Тягата с колан или без

22.12.05
09:55

Искам да попитам как правите тягата с колан или без. Според мен е по-добре без, особено за начинаещи и ако не вдигате много тежко, но когато се правят 1-3 повторения е препоръчително. Така мисля аз.

22.12.05
10:04

Не добре да се слага на малки кила колан защото после привикваш със него и на големите кила ще са ти по слаби резултатите също така и в кръста ще си по слаб(като сила имам предвит).Аз лично до 120кл на тяга неслагам колан, от там нагоре вече го слагам.Но пък ако имаш някаква травма в кръста най - добре с колан или вобще да не се прави тяга.

22.12.05
10:05

[quote author=“red”]Искам да попитам как правите тягата с колан или без. Според мен е по-добре без, особено за начинаещи и ако не вдигате много тежко, но когато се правят 1-3 повторения е препоръчително. Така мисля аз.

Лично аз слагам колан и то за цялата тренировка за гръб аи за крака,поне си мисля че малко от малко се пазя от евентуални травми :roll:

22.12.05
10:29

Аз съм твърдо За колана.Преди не слагах дори и на големи кила,нито за клек нито за тяга,понеже се чувствах доста стабилен в кръста.Незнам дали от това изцяло,или и това спомогна,но си докарах дископатия.Сега правя изцяло тренировата си за гръб с колан и почти не правя тяга и клекове вече.Затова слягайте колан,според мен във всички работни серии.

22.12.05
11:06

Ако имаш добра техника колана не е задължителен, а ако нямаш и колана не помага. Предполагам сте виждали много щангисти да вдигат без колан, а там се правят опити и над възможностите... В едно интервю Гълъбин Боевски беше казал, че тези щангисти, които ползват колан го правят по-скоро, за да са по-спокойни психически. Аз не ползвам колан, бинтове, фитили и т.н.


П.с. Преди всяка тренировка трябва да се загрява цялото тяло отгоре-надолу, без значение дали ще правиш гърди, крака, гръб или ръце. Каквато и тренировка да имам загрявам всички мускули в това число кръста и пресата. Много са ми смешни “билдерите”, които от вратата се лепят за лежанките и лостовете, пък после “боли ме това и онова”...

22.12.05
11:43

Общо взето ако не се загрява наистина и колана не помага.Добре е да се отделят поне 10 мин преди всяка тренировка минимум.Жалко е обаче ,че много малко хора го правят.

Аз съм си предразположен към травми и тягата само първата ми серия е без колан - всички останали - със.

22.12.05
15:32

Това си е индивидуално. Зависи от годинките, от травмите. Аз лично го ползвам само при по тежките серий на клековете и мъртвата тяга. Като го слагам само за изпелнението на серията, а през почивките го свалям.

22.12.05
18:45

Колана е абсолютно задължителен за упражненията, които натоварват кръста. Това, че имаш перфектна техника при изпълнение на тяга или клекове няма да ти запази кръста, ако го натоварваш с големи тежести. Тягата и клета могат да се правят без колан, но с по-малки тежести, максимум до 60% от индивидуалният максимум. Ако се правите на мъже и тренирате без колан рано или късно ще съжалявате.

23.12.05
12:43

Лично аз слагам колан и то за цялата тренировка за гръб аи за крака,поне си мисля че малко от малко се пазя от евентуални травми :roll:

аз съм абсолютно на същото мнение.

23.12.05
14:44

аз съм постоянно с колан, но той ми е по - скоро част от психическата настройка за тежка работа. иначе само в тейките серии го пристягам повечко:)

23.12.05
16:05

Ако държиш колана на кръста през цялата тренировка тои губи силатаси ( това не е най-точната дума, но ще се сетите какво имам в предвид ) и ставаш по-податлив на контузий когато го махнеш. Задължителен е при тежките серий и за хора на годинки, които имат проблеми с кръста да се използва .... Но за един 15-16-25 ... годишен билдер непрекъснатото носене на колан по време на тренировка би било повече вредно отколкото средстово за предпазване от травми :)

23.12.05
16:15

Аз правя всичко без колан но усещам при най тежките че май трябва да си го качвам

[quote author=“djgorgio-ASTOR”]Аз правя всичко без колан но усещам при най тежките че май трябва да си го качвам

<off> ти си Animal, ти и фитили не ползваш </off>

23.12.05
21:29

аз сега правих тяга за първи път но с малко кг и не използвах колан но мисля че за по големите тежести трябва да слагаш поне така знам защото моеже да стане изтърсване

23.12.05
23:52

[quote author=“manson”][quote author=“djgorgio-ASTOR”]Аз правя всичко без колан но усещам при най тежките че май трябва да си го качвам

<off> ти си Animal, ти и фитили не ползваш </off>

Никога manson затова и хвата ми е железен

28.12.05
20:13

djgorgio-ASTOR
е как така бе не изпуска6 ли тежеста аз лично като кача над 100 кг за тяга на 2-3 изправяне ще изпусна лоста как без фитили немога да си го обясня  :?:  :!:  :?:  :(  :(  :(

DO

28.12.05
22:29

ем за мен колан е само на 3-та последна в случая серия аз правя 3 серии по 8-10 повторения с примерно 70,80,90 кг но само на 90-ката слагам колан но смятам че при съвсем начинаещ може да се избегне колан докато се осъвършенства движението с много малки тежести

29.12.05
11:27

[quote author=“Vasilev”]djgorgio-ASTOR
е как така бе не изпуска6 ли тежеста аз лично като кача над 100 кг за тяга на 2-3 изправяне ще изпусна лоста как без фитили немога да си го обясня  :?:  :!:  :?:  :(  :(  :(

Стажа ми е огромен пич  :D и аз може би в началото съм имал проблеми но в течение на времето и гореспоменатото хвата ми е доста як

Miguel

30.12.05
10:22

фитилите и коланите са за тренирали непълноценно
тфа да неможеш да държиш 100 кила в ръце си е женска работа

Вземи здравето си в свои ръце. Ето как:

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1