Моята тема за повишаване на общата ми тренировъчна култура.

17.06.15
02:46

Първо - здравейте.
Важно е да спомена и че съм нова.
Нека и заглавието на темата ми да не ви подвежда... това ми хрумна просто като заглавие, защото има доста неща, от които се интересувам, но предполагам, че няма как накуп да си задам абсолютно всички питанки и да получа отговори по всяка една от тях. :)

Нещо за мен преди да се впусна в питанки и чудения: на 23 години съм, висока съм 169-170см., с тегло, често вариращо между 55 и 60 кг. - нито по малко от 55, нито повече от 60 [малка вметка: с оглед на настоящето да спомена, че точно преди две години бях подложена на драстично отслабване - с около 15 кг. за месец и половина от 67 станах 52 - не с тренировки, а заради прекалено много стрес, ядове, изключително напрежение на работното място], ходя на фитнес от сравнително скоро - от средата на декември (2014), като до към края на март не беше много често, средно по 2-3 пъти в седмицата, тъй като пътувах доста, а и бях в семестър, което ми отнемаше повечето време. От началото на април вече ми се отвори повече време, което вкарах в употреба - за фитнес. Никога до сега не съм се допитвала до професионален фитнес инструктор за изготвяне на специални програма и режим за мен. Когато за пръв път стъпих във фитнес, разбираемо, си попитах това-онова, беше ми обяснено от съответния инструктор на смяна и... започнах. Но толкова - нито режими съм спазвала до сега, нито специално изготвени програми. Близо месец си откарах така - всичко, което ми показа въпросния инструктор си го правех всеки път, когато ходеха на фитнес - упражнения, натоварващи цялото тяло. Постепенно започнах все повече да се интересувам, да чета, да гледам разни клипове - за нови и различни упражнения, за правилна техника на изпълнение и такива неща. Поразнообразих си тренировките, отново без специални режим и програма. Знам, че за постигане на резултати трябва да се лишавам или ограничавам в различни храни - например не ям пържено от януари насам, позволявам си веднъж на 1-2 седмици, и то в малко количество. Окей, с пърженото мога да кажа, че съм се справила, защото сега без проблем мога да го откажа, ако го има на масата. И с газираните напитки е така, както и с изкуствените там сокове с оцветители - прибягвам до фрешове и шейкове. От януари насам напитките ми се свеждат предимно до вода, пресен плодов сок (без захар в него) и кафе (вкл. и фрапе, отново без захар) ... Проблемът ми е в сладкото и тестеното. Опитвала съм се да ги спра... получавало се е за седмица, максимум две, ала след това не издържам и си хапвам по малко и от двете. Пак следва период на лишение, а след това на по-обилно хапване. И отново ще го кажа - никакви хранителни режими до сега не съм спазвала, никога! Просто едничкото ограничаване (или временно лишаване) от нещо. От вашия сайт прочетох статия за правилното измерване на тялото и ги направих - от януари до май имам минимални разлики в корем/ханш/талия - смъкнала съм по 2-3 см. Без хранителни режими и диети, с доста трениране - но не тренирам, за да отслабвам. Не мисля, че имам нужда да слабея, чувствам се отлично в килограмите си, целта ми е стягане и оформяне: искам да си изчистя корема - не съм маниачка на 6 pack abs и подобните постижения на фитнес моделите, достатъчно би ми било просто да си сваля корема и да го стегна. Искам да постигна лек релеф по цялото тяло - lower body и upper body. Не като модел - но да е забележим с просто око и без прекомерно стягане на даден мускул, за да се покаже. Отбелязвам тук, че в продължение на месец (април) 1-2 пъти седмично пиех и протеин (прахообразен с вода, не знам как точно се нарича). В тренировките обаче наблягам повече в момента на гръб и ръце и клекове. Разбира се - не се ограничавам с това, правя всякакви тренировки, никога не ми е скучно, разнообразявам си тренировъчните дни, но забелязвам, че така ми е по-приятно, когато тренирам. И никога не пропускам кардио - средно по 15-20 минути на тренировка (това ми е общото кардио време преди и след тренировка) - във фитнеса в моя град използвам кростренажор, а в другия фитнес, където ходя - и пътека. Почивам задължително събота и неделя (от фитнес), но се случва понякога, особено откакто се затопли, да карам и колело, минимум по 15 км., тъй като в непосредствена близост до моя град има много селца и с приятели ги пообикаляме, когато времето позволи. И, освен това, от месец+ насам се доверявам на едно мобилно приложение - Pedometer, аз си го наричам крачкомер. Старая се минимум да ден да имам по 10 хил. крачки, като рекордът ми до момента е 24 хил. + Отчита прилично, като си знам, че поне +/- 100тина крачки не са реални, но това не ми е проблем.
И... мисля, че това общо-взето е всичко, което представлява моята тренировъчна култура, както се изразих в заглавието. Ако се сетя нещо - ще добавя.

Въпросите ми, позовавайки се на това, са:
1. Как да се справя с проблема Корем? Правя ли нещо грешно в тренировките?
2. Как да си изготвя хранителен режим, тъй като не ми е по финансовите възможности да се домогна до услугите на професионалист (живея с родителите си и на този етап съм безработна студентка), но и не само - имам малко особени хранителни навици - не мога да ям месо. Просто от миризмата и вкуса на месо ми се повръща. Риба също, за жалост, не мога да ям. От около година насам имам сравнителна поносимост към пилешкото бяло месо - разни филета, на скара или като хапки, някакви такива чудесии... От известно време насам съм склонна да опитам и риба на скара. Но толкова. Свинско, телешко, агнешко и подобните там просто не може да ми ги приеме организмът, а знам, че телешкото е чисто. И като цяло месото е не само полезно, но и изключително важно за един хранителен режим. Без значение от сезона обаче - обичам да ям люто, под всякаква форма.
3. И нещо, което от няколко дни насам ме човърка - оказват ли тежестите влияние върху оформяне на дупето, и ако да - колко/до каква степен? При клековете конкретно имам предвид - започнах декември от гирички 2кг., а от вчера вече клякам с 25 (лост от 20 + 2 тежести по 2,5 кг.)
4. Имам изключително силно желание да се науча да се набирам. Чувала съм, че с тесен захват е по-лесно, пробвала съм - с лек отскок от моя страна се повдигам с брадичка над лоста, но до там - само едно повторение. С минимална чужда помощ съм стигала до 4-5 повторения. Може ли някакъв съвет тук?

Доста дълго стана, ще ме прощавате, ако е отегчително, но четейки останалите теми и позовавайки се на тях, се опитах да бъда максимално изчерпателна в моите запитвания. :)

Темата беше редактирана от Andreeva1948 на 17.06.15 03:02.

казано от Andreeva1948 на 17.06.15, 02:46:

Поразнообразих си тренировките, отново без специални режим и програма. Знам, че за постигане на резултати трябва да се лишавам или ограничавам в различни храни - например не ям пържено от януари насам, позволявам си веднъж на 1-2 седмици, и то в малко количество. Окей, с пърженото мога да кажа, че съм се справила, защото сега без проблем мога да го откажа, ако го има на масата.
... Проблемът ми е в сладкото и тестеното.

Има хора, които постигат целите си и успоредно с това включват понякога подобни храни.
Аз лично си имам друга гледна точка и не обръщам внимание само на визията, а и на здравето в дългосрочен план. Ето защо смятам, че някой храни не бива да присъстват в менюто (напр. кремвирши, чипс, кока кола и подобните на нея и т.н.).
Уточни какво имаш предвид под “сладко”, защото това е толкова обширна тема.

Ако ти липсва сладкия вкус, то може да си приготвяш домашни десерти с полезни съставки. Хубавото е, че сама може да контролираш съдържанието и качеството.
Какво имам предвид:
Сурови бонбони
Десерт “двойна фантазия”

Що се отнася до това, че не ядеш месо - то в такъв случай предполагам знаеш, че е важно да си набавяш достатъчно протеин с растителна храна.
Казваш, че не ядеш риба по принцип, но би могла да ядеш на скара? Какво имаш предвид с това? Ако ти харесва на скара и искаш да я ядеш - защо не го правиш?
Ядеш ли яйца?

казано от Andreeva1948 на 17.06.15, 02:46:

1. Как да се справя с проблема Корем? Правя ли нещо грешно в тренировките?
2. Как да си изготвя хранителен режим,
3. И нещо, което от няколко дни насам ме човърка - оказват ли тежестите влияние върху оформяне на дупето, и ако да - колко/до каква степен? При клековете конкретно имам предвид - започнах декември от гирички 2кг., а от вчера вече клякам с 25 (лост от 20 + 2 тежести по 2,5 кг.)
4. Имам изключително силно желание да се науча да се набирам. Чувала съм, че с тесен захват е по-лесно, пробвала съм - с лек отскок от моя страна се повдигам с брадичка над лоста, но до там - само едно повторение. С минимална чужда помощ съм стигала до 4-5 повторения. Може ли някакъв съвет тук?

1. Релефът, който предполагам визираш, се постига при определен процент подкожни мазнини (по-нисък) и наличие на вече изградена мускулна маса.
Всичко, което не ти казват за плочките
2. С четене на първо време. :)
Хранителни режими
Калориен баланс
3. Тежестите оказват влияние не само върху дупето. Степента бих определила като висока, но с уговорката, че човек трябва да знае какво прави.
Жените и тренировките с тежести
4. Практика, постоянство, прогрес
4 начина да правите повече набирания

В изданието има отговори на всичките ти въпроси - ползвай търсачката редовно, а което не ти е ясно - сподели тук.

ПП: Толкова подробно описание си направила. Това дневник ли искаш да бъде? :)

17.06.15
14:03

Благодаря за бързия и качествен отговор.

По реда на нещата: яйца ям - да, под всякаква форма и обработка (като тук, разбира се, отново се стремя да избягвам пържено и мазно).  Най-често ги ям сварени и с подправки. Никога не бих се лишила от яйца. // Кренвирши определено не ям. :D С чипса имах доста затруднения, но го спрях и него, тъй като това може да се каже, че ми беше маниакалната слабост. Но мисля, че успях и него да преодолея. Газираните продукти на кока кола и пепси същи съм ги свела до окончателен минимум, мога да си позволя евентуално някоя цитронада, която по различните кафенета предлагат със спрайт или сода - по мой избор. Но рядко, много рядко. // Сладко - имам предвид почти всичко - шоколад, вафли, торти, сладолед, бонбони... Обаче, не знам защо, имам силна непоносимост към карамел. Не знам това до каква степен е важно да го спомена. // Относно рибата - не съм я опитвала до сега така, просто го обмислям от известно време, защото един от най-близките ми приятели има завидни кулинарски умения и често ми разказва какво мисли да готви или е готвил ... и наскоро ми спомена, че смята да яде скумрия на скара, там по негова си рецепта... и ми се стори любопитно, мисля, че бих пробвала подобно нещо. Единствените рибни продукти, които съм опитвала, са цаца - от която ми стана лошо и съответно никога повече не пипнах такава, и риба в консерва.. която не знам до каква степен е полезна и дали изобщо е. Това е целият ми “рибен опит”. // Не мисля, че мога на този етап да водя толкова публичен дневник иначе. :D Имам си на хартиен носител нещо дневникоподобно, в което си описвам тренировъчните дни и периодично мерки, но само толкова. Публичен дневник - вероятно по-нататък. :)

Мнението беше редактирано от Andreeva1948 на 17.06.15 14:04.

Вземи здравето си в свои ръце. Ето как:

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1