Това ли е максимума ми?

06.11.18
13:57

Здравейте машини. На 18г.съм 168 висок 55кг.От година и половина тренирам редовно и стигнах до такава степен, че от 5 месеца не съм вдигъл тежестите по простата причина, че просто не мога или ако ги вдигна, правилното изпълнение отива на кино и започвам да усещам болки в ставите. Със сегашните тежести се чувствам добре и даже понякога едвам успявам да изпълня серийте до край. Та въпроса ми е ако продължавам да си тренирам така ще имам ли прогрес в следващите 2,3,5,10 години? (техниката е винаги преоритет номер 1 за мен)

Темата беше редактирана от Alex Stoychev на 06.11.18 13:58.

06.11.18
14:49
#1

Не няма да прогресираш ако седиш на същите килограми.Достигнал си плато и ти трябва нещо което да ти помогне да излезеш от него.Намали броя на повторенията или сериите.Сложи малко по-голяма тежест.Направи 6 повторения.Яж повече.Зареждай адекватно след тренировка.Начини много намери своя.Успех.

Мнението беше редактирано от Maria Kenen на 06.11.18 14:52.

06.11.18
14:59
#2

казано от Maria Kenen на 06.11.18, 14:49:

Не няма да прогресираш ако седиш на същите килограми.Достигнал си плато и ти трябва нещо което да ти помогне да излезеш от него.Намали броя на повторенията или сериите.Сложи малко по-голяма тежест.Направи 6 повторения.Яж повече.Зареждай адекватно след тренировка.Начини много намери своя.Успех.

Благодаря, ще пробвам и този начин

06.11.18
15:32
#3

Едно е сигурно на 18 години никой не е постигнал максимума си!Зависи какво целиш хипертрофия или сила .И в двата случая има как да прогресираш страшно много .Яж сменяй програми и с времето ще стане

06.11.18
17:16
#4

казано от Stefan Raychev на 06.11.18, 15:32:

Зависи какво целиш хипертрофия или сила .

Все едно има разлика.

06.11.18
18:06
#5

така става, като си на стромба, например)))

06.11.18
18:52
#6

казано от Carbohydrate на 06.11.18, 18:06:

така става, като си на стромба, например)))

До сега не съм прибягва до стероиди, първите 5 месаца тренирах без никакви добавки а сега вече с протеин и креатин

Мнението беше редактирано от Alex Stoychev на 06.11.18 18:52.

06.11.18
19:33
#7

казано от Alex Stoychev на 06.11.18, 13:57:

Здравейте машини. На 18г.съм 168 висок 55кг.От година и половина тренирам редовно и стигнах до такава степен, че от 5 месеца не съм вдигъл тежестите по простата причина, че просто не мога или ако ги вдигна, правилното изпълнение отива на кино и започвам да усещам болки в ставите.

Ами ти не си написал по колко серии и повторения на всяка серия правиш. И освен това, най-важното преди тренировката правиш ли общо загряване и сетне преди всяка мускулна група. Примерно преди лежанката, с лека тежест и 15-20 повторения. Или смяташ, че това е загуба на време и енергия, и започваш направо с големите тежести. Колко пъти седмично тренираш и има ли почивни дни между две тренировки? Необходимото време за възстановяване на мускулите и ставите.

06.11.18
19:54
#8

Според мен главният ти проблем са килограмите. На 18 години да тежиш 55кг.... много ниски килограми сякаш.

06.11.18
20:48
#9

казано от Миро на 06.11.18, 19:33:

казано от Alex Stoychev на 06.11.18, 13:57:

Здравейте машини. На 18г.съм 168 висок 55кг.От година и половина тренирам редовно и стигнах до такава степен, че от 5 месеца не съм вдигъл тежестите по простата причина, че просто не мога или ако ги вдигна, правилното изпълнение отива на кино и започвам да усещам болки в ставите.

Ами ти не си написал по колко серии и повторения на всяка серия правиш. И освен това, най-важното преди тренировката правиш ли общо загряване и сетне преди всяка мускулна група. Примерно преди лежанката, с лека тежест и 15-20 повторения. Или смяташ, че това е загуба на време и енергия, и започваш направо с големите тежести. Колко пъти седмично тренираш и има ли почивни дни между две тренировки? Необходимото време за възстановяване на мускулите и ставите.

Винаги правя по 10мин. загрява преди тренировка. Тренирам 4 дни в седмицата като сряда, събота и неделя са ми почивни, а серийте и повторенията са ми 4х8-10

06.11.18
22:00
#10

Ами за да не те болят раменете, трябва да увеличаваш тежестта постепенно и по малко. Примерно за щангата с 2 малки диска по 1,25 кг, а не примерно с дискове по 2,5 или 5 кг.. И така постепенно ще свикнеш. За сила може на някои упражнения да използваш и варианта пирамида. С постепенно увеличаване на тежестта и намаляване броя на повторенията.

И също така, ако сложиш примерно на втората серия с 2,5 кг по-тежко, не е казано че трябва да направиш 8 или 10 повторения с новата тежест. Можеш да спреш дотам докъдето успяваш да спазваш поне донякъде правилната техника. Това може да бъдат само 5 или 6 повторения. И спираш. А следващия път опитваш с повече повторения.

Отначало правиш само една серия с по-тежко. Примерно втората или третата серия. Сетне когато започнеш да свикваш с новата тежест и стигнеш 7-8 повторения.правиш още една от сериите с новата тежест, сетне още една и така докато постепенно смениш във всички серии досегашната тежест с новата.

Иначе има доста голяма разлика между двете снимки, които си показал. Вървиш по правилен път. Но наистина 55 кг е все още доста малко тегло за един мъж.

06.11.18
22:25
#11

казано от Миро на 06.11.18, 22:00:

Ами за да не те болят раменете, трябва да увеличаваш тежестта постепенно и по малко. Примерно за щангата с 2 малки диска по 1,25 кг, а не примерно с дискове по 2,5 или 5 кг.. И така постепенно ще свикнеш. За сила може на някои упражнения да използваш и варианта пирамида. С постепенно увеличаване на тежестта и намаляване броя на повторенията.

И също така, ако сложиш примерно на втората серия с 2,5 кг по-тежко, не е казано че трябва да направиш 8 или 10 повторения с новата тежест. Можеш да спреш дотам докъдето успяваш да спазваш поне донякъде правилната техника. Това може да бъдат само 5 или 6 повторения. И спираш. А следващия път опитваш с повече повторения.

Отначало правиш само една серия с по-тежко. Примерно втората или третата серия. Сетне когато започнеш да свикваш с новата тежест и стигнеш 7-8 повторения.правиш още една от сериите с новата тежест, сетне още една и така докато постепенно смениш във всички серии досегашната тежест с новата.

Иначе има доста голяма разлика между двете снимки, които си показал. Вървиш по правилен път. Но наистина 55 кг е все още доста малко тегло за един мъж.

Благодаря за изчерпателното мнение. Ще се постарая да правя казаното и се надявам да прогресирам или поне най малкото да не загубя това което съм постигнал

07.11.18
12:08
#12

казано от Миро на 06.11.18, 19:33:

Примерно преди лежанката, с лека тежест и 15-20 повторения. Или смяташ, че това е загуба на време и енергия, и започваш направо с големите тежести.

Точно този вид “загрявка” си е загуба на време и енергия.

07.11.18
13:44
#13

‘начи ако прави Лег със 100кг да иде, да развърти ставите и да легне директно под стоте, правилно ли разбирам?

казано от БПН на 07.11.18, 13:44:

‘начи ако прави Лег със 100кг да иде, да развърти ставите и да легне директно под стоте, правилно ли разбирам?

До 90% от макса- не е проблем, за 95-100% вече имам нужда от подготовка.

07.11.18
14:00
#15

Интересно...
При мен такова нещо не може да се случи. Големите скокове обикновено ми завършват със затискане доста под максимума. Сигурно е въпрос на навик.

Мнението беше редактирано от БПН на 07.11.18 14:00.

07.11.18
15:42
#16

казано от БПН на 07.11.18, 13:44:

‘начи ако прави Лег със 100кг да иде, да развърти ставите и да легне директно под стоте, правилно ли разбирам?

Значи, ако 100 му е работна тежест за около 5-6 повторения, то преди това може да се вработи с по няколко повторения на 40, 60 и 80 кг.
Ако 100 са му тежест за 10+ повторения, то няма проблеми да почне и директно с нея, но все пак ако има желание, може преди това да направи няколко повторения на 60-80 кг.

Препоръчани продукти
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1