казано от Anelia на 24.03.11, 13:24:
Този Крос е на промоция в момента. Лично не съм се качвала никога на новите Крос, но в нашия мтб форум казват, че рамките и геометрията са кофти.
Всичко е важно, рабирам. В магазина днес се качих на един Скот за 4000 и нещо лева...е няма такова удоволствие - седиш си като шефче и някак всичко си е както трябва :)
Ще обмисля нещата, но аполона и те го похвалиха въпреки вибрейка.
казано от Anelia на 24.03.11, 13:24:
Този Крос е на промоция в момента. Лично не съм се качвала никога на новите Крос, но в нашия мтб форум казват, че рамките и геометрията са кофти.
Нормално, Cross! :D
...абе аз и часовник съм се навил да си купувам, но бюджета малко съм го ограничи до 600лв...та, ако има някой някакви предложения и разбира от часовници, нека сподели. Пуснал съм тема и в часовникарския форум, ама там кипи една активност, не си е работа :D
Ако на някой му е любопитно, ето темата - http://www.strelki.info/viewtopic.php?f=36&t=4403
казано от Стоянчо на 24.03.11, 15:03:
...абе аз и часовник съм се навил да си купувам, но бюджета малко съм го ограничи до 600лв...та, ако има някой някакви предложения и разбира от часовници, нека сподели. Пуснал съм тема и в часовникарския форум, ама там кипи една активност, не си е работа :D
Ако на някой му е любопитно, ето темата - http://www.strelki.info/viewtopic.php?f=36&t=4403
Зависи какво търсиш в един часовник. Часовника ми за планина, палатки и прекарване сред природата Casio ProTrek, часовника за официални поводи ми е Candino Elegance, а часовника за спорт а напоследък и всeкидневен е Garmin Forerunner XT. Имам още 3-4 часовника но тях вече не ги ползвам.
Спортно елегантен или само елегантен. Кръгъл циферблат, целият железен, без кожени/полимерни каишки. Хвърли 1 око, ако ти се занимава, в линка съм посочил темата в тик-так форума, а в нея съм сложил линкове на моделите. Накрая 1 пич ми е пуснал една Certina, която биела всите мои предложения :)
Абе човек, щом търсиш часовник при, който е важен вида а не функциите взимай това което на теб ти харесва като дизайн и не се оставяй да ти мътят ума. В интерес на истината, Гармина ме затрудни най-много като избор, но тогава аз търсих часовник със хиляди функции комбинирани в едно. Касае ли се до вид избирам това, което най-ми грабва окото.
Аз се колебая между сертината и сектора, като марки са по-добри от другите. Но няма какво да ги гледаш, часовник трудно се избира, трябва да ти лепне.
Аз моя го избирах 7 месеца, нищо че е дизайнерски :D
Мнението беше редактирано от korpusito на 24.03.11 16:13.
Да, аз като дойде денят, в който ще взема парата и да отида в магазина, тогава ще пробвам кой как ми седи на ръката. Но ми се искаше някак да прецедя по-добрите марки с по-качествени механизми от по-посредствените. От друга страна за тези пари не може да се вземе нещо кой знае какво и в този смисъл предложените варианти май са един дол дренки :D
24.03.11
16:29
#209
Относно часовника:
http://www.larrybiggs.net/scwf/images/au/com/seiko/service/65/88/ac/16/aee88f72714844756e1866c3.gif
Доста съм доволен от този - има си хронометър, според мен става и за спортно-елегантен стил. Основното, което ме радва в часовника е, че е титаниев - много е лек и не се усеща на ръката. За спортен часовник си използвам една Sigma.
Относно колелото:
Знам, че Anelia разбира страшно много, а за Valdis сега разбирам, че и той е фен на колелата - супер! :)
Моето скомно мнение е, че мека вилка е излишна за градско каране, да не говорим, че и Стоянчо не е 60 кила, а хубавите амортисьори започват от повече отколкото е целия бюджет за колелото - т.е. моят съвет би бил за твърда рамка (което също бута и цената надолу и парите могат да се инвестират в по-добри компоненти).
Относно v-brake-а съм съгласен с Valdis относно качеството - хубавия v-brake бие евтините дискове с много, да не говорим, че и механиката е по-проста за поддръжка (отколко хидравликата), а хубавите дискови започват от едни солидни цифри отново. Просто инвестицията за едни хубави гумички и изправяне на капли от време на време е несравнимо по-малка от тази за дискови спирачки. За външните гуми - за парк и градско те съветвам направо с купуването да си вземеш по-тънки и специализирани (както е казал Valdis) - аз примерно съм с Wormdrive на Maxxis (в bikecenter-a ги има) - доста съм доволен - перфектна гума за градско - доста бърза (и тънка).
Да вметна и нещо за Acera-та - не мисля, че е толкова ужасна - особено за непретенциозно каране каквото е градското, аз съм дори с още по-нисък клас шимано ... всеки топъл сезон въртя около 3000км и не съм имал никакви грижи с венци, обтегачи и тн (карам drag hacker с няколко модификации вече 4-та година мисля).
Само бих те посъветвал да видиш дали средното е касета - и ако не е - да го смениш преди да излезеш от магазина. И само още един съвет (че много дълго стана) - вземи си директно метални педали, за да не трошиш няколко чифта пластмасови (казвам го от личен опит, като 100+ килограмов младеж ;)).
Относно правилната стойка - ако седлото е на шейна, ще се улесни значително (имай го предвид) и ще можеш добре да си регулираш позицията на тялото, така че да се чувстваш добре на колелото (съвети за това бол, ама май не е сега времето - като го вземеш :)).
Сори за дългото мнение :) Успех!
Мнението беше редактирано от Иван Божанов на 24.03.11 16:30.
Напротив, аз благодаря за изчерпателния пост! :) Особено ценя мнение на по-тежък човек, защото има опит с влиянието на компонентите по колелото. Днес в байк центъра ми обясняват 2 момчета, че със здравината няма проблеми, ама като ги попитах, единият тежеше 70кг... Както и да е. То хубаво пълен твърдак, ама не е ли по-добре все пак нещо отпред да обира вибрациите? Уж ми казаха, че с аполончето няма да имам проблем при спокойно каране и без непредвидени ями поне 1 година.
Аз като правих моя байк, твърдо се бях ориентирал към крос-кънтри, избрах модел на Suntour амортисьори със заключване, регулиране на хода и усилието за натиск. когато карам в градски условия ги заключвам, но пак имат лек ход обиращ вибрациите, дирекното окачване не е много добра идея основно заради китките.
24.03.11
17:31
#212
Карам доста градско и през паркове често ми се случва ... факт е, че паветата примерно са ми доста неприятни и като цяло гледам да си подбирам маршрут без такива, но доста скормният ми опит с мека вилка е, че не обира достатъчно, а обира от силата на въртене (карал съм веднъж и то с евтин амортисьор - държа да отбележа).
Особено ако имаш възможност да си избираш маршрута (а при каране за удоволствие обикновено можеш) не мисля, че ще се сблъскаш с особено силни вибрации, а падането в дупки или слизането от бордюри според мен при по-тежък човек и евтин амортисьор само по себе си е убиец за амортисьора и няма да е особено по-приятно отколкото с твърда вилка. В крайна сметка просто направи две кръгчета с и без амортисьор, за да придобиеш поне бегла представа (понеже от кратко каране много не се усеща, ама все пак). Имай предвид, че специално вибрациите се променят много и от големината и формата на външната гума, доколко е надута, дали имаш ръкавици ... и тн и тн. Просто ако имаш вариант - вземи от приятели и покарай по няколко часа с и без амортисьор (аз съм в София, кв. Надежда, а през деня работя до КАТ - ако мога да съм ти полезен с твърдак).
Ако държиш да имаш най-доброто и от двата свята - просто виж дали амортисьора може да се заключва (съжалявам, че сега нямам време да погледна двата модела, ама тъкмо излитам от офиса).
В заключение - аз бих инвестирал средствата от амортисьора в по-добри компоненти, удобна седалка и тн. И отново (понеже няма как да наблегна достатъчно) - метални педали :D
EDIT: Valdis - не ти бях видял мнението - заключването наистина е вариант, както съм казал, а и сигурно с по-добър амортисьор и добри настройки може да се постигне по-комфортно каране за градско, но не знам доколко предложените варианти влизат в описанието “по-добър амортисьор” :)
Мнението беше редактирано от Иван Божанов на 24.03.11 17:34.
@Иван Божанов - аз съм имал колела до преди 8 години (последното все още си го имам - един никелиран Крос, който е пенсиониран на вилата :) ) и зная как возят пълните твърдаци. Общо взето това, което навремето ме отказа от колелата бе, че много лесно им се разхлопваха лагери и т.н., но принципно без колело не съм оставал през цялия си съзнателен живот :)
Накратко - отидох и пробвах Аполонът и впечатлението ми беше: “хех, аз съм ебати ‘разбирача’, нищо не му разбирам, нали върви = супер е”. Седнах след това на колелото на собственика - Specialized (май така се пишеше) и мисълта ми бе “да му еба майката за какво съм тръгнал да си купувам това подобие на келело (Аполонът)?!”. Вярно моделът беше топ изпълнение (по негови думи ок 5000лв), но то само си върви :D
Май ще събера някой лев за по-качествено колело - Aneliа ми препоръча един RAM HT по-скъпото 1.1 - http://www.niko-bikes.com/shop/product.php?ProductID=318
Накрая ще вкараш 1000+ лв за коУело и ще гледаш часа на телефона :D Иначе и аз съм се запалил за ново колело, ама е на 12-то място в списъка покупки :D
Мнението беше редактирано от korpusito на 24.03.11 19:27.
казано от korpusito на 24.03.11, 19:26:
Накрая ще вкараш 1000+ лв за коУело и ще гледаш часа на телефона :D Иначе и аз съм се запалил за ново колело, ама е на 12-то място в списъка покупки :D
Амиии...може и така да стане. Просто едното ще почака малко. Ако не бях дал до сега 250-300лв за бензин за 1 месец, щеше да е по-добре положението :D
П.П.:най-ошото е, че сналичния бензин мога да мина още 20км :D :D :D
Мнението беше редактирано от Стоянчо на 24.03.11 19:46.
казано от Стоянчо на 24.03.11, 18:54:
Накратко - отидох и пробвах Аполонът и впечатлението ми беше: “хех, аз съм ебати ‘разбирача’, нищо не му разбирам, нали върви = супер е”. Седнах след това на колелото на собственика - Specialized (май така се пишеше) и мисълта ми бе “да му еба майката за какво съм тръгнал да си купувам това подобие на келело (Аполонът)?!”. Вярно моделът беше топ изпълнение (по негови думи ок 5000лв), но то само си върви :D
Хаха, развесели ме :D Радвам се, че си имал опита с двете колелета и можеш да оцениш как всеки лев в плюс е комфорт и лекота. Водила съм пък аз безсмислени спорове с хора, за които колело за 500 лв е безумно скъпо и “аз за тея пари кола ще си купя”.
И аз си мечтая за ново колело. Сегашното ми колело е по-скоро мултифункционално, клас хоби, отколкото състезателно и много бих искала да “олекна” с едни 2-3 кг, но засега разликите са в хиляди и нямам възможност :( По-лесно ще ми е да намаля плюскането и да смъкна 2 кг мас отколкото да се чудя откъде да взема тези левове :)
казано от Anelia на 24.03.11, 20:34:
казано от Стоянчо на 24.03.11, 18:54:
Накратко - отидох и пробвах Аполонът и впечатлението ми беше: “хех, аз съм ебати ‘разбирача’, нищо не му разбирам, нали върви = супер е”. Седнах след това на колелото на собственика - Specialized (май така се пишеше) и мисълта ми бе “да му еба майката за какво съм тръгнал да си купувам това подобие на келело (Аполонът)?!”. Вярно моделът беше топ изпълнение (по негови думи ок 5000лв), но то само си върви :D
Хаха, развесели ме :D Радвам се, че си имал опита с двете колелета и можеш да оцениш как всеки лев в плюс е комфорт и лекота. Водила съм пък аз безсмислени спорове с хора, за които колело за 500 лв е безумно скъпо и “аз за тея пари кола ще си купя”.
И аз си мечтая за ново колело. Сегашното ми колело е по-скоро мултифункционално, клас хоби, отколкото състезателно и много бих искала да “олекна” с едни 2-3 кг, но засега разликите са в хиляди и нямам възможност :( По-лесно ще ми е да намаля плюскането и да смъкна 2 кг мас отколкото да се чудя откъде да взема тези левове :)
Какъв байк караш в момента?
24.03.11
21:25
#219
http://www.jacques-lemans.bg/view_watch.php?id=225 Ако можеш да отделиш малко повече пари за часовник за мен това е най-добрият избор. Виж надолу го има изцяло в сиво.
24.03.11
21:27
#220
http://www.jacques-lemans.bg/view_watch.php?vid=1341 Оп, извинявай за спама, но ето го изцяло сив за 590лв. Мился, че това ще бъде най-добрият избор!
Да, съгласен съм, на вид ми допада и спада към чисто елегантния стил. Но при това положение, имам подобен (той си е направо същия де) вариант на Алфекс - http://www.bgdot.com/ALFEX-FLAT-LINE-5468.001?action=11&id=4911 ,който май се води с 1 идея по-добър (не съм разбирач, други го казват), или Едокс - http://www.bgdot.com/EDOX—HIGH-ELEGANCE—-60005-3-AIN?action=11&id=3378
Мнението беше редактирано от Стоянчо на 24.03.11 21:50.
24.03.11
21:50
#222
Не знам, аз съм за Jacques Lemans! :)
казано от stoyanskiqq на 24.03.11, 21:50:
Не знам, аз съм за Jacques Lemans! :)
По какви причини, поне дай някой аргумент, защото пак казвам аз не ги разбирам, но целта ми е да взема най-доброто за тия пари :)
Мнението беше редактирано от Стоянчо на 24.03.11 21:59.
24.03.11
22:12
#224
И аз не разбирам много. Но съм адски доволен от тази фирма! Имам часовници които не са мръднали с години, а какво ли не съм правил с тях. Просто са страхотни за мен!
25.03.11
00:20
#225
казано от Anelia на 24.03.11, 20:34:
казано от Стоянчо на 24.03.11, 18:54:
Накратко - отидох и пробвах Аполонът и впечатлението ми беше: “хех, аз съм ебати ‘разбирача’, нищо не му разбирам, нали върви = супер е”. Седнах след това на колелото на собственика - Specialized (май така се пишеше) и мисълта ми бе “да му еба майката за какво съм тръгнал да си купувам това подобие на келело (Аполонът)?!”. Вярно моделът беше топ изпълнение (по негови думи ок 5000лв), но то само си върви :D
Хаха, развесели ме :D Радвам се, че си имал опита с двете колелета и можеш да оцениш как всеки лев в плюс е комфорт и лекота. Водила съм пък аз безсмислени спорове с хора, за които колело за 500 лв е безумно скъпо и “аз за тея пари кола ще си купя”.
И аз си мечтая за ново колело. Сегашното ми колело е по-скоро мултифункционално, клас хоби, отколкото състезателно и много бих искала да “олекна” с едни 2-3 кг, но засега разликите са в хиляди и нямам възможност :( По-лесно ще ми е да намаля плюскането и да смъкна 2 кг мас отколкото да се чудя откъде да взема тези левове :)
+1 ... харесал съм си няколко варианта, от които и една шосейка Scott, ама за съжаление 2500 лева няма откъде да ги извадя (за базовия модел), а и за шосейката ще е нужно самият аз да сваля едно 10 кила надолу, иначе ще е леко комично :D
Съжалявам за спама :) Исках просто да потвърдя, че и няколко хиляди за колело не са безмислени, стига да имаш мерак и да го караш. Дори можеш да си ги избиеш от бензин за един-два сезона :)
Закуска - лазаня с айрян и вит, мин, о3
Обяд - цяло бутче с картофена яхния
Следобедна закуска - 3 филии домашен хляб (пълнозърнест) със сирене, кашкавал, шунка +кафе
ТРЕНИРОВКА (рамо) и амини преди и след
Вечеря - свинска пържола с топено сирене (готвено) и 1 печен картоф
00.00 - домати със сирене :)
Течности - 3л вода и 2 кафета
Тренировка - рамо
+ маклко черно-бели картинки :Р
Мнението беше редактирано от Стоянчо на 25.03.11 00:22.
казано от Иван Божанов на 25.03.11, 00:20:
Съжалявам за спама :) Исках просто да потвърдя, че и няколко хиляди за колело не са безмислени, стига да имаш мерак и да го караш. Дори можеш да си ги избиеш от бензин за един-два сезона :)
Няма спам тук, лафчето не е незаконно в дневника, все пак говорим за вид тренировки, нали - кардио :P
За шосейката Скот ще те попитам въпроса, който задавам винаги опрем ли до колелета - няма ли с поне 500-700лв по-евтин еквивалент из родните марки?
Аз реших да дебна за намаления. Ако не изскочи нищо, минавам на загатнатия от Valdis план Б - муфтене и извиване на ръце за сваляне на цена.
Мнението беше редактирано от Стоянчо на 25.03.11 00:27.
Стоянчоооо, Стоянчо! Омазал си положението, слизай от колата и се мятай на байка щото лятото дойде :D :D :D
Мнението беше редактирано от Valdis на 25.03.11 00:27.
Е, то тва е замисъла :D Вкъщи напоследък не ми се върти велото... Омазването е с 4-5кг от есента. Ще ги бутам след 3 седмици. от колата слизам, че пари не останаха :D
Мнението беше редактирано от Стоянчо на 25.03.11 00:30.
25.03.11
00:40
#230
казано от Стоянчо на 25.03.11, 00:24:
За шосейката Скот ще те попитам въпроса, който задавам винаги опрем ли до колелета - няма ли с поне 500-700лв по-евтин еквивалент из родните марки?
За съжаление с шосейките нямам много опит, но имаше едни Drag Blade (мисля, че така беше модела) и беше с Шимано 105 група един от топ моделите, идваше 200-300 лева по-евтино (то блейдовете варират от 700 до 7000 лева де, говоря за модел със сходни характеристики). Подозирам, че ако опра някога до закупуване на шосейка ще тегля жокер - помощ от приятел :)
А това е въпросният скот за 2160 лева, мисля, че е добро за първа шосейка:
http://www.scott-bg.com/scott2010/index.php?APP_ACTION=DISPLAYPRODUCT&PRODUCT=70
Но така или иначе, понеже едва ли ще събера парите може да взема и на старо някоя по-запазена шосейка - намират се и за по 700-800 лева :) Даже и с младежите от байк център може да се говори - като им дам цяла година срок - все ще изпадне нещо, предният път като имах парите я изпуснах шосейката за няколко дни.
Но нека първо Хакер-а ми вземе душчиката, че иначе на шосейка ще съм чудна гледка. Евентуално догодина може да успея да си купя, хем дотогава ще имам предостатъчно време да се информирам :)
Мнението беше редактирано от Иван Божанов на 25.03.11 00:41.
Добре де, тези шосейки не ограничават ли прекалено много употребата на колелото? В смисъл то не предполага ли каране по сравнително гладък асфалт и общо взето по-скоро не е препоръчително да се шари с тях през горички или черни пътища. Не идва ли малко като да си купиш спортен автомобил в България - не, че не става, ама не е препоръчително. Иначе да, Скотът е красавец!
Мнението беше редактирано от Стоянчо на 25.03.11 00:46.
Ти най-добре си знаеш за какво ти трябва колелото. Разбира се, че шосейка не е оптимална за горски пътища, но пък лично за мен маунтинбайк не става за асфалт :) Вече над 10 години карам само шосейки и нямам желание да се качвам на нещо различно :)
Въпросният Scott не е лош, но аз бих ти препоръчал на първо време да се огледаш за нещо на старо. Класическа стоманена рамка и стари, но качествени компоненти от сорта на 105/600 ще са ти напълно достатъчни, поне докато се ориентираш и разбереш дали това е твоят тип колело (аз все още карам си нещо подобно). Внимавай за размера на рамката, ширината на кормилото, дължина на лапата и т.н, добрата стойка е много важна :)
Мнението беше редактирано от Станимир на 25.03.11 01:29.
25.03.11
01:17
#233
казано от Стоянчо на 25.03.11, 00:45:
Добре де, тези шосейки не ограничават ли прекалено много употребата на колелото? В смисъл то не предполага ли каране по сравнително гладък асфалт и общо взето по-скоро не е препоръчително да се шари с тях през горички или черни пътища. Не идва ли малко като да си купиш спортен автомобил в България - не, че не става, ама не е препоръчително. Иначе да, Скотът е красавец!
Ами карал съм малко, както и съм говорил с хора, които карат от години (EDIT: Визирах Станимир, който е писал отгоре) ... и аз мислех, че са доста крехки, но явно не е така.
Мнението беше редактирано от Иван Божанов на 25.03.11 10:30.
25.03.11
08:52
#234
казано от Иван Божанов на 25.03.11, 00:40:
А това е въпросният скот за 2160 лева, мисля, че е добро за първа шосейка
Леле, да караш колело било по-скъпо от играенето на голф. :)
казано от Димитър Михайлов на 25.03.11, 08:52:
казано от Иван Божанов на 25.03.11, 00:40:
А това е въпросният скот за 2160 лева, мисля, че е добро за първа шосейка
Леле, да караш колело било по-скъпо от играенето на голф. :)
Така излиза, освен ако не играеш постоянно със стикове на найк и не ги сменяш през месец :D
Кардио, baby - 10мин скачане на въже (най-евтиния Harbinger, но втори сезон държи) и 5 серии по 20 коремни на успоредка, сиреч повдигане на краката де :)
На първата снимка е след скачането. Втората е преди да отида да скачам и без да съм тренирал целенасочено прасец от примерно 8 години.
Мнението беше редактирано от Стоянчо на 25.03.11 12:36.
УУУУУУуу къф си космат!!! :D :D :D Ама поне краката ти не изглеждат гейски като моите :D :D :D
Махал съм ги преди 2 години, ама докато израстваха ме скъсаха от сърбеж, а не се харесах особено за да ги махам регулярно :D
П.П.:солиден прасец вадиш на снимките в галерията ти!
Мнението беше редактирано от Стоянчо на 25.03.11 12:59.
казано от Стоянчо на 25.03.11, 12:53:
Махал съм ги преди 2 години, ама докато израстваха ме скъсаха от сърбеж, а не се харесах особено за да ги махам регулярно :D
П.П.:солиден прасец вадиш на снимките в галерията ти!
Е те същия, е от каране на MTB в момента ми е 48.5 санта. Бицепс, врат и прасец са ми с един размер.
Мнението беше редактирано от Valdis на 25.03.11 13:20.
25.03.11
13:24
#240
Валдис на Арнолд е бил 50см някъде.. кви’ сме мутирали 20години след неговата ера... ама той като не е карал редовно колело е така :D Стоянчо и твойте са много хард само мойте си стоят на някви 36-37см.... туй не е живот мойто :D сега от както почнах да ходя пеша на даскало и да се връщам правя по 10тина киломтетра ще ударя прасците шоково :D
Мнението беше редактирано от Кристиянчо на 25.03.11 13:25.