Прием на хранителни добавки?

Здравейте,казвам се Александър на 18г. От София,висок съм 180см ,тежа 61кг. “Тежък” Ектоморф,половин вегитарианец съм.Ям риба и морски ,но не и месо  (пескетариансто).Накратко за моята спортна биография-започнах да тренирам бокс(кардио демек) 6 месеца.След бокса започнах CROSS в южен парк 1-път седмично.5-6 месеца правех убийствено кардио тичах по 15 км. ,че и повече.Постепенно увеличавах разстоянието от 5км та нагоре. като само загрявката (цяло тяло) ми беше 30мин. Изморяваш се още на загрявката.След като стана времето студено дойде зимата спрях да тичам.Започнах да се занимавам с CrossFit с инструктор още 6 месеца.Спрях  Crossfit-в лятната ваканция 2-3 месеца пак правех CROSS 1-път седмично.След като осъзнах ,че трябва да спра с кардиото,мислех си ,че с кросфита ще кача маса но то си е кардио. Започнах фитнес(силово),минах кръгово(за ничинаещи)месец и половина,сега трен.програма ми е (4-дневен сплит за покачване на ММ при ектоморф).

Хранителен режим- на ВВД съм за покачване ММ,приемам по 3000калории(броя си калориите)на ден всеки ден,разпределям порцийте по 6 пъти на ден,гледам да спа по 9часа по-малко от 8 не падам,пия по 2,5-3литра ,че и повече вода на ден,ям почасово.
ОСНОВНО-кафяв ориз,хляб от елда си приготвям,картофи,пълнозърнести тестени изделия,зърнено-житни и т.н.,средно по 420-480гр. ВГЛЕХ. на ден
От протеина (както казах не ям месо) средно по 130гр.на ден-Ям риба,яйца,извара и останалите млечни,киноа,бобови и т.н П.С гледам риба да ям 2-3пъти в седмицата (та може и цяла седмица да ям)
От мазнини средно 50-80гр.на ден-зехтин(ненаситени);(наситени)-кокосово масло и яйчен жълтък и от останалите млечни.;30-40%от ДП е от наситените.педантичен съм към храната и стриктен храня се почасова.
Добавки приемам само суроватъчен протеин след тренировка 20мин.преди това бързи ВГЛЕХ. (Мед,банани,фурми и т.н).

Въпросите са ми следните:
Рано ли ми е за креатин и ако ДА кога е редно да приемам ,имам 2 месеца и малко тренировъчен стаж в залата.
Други суплементи да ми препоръчате ?
Когато започнах бях грубо 59кг. Сега съм 61кг. Колко е оптималното за качване на
седмица тегло(средно до сега 200-250гр.)
Общото ви мнение за режима? И препоръки.
Благодаря предварително.

Деян

14.10.17
20:03

Я опиши малко тренировките-какво е разделението в дните при сплита, какви упражнения, серии, повторения.
Нещо ме съмняват там нещата 😎

Мнението беше редактирано от Деян на 14.10.17 20:04.

14.10.17
23:01

казано от Александър Търкаланов на 14.10.17, 19:26:

Здравейте,казвам се Александър на 18г. От София,висок съм 180см ,тежа 61кг.

Рано ли ми е за креатин и ако ДА кога е редно да приемам ,имам 2 месеца и малко тренировъчен стаж в залата.

Ами за 2-3 месеца в залата ти е рано за креатин. Що не си направиш един дневник в тоя сайт и в него да описваш тренировките си? Ако правиш всичко правилно, можеш да станеш 80-85 кг или повече.

Up Тренировъчната програма съм я взел от сайта ето линк-https://www.bb-team.org/workout/4176_chetiridneven-split-za-muskulna-masa-pri-ektomorfi старая се много да изпълнявам правилно упражненията от тренировките по CROSSFIT с инструктор имам някаква бегла представа как се изпълняват,а и в сайта е описано.Моля за още мнения и по другите въпросчета.
Благодарско за което.!!!

Мнението беше редактирано от Александър Търкаланов на 15.10.17 11:49.

На този етап нямаш нужда от други добавки. Не пречи да добавиш и креатин например, но при положение, че си в такъв период, в който така или иначе покачваш лесно силата си, няма да извлечеш чак толкова голяма полза.

Добавки като магнезий, цинк и витамин Д също са сред препоръчителните, но без да си направиш кръвни изследвания, няма как да знаем дали реално са ти нужни.

За храненето виждам, че следваш някои стари митове, например, че ВВД е специално за покачване на маса, че трябва да ядеш по 6 пъти на ден и че трябва да имаш бърз въглехидрат след тренировката. Можеш да правиш мускули и без нито грам въглехидират в храненето си и ако се храниш само 1 път на ден. Стига това да ти е удобно и приятно да следваш подобен начин  на хранене, както и той да ти понася добре.

При твоето тегло и ръст, можеш да си позволиш и малко по-бързо темпо на качване, но като за твоя стаж, 1 кг на седмица би следвало да е максимумът. Другата седмица ще публикуваме статия с малко повече информация по тази тема.

Иначе храненето хич не е зле. Лично аз не бих препоръчал да приемаш толкова много въглехидрати, да ги намалиш малко и да заместиш количеството с още малко поли и мононенаситени мазнини. Бих добавил и малко зеленинка, от сорта на спанак, броколи, аспержи, брюкселско зеле и други подобни.

Тренировъчната програма е окей. По принцип не е за баш начинаещи със стаж от 2 месеца, но предвид, че имаш и предишен опит с crossfit, не е чак такъв проблем.

П.П. Между другото, CrossFit не е кардио. Да, в тренировките аеробният характер е доста по-застъпен от стандартните фитнес програми, но има и сериозен силов елемент. Споменавам само, да не си навлечеш гнева на някой кросфитър. 😄

При твоето тегло и ръст, можеш да си позволиш и малко по-бързо темпо на качване, но като за твоя стаж, 1 кг на седмица би следвало да е максимумът. Другата седмица ще публикуваме статия с малко повече информация по тази тема. Тихомир Велев може ли линк към статия.

Up/UP/UP ВЪПРОС ДА НЕ ПРАВЯ ТЕМА!
Използвам следната трен.програма взел съм я от сайта https://www.bb-team.org/workout/4176_chetiridneven-split-za-muskulna-masa-pri-ektomorfi тъй като съм невеж в конструирането на упражнанението и опасноста от претрениране,ТА колко време да използвам програма,и на каква следваща Трен.Прог. да се захвана.Въпроса ми е по-скоро към хората писали статията.БЛАГОДАРЯ ПРЕДВАРИТЕЛНО!!!вече 8 седмица съм на нея в началото съм описал режим,храни и т.н.Качих 5кг. 🙂

Моля за коментар,ще съм безкрайно благодарен.БЛАГОДАРЯ ПРЕДВАРИТЕЛНО !!!

30.11.17
11:23

Можеш да опиташ например тая: https://www.bb-team.org/workout/4176_chetiridneven-split-za-muskulna-masa-pri-ektomorfi
или  https://www.bb-team.org/workout/1288_manichko-masa-za-raboteshtiya-chovek
Има и програма за повече сила: https://www.bb-team.org/workout/4606_sistema-5x5

Благодаря за вниманието.Искам да попитам дали BB-team изготят персонални (индивидуални)трен.програми срещу заплащане от моя страна,въпрос към модераторите по скороАко да,как мога да се възползвам от услугата.Благодаря предварително.

Вземи здравето си в свои ръце. Ето как:

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1