Леко раздвижване

Прескочи до:

казано от Splash на 14.09.21, 16:56:

П.П. Най-тъпото е, че каквото и колкото и да правиш, ако не внимаваш с храната, файда.

И обратното е вярно, обаче! Каквото и колкото и да правиш, ако внимаваш с храната, файда има. Ама е трудно, дейба :D

14.09.21
17:16

Аз с моите ежедневни разходки в планината свалям килограми без да се ограничавам чак толкова много в храната. Определено правя някакви ограничения в храната, но не бих казал, че пазя диета . Щанги не съм барал от над година , а може повече.

Мнението беше редактирано от I`M на 14.09.21 17:17.

14.09.21
17:17

Не не, въобще не ми е била целта да свалям или подобни глупости :) просто това очаквах. Пак казвам изглеждаха ми нереалистично тези 4000 - 5000, които правих за около 10 часа движение дефакто. 12 са с почивките, на базата на това че приемах доста по-малко калории на ден. Аз ги писах около 2000, ама са си по-малко. То може би заради това 4-тия ден усетих слабост.

Пак по този повод се сещам за моя братовчед който е бивш боксьор, вече не тренираше и беше много напълнял и след това го видях поотслабнал и го питам как и той каза. “Ами как ...не ям, тука от гората каквото има и вода, някоя джанка ... ама по едно време спрях да свалям и спрях и да ям” :) та така ..

Мнението беше редактирано от kaloyan на 14.09.21 17:20.

14.09.21
17:19

Трябва да се отчете и факта, че с доста ходене (и без щанги) голяма част от това, което сваляш, не са точно мазнини.
За мен комбинация от двете би била идеален вариант

Мнението беше редактирано от Ivan на 14.09.21 17:19.

14.09.21
17:22

казано от Ivan на 14.09.21, 17:19:

Трябва да се отчете и факта, че с доста ходене (и без щанги) голяма част от това, което сваляш, не са точно мазнини.
За мен комбинация от двете би била идеален вариант

Не знам това дали не зависи и от мускулната маса,  колко имаш спрямо теглото и дали ако имаш повече, съответно сваляш повече от нея в сравнение с мазнината. Не съм го проучвал това.

14.09.21
17:23

На мен не ми е трудно честно казано, на НВД и гладен с кана кафе съм много по-енергичен, по-добре изглеждам и се чувствам. Само че на работа става дума за целодневно седене, ако трябваше да хабя физическа енергия вероятно усещанията щяха да са съвсем различни, а тренировките пък направо ми мачкат крехкото его.. :D

14.09.21
17:27

казано от Splash на 14.09.21, 16:56:

не са практични и за това не стават, не защото не работят.

За мен и за теб не са практични разходки с часове, но за някой може пък да са практични, хубаво е да се знае че това е валидна опция.

казано от Splash на 14.09.21, 16:56:

Силовите тренировки са топ за сваляне - отнемат сравнително малко време, можеш да дозираш натоварването за да избегнеш адаптация.

Съгласен съм.

казано от Splash на 14.09.21, 16:56:

Качваш мускули, съответно гориш повече в покой и т.н.т.

Позачетох се за това и се оказва че едва 10 Ккал на ден повече изгаряш ако имаш 1 кило мускул вместо 1 кило мас. Което е нищо, дори да качиш 10 кила мускул, а 10 кила мускул не се качват лесно, нито бързо ако е естествено, особено и ако не си начинаещ.

казано от Splash на 14.09.21, 16:56:

П.П. Най-тъпото е, че каквото и колкото и да правиш, ако не внимаваш с храната, файда.

Уви да - аз доскоро бях живия пример. По 3 часа на ден някакви тренировки и активности, изгарям 2К от целенасочени занимания, ама като седна на масата и само от десерта ги занулявам.

14.09.21
17:32

казано от Alexander Krastev на 14.09.21, 17:09:

казано от Splash на 14.09.21, 16:56:

П.П. Най-тъпото е, че каквото и колкото и да правиш, ако не внимаваш с храната, файда.

И обратното е вярно, обаче! Каквото и колкото и да правиш, ако внимаваш с храната, файда има. Ама е трудно, дейба :D

Форума на майфитнеспала е пълен с тексаски реднеци, които просто не искат да тренират. Ама нищо. Дори да ходят пеша не искат. Против разбиранията им е. Ама си цъкат там по 1500 Ккал на ден с месеци и години и накрая свалят по 50 кила. Не е идеално, и не всичко им е мазнина което свалят, ама пак и изглеждат и се чувстват по-добре, отколкото с 50-те кила отгоре.

14.09.21
17:35

казано от kaloyan на 14.09.21, 17:22:

казано от Ivan на 14.09.21, 17:19:

Трябва да се отчете и факта, че с доста ходене (и без щанги) голяма част от това, което сваляш, не са точно мазнини.
За мен комбинация от двете би била идеален вариант

Не знам това дали не зависи и от мускулната маса,  колко имаш спрямо теглото и дали ако имаш повече, съответно сваляш повече от нея в сравнение с мазнината. Не съм го проучвал това.

И аз не съм чел, но за мен по пътя на логиката, ако нямаш резерви под формата на мазнини, а енергия ти трябва - разбира се че по-голямата част ще ти дойде от разградени мускули. Тук говорим за естремности разбира се. Някой с нисък процент мазнини, който е подложен на дълъг и тежък дефицит. То затова е толкова трудно да се изчистят последните няколко процента мазно за състезание или сесия. Защото почва да заминава повече мускул преди тях.

14.09.21
17:37

казано от Ivan на 14.09.21, 17:19:

Трябва да се отчете и факта, че с доста ходене (и без щанги) голяма част от това, което сваляш, не са точно мазнини.
За мен комбинация от двете би била идеален вариант

Еми да, погледни един маратонец как изглежда и става видно, че няма много мускул обикновено по тея с дългото кардио.

И аз мисля че комбинацията от двете - щанги и кардио е иделания вариант.

14.09.21
17:37

казано от Ivan на 14.09.21, 17:19:

Трябва да се отчете и факта, че с доста ходене (и без щанги) голяма част от това, което сваляш, не са точно мазнини.
За мен комбинация от двете би била идеален вариант

Еми да, погледни един маратонец как изглежда и става видно, че няма много мускул обикновено по тея с дългото кардио.

И аз мисля че комбинацията от двете - щанги и кардио е иделания вариант.

14.09.21
17:40

казано от Димо на 14.09.21, 17:37:

И аз мисля че комбинацията от двете - щанги и кардио е иделания вариант.

Следващия път, ще тествам, за сега не се е налагало кардио да правя… :D Все си мисля, че е досадно и ненужо.

Мнението беше редактирано от Splash на 14.09.21 17:41.

14.09.21
17:41

казано от Любомир на 14.09.21, 17:23:

На мен не ми е трудно честно казано, на НВД и гладен с кана кафе съм много по-енергичен, по-добре изглеждам и се чувствам. Само че на работа става дума за целодневно седене, ако трябваше да хабя физическа енергия вероятно усещанията щяха да са съвсем различни, а тренировките пък направо ми мачкат крехкото его.. :D

Аз най-съсредоточен и мотивиран се чувствам на пълен глад втори-трети ден като ми е преминало главоболието, ама съм се пробвал и поне за мен - силовите резултати са си почти същите, но повторенията рязко падат. Т.е. бързо ми пада пауъра. То може и да се превежда в по-малко сила де, щото аз не правя макс опити. Правя си нормалните серии примерно 5х5 и нямам никакви проблеми или разлики в усилията в първите 1-2 серии, но после рязко изведнъж ми свършва силата по средата на третата или четвъртата серия и често се затискам като тренирам на дълъг фаст.

Иначе бягам най-добре дълги дистанции гладен.

14.09.21
17:46

казано от Димо на 14.09.21, 17:41:

казано от Любомир на 14.09.21, 17:23:

Иначе бягам най-добре дълги дистанции гладен.

С бягането съм правил доста експерименти. 2 часа да се бяга на гладно ниско интензивно няма проблем. Обаче ако планираш да направиш над 2 часа, задължително или преди бягане или между втория и третия час, трябва да приемеш нещо, иначе нещата много бързо тръгват надолу. Поне при мен това е границата.

14.09.21
17:48

казано от kaloyan на 14.09.21, 17:46:

казано от Димо на 14.09.21, 17:41:

Иначе бягам най-добре дълги дистанции гладен.

С бягането съм правил доста експерименти. 2 часа да се бяга на гладно ниско интензивно няма проблем. Обаче ако планираш да направиш над 2 часа, задължително или преди бягане или между втория и третия час, трябва да приемеш нещо, иначе нещата много бързо тръгват надолу. Поне при мен това е границата.

Звучи логично, аз моите дълги бягания са там някъде - 2-3 часа със средно темпо. И съм усещал 1-2 пъти разлика като заредя нещо некви стафиди или гелчета след 15-тия километър - идва като че ли малко пауър да ме избута до финала.

Мнението беше редактирано от Димо на 14.09.21 17:49.

14.09.21
17:50

казано от Splash на 14.09.21, 17:40:

казано от Димо на 14.09.21, 17:37:

И аз мисля че комбинацията от двете - щанги и кардио е иделания вариант.

Следващия път, ще тествам, за сега не се е налагало кардио да правя… :D Все си мисля, че е досадно и ненужо.

Еее, класическия фитнесджия - “кардио ли, закво?”

Има си ползи, как изобщо го правиш на въпрос.

14.09.21
18:01

казано от Димо на 14.09.21, 17:50:

Има си ползи, как изобщо го правиш на въпрос.

Е не мога ли да се пошегувам :)
Не съм съгласен за класическия фитнесджия, ела да видиш по пътеките и колелата в залата, какво чудо е :D

10.10.21
19:08

Да взема и да напиша и аз нещо. Подготовката за маратона мина към рехава, понеже имах и работа и разправии по доктори, че майка ми не беше добре. И нещо не тренирах така както си мислех. Днес бягах обаче на софийския маратон, точно 4 часа. Като предната вечер пих ракия, уиски и бира и пуших.
Все си мислех че някъде към 3 часа и 45-50 щях да го направя, ама подготовката си каза думата. Най-доброто за мен от цялата работа е че все едно не съм бягал маратон, нищо не ме боли, даже пих една ракия след това и сега мисля още една - две да се почерпя.
Вече спирам с глупостите и намалявам обема.
После ще го мися с тренировките. Да пусна и една две снимки от планината , за цвят че са на хубаво място.

Мнението беше редактирано от kaloyan на 10.10.21 20:43.

13.10.21
21:15

Днес като еднин край на обема направих едно контролно на 5 километра - 23 минути, без да се пържа много. Това ще ми е и базата за по нататъшни тренировки с по малко обем и повече интензивност. От доста време не съм бягал така, може би от 3-4 години и ще видя какво ще правя за по-натам.
Но като цяло последната 1-2 години са не особено добри за мен, много неприятни неща и моменти и то най-вече със здравето на близки и познати. Дано и тази лоша за мен 21 година си отиде по-бързо и гледаме напред. Съответно алкохола се увеличи, понеже ми действа добре против стреса без да прекалявам, но все пак си е някаква зависимост, към която трябва да предприема някакви мерки.
Драсваме чератата преди да е свършила годината с неясни планове и надежда за по-вече здраве.

26.10.21
11:25

Нещо ми се събра смяна на локациите и последните дни, не тренирах много много уж че имах повече работа да довърша, обаче като не тренирам не мога и да се концентрирам, затова че след като работата не вървеше и тренировките ги нямаше, реших да прекратя това и да ходя и да си тренирам..

Днес започнах интервали малко 3х1 км, (4.10 мин/км) обаче беше и хладно днес към 3 градуса и уж загрях, обаче като тръгнах първия, така се отплеснах че чак по едно време се усетих, че го бягам прекалено бързо. Съответно не станаха добре, другия път повече. После правих офп ..
В неделя направих 17 км, общо взето свалих обема, както се и зарекох :) и увеличавам бързината.

Прескочи до:

Вземи здравето си в свои ръце. Ето как:

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1