Как да се справя с глада към тестено?

24.04.15
19:52

Здравейте!

Преди да се реша да пусна тема, потърсих някаква информация в Google и не успях да намеря нищо конкретно.
Проблемът ми е, че съм меко казано пристрастена към тестените храни и по-точно хляба. Около 10 години пазя всевъзможни диети, режими и прочие (с глад, с ядене, НВД, 90ДД, гладолечение и т.н.). Всичко е до едно време...сваляла съм 15-20 кг, задържа няколко месеца и после всички ги връщам (защото в един момент ми пада пердето и започвам да тъпча всяко тестенце изпречило се пред очите ми). Имам нужда от съвети как да се справя с това състояние. С какви храни да заместя тестените...ако някой има по-научно обяснение ще се радвам да прочета защо съм попаднала в тоя капан...и най-вече имам нужда от помощ, за да излезна от него.


В момента имам да свалям отново 20 кг :) В майчинство съм и ми е трудно да ходя на фитнес, но имам желание да започна изкачване на стълби. Четох по този въпрос, но не можах да разбера как е най-добре да изпълнявам упражнението - обикновено изкачване на стълбите или да тичам по тях? Колко минути и колко пъти седмично е най-оптималния вариант?

Сетих за още един въпрос, който ме вълнува - какво количество храна (грамаж) е нормално да се изяде, за да не се разширява стомаха? Моят със сигурност е разширен :) Питам се има ли някакво ориентировъчно количество, към което да се стремя, за да започне да се свива...Мога да конкурирам мъж по отношение на изядена храна :)


Благодаря за вниманието :)

Темата беше редактирана от Си С на 24.04.15 19:58.

Теди Илиева

24.04.15
20:01

Здравей,
Звучи ми много познато. Решението е в балансираното хранене. Това означава приличен прием на мазнини, белтъчини и тъй като си тръгнала да сваляш килограми - по-ограничено въглехидрат. Добра комбинация е месо/яйца със салата в която има зехтин. Нужно е единствено постоянство и възприемане на нови навици. Хляб ако си правиш най-добре домашен, поне ще знаеш какво има в него.
за упражненията - опитай упражнения със собствено тегло, но не само и непременно кардио вариант, а и да има усилие - клекове например. Сайтът е доста богат, рагледай форумните дневници за идеи.
Успех!

24.04.15
20:08

Теди, благодаря за мнението, ще разгледам дневниците :)
Точно такива упражнения имам желание да правя, трябва повече да почета кое, кога и как. Но като за начало, докато си намеря подходящи упражнения исках да започна със стълбите.
Месо и яйца със салата е хубава комбинация, но изпитвам непоносимост към месо или риба. Ям много рядко. Варивата също ли са противопоказни? Въглехидратите в тях пак ли са “лоши”?

Повечко звленчуци. Хем ще те засищат, за да не чувстваш глад към каквото и да е, хем няма да пречат на режима ти и ще ти носят допълнителни ползи ;)

Здравей!

Казваш, че от 10 години спазваш диети, половината от които са били глад.
Предполагам, че и другата половина не е била особено хранителна, за да изпаднеш в този кръг на йо-йо ефекта.

Замисляла ли си се за друг възможен сценарий - че нямаш глад към тестено, а глад към въглехидрати (просто избираш източниците на въглехидрати от тестени продукти, защото ги харесваш) и че този глад от въглехидрати е породен от нуждата на тялото за бърза енергия.
А тази нужда пък идва от непрекъснати периоди на гладуване и изтощение.

Не казвам, че така се е случило при теб - не те познавам, но е доста възможна причина.

Ако наистина основно си гладувала до този етап, то значи е време да промениш подхода си.
Може би балансирана диета?
Или пък прочети съветите от тази статия.
За сваляне на много килограми - личните ми съвети тук.

Казваш, че си по майчинство. Кърмиш ли?

За стълбите - ако правилно съм те разбрала, това си е кардио дейност. Хубаво е да включиш и тренировки със съпротивление (собствено тегло, ластици, свободни тежести) към тях.

Мнението беше редактирано от Вероника Налбатска на 24.04.15 22:35.

25.04.15
09:46

Имала съм периоди на гладуване определено, напълно е възможно и заради тях да се нахвърлям върхи тестени....Макар че като забременях, после родих и не съм спазвала много време диети и пак продължавах да нагъвам големи количества тестени....
А най-вероятно съм в това пложение заради лакомия и слаба воля :) Само на психолог не съм ходила до сега :D

Зеленчуци ям. Ето вчера за обяд изядох една голяма купа салата и после една малка с боб. Като количество не беше малко даже се подух, нооо не се чувствах наядена и накрая изядох Х бр филии хляб и се кротнах.
Днес ще разгледам режимите и да си направя, като няма да изключвам напълно въглехидратите, пък да видим....
Колкото и да не ми е приятно ще се снимам каква съм Убавица и ще започна да водя подробен дневник (на лаптопа, а като се престраша може и тук :) )

Кърмя, но не активно....скоро му се вижда края :)

За стълбите все още очаквам някаква насока колко често и по колко минути да започна, за да не се стигне до претоварване. Ще включа още упражнения, даже вече се спрях на едни за начинаещи.


Редакция:
Направих нужните изчисления за РБД и НВД. Направих си примерни режими и от двата вида. Ще започна НВД, ако пак ме хванат лудите и не мога без въглехидрати ще се прехвърля веднага на РБД.
Пожелавам си успех и да ви се похваля после с преди и след (но този път трайно!)

Мнението беше редактирано от Си С на 25.04.15 14:15.

Вземи здравето си в свои ръце. Ето как:

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1