20.12.17
18:37
#1441
Разбира се, че двигателя харчи повече, когато не е достигнал оптимален температурен и работен режим. Моя автомобил изобщо не отлепя стрелката до работа, а относно промяната на обема на нафтата... това е безумно 🙂
Зимата дизела винаги вдига поне 1л/100км, не зная каква е причината. Ако е повече от 1л, има нещо друго.
20.12.17
21:06
#1443
Засичане по стрелката е като гледане на боб. Пълниш догоре, засичаш километраж, караш, пълниш догоре и засичаш отново.
Едит: поне 100-150 километра карай, за да е относително точно
Мнението беше редактирано от Херцог Трън на 20.12.17 21:06.
21.12.17
10:01
#1444
казано от Ivan на 20.12.17, 18:03:
Като движа из града с колата, чакам 5 минути да позагрее и стигам до работа за 20тина минути, при което колата не достига оптимална температура за толкова малко време. Като разбира се не напъвам като не е загряла, под 2000 оборота движа главно (1.9 тди). Въпроса ми е дали е възможно да харчи повече заради това ?
Съвсем нормално да гори повече.
Ниски температури + студен двигател + къси дистанции + обороти под максималния въртящ момент = висок разход.
21.12.17
12:21
#1445
казано от Херцог Трън на 20.12.17, 21:06:
Засичане по стрелката е като гледане на боб. Пълниш догоре, засичаш километраж, караш, пълниш догоре и засичаш отново.
Едит: поне 100-150 километра карай, за да е относително точно
И пълниш лично ТИ, не бензинджията. Защото единия като има много коли, като му щтракне пистолета и вади, другия ако е по- свободен пълни като хората. Там можеш да получиш сериозни разлики в литри според това кой пълни.
21.12.17
12:25
#1446
казано от Никой на 21.12.17, 12:21:
И пълниш лично ТИ, не бензинджията. Защото единия като има много коли, като му щтракне пистолета и вади, другия ако е по- свободен пълни като хората. Там можеш да получиш сериозни разлики в литри според това кой пълни.
Първата ми кола беше един Пасат Б3, баката му по каталог беше 80 литра, аз с клатене и допълване съм стигал почти до 90 литра 😄
Злите езици говорят, че по време на Юго ембаргото, хора са търгували с бензин с такива - пълнят догоре, минават границата, продават и се връщат 😄
Аз пълня до капачката и така го засичам. По борд ми излиза почти винаги същото, като дори когато е имало някога отклонение е 0,3-0,4л от засичането до капачка и то по -борд ми дава по - висок разход. Иначе при мен разлика няма в рахода зимата от лятото и да има е толкова незначителен, че не го забелязвам. Разходът ми се вдига най-вече от задръстванията , не толкова от сезона. Говоря за дизел. Зависи и къде зареждащ.
21.12.17
13:21
#1448
казано от James Hinks на 21.12.17, 10:01:
казано от Ivan на 20.12.17, 18:03:
Като движа из града с колата, чакам 5 минути да позагрее и стигам до работа за 20тина минути, при което колата не достига оптимална температура за толкова малко време. Като разбира се не напъвам като не е загряла, под 2000 оборота движа главно (1.9 тди). Въпроса ми е дали е възможно да харчи повече заради това ?
Съвсем нормално да гори повече.
Ниски температури + студен двигател + къси дистанции + обороти под максималния въртящ момент = висок разход.
Абсолютно вярно. Аз моята я държа в гараж на +20градуса. Сутрин като запаля и веднага започва да духа топло. Въпреки това разхода ми зимата е с 1-1.5л по-висок. Това е бензин с автомат. Доколкото знам не е препоръчатилно колата да загрява в покой.
Мнението беше редактирано от Александър Христов на 21.12.17 13:22.
21.12.17
13:48
#1449
казано от Никой на 21.12.17, 12:21:
казано от Херцог Трън на 20.12.17, 21:06:
Засичане по стрелката е като гледане на боб. Пълниш догоре, засичаш километраж, караш, пълниш догоре и засичаш отново.
Едит: поне 100-150 километра карай, за да е относително точно
И пълниш лично ТИ, не бензинджията. Защото единия като има много коли, като му щтракне пистолета и вади, другия ако е по- свободен пълни като хората. Там можеш да получиш сериозни разлики в литри според това кой пълни.
Като кажа - пълниш до капачка с все резервата, пълни до там, ако ще да има други, те ще изчакат 30 секунди отгоре. И накрая почиства ако случайно е покапал малко бензин от пистолета докато го вади 🙂 Ако у Англията не го правят - проблемът е там 🙂
Както каза Ванката - и при мен, преди да продам колата, нямаше грандиозни разлики...0.5л/100км с дизел, но нищо фрапантно.
21.12.17
15:43
#1450
казано от Alexander Krastev на 21.12.17, 12:25:
Злите езици говорят, че по време на Юго ембаргото, хора са търгували с бензин с такива - пълнят догоре, минават границата, продават и се връщат
Какви зли езици? Имам братовчеди във Видин. Мангала минава границата с развален мотор с двоен резервоар като го бута. Мотора не е палил от години 😄 Отсреща го чакат търгашите, точат и обратно.
Големите изнасяха с влакове. Много народ станаха милионери по него време. Особено групировките и партиите!
Мнението беше редактирано от Barberian на 21.12.17 15:44.
21.12.17
17:06
#1451
казано от Александър Христов на 21.12.17, 13:21:
Доколкото знам не е препоръчатилно колата да загрява в покой.
Ако имаше някакъв проблем, нямаше да има толкова системи за подгряване на много от марките и моделите. Обратното със сигурност не е препоръчително.
Чакането на двигателя да загрее на място не носи никакви позитиви при съвременните автомобили, но пък води до ненужно изхабено гориво и вредни емисии. Разбира се, студения двигател не бива да се “натиска” и кара на високи обороти, но бавното и спокойно каране в никакъв случай не вреди повече от работата на място.
Мнението беше редактирано от Станимир на 21.12.17 17:18.
21.12.17
17:19
#1453
казано от James Hinks на 21.12.17, 17:06:
казано от Александър Христов на 21.12.17, 13:21:
Доколкото знам не е препоръчатилно колата да загрява в покой.
Ако имаше някакъв проблем, нямаше да има толкова системи за подгряване на много от марките и моделите. Обратното със сигурност не е препоръчително.
Да, нещата доста се промениха и мовечето такива съвети са отживелица. Все още много хора смятат, че не е добре да гасиш и палиш често дизела и понякога го държат по 30 Мин на обороти само и само да пропусне палене, същевременно последните модели ако ги караш градско автоматично гасят и палят на кръстовищата, когато колата е в покой. За мен това е много дразнещо, но след като почти всички марки го внедряват може би е ефективно.
21.12.17
17:22
#1454
Силно относително според това колко е съвременен автомобила, дизел ли е, бензин ли е, какви системи за подгряване има, колко са, какво подгряват...Но с това 1.9 ТДИ надали е чааак толкова съвремен. Да не пропускаме и факта, че и с най-простата система за подгряване, на 5-тата минута температурата на охлаждащата течност е вече в работния диапазон.
21.12.17
17:25
#1455
казано от Херцог Трън на 21.12.17, 13:48:
казано от Никой на 21.12.17, 12:21:
казано от Херцог Трън на 20.12.17, 21:06:
Засичане по стрелката е като гледане на боб. Пълниш догоре, засичаш километраж, караш, пълниш догоре и засичаш отново.
Едит: поне 100-150 километра карай, за да е относително точно
И пълниш лично ТИ, не бензинджията. Защото единия като има много коли, като му щтракне пистолета и вади, другия ако е по- свободен пълни като хората. Там можеш да получиш сериозни разлики в литри според това кой пълни.
Като кажа - пълниш до капачка с все резервата, пълни до там, ако ще да има други, те ще изчакат 30 секунди отгоре. И накрая почиства ако случайно е покапал малко бензин от пистолета докато го вади Ако у Англията не го правят - проблемът е там
Както каза Ванката - и при мен, преди да продам колата, нямаше грандиозни разлики...0.5л/100км с дизел, но нищо фрапантно.
С две неща не мога да свикна тук. Няма бензинджии и сервитьорки:( Айде зареждането не ми е драма, ама да отваряш в полунощ и да затваряш в 3 ме отказа от баровете🙂 Ако изпия 10 от тяхните грамажи, които са ми за разгрявка означава през тези 3 часа да вися на опашката на бара или
да си поръчам 10 чаши и да станат на пикня 🙂
Мнението беше редактирано от Barberian на 21.12.17 17:26.
Аз също съм чел мения и гледал, че не е хубаво да работи колата на място при палене. Чел съм/гледал съм и мнениния, че хубаво да се остави да поработи малко колата и тогава да се потегли - особено при по -студено време. Аз съм привърженик на втората хипотеза. Едно, че е по -удобно , друго че не смятам толкова много( над нормалното) да се амортизира двигателя. При мен за няколко минути и парното започва да духа топло на най-висока степен. Особено като съм на балкан и е много студено, хич не се интересувам дали ще се аморизира , акто я оставя да поработи 5-6 минути на място докато се стопли, а аз кача багажа или стоя на топло в лобито.
Не се препоръчва да се напъва колата когато е студена колата най-вече заради турбината. По тази причина и се препоръчва да се изчака малко преди да се изгаси колата.
Сори за спама, ама когато се говори за коли е неизбежен. Миналият ден си отворих капака на колата за да си сложа зимна течност на чистачките и десет човека ми се изсипаха на главата да ми дават акъли как да си ремонтирам колата. Един познат казваше, че ако ти е скучно най-лесният начин да си намериш компания е да отвориш капака на колата и до 10-минути поне 10 кибика ще се изсипат да ти дават съвети.
Мнението беше редактирано от I`M на 21.12.17 18:38.
21.12.17
18:45
#1457
казано от James Hinks на 21.12.17, 17:22:
Силно относително според това колко е съвременен автомобила, дизел ли е, бензин ли е, какви системи за подгряване има, колко са, какво подгряват...Но с това 1.9 ТДИ надали е чааак толкова съвремен. Да не пропускаме и факта, че и с най-простата система за подгряване, на 5-тата минута температурата на охлаждащата течност е вече в работния диапазон.
Според всички съвременни източници, най-добре за двигателя е да се загрява в движение без да се развиват високи обороти. Температурата на маслото, както и микролуфтовете при студен мотор не може да не оказват влияние на разхода. Колкото по-добро мазане има един мотор, толкова по-ниско е триенето, съответно и по-голямо КПД. Може да видиш тестове в youtube как изглежда масло, според вискозитета и температурата му и да си представиш, ако навън е -10 или -20 С какво се случва в мотора.
“Други специалисти обаче смятат, че двигателят трябва да достигне до работна температура преди тръгване. Причината е, че по време на загряването на останалите системи на автомобила се нанасят минимални вреди, докато при движение те са по-големи.
При ниски температури маслото на двигателя става по-неефективно и това се отразява на триенето на различните елементи в агрегата. Дори турбината, ако има такава, не работи както трябва”, смята на свой ред експертът Денис Рем, който също препоръчва моторът да бъде загрят преди тръгване.”
източник - http://automedia.investor.bg/a/0-nachalo/29002-za-i-protiv-zagriavaneto-na-dvigatelia-prez-zimata/
21.12.2017
1. Клек - 3х3 155кг / 3х2 165кг / 1х175кг / 1х190кг / 0х200кг
2. Изхвърляне - 2х1 60кг / 2х1 70кг / 3х1 80кг / 1х85кг / 2х0 90кг / 2х1 80кг
3.1 Набиране - 1х +30кг / 1х +35кг / 4х6
3.2 Военна - 3х3 70кг / 3х5 60кг
Клека трябваше да са 3х1 на 175кг, ама ми се струваше леко и реших да пробвам. Като спуснах с 200, там си останах, въобще и не опитах да тръгна нагоре. Другия път повече
Коленете играят на вътре, но ги избутвам веднага навън, не знам дали е проблем ?
Относно темата с колата, няма спам, то аз я подхванах. Всяка нова информация е добре дошла, пък и интересна дискусия става. Иначе става въпрос за А3 ‘99г, тей че не е нова 😄 Не дава някакви фрапиращи разлики, просто го забелязах и реших да се допитам. Моята теза е, че най-добре да се изчака малко на място и после да не се форсира докато загрее, даже и няколко минути след това.
Това за турбината го знам, че трябва след път да се изчака малко да изтине.
Мнението беше редактирано от Ivan на 21.12.17 20:55.
22.12.17
08:56
#1460
Кат ме няма да те надъхвам и прайш нули 😄
Добре е клека, коленете ги буташ навън и не ги събираш, нищо че трепкат леко навътре, но е нормално на пределни опити.
казано от Alexander Krastev на 22.12.17, 08:56:
Кат ме няма да те надъхвам и прайш нули
Добре е клека, коленете ги буташ навън и не ги събираш, нищо че трепкат леко навътре, но е нормално на пределни опити.
Да, гледай как и изхвърлянето стават само нули кат те няма 😄
А така, аз знам че е проблем с коленете, ако си остават навътре, а не се избутват
От клипа някак останах с впечатление,че тези 200 нямаше намерение да ги ставаш...пък 190 си станаха добре!
казано от Alexander Krastev на 22.12.17, 08:56:
Добре е клека, коленете ги буташ навън и не ги събираш, нищо че трепкат леко навътре, но е нормално на пределни опити.
Абе множко е това на клипа. Струва ми се, че стъпалата са прекалено разтворени и несъзнателно търси друга позиция за коленете по време на движението. Не е зле да поекспериментира с позиция на стъването малко, за да намери по-добра за себе си.
22.12.17
10:23
#1464
По въпроса за колата - конкретно 1.9 tdi е двигател с много голямо КПД и загрява БАВНО,особено зимата! Разхода зимата,ако не карах да загрее нормално скачаше с поне 2 л./100.
1.9 SDI е същата работа - същият мотор,но без турбо и кулер.
Затова подгряването на място специално за този двигател е безсмислено ! Изчакваш 15-20 сек. и тръгваш,без да я напъваш.
Казвам го от опит,имал съм две tdi -та и едно SDI в прекрасно здраве,карани така целогодишно.
Ако е с голямо КПД,що ще загрява бавно?Аз така разсъждам на база това,което знам за КПДто по принцип..
22.12.17
10:28
#1466
И на мен ми се струва,че стъпалото сочи много на вънка за този разкрач.
22.12.17
10:30
#1467
казано от nervak на 22.12.17, 10:28:
Ако е с голямо КПД,що ще загрява бавно?Аз така разсъждам на база това,което знам за КПДто по принцип..
Защото няма загуба на енергия,която да загрява охладителната система.
22.12.17
10:33
#1468
казано от Alexander Krastev на 22.12.17, 08:56:
Кат ме няма да те надъхвам и прайш нули
Добре е клека, коленете ги буташ навън и не ги събираш, нищо че трепкат леко навътре, но е нормално на пределни опити.
Не е добре...коленете още на 155 играят навсякъде. Няма нищо общо с пределните опити.
П.П. А за надъхването - правиш му страшно лоша услуга.
казано от Ivaylo на 22.12.17, 10:30:
казано от nervak на 22.12.17, 10:28:
Ако е с голямо КПД,що ще загрява бавно?Аз така разсъждам на база това,което знам за КПДто по принцип..
Защото няма загуба на енергия,която да загрява охладителната система.
Тя тази система не е ли от двигателя, за който твърдиш ,че е с голямо КПД-за да е с такова той трябва да влезе бързо в оптимален режим за него...иначе щеше да си работи леден.
Мнението беше редактирано от nervak на 22.12.17 10:40.
22.12.17
10:43
#1470
Аз пък за първи път имам автомобил /дизелов-нали за това говорим....иначе до сега за близо 25-26 г. шоферлък все бензинови съм имал/, който загрява за не знам дали има и километър. Без да го форсирам-ако и това правя, ще е още по-бързо. За който е от София.......вчера следобяда от 200-300 метра преди Орион до кръстовището на Константин Величков-бум загряла на оптимума.
Мнението беше редактирано от Деян на 22.12.17 10:56.
22.12.17
10:54
#1471
КПД на двигателя показва каква част от топлината, освободена по време на процеса горене е превърната в работа.
КПД оценява съвършенството на процеса, а процесите стават все по- съвършени.
Също така работата е равна на ходовия обем по средно индикаторното налягане, а съвременните двигатели са форсирани по налягане.
Развитието на маслата пък намалява мощността за механични загуби от триене.
Всичко това са чисто физични процеси, но практиката показва, че физиците и математиците не могат да ги разберат в тяхната специфика.
22.12.17
10:58
#1472
казано от Херцог Трън на 22.12.17, 10:33:
[
П.П. А за надъхването - правиш му страшно лоша услуга.
Що да му правя лоша услуга - като съм в залата изхвърля 95, като ме няма прай нули на 90 🙂
22.12.17
11:00
#1473
казано от Deyan на 22.12.17, 10:43:
Аз пък за първи път имам автомобил, който загрява за не знам дали има и километър. Без да го форсирам-ако и това правя, още по-бързо. За който е от София.......вчера следобяда от 200-300 метра преди Орион до кръстовището на Константин Величков-бум загряла на оптимума.
Вече повечето,да не кажа всички автомобили от преди 5-10 години имат и подгряващи свещи на охладителната система.Които се включват да кажем примерно под 3-4 гр. външна температура.
Имат и реотани,които загряват само въздуха за парното,затова след 1-2 мин. духа топло.
22.12.17
11:02
#1474
казано от Alexander Krastev на 22.12.17, 10:58:
казано от Херцог Трън на 22.12.17, 10:33:
П.П. А за надъхването - правиш му страшно лоша услуга.
Що да му правя лоша услуга - като съм в залата изхвърля 95, като ме няма прай нули на 90
Питаш ме защо надъхването да прави пределни опити е лоша услуга, при условие че нагоре говорихме, че има нужда от съвсем различен начин на изпълнение на упражненията? 🙂 Виж как му играят коленете още на 155кг и си отговори сам. Ако приемем, че 190 са му макс, това е едва на 80% от макса.
казано от Ivaylo на 22.12.17, 10:54:
КПД на двигателя показва каква част от топлината, освободена по време на процеса горене е превърната в работа.
КПД оценява съвършенството на процеса, а процесите стават все по- съвършени.
Също така работата е равна на ходовия обем по средно индикаторното налягане, а съвременните двигатели са форсирани по налягане.
Развитието на маслата пък намалява мощността за механични загуби от триене.
Всичко това са чисто физични процеси, но практиката показва, че физиците и математиците не могат да ги разберат в тяхната специфика.
Няма да се разберем....щот съм точно от последните изброени)))
22.12.17
11:07
#1476
казано от Херцог Трън на 22.12.17, 11:02:
казано от Alexander Krastev на 22.12.17, 10:58:
казано от Херцог Трън на 22.12.17, 10:33:
П.П. А за надъхването - правиш му страшно лоша услуга.
Що да му правя лоша услуга - като съм в залата изхвърля 95, като ме няма прай нули на 90
Питаш ме защо надъхването да прави пределни опити е лоша услуга, при условие че нагоре говорихме, че има нужда от съвсем различен начин на изпълнение на упражненията? Виж как му играят коленете още на 155кг и си отговори сам. Ако приемем, че 190 са му макс, това е едва на 80% от макса.
Ники, а ти защо реши, че го надъхвам за клека?
Мнението беше редактирано от Alexander Krastev на 22.12.17 11:08.
22.12.17
11:11
#1477
Не съм, но изхвърлянето му е още по-ненужно, а единиците там - хептен. Лично мнение.
П.П. От друга страна, на клека му казваш, че всичко е ОК, а то въобще не е. Също лоша услуга.
Мнението беше редактирано от Херцог Трън на 22.12.17 11:11.
22.12.17
11:50
#1478
Всички малолитражни автомобили, които съм карал, с турбо или без загряват много бързо, но от 2000 сс и нагоре има осезателна разлика. Сигурно и количеството охладителна течност и масло не са за подценяване. Моя двигател например, събира 8 л масло, докато по-масово са 4-5 л.
Коленете играят, факт. На мен ми се струва, че идва от разкрача. На повторенията, само на 190 коляното минава линията на петата и то там с малко. Ще скъся малко разкрача и ще събера пръстите леко да видя как ще излезе. Според мен тази корекция ще помогне.
Също така ще почна на по-леките серии да слагам ластик, за да се науча да ги държа навън. И ще уча пистолети да правя.
казано от nervak на 22.12.17, 10:17:
От клипа някак останах с впечатление,че тези 200 нямаше намерение да ги ставаш...пък 190 си станаха добре!
Точно това стана, не е да кажеш тръгнах и се затиснах. Просто като спуснах долу, направих пауза не знам защо и някакси се отказах въобще да пробвам
22.12.17
17:15
#1480
Зарежи тия пистолети, по-добре бг клек прави 🙂