Спринтове + клекове

12.08.15
14:05

Здравейте, на 19 години съм 170см 61кг. Тренирам футбол, но имах застой 3 месеца поради контузия. Тренировките ми са следобед в 5:30. Искам да навляза във форма, да стопя мазнини и да подобря скоростта си. Идеята ми е сутрин 1час след като закуся (овесени ядки+кисело мляко+плодове) да правя 10х50м спринт + 8х100м спринт (30 секунди почивка) или 100м спринт последван с 300метра бавно възстановяващо темпо и така 10пъти ? Кое от двете бихте ми препоръчали, като искам както казах да изгоря ненужни мазнини(макар и съвсем малко в корема) , издръжливост и подобряване на скоростта ( най-желаният от мен ефект) . А след тренировката ми по футбол в 5:30 ще правя клекове 3х8повторения (60-70кг тежест) + 3х8 напади. Въпросът ми е ще успея ли да постигна желаните резултати и кой начин на спринтове да избера. Благодаря (не ям пържено, хляб и сладко).

Темата беше редактирана от Yonko Ganev на 12.08.15 14:08.

12.08.15
15:17

Здравей, Йонко.
Къде го тренираш този футбол и на какво ниво? Имаш ли треньор и тренировъчна програма? Не мислиш ли, всички допълнителни занимания трябва да бъдат съгласувани с основното, за да се избегнат именно контузиите?

12.08.15
17:04

Сега ще съм студент в Пловдив и ще се пробвам в един отбор, но от сега поддържам форма тук в бившият си отбор ( момчетата правят двуразови, но аз присъствам само на следобедната, коята не е натоварваща а по-скоро с топки , така че няма проблем ).

12.08.15
18:24

Според мен е добре да редуваш двата двата подхода към беговата си тренировка. Демек един ден спринтове - къси отсечки - 3х100, 5х50, 10 х30 или по-големи обеми, един ден интервално бягане100 на 300 или 200 на 200 с по-дълга дистанция .
Според мен ще е по-ефективно ако сутрин направиш тренировката и ядеш час след нея, вместо час преди нея, но това трябва да го пробваш и да видиш дали работи добре за теб.
Относно работатата с тежести - за да получиш положителен ефект от тях върху скоростта и експлозивността си във футбола, трябва да правиш интервални високоинтензвини тренировки, които да са съставени от два трисета или един по-дълъг кръг от упражения. Примерни комбинациии са клек+напади+суинг; тяга+преден клек+скок на кутия; преден клек+клек+тяга/обръщане, клек + сгъване +разгъване и други.
Но пак казвам, че всичко това трябва да е съгласувано със специалист, ако разполагаш с такъв.

Мнението беше редактирано от Маданеца на 12.08.15 18:25.

Също да отбележа, че обемът спринтове, които мислиш да правиш е огромен и трябва да го намалиш на половина като минимум. Ако направиш 10 пъти по 50м на макс, няма никакъв шанс да направиш читави 8х100м - да, ще тичаш, но се губи цялата идея. Такива натоварвания са изключително таксуващи и ти трябва експлозивност, а тя се губи бързо с натрупване на умората. 4-5 отсечки по 50м + 2-3х100м са ти предостатъчно, ако ги направиш на макс :) Дори и те може да са в повече, но това ще усетиш сам, ако засичаш времена :)

Благодаря, а стречингът е задължителен след 5те отсечки по 50метра предполагам. Като допълнение добре ли ще е след спринтовете да направя 5-6 обиколки, с които да разпусна и определя сърдечната честота до нормална, тъй като след тези спринтове ще чувствам умора със сигурност. Благодаря

13.08.15
13:19

След петте отсечки по 50 задължителни са 10х30 ;)
Може да правиш влизане до 1,5 км и излизане до 1,5 км, но с наистина загряващо и отпускащо темпо. Разтягането след това.

Много ще се зарадвам, ако ми опишеш една тренировка с топка.

Мнението беше редактирано от Маданеца на 13.08.15 13:20.

Вземи здравето си в свои ръце. Ето как:

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1