Няколко въпроса

24.01.17
20:13

Здравейте, аз съм човек със средно голям опит в залата.Никога не съм пазил кой знае какви режими. Поддържал съм едно нормално телосложение.В последните месеци обаче  наедрях доста и реших да вкарам някои ограничения от към храна.Тук ми изкачат и някои въпроси на които преди не бях обръщал внимание.
Та... трябва ли да съм толкова вманиачен в броенето на калориите, които приемам? Смятам да приемам въглехидрати основно сутрин.
След ставане има ли смисъл да пия протеин и 30мин след него да ми е закуската?Или направо овесените ядки.
Преди тренировка доколкото ми е известно ако се чисти е по-добре мазнини+белтъчини?
След тренировка пия протеин.Колко време след него е добре да ям. Да речем 200гр пилешко.И тук мога ли да вкарам въглехидрати, или само с една салата ?
Другото е свързано с ядките... бадеми да речем... защо хората ги препоръчват като източник на мазнините след като в по голямата си час те съдържат въглехидрати?
Иначе съм 90кг 175см 30год

Dizzy

24.01.17
21:19

казано от Pekham на 24.01.17, 20:13:

Та... трябва ли да съм толкова вманиачен в броенето на калориите, които приемам?

Не, но е добре да врътнеш една сметка предварително за да знаеш орентировъчно какво количество храна да поемаш. При сваляне на килограми храната е ключова. Тренировките са за здраве,  сила и природна красота :D
За посочените - 90кг 175см 30год, ориентир може да ти е BMR, който показва 1893 kcal. Как ще разпределиш тези калории между белтъчини, мазнини и въглехидрати е въпрос на личен избор. Може би в дългосрочен план най-необременяващо е да се придържаш към РБД (равномерно балансирана диета). Броят хранения през деня също е въпрос на предпочитания, но колкото по-малко, толкова по-добре. За мен лично закуска, обяд, вечеря и евентуално 1 междинно хапване е идеалния вариант. Ако сутрин не си гладен, може да пропускаш закуската.  Правилото е по-малко въглехидрати -> по-бързи резултати.

казано от Pekham на 24.01.17, 20:13:

След ставане има ли смисъл да пия протеин и 30мин след него да ми е закуската?Или направо овесените ядки.

Няма смисъл. Протеинът (предполагам за суроватъчен говориш) е скъп млечен продукт. От него има смисъл само като ти се дояде сладко или ти трябва нещо набързо.

казано от Pekham на 24.01.17, 20:13:

Преди тренировка доколкото ми е известно ако се чисти е по-добре мазнини+белтъчини?

Преди тренировка не се яде 3-4 часа тежка храна, иначе в залата ще падне едно драйфане. Ако си хапнал междинно ябълка или 20 грама ядки, нека това е поне 30мин - 1 час преди тренировка за да не ти е тежко.

казано от Pekham на 24.01.17, 20:13:

След тренировка пия протеин.Колко време след него е добре да ям. Да речем 200гр пилешко.И тук мога ли да вкарам въглехидрати, или само с една салата ?

След тежка тренировка ядеш, когато огладнееш. Избора на храна месо+салата е добър, лесен за приготвяне, ще те държи сит и ще ти помага да сваляш. Салатата е добре да е на корем зеленолистна+краставица, чат-пат и нещо друго но дребно.

казано от Pekham на 24.01.17, 20:13:

Другото е свързано с ядките... бадеми да речем... защо хората ги препоръчват като източник на мазнините след като в по голямата си част те съдържат въглехидрати?

На 100гр бадеми, половината е мазнини, другата половина е разделена мужду белтъчини и въглехидрати.
Ето ти линк към базата данни в сайта, където можеш да правиш справка за състава на различни храни. Ядките трябва да са по-малко, защото са много калорични. Добър избор на мазнини е авокадото и  студенопресованото масло (зехтин, шарлан, орехово и друго олио), кравето масло (омлетче в масло е чудна закуска). А най-добре мазничка пържолка.

24.01.17
23:41

Доста изчерпателен отговор, благодаря.
БРМ съм смятал. Точно и затова ми беше въпроса за калориите.Не искам да се вглъбявам чак толкова в сметки.
Идеята ми е да огранича въглехидратите и  да вдигна белтъчините, като не пренебрегвам и мазнините естествено.
Предтренировачното хранене ще е 2.30-3ч. преди залата.Няма да е нещо обилно. Яйца основно + нещо мазно, което мога да нося на работа.Мислех за яйца+бадеми или 1-2 лъжици фъстъчено масло.След трен е ясно вече и след това като огладнея извара и цикъла приключва :)

Вземи здравето си в свои ръце. Ето как:

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1