаха за някой друг уикенд.
Тренировка също нямаше. Утре...
Храна:
Пак вдигнах калориите - с това колоездене и ходене в последните дни разходът ми се е вдигнал много и тялото ми просто си го иска.
15.08.2016 г.
Дърпащи А
Загрявка + адаптация:
Мъртва тяга с широк хват - 4х70, 4х120 кг.
Набирания - 3-4.
Работни серии:
1. Силова част (по ред):
1.1. Мъртва тяга с широк хват - 3х175, 2х175, 2х175, 1x170 кг.
1.2. Набирания в раменен надхват с доп. тежест - 4х32, 3х32, 3х32, 3х32 кг.
1.3. Високо изтегляне от земя - 5х120, 4х120, 3х120 кг.
1.4. Гребане с дъмбел от земя - 8х52, 8х52, 5х52 кг.
2. Разтягане и мачкане за тренираните мускули и сухожилия.
Обобщение за тренировката:
Горе-долу добре днес.
Положително:
- На тягата стабилизирам 175. Тежи почти еднакво на хвата и на краката, така че засега нещата се развиват добре.
- Без никакви болки днес, освен страничната част на бедрата, която обаче е от умора от многото ходене и колоездене в последните дни.
Отрицателно:
- Нищо, от което си струва да се оплаквам.
Колоездене:
17 км за 0:58 ч, средна скорост 17,6 км/ч,
Добавки:
1. Към 7 - 3 таблетки Orange Triad на Controlled Labs, 1 грам магнезий бисглицинат.
2. Преди тренировка - 4 грама бета аланин на Bulk, 4 грама аргинин алфа кетоглутарат на Bulk, 1 грам ALCAR на PrimaForce.
3. По време на тренировка - 14 грама IntraWorkout на Bulk.
4. Преди лягане (план) - 3 таблетки Orange Triad на Controlled Labs, 1 грам магнезий бисглицинат, 10 грама рибено масло.
Обобщение за деня:
Понеделниците са си понеделници навсякъде по света, а вероятно и във Вселената.
Храна:
Средна работа.
казано от Boby_ на 15.08.16, 20:39:
15.08.2016 г.
Обобщение за деня:
Понеделниците са си понеделници навсякъде по света, а вероятно и във Вселената.
Тук малко сбърка. Във Варна днес е почивен ден ;)
казано от Енев на 15.08.16, 23:08:
казано от Boby_ на 15.08.16, 20:39:
15.08.2016 г.
Обобщение за деня:
Понеделниците са си понеделници навсякъде по света, а вероятно и във Вселената.Тук малко сбърка. Във Варна днес е почивен ден ;)
Понеделник не се отменя, само се отлага...
16.08.2016 г.
Колоездене:
Общо 15 км за 00:43 ч, средна скоросто 20,9 км/ч.
Отбелязвам отделно рекордно връщане:
- 7,52 км за 00:19:52 ч, средна скорост 22,7 км/ч.
Свалих времето за едната посока под 20 минути, а средната скорост е почти 23 км/ч. Записвам този резултат на връщане, което се случва за пръв път поради факта, че наклонът е по-благоприятен на отиване. Причината е проста - имах си пейсмейкър, който ме ядоса. Като ме подминават разни индвиди с яки шосейни байкове, тежащи колкото предната вилка на моя танк и в по-добра форма от мен, не се ядосвам. Но днес един младеж с дънки и гъзарско якенце на ромбчета на планинско колело ме подмина на баира пред офиса като спрял. После направих един шорткът през едно кръгово и се оказах пред него до едно от големите спускания по пътя, където пак ме задмина и то без видимо усилие. Там вече се изнервих леко и натиснах педалите - на следващото голямо изкачване го задминах аз и повече не го пуснах напред. Нататък като си видях времето до момента, реших, че ще е сега или никога. :)
Добавки:
1. Към 7 - 3 таблетки Orange Triad на Controlled Labs, 1 грам магнезий бисглицинат.
2. Преди лягане (план) - 3 таблетки Orange Triad на Controlled Labs, 5 грама креатин на AST Sport Science, 10 грама рибено масло, 1 грам магнезий бисглицинат.
Обобщение за деня:
Доста работа, но поне като върша нещо, което познавам, се чувствам полезен.
Храна:
Не знам още.
Мнението беше редактирано от Boby_ на 16.08.16 20:49.
17.08.2016 г.
Колоездене:
Общо 15 км за 00:52 ч, средна скорост 17,3 км/ч.
Добавки:
1. Към 7 - 3 таблетки Orange Triad на Controlled Labs, 1 грам магнезий бисглицинат.
2. Преди лягане (план) - 3 таблетки Orange Triad на Controlled Labs, 5 грама креатин на AST Sport Science, 10 грама рибено масло, 1 грам магнезий бисглицинат.
Обобщение за деня:
Много работа, прескачане от задача на задача със съпътстващата загуба на концентрация и накрая късно тръгване.
До залата не стигнах.
Храна:
След работа излизахме на пицария - намерихме сравнително евтино (по тукашните стандарти) заведение наблизо с огромни порции и дори аз се изкуших да изплюскам едно едро калцоне болонезе (да, пица калцоне с пълнеж сос болонезе). Бирата за поливане няма да я коментирам. :)
18.08.2016 г.
Колоездене:
Без.
Добавки:
1. Към 7 - 3 таблетки Orange Triad на Controlled Labs, 1 грам магнезий бисглицинат.
2. Преди лягане (план) - 3 таблетки Orange Triad на Controlled Labs, 5 грама креатин на AST Sport Science, 10 грама рибено масло, 1 грам магнезий бисглицинат.
Обобщение за деня:
Минавам само да отбележа деня за пълнота на дневника. Нямаше нито колоездене, нито тренировка, а само пътуване с градския транспорт в дъжда и много работа.
Храна:
Не знам още.
19.08.2016 г.
Бутащи А
Загрявка + адаптация:
Избутване на прав лост от лег - 6х20, 6х60, 3х100, 2x130 кг.
Преден клек - 5х60 кг.
Раменни преси с прав лост от стоеж - 5х40 кг.
Работни серии:
1. Силова част (по ред):
1.1. Избутване на прав лост от лег - 4x150, 3х150, 3х150, 2х150 кг.
1.2. Преден клек - 3х125, 3х125, 3х125, 3x120 кг.
1.3. Раменни преси с прав лост от стоеж в подхват - 5x65, 4х65, 3x65 кг.
1.4. Избутване на дъмбели от полулег с успореден хват - 5х43½, 5х43½, 3х43½ кг.
2. Разтягане и мачкане за тренираните мускули и сухожилия.
Обобщение за тренировката:
Прилична тренировка се получи, въпреки големите паузи напоследък.
Положително:
- Легът стабиле на 150.
- На клека 125 тежат, но не драматично.
Отрицателно:
- Дребни болежки тук-там, страшна задуха заради 30-40 човека в Муай-тай частта на залата, но иначе нищо особео.
Колоездене:
20 км за 1:11 ч. Средна скорост 16,9 км/ч
Добавки:
1. Към 7 - 3 таблетки Orange Triad на Controlled Labs, 1 грам магнезий бисглицинат.
2. Преди тренировка - 4 грама бета аланин на Bulk, 4 грама аргинин алфа кетоглутарат на Bulk, 1 грам ALCAR на PrimaForce
3. По време на тренировка - 14 грама IntraWorkout на Bulk.
4. Преди лягане - 3 таблетки Orange Triad на Controlled Labs, 1 грам магнезий бисглицинат, 10 грама рибено масло.
Обобщение за деня:
Толкова работа, че нямам време да погледна форума. Виждам, че се вихрят някакви драми с хлапешко-сексуална окраска, но докато стигна до това да ги погледна, те вече позатихнали. :)
Иначе в работата очаквано напрегнат период. Лошото е, че заради нещата, които трябва да се свршат, не успявам да погледна тези, които още не знам и не познавам, а колегата ми обяви, че напуска от октомври. Търсим му заместник, но това едва ли ще помогне много - ще се окажем вместо един, двама, които не знаят какво правят там. :) Лошото е, че аз ще съм шеф на новия и няма да можем да си поделим (без)отговорността. Това в рамките на майтапа, разбира се. Ще намеря начин нещата да тръгнат.
Храна:
Манджите ми на обяд привличат вниманието. Днес бяха пълнени чушки с кайма и ориз - наложи се да обяснявам надълго и нашироко как съм си ги готвил и какво има вътре. :)
20.08.16
11:03
#8491
Боби, интересно ми е какви упражнения за разтягане правиш след тренировка.
казано от Теди Илиева на 20.08.16, 11:03:
Боби, интересно ми е какви упражнения за разтягане правиш след тренировка.
Сложен въпрос. Доста са и зависият от конкретната тренировка - разтягам тренираните мускули. Започнах с подборка от нета, после Сашо ми показа някои корекции и сега си имам набор от 20-тина упражнения, които комбинирам според тренировката и времето, с което разполагам.
20.08.2016 г.
Колоездене:
Без.
Добавки:
1. Към 7 - 3 таблетки Orange Triad на Controlled Labs, 1 грам магнезий бисглицинат.
2. Преди лягане (план) - 3 таблетки Orange Triad на Controlled Labs, 5 грама креатин на AST Sport Science, 10 грама рибено масло, 1 грам магнезий бисглицинат.
Обобщение за деня:
Нищо за отбелязване днес.
Храна:
Доста.
Мнението беше редактирано от Boby_ на 21.08.16 19:39.
21.08.2016 г.
Дърпащи А
Загрявка + адаптация:
Мъртва тяга с широк хват - 4х70, 4х120 кг.
Набирания - 3-4.
Работни серии:
1. Силова част (по ред):
1.1. Мъртва тяга с широк хват - 2х175, 3х170, 3х170, 2x170 кг.
1.2. Набирания в раменен надхват с доп. тежест - 3х32, 3х32, 2х32, 3х32 кг.
1.3. Борческо обръщане - 5х80, 4х80, 4х80 кг.
1.4. Гребане с дъмбел от земя - 8х52, 8х52, 5х52 кг.
2. Разтягане и мачкане за тренираните мускули и сухожилия.
Обобщение за тренировката:
Слабичко, но се чувствах уморен, а и отдавна не бях тренирал на гладно.
Положително:
- Май нищо.
Отрицателно:
- Липса на сила, дребни болежки - обичайното мрънкане.
Колоездене:
3,7 км за 0:14 ч, средна скорост 15,9 км/ч,
Отиване и връщане до фитнеса - толкова днес.
Добавки:
1. Към 7 - 3 таблетки Orange Triad на Controlled Labs, 1 грам магнезий бисглицинат.
2. Преди лягане (план) - 3 таблетки Orange Triad на Controlled Labs, 1 грам магнезий бисглицинат, 10 грама рибено масло.
Обобщение за деня:
Сутринта ходихме до местния Декатлон да вземем колело на Зозо - успяхме да се вместим в същата сума, за която бяхме взели откраднатото, но за малко по-нисък клас. Все пак мисля, че не е лоша покупка. Направи ни впечатление, че цените на дрехите и спортните аксесоари са точно същите, каквито в софийския Декатлон.
Аз пък от днес започнах да си заключвам изтормозения Крос с ABUS Faltschloss 6500/85 Bordo Granit X-Plus, който струва не 10, а по-скоро 25% от стойността на колелото в момента. :) Не че не могат да го отворят, но поне да им е трудно... Честно казано, в момента ако ми разбият ключалката, повече ще ме е яд за нея, отколкото за тежкия, скърцащ уред за мъчения, който ме тормози всеки ден на отиване и връщане от работа.
Храна:
Май още нищо не съм ял - тренрах на гладно и почнах с (почти) безалкохолните бири следобед.
И аз съм забелязал че в големите световни вериги за дрехи и аксесоари (Декатлон, ХиМ, етц) цените са почти еднакви в целия свят.
казано от Димо на 21.08.16, 19:48:
И аз съм забелязал че в големите световни вериги за дрехи и аксесоари (Декатлон, ХиМ, етц) цените са почти еднакви в целия свят.
В H&M тук са по-високи, в Lidl също. В IKEA още не съм влизал. Засега само в Декатлон са същите, като в България.
22.08.2016 г.
Колоездене:
1,6 км за 0:05 ч. Средна скорост 19,2 км/ч.
Ходих до най-близката кофа да изхвърлям стъкло.
Добавки:
1. Към 7 - 3 таблетки Orange Triad на Controlled Labs, 1 грам магнезий бисглицинат.
2. Преди лягане (план) - 3 таблетки Orange Triad на Controlled Labs, 5 грама креатин на AST Sport Science, 10 грама рибено масло, 1 грам магнезий бисглицинат.
Обобщение за деня:
Сутрина бяхме на първи учебен ден на малката и една от причините да съм тук се препотвърди. Жалко, че не можах да осигуря такъв старт и на голямата, но това е положението...
Храна:
Няма да е много днес.
казано от Boby_ на 22.08.16, 22:31:
...и една от причините да съм тук се препотвърди. Жалко, че не можах да осигуря такъв старт и на голямата, но това е положението...
Би ли обяснил какво точно имаш предвид?
Ако не държиш да е публично(за да не предизвикаме дискусия), то може да драснеш едно лично с две-три изречения
казано от Fallen на 22.08.16, 23:22:
казано от Boby_ на 22.08.16, 22:31:
...и една от причините да съм тук се препотвърди. Жалко, че не можах да осигуря такъв старт и на голямата, но това е положението...
Би ли обяснил какво точно имаш предвид?
Ако не държиш да е публично(за да не предизвикаме дискусия), то може да драснеш едно лично с две-три изречения
Засега са общи наблюдения върху разликите в началното училище - първо потресаващата разлика в базата, второ отношението към децата и така наречения “учебен процес” - децата могат да избират само къде да сядат всеки ден, в клас освен учител, има и асистент, като и двамата постоянно са сред учениците, а не пред дъската. Самите класни стаи не са подредени с чинове в редички, а са разчупени и се пренареждат според активността. Например в даден момент се нареждат големи квадрати от по четири масички и децата седят едно срещу друго и рисуват заедно. Имат си голям видеоекран и канапе пред него. За децата, които не знаят езика, се назначава специален учител, който дори влиза в час с тях, докато започнат да се усвояват (това е в международното училище, където е щерката - не знам дали в държавните ще го има този учител, но останалите неща са горе-долу такива).
Учебният материал не е разделен на предмети, а се разглежда на теми, като от всяка тема се развиват насоки, вече свързани с отделните научни дисциплини. Например говорят си за търговия, от там изниква математиката под форма на основни сметки с пари, след това социалните отношения в семейството (кой пазарува, кой изкарва пари), как се ходи до магазина - транспорт, правила за движение и т. н. в този дух. Това си го измислих, но мисля, че илюстрира подхода.
Реално предметите се разделят чак в гимназията и то плавно и без стрес.
Тепърва ще видим как ще е в ежедневието това, но засега е много по-обещаващо в сравнение с това, което е в България при цялото ми огромно уважение към учителката на малката в началното училище в Дървеница - жената е страхотна и имаше изключителен подход към децата, но първо една птичка пролет не прави и второ поставена в нашата “система”, сама не може да промени нищо.
Мнението беше редактирано от Boby_ на 23.08.16 09:24.
23.08.16
09:30
#8500
казано от Boby_ на 23.08.16, 09:23:
За децата, които не знаят езика, се назначава специален учител, който дори влиза в час с тях, докато започнат да се усвояват (това е в международното училище, където е щерката - не знам дали в държавните ще го има този учител, но останалите неща са горе-долу такива).
Ще рече, че международното училище е частно, а не държавно, така ли? Или пък си имал предвид не държавните, в смисъл тези които са на бюджетна издръжка, а тези, в които си учат общо взето местните си деца.
Иначе очевидно се обръща голямо внимание на децата.
Мнението беше редактирано от Закрит Акаунт на 23.08.16 09:31.
казано от Boby_ на 23.08.16, 09:23:
казано от Fallen на 22.08.16, 23:22:
казано от Boby_ на 22.08.16, 22:31:
...и една от причините да съм тук се препотвърди. Жалко, че не можах да осигуря такъв старт и на голямата, но това е положението...
Би ли обяснил какво точно имаш предвид?
Ако не държиш да е публично(за да не предизвикаме дискусия), то може да драснеш едно лично с две-три изреченияЗасега са общи наблюдения върху разликите в началното училище - първо потресаващата разлика в базата, второ отношението към децата и така наречения “учебен процес” - децата могат да избират само къде да сядат всеки ден, в клас освен учител, има и асистент, като и двамата постоянно са сред учениците, а не пред дъската. Самите класни стаи не са подредени с чинове в редички, а са разчупени и се пренареждат според активността. Например в даден момент се нареждат големи квадрати от по четири масички и децата седят едно срещу друго и рисуват заедно. Имат си голям видеоекран и канапе пред него. За децата, които не знаят езика, се назначава специален учител, който дори влиза в час с тях, докато започнат да се усвояват (това е в международното училище, където е щерката - не знам дали в държавните ще го има този учител, но останалите неща са горе-долу такива).
Учебният материал не е разделен на предмети, а се разглежда на теми, като от всяка тема се развиват насоки, вече свързани с отделните научни дисциплини. Например говорят си за търговия, от там изниква математиката под форма на основни сметки с пари, след това социалните отношения в семейството (кой пазарува, кой изкарва пари), как се ходи до магазина - транспорт, правила за движение и т. н. в този дух. Това си го измислих, но мисля, че илюстрира подхода.
Реално предметите се разделят чак в гимназията и то плавно и без стрес.
Тепърва ще видим как ще е в ежедневието това, но засега е много по-обещаващо в сравнение с това, което е в България при цялото ми огромно уважение към учителката на малката в началното училище в Дървеница - жената е страхотна и имаше изключителен подход към децата, но първо една птичка пролет не прави и второ поставена в нашата “система”, сама не може да промени нищо.
По темата за училището съм съгласен, с леки разлики. Действително в момента нивото на образованието е много паднало , видно е и с оглед на масовият дебилизъм, които аз забелязвам най-вече при допира си с “млади кадри “в сферата на обслужването. Проблемът обаче не идва главно от училището . Честно казано и преди не блестяхме с някаква уникална образователна с-ма, напротив бих я нарекъл точно обратното- остаряла и неефективна. Единствения плюс беше изключително по-голямата строгост в процеса на обучение, която сега липсва и е пълна анархия. Въпреки, това обаче си имахме подготвени кадри и доста “мислещи”хора. Имахме технолози, инженери, техници и т.н. , които си разбираха от работата. Обикновенните хора, може да бяха/са само със средно образование, но знаеха/знаят 2+2 . Сега много висшисти, голяма част от които, не само че не са специалисти в областта си, а не могат да изразят мисълта си на най - елемнтарно вербално ниво. Според мен лично, това не е идва от обрзавателанта с-ма, тя и преди си беше наср§н§ и е много далече от истината, но според мен проблемът идва главно от семействата. Децата нямат това възпитание от малки, не се възпитават да четат, да уважават учителите и т.н. На мен едно време майка ми и баща ми още преди да тръгна на училище, ме учиха на азбуката, на цифрите и т.н. В последвие ме караха да чета, отделяха част от тяхното време за да ме научат на основни неща без , които не може да стартираш добре. Приказката за първите 7 години е много актуална и вярна за мен. Това ще се опитвам да правя и спрямо моето дете. Наблюденията ми не са много широки, но все пак са, че на децата не се обръща внимание в тази насока, най-лесно е да им се “хвърли ” таблета/телефона и да си пиеш кафето на спокойствие.
Вън от всичките словоизлияния по-горе, които даже малко ми напомнят на приказките на баба ми ‘едно време не беше като сега ...”, съм напълно съгласен с теб, че там са на светлинни години от нас. Мисълта ми е , че и в България ако искаш може да се образоваш, стига да имаш основата и да знаеш че това е добро за теб. В никакъв случай не оправдавам състоянието на образованиетов момента , просто смятам, че най-големият проблем си идва от самите нас. За протокола , надявам се живот и здраве - да изпратя детето да учи в чужбина ако не от средното поне за висшето.Сори за спама.
Мнението беше редактирано от I`M на 23.08.16 11:56.
казано от Dydo на 23.08.16, 09:30:
казано от Boby_ на 23.08.16, 09:23:
За децата, които не знаят езика, се назначава специален учител, който дори влиза в час с тях, докато започнат да се усвояват (това е в международното училище, където е щерката - не знам дали в държавните ще го има този учител, но останалите неща са горе-долу такива).
Ще рече, че международното училище е частно, а не държавно, така ли? Или пък си имал предвид не държавните, в смисъл тези които са на бюджетна издръжка, а тези, в които си учат общо взето местните си деца.
Иначе очевидно се обръща голямо внимание на децата.
Всъщност училището е частно, но на общинска издръжка. :) Това ще рече, че има договор с общините в района, който покрива, те да плащат разходите на учениците, които живеят там. На практика това означава, че се финансира чрез данъци, които тук не са никак малки. Същото финансиране имат и държавните училища, като разликите в базата и качеството са много малки.
Системата на финансиране е такава в цялата страна и наистина работи.
Ванка, това за високото ниво на средното образование по време на соца са митове и легенди за доброто старо време. Баща ми преподава статистика може би от средата на 80-те в различни университети в България. Още тогава се оплакваше, че вместо да е в състояние да започне с основни понятия и методи в статистиката на първокурсниците, му се налага да ги учи да смятат - повечето не били в състояние да съберат две обикновени дроби и не могат да привеждат под общо знаменател. Излизаха добре подготвени ученици само от няколко елитни училища в София и страната.
Причината да ти се струва високо тогавашното ниво е, че сега сме ударили дъното на поголовната неграмотност, а не че тогава е било толкова добро. :) Това с дисциплина и бой с пръчки няма да се оправи, гарантирам ти го.
Мнението беше редактирано от Boby_ на 23.08.16 12:54.
казано от Boby_ на 23.08.16, 12:53:
казано от Boby_ на 23.08.16, 09:23:
Ванка, това за високото ниво на средното образование по време на соца са митове и легенди за доброто старо време. Баща ми преподава статистика може би от средата на 80-те в различни университети в България. Още тогава се оплакваше, че вместо да е в състояние да започне с основни понятия и методи в статистиката на първокурсниците, му се налага да ги учи да смятат - повечето не били в състояние да съберат две обикновени дроби и не могат да привеждат под общо знаменател. Излизаха добре подготвени ученици само от няколко елитни училища в София и страната.
Причината да ти се струва високо тогавашното ниво е, че сега сме ударили дъното на поголовната неграмотност, а не че тогава е било толкова добро. :) Това с дисциплина и бой с пръчки няма да се оправи, гарантирам ти го.Напълно съгласен, както и писах едиствената разлика в обучението тогава и сега е била по-голямата дисциплина. Въпросът е, че сега липсват първите седем години и семейното възпитание, въпреки че възпитание май не е най-коректният израз в случая, а при неработеща образователна с-ма това вече се отразява доста по-масово и забележимо. Като цяло възгледите ми, са че децата още от малки трябва да им се втълпява,естествено по разбираем за тях начин и с оглед на възраста, че човек трябва да се образова, щото колкото и да е добра образователната с-ма , няма как да се получи , ако на родителите не им пука . При нас хем няма образователна с-ма, хем когато децата не ходят на училище и/или имат слаби оценки и прочие, най-очакваната реакция от родителите е никаква или да се скарат на учителите. Положението ще става и по-зле, тъй като идните поколения, ще са деца на сегашните поколения. Та в тази посока ми блуждае мисълта :)
Мнението беше редактирано от I`M на 23.08.16 13:22.
23.08.16
13:35
#8504
Ясно, Боби.
В Скандинавските държави, “социализмът е построен отдавна”, т.е. все на високо ниво социално и медицинско обслужване, образование, улеснен достъп до каквито и да е административни услуги и същевременно експедитивност на администрацията, стандарт на живот, отношение и т.н. и т.н. и т.н. -все неща, в които явно си се убедил отдавна и заедно с това пък изпитваш все по-голям песимизъм, относно подобряване нивото на изброените и в БГ.
23.08.16
14:11
#8505
казано от Dydo на 23.08.16, 13:35:
Ясно, Боби.
В Скандинавските държави, “социализмът е построен отдавна”, т.е. все на високо ниво социално и медицинско обслужване, образование, улеснен достъп до каквито и да е административни услуги и същевременно експедитивност на администрацията, стандарт на живот, отношение и т.н. и т.н. и т.н. -все неща, в които явно си се убедил отдавна и заедно с това пък изпитваш все по-голям песимизъм, относно подобряване нивото на изброените и в БГ.
Nordic history in a nutshell ;d
казано от Joe Musashi на 23.08.16, 14:11:
Nordic history in a nutshell ;d
Това са само норвежците. :) Богати са наистина, даже не искат туристи и правят доста неща, за да не им осигурят приятно изкарване.
Шведите определено им завиждат - разказват леко язвителни истории как не можели да се намерят свестни хора за норвежкия офис, защото никой не искал да работи, шегуват се уж доброжелателно, а всъщност не съвсем...
А благосъстоянието на самите шведи произтича от това, че не са воювали в нито една от двете световни войни и докато останалата част от Европа се е възстановявала от Втората световна, Швеция е гледала отстрани, инвестирала е и е печелела от това. :) Е, не е толкова просто и не е само това, но в общи линии е добра отправна точка за разсъждения.
23.08.16
22:29
#8507
Основното нещо, което прави разликата в началното образование е познаването на психологията и как да се избегне ефектът на рамкиране / т.нар. ефект на Матей - богатите стават по - богати, бедните, по - бедни /, при който част от децата се нарочват за слаби и оттам се разтваря ножицата, така, че да няма преодоляване цял живот (особено “помага” публичното обяснение от учителя на оценките пред всички деца, култов аспект на нашето образование). Дали са слети предметите в един, не е толкова важно, колкото да се осигури на всяко дете възможност да се развива, а не като при нас само на любимците / и оттам имаме 36% двойки на матурите по математика и 44% неграмотни 15-годишни, при под 10 процента във Финландия или Източна Азия /
Мнението беше редактирано от Lachezar Tomov на 23.08.16 22:33.
казано от Lachezar Tomov на 23.08.16, 22:29:
Основното нещо, което прави разликата в началното образование е познаването на психологията и как да се избегне ефектът на рамкиране / т.нар. ефект на Матей - богатите стават по - богати, бедните, по - бедни /, при който част от децата се нарочват за слаби и оттам се разтваря ножицата, така, че да няма преодоляване цял живот (особено “помага” публичното обяснение от учителя на оценките пред всички деца, култов аспект на нашето образование). Дали са слети предметите в един, не е толкова важно, колкото да се осигури на всяко дете възможност да се развива, а не като при нас само на любимците / и оттам имаме 36% двойки на матурите по математика и 44% неграмотни 15-годишни, при под 10 процента във Финландия или Източна Азия /
Не знам как ще намериш 10% неграмоти 15 годишни в Швеция или Финландия. Вероятно имаш предвид десет стотни от процента.
А въпросният ефект не е е изцяло планиран - според мен има солидна връзка с някои дълбоко залегнали в шведската и изобщо скандинавската култура ценности начело със самодостатъчността на индивида.
В Източна Азия причините са други, макар и с подобен резултат.
Аз ли съм единствения, на който си му харесва в България и искам да си седя тук ;(
П.П. Най-големия ми проблем е, че навсякъде се сблъсквам със страшно прости, тъпи, необразовани и ограничени хора или такива дето са се помислили за полубогове. Не смятам че някой е виновен за каквото и да било, ами ние просто сме си такива - за нищо не ставаме.
Мнението беше редактирано от aleks на 23.08.16 23:28.
23.08.2016 г.
Колоездене:
14 км за 0:37 ч. Средна скорост 22,7 км/ч.
Сутринта записах рекорд на отиване - 18:50 мин. Бях свеж, бързах и реших да натисна. На връщане мислех да тръгна рано, да мина през залата, като по пътя го давам кротко. Е, закъснях с тръгването, не тренирах и натиснах педаалите доста изнервен от това и от себе си. В резултат - 18:46 на връщане. Поне отчасти компенсирам прескочената тренировка.
Добавки:
1. Към 7 - 3 таблетки Orange Triad на Controlled Labs, 1 грам магнезий бисглицинат.
2. Преди лягане (план) - 3 таблетки Orange Triad на Controlled Labs, 5 грама креатин на AST Sport Science, 10 грама рибено масло, 1 грам магнезий бисглицинат.
Обобщение за деня:
Голяма лудница! А на всичко отгоре утре имам две интервюта за отварящата се в отдела ми позиция. Колегите бяха така любезни да ми дадат въпросник, с който са изпитвали момчето, което напуска. Три въпроса - един от математическата логика, един за Finite State Machine и един за теория на вероятносите с по 15 минути за всеки. Хвърлих едно око. После хвърлих второ, а след него и трето. Първите два въпроса “оправих” някак - логическия за 5 минути, FSM за половин час. Колкото и да ме е срам обаче, вероятностите ме препънаха - изобщо не помня как се пресмяташе вероятността на поне три от пет независими събития с различна вероятност, а съм твърде уморен да го мисля сега. С други думи щях да се проваля още на първия тест за интервю за позиция на мой подчинен. Срам и резил! :)
Храна:
Колкото-толкова.
23.08.16
23:40
#8511
казано от Boby_ на 23.08.16, 23:13:
казано от Lachezar Tomov на 23.08.16, 22:29:
Основното нещо, което прави разликата в началното образование е познаването на психологията и как да се избегне ефектът на рамкиране / т.нар. ефект на Матей - богатите стават по - богати, бедните, по - бедни /, при който част от децата се нарочват за слаби и оттам се разтваря ножицата, така, че да няма преодоляване цял живот (особено “помага” публичното обяснение от учителя на оценките пред всички деца, култов аспект на нашето образование). Дали са слети предметите в един, не е толкова важно, колкото да се осигури на всяко дете възможност да се развива, а не като при нас само на любимците / и оттам имаме 36% двойки на матурите по математика и 44% неграмотни 15-годишни, при под 10 процента във Финландия или Източна Азия /
Не знам как ще намериш 10% неграмоти 15 годишни в Швеция или Финландия. Вероятно имаш предвид десет стотни от процента.
А въпросният ефект не е е изцяло планиран - според мен има солидна връзка с някои дълбоко залегнали в шведската и изобщо скандинавската култура ценности начело със самодостатъчността на индивида.
В Източна Азия причините са други, макар и с подобен резултат.
Всъщност става дума за определен набор от техники, които са показани в изследванията от когнитивните науки какъв ефект имат. Хубавото е, че не е нужно да чакаме 300 години, за да подобрим радикално образованието си, само трябва да вземем пример от Полша, която е номер 10 в Света в изследванията на PISA.
Що се отнася до кофти културата у нас, това е пост-комунизъм, който е лечим, главно чрез електрошок.
Мнението беше редактирано от Lachezar Tomov на 23.08.16 23:46.
казано от aleks на 23.08.16, 23:28:
Аз ли съм единствения, на който си му харесва в България и искам да си седя тук ;(
Не си единствения, който иска да си седи тук. Аз бях в Англия и се прибрах да правя семейство тук. Но въпроса за харесването, на мен не ми харесва много тук, но се опитвам да съм част от решението на проблема.
казано от Lachezar Tomov на 23.08.16, 22:29:
Основното нещо, което прави разликата в началното образование е познаването на психологията и как да се избегне ефектът на рамкиране / т.нар. ефект на Матей - богатите стават по - богати, бедните, по - бедни /, при който част от децата се нарочват за слаби и оттам се разтваря ножицата, така, че да няма преодоляване цял живот (особено “помага” публичното обяснение от учителя на оценките пред всички деца, култов аспект на нашето образование). Дали са слети предметите в един, не е толкова важно, колкото да се осигури на всяко дете възможност да се развива, а не като при нас само на любимците / и оттам имаме 36% двойки на матурите по математика и 44% неграмотни 15-годишни, при под 10 процента във Финландия или Източна Азия /
По въпроса за ножицата и нарочването само да спомена факта, че в Сингапур това е официална държавна политика - децата държат изпити и което за каквото покаже, това учи - тези с по- ниските резултати си избурват там някакво образование, а показалите високи резултати ги подготвят за колежи и университети.
24.08.16
07:26
#8514
Тази част с решенията на проблемите е забавна обаче ... може би на всеки се е случвало като тръгне да върши нещо традиционно се изсипват един куп неандерталци да подливат вода и те, обираш негативи, мълчиш, конвертираш нищото в нещо, мислиш как да изплуваш. Пък около теб какво - завист, дребни интриги, глупости и други такива лакомства за спрели хора.
Затуй
Мнението беше редактирано от Ime Familiq на 24.08.16 07:27.
Боби, за каква позиция става на въпрс, че питате за вероятности и то толкова теоретично насочени въпроси.
казано от kaloyan на 24.08.16, 13:39:
Боби, за каква позиция става на въпрс, че питате за вероятности и то толкова теоретично насочени въпроси.
Специалист бизнес планиране и анализи. Но това е само първото сито. После има практическо “case study”, а чак след тези двете - интервюта. Малко се престаравят тук някои хора в подбора, но това всъщност не е зле, защото после ще завися от този човек. :)
Трябва да съберем 16 вероятности, като всяка е от 5 множителя (10 пъти с 3 успешни и 2 неуспешни, 5 пъти с 4 успешен и 1 неуспешен, и 1 път с 5 успешни изхода)
Поправете ме ако греша, скоро не съм се занимавал с теория на вероятностите.
24.08.16
16:12
#8518
казано от Димо на 23.08.16, 23:54:
казано от Lachezar Tomov на 23.08.16, 22:29:
Основното нещо, което прави разликата в началното образование е познаването на психологията и как да се избегне ефектът на рамкиране / т.нар. ефект на Матей - богатите стават по - богати, бедните, по - бедни /, при който част от децата се нарочват за слаби и оттам се разтваря ножицата, така, че да няма преодоляване цял живот (особено “помага” публичното обяснение от учителя на оценките пред всички деца, култов аспект на нашето образование). Дали са слети предметите в един, не е толкова важно, колкото да се осигури на всяко дете възможност да се развива, а не като при нас само на любимците / и оттам имаме 36% двойки на матурите по математика и 44% неграмотни 15-годишни, при под 10 процента във Финландия или Източна Азия /
По въпроса за ножицата и нарочването само да спомена факта, че в Сингапур това е официална държавна политика - децата държат изпити и което за каквото покаже, това учи - тези с по- ниските резултати си избурват там някакво образование, а показалите високи резултати ги подготвят за колежи и университети.
То и в Германия има подобни грешки, ние обаче сме твърде бедни, за да харчим децата си с лека ръка.
казано от Lachezar Tomov на 24.08.16, 16:12:
казано от Димо на 23.08.16, 23:54:
казано от Lachezar Tomov на 23.08.16, 22:29:
Основното нещо, което прави разликата в началното образование е познаването на психологията и как да се избегне ефектът на рамкиране / т.нар. ефект на Матей - богатите стават по - богати, бедните, по - бедни /, при който част от децата се нарочват за слаби и оттам се разтваря ножицата, така, че да няма преодоляване цял живот (особено “помага” публичното обяснение от учителя на оценките пред всички деца, култов аспект на нашето образование). Дали са слети предметите в един, не е толкова важно, колкото да се осигури на всяко дете възможност да се развива, а не като при нас само на любимците / и оттам имаме 36% двойки на матурите по математика и 44% неграмотни 15-годишни, при под 10 процента във Финландия или Източна Азия /
По въпроса за ножицата и нарочването само да спомена факта, че в Сингапур това е официална държавна политика - децата държат изпити и което за каквото покаже, това учи - тези с по- ниските резултати си избурват там някакво образование, а показалите високи резултати ги подготвят за колежи и университети.
То и в Германия има подобни грешки, ние обаче сме твърде бедни, за да харчим децата си с лека ръка.
Ти май не си бил отличник и да си стоял с маргиналче на един чин уж да му вдигаш успеха през комунизма? Или децата ти не са ти казвали че са загубили вяра в образователната система, защото 1 пикльо в пети клас, който не иска да е на училище, но ходи, защото иначе ще спрат социалните на майка му, псува госпожата и плюе децата и проваля часовете, а госпожата най- доброто, което може да направи е да се опитва да го игнорира?
24.08.2016 г.
Бутащи Б
Загрявка + адаптация:
Бедрени разгъвания с малка тежест
Избутване на прав лост от лег с празен лост
Работни серии:
1. Обемна част
1.1. Бедрени разгъвания - 9х45, 8х45 кг.
1.2. Преден клек - 10х100, 8х100 кг.
1.3. Лицеви опори с ръце на ширината на раменете - 42.
1.4. Лицеви опори със събрани длани - 20.
1.5. Кофички - 16.
1.6. Флайс с дъмбели - 9х28½ кг.
1.7. Избутване на дъмели от полулег - 5х47 кг.
1.10. Избутване на прав лост от лег с тесен хват - 5х100, 7х100 кг.
1.11. Борческо въртене от стоеж с дъмбели - 5х18½, 5х18½ кг.
2. Разтягане и мачкане за тренираните мускули и сухожилия.
Обобщение за тренировката:
Слабичко днес, но нищо драматично.
Положително:
- Клекът приличен.
Отрицателно:
- Тук-там ме понаболява, но нищо особено.
Колоездене:
- 17 км за 0:58 ч, средна скорост 17,6 км/ч.
Мързеливо темпо - явно не съм се адаптирал напълно, щом не мога да си давам зор в два поредни дни.
Добавки:
1. Към 7 - 3 таблетки Orange Triad на Controlled Labs, 1 грам магнезий бисглицинат.
2. Преди тренировка - 4 грама бета аланин на Bulk, 4 грама аргинин алфа кетоглутарат на Bulk, 1 грам ALCAR на PrimaForce
3. По време на тренировка - 14 грама IntraWorkout на Bulk.
4. Преди лягане - 3 таблетки Orange Triad на Controlled Labs, 1 грам магнезий бисглицинат, 10 грама рибено масло.
Обобщение за деня:
Като сме си заговорили за образование, ето с какво се сблъсках днес. Совите не са това, което са. :)
Днес освен останалото, две интервюта с кандидати за работа. Единият дойде нахакан - бизнес специалност плюс математика, магистратура по финансова математика от приличен американски университет, автобиография, пълна с уж свързани с нашата работа позиции, последната от които като асистент на финансовия директор на голяма швеска банка. Дойде един костюмиран, нахакан, уверен и... Нямахме време и изобщо не му дадохме филтриращите въпроси. На практическия тест се осра тотално - изобщо не разбра какви са задачите и какво го питаме. Едно време в СМГ ни учеха да четем условието на една задача, докато не разберем какво точо се търси и да не пишем на листа дори запетая, докато не сме наясно отговора на кои въпроси търсим. Този явно не го бяха учили така в трите му университета.
Следобедният също със солидно образование - инженерна физика от Кралския технологичен институт в Стокхолм, магистратура по статистика, застрахователна математика, бакалавърска по икономика. От трите задачи в началния тест реши една и половина (хихи, по-малко от мен - аз завърших на две и половина), като не можа да довърши вероятностите. Не знам какво са учили по статистика или по застрахователна математика, но и двете специалности не могат да минат без теория на вероятностите.
Преди практическия тест му прилоша - имал диабет тип 1 и получил хипогликемия. Извади глюкомер и си измери захарта - беше 2,7, което е нисичко, но не и хипогликемия. Смилих се и го пуснах да си ходи - не искам да каже после, че му е повлияло на представянето. Ще направим нови опит другата седмица.
Та толкова за прекрасното образование тук. Нищо не може да замени опита и мисленето. Дипломата ти трябва най-вече, за да можеш изобщо да стигнеш до интервю.
Храна:
Ще видим.
Мнението беше редактирано от Boby_ на 24.08.16 21:17.