коремно възлизане..:)

Прескочи до:
NE

24.05.05
19:14

Какво мислите за коремното възлизане? Има ли ефект върху коремната мускулатура или е просто за ШОУ това упражнение:)

x_man

24.05.05
20:07

изпълнението му е най-вече техника и не е много удачно за тренировка на пресата според мен

largozol

24.05.05
21:13

я кажете по-подробно за това коремно възлизане - Що Е тО?

24.05.05
23:27

ХА! Дойдохме си на темата. :)

Доста хора съм гледал да го правят, но лично аз никога не съм успявал да го направя. ИЗпълнението е чисто техника, не толкова на сила.

Представлява, хващане на лоста с 2 ръце/сравнително широк хват като за набирания за гръб/ и с леко набиране на ръцете, едновременно с това се прави повдигане на краката, като в крайната фаза те минават над лоста и се прави превъртане над лоста.

Много е добро, според мен е супер за хармонично развиване, сила, и издържливост.... Но сякаш на някои хора по-трудно им се получава техниката... :? , докато на други им се струва съвсем лесно.

25.05.05
00:00

това ми се струва само гимнастическо упражнение,ама с него коремни мускули няма да направиш.и ми се струва че е повече техника от колкото директно наливане в някой мускул

25.05.05
09:54

Много хубаво упражнение, обаче може да се вкара и директно в мускула! Първо, се набираш до горно положение, след което вдигаш краката с коремния мускул и се превърташ. Абе, общо взето нещо като повдигане на краката от вис, но с по-голяма амплитуда.

25.05.05
10:21

Я се опитайте да вникнете по-добре в името....коремно възлизане а не коремно пресиране.Това е повече гимнастическо упр.и корема е последния мускул който поема минимално натоварване

NE

25.05.05
10:48

Хех...Не знам дали от ген или не, едно приятелче с тия коремни възлизания( въпреки голямата им амплитуда) има най-добрите плочки, които човек може да си представи( преди да започне нямаше така силни и добре изразени). Отделен въпрос е че прави серии по 15 коремни..:)

25.05.05
14:32

[quote author=“newman”]Хех...Не знам дали от ген или не, едно приятелче с тия коремни възлизания( въпреки голямата им амплитуда) има най-добрите плочки, които човек може да си представи( преди да започне нямаше така силни и добре изразени). Отделен въпрос е че прави серии по 15 коремни..:)

Както казах това упражнение спомага за хармоничното развиване.

И то не е толкова за РАЗВИВАНЕ на мускулатурата, колкото за ДЕМОНСТРАЦИЯта й. Тоест, корем и гръб няма да тренираш толкова успешно с коремно, ОБАЧЕ без тях няма да може да го направиш.  :)

ЩЕ съм много благодарен, ако някой даде линк или директно инфо за техника на изпълнение, чалъм, на мен ми го обясняваха и показва доста, но не мо и не мога да го направя. Въпреки, че смея да твърдя, че имам нужната сила за да го направя... :? , техниката нещо куца...

25.05.05
14:42

Ако си увиснал на лоста, без да докосваш земята с крака, няма кой знае каква техника. Почваш да сгъваш ръцете и краката едновременно, и се преобръщаш върху лоста. Ако краката ти докосват земята, може да пробваш леко оттласкване от нея, което ти придава инерция и става по - лесно да се превъртиш. Не знам дали е по - правилата ;)

25.05.05
18:19

[quote author=”Петко К”]Ако си увиснал на лоста, без да докосваш земята с крака, няма кой знае каква техника.

Как да няма техника? Техниката е половината от упражнението.

NE

25.05.05
22:37

Според мене техниката е определящото . Трикът е според мен в това да преодолееш психически тва че ше се превъртиш на 360*. Най-важното е като си замахнал с краката да изпънеш МИГНОВЕНО главата надолу ( ама много бързо ) , а не да си гледаш краката. :)

25.05.05
23:15

Каква ви психика бе браточки, аз не мога да си закарам краката отгоре лоста... незнам защо.

Мога да си стигам земата под краката/изправен/ с длани, мога и от вис да правя долна час на корем като си качвам краката на нивото на главата, ОБАЧЕ коремно да се вдигна и преметна НАД лоста не мога. Иначе съм правил под лоста, ама...  :?

:lol: Айде поздрави!

x_man

26.05.05
11:06

няколко думи за техниката на изпълнение,ако се опиташ да спазиш тези ключови моменти,ще се обедиш,че краката сами отиват над лоста :wink:
1.при зависване е необходим много лек мах,целта е таза/центъра на тежестта/ на тялото да не е точно под лоста-това е за начинаещи
2.започваш вдигането на краката,когато си в лек задмах и целта е не толкова да прекараш краката над лоста/това ще стане от самото движение/,а да “вдигнеш” таза на нивото на лоста и то максимално близо до него.Тук вече вземат участие и ръцете,придърпваш лоста към корема,иначе няма как да качиш таза до лоста.
3.В момента когато краката са тръгнали нагоре и придърпваш лоста към корема,важно е да отметнеш глава назад и стремежа е да погледнеш земята.Направиш ли всичко това няма да усетиш кога си се превъртял над лоста.

NE

26.05.05
15:18

[quote author=“x_man”]няколко думи за техниката на изпълнение,ако се опиташ да спазиш тези ключови моменти,ще се обедиш,че краката сами отиват над лоста :wink:
1.при зависване е необходим много лек мах,целта е таза/центъра на тежестта/ на тялото да не е точно под лоста-това е за начинаещи
2.започваш вдигането на краката,когато си в лек задмах и целта е не толкова да прекараш краката над лоста/това ще стане от самото движение/,а да “вдигнеш” таза на нивото на лоста и то максимално близо до него.Тук вече вземат участие и ръцете,придърпваш лоста към корема,иначе няма как да качиш таза до лоста.
3.В момента когато краката са тръгнали нагоре и придърпваш лоста към корема,важно е да отметнеш глава назад и стремежа е да погледнеш земята.Направиш ли всичко това няма да усетиш кога си се превъртял над лоста.

По-точно едва ли някой може да го обясни :)

26.05.05
19:08

...с написване, по-добро обяснение от това надали ще намеря някъде. Мерси.

29.05.05
22:30

И най важното е да не се пускаш, иначе ти отиде вратлето :)
Сега сериозно, и аз съм го правил преди като бях 60ина кг, сега трябва пак да пробвам да видя дали ще стане. И наистина няма нищо сложно, мисля че най-важния момент е дърпането главата назад и бутане краката нагоре. Е иска си и малко тренировка. Успех

21.04.11
20:29

:) Днеска направих първото си коремно - толково бързо стана , че не раэбрах как съм го направил.
Вдигам си краката от виснало положение на лоста - чяк до главата.
Дори вече се набирам с иэпънати крака на пред - формата - L
Но коремното винаги съм се мъчил да го направя , когато съм се набрал леко - и винаги си вдигах краката над лоста - до кръста, но не залюлявах и ни гледах на зад - и всe нe оспявах.

Искам да ви кажа, че има различни видове коремни  и това упр. е много ефективно за добър релеф.
Сега не знам как ще се отрази на хората с повече маса _ особено в областа на краката, но мисля, че всеки с повече упоритост и време ,би могъл да го направи. :)

28.04.11
00:19

Трябва просто да се опитваш и ще стане, няма смисъл да се обяснява кое кога местиш накъде - от както се помня висяхме по лостове и просто мога да го правя, но не съм се замислял кое как работи и явно е като карането на колело :)

Коремното е перфектно упражнеине ! Не случайно навремето бе едно от задължителните в казармата . Направи 20 без да се пускаш от лоста и ще разбереш защо :-)

Деян

24.01.20
12:34

казано от Христо Атанасов на 24.01.20, 11:00:

Коремното е перфектно упражнеине ! Не случайно навремето бе едно от задължителните в казармата . Направи 20 без да се пускаш от лоста и ще разбереш защо :-)

Поздравления, че отговори на създателя на темата ............ след петнадесет години...........и след девет години на последния писал мнение по нея :-))))))))
Абе хора, не гледате ли въобще, как ги изравяте тези теми. Пишещите в тях обикновено вече отдавна не са във форума.

казано от Деян на 24.01.20, 12:34:

казано от Христо Атанасов на 24.01.20, 11:00:

Коремното е перфектно упражнеине ! Не случайно навремето бе едно от задължителните в казармата . Направи 20 без да се пускаш от лоста и ще разбереш защо :-)

Поздравления, че отговори на създателя на темата ............ след петнадесет години...........и след девет години на последния писал мнение по нея :-))))))))
Абе хора, не гледате ли въобще, как ги изравяте тези теми. Пишещите в тях обикновено вече отдавна не са във форума.

Здравей ,
регистриран съм от скоро и изказах мнение по тема по която имам лични впечатления. Кое е смешното в случая не разбирам . Пишещите може и да не са във форума но виж четящите са !  Това че темата е стара не я прави по-малко актуална :-)

25.04.21
21:00

Я, имало и такава тема във форума. Със забавни постове. Доста се позабавлях с тези от преди 15-16 години.

25.04.21
22:14

Има ама ... коремното е “мистериозно” упражнение на лостовете от край време. Всеки пита “какво спортуваш”, отговарят му “на лостове” и следва “силовото можеш ли го?”. Ровичкаш в нета, за силовото много писани работи, за набирания, за кофи, а за коремното - Румен Радев :)
Повечето хора си мислят че коремното се изпълнява с “корем”, но в същност коремната преса и предните мускули на бедрото нямат никакъв проблем да вдигнат краката и при най-лошата спортна форма. За коремното трябва “гръб” и от неговата сила зависи възможността за изпълнението му. Най-комплексното упражнение за гръб, което може да се изпълнява на лост! Даже мускулатурата на ръцете не е толкова важна при него. А съчетанието му с базовите упражнения с тежести е просто уникално

26.04.21
00:16

За мен силовото е индикат,че можеш нещо на лостовете .. ..нещо като поне 200 тяга,ако си  пипал тежести .

27.04.21
21:29

Ами като са я започнали тази тема, то нека да я доразвием малко та да е от полза за някой ако се интересува.
Коремно възлизане се изпълнява основно по два начина:
1) Тръгва се с набиране и след това се вдигат краката до превъртане около лоста
2) Краката са водещи, те тръгват първи, а за самото превъртане се налага придърпване с ръцете
Връщането до основно положение е или като се продължи движението или като се превъртим на обратно.

Ако коремни възлизания се изпълняват на състезание има регламент за изпълнение както следва:
- в двете крайни положения, горно и долно, тялото е изпънато, лактите са заключени
- фиксирането в горно и долно положение е за максимум 3 секунди
- не трябва да има залюляване на тялото
- не се разрешава промяна на хвата или пускане на ръцете
- между двете крайни положения трябва да има постоянно движение на тялото без спиране

Както каза Димаг по-горе, коремното е мистериозно упражнение. Може да се усложнява по различни начини, така че да товари повече дадени части от участващите мускулни групи. То е може би най-комплексно натоварващото динамично упражнение на лостове.

Мнението беше редактирано от Svetoslav на 27.04.21 21:33.

27.04.21
21:54

Коремно може и да се напънеш да направиш и да го направиш...а 200.. Ц.

27.04.21
21:59

Бройката е само цифра. Нищо повече. Днес намерих в ютюб клип на едно момче с 212 коремни - в Борисовата градина. Не са точно по регламента, който описах, но са си 212 коремни възлизания. Така че всичко е възможно. На 50г вече не ми се правят толкова, ама знае ли човек. Може пък да реша да ги направя по-нататък :)

27.04.21
22:01

Аз предпочитам да правя 200 кгбтяга за бройки.

28.04.21
00:17

Точно това че можеш да се напънеш и да го направиш го прави по-достъпно за всеки спортуваш на лостове. Да се чуди човек защо не го правят

28.04.21
08:48

Ами мислят го за несериозно упражнение. А то никак не е несериозно. Да не говорим за различни вариации, чрез които да се усложни. Най-простата такава е да го направиш тръгвайки от L-sit. Тогава гърбът работи кажи речи два пъти повече.

Може би тук трябва да качиш и видео с “тюлени”. Стига да иска човек, с коремни възлизания може да се забавлява доста. Да не говорим, че те са добра база за всякакви “маймунджулуци” на лостове.

Мнението беше редактирано от Svetoslav на 28.04.21 08:49.

28.04.21
13:13

казано от nervak на 27.04.21, 22:01:

Аз предпочитам да правя 200 кгбтяга за бройки.

200 клек за бройки е по-добре. За 10+ говорим.

28.04.21
13:22

Ето тук една идея за затрудняване - през “чистачка”, без отпускане на торса преди коремното, на 1:20 минута

Мнението беше редактирано от Dymag на 28.04.21 13:35.

28.04.21
14:08

Светослав, би ли го споделил клипа с 200+ коремни? Интересно звучи :D

28.04.21
14:33

Това е клипа, който намерих вчера.

28.04.21
14:47

Този има клип и с 333 коремни.

28.04.21
15:43

казано от James Hinks на 28.04.21, 14:47:

Този има клип и с 333 коремни.

Браво на момчето. Аз си мислех, че за сега само аз съм правил повече от 300 в България, но нещата се менят :)

Мнението беше редактирано от Svetoslav на 28.04.21 15:48.

28.04.21
15:48

Много интересно изпълнение. Изглежда мудно, измъчено, още от първите, с този крак, а след всяко повторение има кратка почивка върху лоста. Получава се нещо като клъстерни повторения. Още в дневника на Svetoslav ми направи впечатление че и той така ги прави. За 5 години ги е дигнал от 212 на 333 за 46 минути, а това прави по над 8 секунди за изпълнение на 1 коремно ... баа това е много време

28.04.21
17:11

казано от Dymag на 28.04.21, 15:48:

по над 8 секунди за изпълнение на 1 коремно ... баа това е много време

Ако се търси бързо, експлозивно натоварване тогава се правят 20-30 коремни възлизания за 1,5-2 минути и предмишниците гръмват. Ако се търси бройка в серия, тогава трябва да се правят бавно. Иначе не става. Но това, че се прави едно коремно за 8-10-12 секунди не трябва да подвежда. Натоварването не е по-малко. Все си говорим за едно коремно възлизане :)

28.04.21
21:44

Що не го направи с набиране - щото няма как да се отпуснат ръцете докато висиш на лоста. Аз съм клъстерирал набирания - всяко набиране е единица, през 5-8 секунди, но с пускане от лоста. Не съм правил повече от 150-200, без да съм стигал отказ, защото все пак съм правил и други неща в дадената тренировка, а това отнема много време. В същото време макса на читави набирания в една серия тогава да ми е бил 40, примерно. За мен “читави” са удар с гърди в лоста - поне аз така си ги правя.  Правил съм коремни с натрупване в комбинация с друго упражнение, най-често комбинирани кофи - по 1 от 2-те, после по 2, по 3 ... и до 12-15 сме тоталка - до 15 се събират общо 120 коремни и ако е с комбинирани кофи и 240 избутвания, но говорим за серии с непрекъснати повторения. Любопитно ми е колко ще направи без спирането в горно положение. Въобще, този начин на изпълнение на коремно ми е непознат и още се опитвам да осмисля какво дава подобна цяла тренировка, защото аз по толкова тренирам - 50-на минути.

28.04.21
22:44

казано от Dymag на 28.04.21, 21:44:

Що не го направи с набиране - щото няма как да се отпуснат ръцете докато висиш на лоста.
Любопитно ми е колко ще направи без спирането в горно положение. Въобще, този начин на изпълнение на коремно ми е непознат и още се опитвам да осмисля какво дава подобна цяла тренировка, защото аз по толкова тренирам - 50-на минути.

Не разбрах коментара. Той прави коремното с набиране на клипа, който качих. Моите забележки към подобно изпълнение са, че няма фиксиране в горно положение със заключване на лактите, както и няма фиксиране в долно положение, а се използва залюляването.
Без спиране в горно положение предполагам, че бройката ще падне, но с малко. Спирането и без това не надвишава 3 секунди. Повече ще падне ако се изчисти залюляването.
Фиксирането в горно положение със заключване на лактите включва трицепса. А фиксирането в долно положение с изпънати ръце, включва сухожилията на бицепса, които вършат 30 процента от работата в началото на всяко набиране. Т.е. ако не се тръгва от изпънати ръце в долно положение се спестява много усилие.
Пробвай коремни по този начин. Не е необходимо да се прави голяма бройка. И без това ако се прави коремното по регламента, който описах и с изпънати крака усилието, което се влага е много по-голямо и бройките падат. Така че изпълнението на примерно 20 бройки “като по учебник” е доста натоварващо. И товари почти всичко от коленете нагоре.

Прескочи до:

Имаме план за твоята по-добра спортна форма!

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1