Димо сваля 14 с бой, първа смяна, стригане и глад.

Прескочи до:

07.01.20
11:52

Тягите няма да са ми проблем...правил съм 50бр в серия със 100кг,но обръщането с клека на мен като въздух ми се вижда най-хуьово.
Друг е въпроса вече при мен,че такива бройки на тяга не са ми препоръчителни.

07.01.20
11:58

казано от nervak на 07.01.20, 11:52:

Друг е въпроса вече при мен,че такива бройки на тяга не са ми препоръчителни.

Защото..?

07.01.20
12:01

Еми встрани от здравните съображения разбира се, може би пак да цитираме Сенсей че кой каквото тренира - това може. На мен винаги лежанката ми е вървяла, съответно си я правя сравнително лесно и тук. Обръщането не ми е много силно движение, но пък в този комплекс според мен е сложено точно за въздух и издръжливост и не за сила, а въздух явно все още имам, къде от бягането и колелото, къде от други работи. Но тягата - освен че е най-силовото движение в комплекса с най-голям коефициент 1.5, си ми проличава веднага че на мен не ми е силно движение. На каквито и да съм килограми, при тягата съм най-далеч от изпълнението както е разписано.

07.01.20
12:04

казано от nervak на 07.01.20, 11:52:

обръщането с клека на мен като въздух ми се вижда най-хуьово.

Сега прочетох по-внимателно че си написал обръщане с клек, а то е обикновено обръщане, даже от коляно. Няма клякане тук.

07.01.20
12:09

Чакай,чакай аз защо разбрах,че обръщането е с клек?...не е ли така.
Деяне,високите бройки в тягата не са препоръчителни...дискутирано е тук защо.
Ето Сашо как го е синтезирал в два реда:
“Проблемът с високите повторения при тягата е в малките мускули, които се захващат за гръбнака, при тях умората настъпва много бързо и вероятността да изгърмят не е малка. Ако ще правиш високи бройки, трябва да се примириш с мисълта за само една работна серия изпълнена със сериозна тежест и до отказ и може да си го позволиш само ако правиш тяга по-често от веднъж седмично.
Според мен повече от 3 повторения на тягата са излишни, при нея номера е в тежестта, а не в това дали е 3, 5, 8 или 10. .....”

Мнението беше редактирано от nervak на 07.01.20 12:09.

07.01.20
12:19

Ясно, аз разбрах, че едва ли не при теб нещо не е препоръчително, а то това си е принципно положение. Чел съм коментари по въпроса, да. А като се замисля що програми има, при които тягата и то класическа я дават от по 10 ина повторения и то не една серия, нищо, че е с по-леко.

Мнението беше редактирано от Деян на 07.01.20 12:20.

07.01.20
12:21

Обръщането е от земя без клек.

07.01.20
12:27

Къде пише, че е от земя?

Оригиналната Линда е с обръщане с разножка ( демек с клек ) от земя. Ако не е изрично посочено нещо друго, clean означава squat clean / обръщане с разножка. Това не пречи да се прави с power clean / обръщане в подклек, но не е съвсем същия комплекс 🙂

Ако в даден комплекс се прави обръщане в подклек, то си пише, че е power clean. Или пък ако е от вис е hang clean / hang power clean. Hang се слага за да се учточни откъде се тръгва, power се добавя за да се уточни къде се засича лоста.

Мнението беше редактирано от Alexander Krastev на 07.01.20 12:30.

07.01.20
12:29

Хмм, сега изгледах няколко видеа от кросфит игри, абсолютно си прав че се прави пълен клийн с клек до долу. Дейба, още по-гадно става така... Точно си мислех че тоя комплекс нещо краката не са застъпени и всъщност се оказва че си ги има. Сначале.

А, тоя комплекс си е абсолютно безсмислено пребиванье, освен ако не искаш да се тестваш 🙂 Файда от него няма да видиш да подобриш някакви качества, че може и с контузия да приключи. То тва важи за повечето кросфит комплекси, де, особено тия дългите 😄

07.01.20
12:33

казано от Alexander Krastev на 07.01.20, 12:28:

Оригиналната Линда е с обръщане с разножка ( демек с клек ) от земя. Ако не е изрично посочено нещо друго, clean означава squat clean / обръщане с разножка.

Разножка не е ли където единия крак ти отива назад? И същото ли е като с приклякаване? Аз май никъде не съм видял clean с разножка - според мен приклякват колкото е необходимо за да поемат тежестта. Аз все си виках че на 60 кила не ми се налага да приклякам и затова няма и нужда :(

07.01.20
12:36

казано от Gogo на 07.01.20, 12:27:

Къде пише, че е от земя?

Аз ти казвам, малко ли е..... 🙂

07.01.20
12:36

Аз пък кледам тук една статия на Vic, 15 клека с 40 % от макса и 8 щангистки обръщания с подклек с 60 % от макса. 5 рунда за най-кратко време. Ей такива подобни са за мен, дето се размятат има няма 40-50 кг. щанги...............ако и тях изкарам :-)

Мнението беше редактирано от Деян на 07.01.20 12:39.

07.01.20
12:41

Димас, 55 тяги и краката не се засягат.......?

07.01.20
12:46

казано от Bart Simpson на 07.01.20, 12:41:

Димас, 55 тяги и краката не се засягат.......?

Поне при мен основно предмишниците гърба и кръста го отнасят. Краката все едно нищо им няма.

07.01.20
12:47

казано от Димо на 07.01.20, 12:46:

казано от Bart Simpson на 07.01.20, 12:41:

Димас, 55 тяги и краката не се засягат.......?

Поне при мен основно предмишниците гърба и кръста го отнасят. Краката все едно нищо им няма.

Още усещам да ме болят перките от последния трап бар дето правик преди дни. А уж не удряло в тази част на гърба.

07.01.20
12:52

Някой може и да се смее, но аз за себе си искам да си уточня малко терминологията. След като изгледах няколко видеа от олимпийски щангисти и кросфит тренери ми се оформиха  няколко неща:

1. Clean е винаги от земята и винаги с клек.
2. Power clean е винаги от земята, като може да не приклякаш.
3. И двете версии - Clean и Power clean се признават като валидна част от олимпийското движение Clean and jerk.
4. Отделно опимпийско движение Clean няма - то е само половинката от Clean and jerk.
5. Jerk е един вид пуш преса , която се изпълнява с разножка.

Верно ли съм разбрал?

И в такъв случай как се казва упражнението, при което правиш Power clean но от нивото малко над коленете - където започва втория пул?

07.01.20
12:57

казано от Димо на 07.01.20, 12:46:

казано от Bart Simpson на 07.01.20, 12:41:

Димас, 55 тяги и краката не се засягат.......?

Поне при мен основно предмишниците гърба и кръста го отнасят. Краката все едно нищо им няма.

Извини лаика, но според мен нещо дърпаш грешно, аз след тяга като пробвам на кутия да скоча, все едно съм под вода дееб@.

07.01.20
12:58

казано от Димо на 07.01.20, 12:52:

Някой може и да се смее, но аз за себе си искам да си уточня малко терминологията. След като изгледах няколко видеа от олимпийски щангисти и кросфит тренери ми се оформиха  няколко неща:

1. Clean е винаги от земята и винаги с клек.
2. Power clean е винаги от земята, като може да не приклякаш.
3. И двете версии - Clean и Power clean се признават като валидна част от олимпийското движение Clean and jerk.
4. Отделно опимпийско движение Clean няма - то е само половинката от Clean and jerk.
5. Jerk е един вид пуш преса , която се изпълнява с разножка.

Верно ли съм разбрал?

И в такъв случай как се казва упражнението, при което правиш Power clean но от нивото малко над коленете - където започва втория пул?

Hang clean.
Обръщане от вис.

Мнението беше редактирано от Bart Simpson на 07.01.20 12:59.

07.01.20
12:59

Еми може да са ти по-слабо звено и затова да се натоварва. Или на мен ми е слабо звено гърба и пояса. Или пък аз или ти да не правим нещо както трябва и затова на единия да се напрягат, а на другия не краката.

07.01.20
13:00

По същество, тягата си е бутащо упражнение, а не теглещо.
Изхождайки от там, бутат само краката.

казано от Димо на 07.01.20, 12:33:

Разножка не е ли където единия крак ти отива назад? И същото ли е като с приклякаване? Аз май никъде не съм видял clean с разножка - според мен приклякват колкото е необходимо за да поемат тежестта. Аз все си виках че на 60 кила не ми се налага да приклякам и затова няма и нужда :(

Не, това с единия крак назад е “ножица”. Това “разножка” е малко объркващо, май идва от руски и затова.
Обръщане в разножка е с клек до долу - squat clean или само clean.
Обрщане в подклек e с приклякане - power clean.
Ако тръгваш от вис - hang.

07.01.20
13:00

казано от Bart Simpson на 07.01.20, 12:58:

И в такъв случай как се казва упражнението, при което правиш Power clean но от нивото малко над коленете - където започва втория пул?

Hang clean.
Обръщане от вис.

А има ли версия на обръщане от вис с приклякане и как се казва то?

07.01.20
13:01

На мен не ми е известно, дали има и ако да- как се казва.

07.01.20
13:06

казано от Bart Simpson на 07.01.20, 13:00:

По същество, тягата си е бутащо упражнение, а не теглещо.
Изхождайки от там, бутат само краката.

Хмм, интересно виждане, сега като се замисля може би и бутащо и дърпащо, ама аз все при дърпащите си го броя.

казано от Димо на 07.01.20, 13:00:

казано от Bart Simpson на 07.01.20, 12:58:

И в такъв случай как се казва упражнението, при което правиш Power clean но от нивото малко над коленете - където започва втория пул?

Hang clean.
Обръщане от вис.

А има ли версия на обръщане от вис с приклякане и как се казва то?

Hang Power Clean е обръщане от вис в подклек (с приклякане).
Hang Clean или Hang Squat Clean е обръщане от вис с разножка (с пълен клек)

07.01.20
13:11

казано от Alexander Krastev на 07.01.20, 13:00:

Не, това с единия крак назад е “ножица”. Това “разножка” е малко объркващо, май идва от руски и затова.

Хмм, сега питах интернета и освен че на български нито един резултат за разножка не ми изкара, на почти всички руски картинки и видеа се правеше точно това, което се прави при jerk - единия крак напред, другия назад, което казваш че се нарича ножица. Имаше и няколко картинки на които разножка е разтваряне на краката встрани - все едно ще правиш  шпагат като Жан Клод Ван Дам между самолетите. Толкова ли да е различно на  български и на руски значението?

казано от Bart Simpson на 07.01.20, 13:00:

По същество, тягата си е бутащо упражнение, а не теглещо.
Изхождайки от там, бутат само краката.

По същество тягата е разгъващо упражнение, ама нейсе 😄

07.01.20
13:14

Вярно като се замисли човек, в някои аспекти тягата няма нищо общо с дърпащите упражнения. Може би заблудата е, че издърпваш тежестта от пода и я държиш с ръце. Ок, обаче при бутащите упражнения разтваряш/разгъваш ставите, а при дърпащите сгъваш/свиваш. При тягата никъде не сгъваш нищо, а само разгъваш/разтваряш почти всички стави при движението. И колене и тазобедрените стави, и кръста. Никъде нямаш свиване/сгъване.

Мнението беше редактирано от Деян на 07.01.20 13:15.

07.01.20
13:17

казано от Alexander Krastev на 07.01.20, 13:00:

казано от Димо на 07.01.20, 12:33:

Разножка не е ли където единия крак ти отива назад? И същото ли е като с приклякаване? Аз май никъде не съм видял clean с разножка - според мен приклякват колкото е необходимо за да поемат тежестта. Аз все си виках че на 60 кила не ми се налага да приклякам и затова няма и нужда :(

Не, това с единия крак назад е “ножица”. Това “разножка” е малко объркващо, май идва от руски и затова.
Обръщане в разножка е с клек до долу - squat clean или само clean.
Обрщане в подклек e с приклякане - power clean.
Ако тръгваш от вис - hang.

Объркването идва от руската школа. Като напишеш в ютуб разножка ти излиза ножица 🙂
http://www.olympic-weightlifting.ru/sokolov.htm

Мнението беше редактирано от Barberian на 07.01.20 13:22.

07.01.20
13:23

казано от Димо на 07.01.20, 13:11:

казано от Alexander Krastev на 07.01.20, 13:00:

Не, това с единия крак назад е “ножица”. Това “разножка” е малко объркващо, май идва от руски и затова.

Хмм, сега питах интернета

Тая дискусия се е водила и преди 8 години, пак тук във форума.

казано от Vic на 21.06.12, 08:55:

Специални благодарности на Z H за това (bow):

Вик, здрасти.
Долното е цитат от “Тежка атллетика”, изд. “Медицина и физкултура”, София, 1976 г.
“Ножица - начин на влизане под тежестта, при който краката се преместват симетрично в предно-задно (сагитално) направление;
Разножка - начин на влизане под тежестта, при който краката се разместват симетрично встрани (във фронтално направление) до пълното сгъване на коленните стави;
Подклек - начина на влизане под тежестта, при който краката се разместват симетрично встрани, с неголямо сгъване в коленните стави (ъгълът в тях е по-голям от 90 градуса);
Полуклек - елемент на упражнение или самостоятелно упражнение, изпълнявано с тежест на гърба или гърдите. При него коленните стави се сгъват до ъгъл, по-голям от 90 градуса;
Изхвърляне с подклек - тежестта се изхвърля от подиума до обтегнати над главата ръце с неголямо сгъване на коленните стави (ъгълът в тях е по-голям от 90 градуса);
Изхвърляне (или вдигане до гърди) от вис - в изходното положение лостът е в ръцете на атлета, на височина малко над коленете. Оттук се изпълнява съответното упражнение, като се прилага разножка или ножица;
Изтласкване с подклек - изтласкване от гърди, при което краката не се разместват в ножица, а само се прикляква”.
Поздрав!

 

Който му се чете цялата дискусия:
https://www.bb-team.org/forums/viewthread/36067/P2440#p-782842

07.01.20
13:27

И в допълнение....:-)
Тягата може да се възприема и за дърпащо, ако за водещ показател изключим биомеханиката и движението на ставите-сгъване/разгъване, а вземем предвид движението на уреда спрямо торса или тялото и преодоляване на гравитацията. Обикновено при бутащите уредът се отдалечава от торса- лег, раменна преса, разгъване на скрипец, разтваряне за рамо. При дърпащите обратно, приближава се-набиране, сгъване за бицепс, гребане, тяга......където уредът от земята се придърпва до долната част на торса.
Пф-само клека /преден и заден/ по таз теория к,во ша го праим, като щангата постоянно е в горната част на торса :-)
Горното си е бъзик, но явно и заради подобни съждения тягата е отнесена към дърпащите упражнения.

Мнението беше редактирано от Деян на 07.01.20 13:32.

07.01.20
13:31

Също си взимам думите назад че нищо ми няма на краката - ейсега станах от стола и се разгънах и усетих онова приятно усещане, което ти казва че вчера си се потрудил в залата  в задните бедра, явно все пак са се уморили. На гърба и предмишниците все още е по-силно усещането че съм тренирал.

07.01.20
13:44

казано от Alexander Krastev на 07.01.20, 13:11:

казано от Bart Simpson на 07.01.20, 13:00:

По същество, тягата си е бутащо упражнение, а не теглещо.
Изхождайки от там, бутат само краката.

По същество тягата е разгъващо упражнение, ама нейсе 😄

Не е ли разгъващо синоним на бутащо? Или не винаги се покриват?

07.01.20
13:52

казано от Димо на 07.01.20, 13:44:

казано от Alexander Krastev на 07.01.20, 13:11:

казано от Bart Simpson на 07.01.20, 13:00:

По същество, тягата си е бутащо упражнение, а не теглещо.
Изхождайки от там, бутат само краката.

По същество тягата е разгъващо упражнение, ама нейсе 😄

Не е ли разгъващо синоним на бутащо? Или не винаги се покриват?

Не. Бутащи и дърпащи са условни термини за по-лесно структуриране на тренировките. Движенията не са нито бутащи, нито дърпащи и е по-правилно да се делят на сгъващи, разгъващи и ротационни.

07.01.20
13:54

А тренирането за врат с тежест на главата и легнал например по корем или гръб, какво е-бутащо или дърпащо. Издърпваш ли тежестта нагоре или я избутваш. Сигурно ако кратуната ти виси, докато не заеме неутрална позиция спрямо гръбнака и тялото е дърпащо/сгъващо, а като продължиш нагоре след това ниво е бутащо/разгъващо :-))))))))))))))))))
.....или пък ротационно, както каза Боби-въртиш главата си като пумпал.

Мнението беше редактирано от Деян на 07.01.20 13:57.

07.01.20
13:55

Аз нещо да добавя за разножката. Много хора пишат, че е въпрос на избор дали ще изтласкаш с подклек  или с разножка. Това важи само за леките килограми. Ако ще вдигаш 80 % и нагоре от макса си няма как да го направиш с подклек. Виждал съм на Олимпийски игри един поляк вдигна 220 с подклек, но при нормалните хора като нас не става.
Идеята на разножката е да вдигнеш щангата по- ниско и да се мушнеш отдолу по- рано. Там вече краката я качват горе и вече от гърдите правиш ножицата. Тук важи същото правило. Тежките килограми не можеш да ги вдигнеш без ножица защото с нея влизаш по- ниско.
Пиша всичко това защото тези които смятат, че макса им е един колко килограма, но не влизат в разножка означава същност, че това не им е макса. По памет с разножка вдигаш 20% повече.
П.п. Същото важи и за изхвърлянето.

Мнението беше редактирано от Barberian на 07.01.20 14:29.

07.01.20
14:02

казано от Boby_ на 07.01.20, 13:52:

Движенията не са нито бутащи, нито дърпащи и е по-правилно да се делят на сгъващи, разгъващи и ротационни.

Движенията са флексия, екстензия и ротация. От тях може да изведеш и по-сложните, тези, които се определят спрямо другите части на тялото.

07.01.20
14:16

казано от Никой на 07.01.20, 13:55:

Пиша всичко това защото тези които смятат, че макса им е един колко килограма, но не влизат в разножка означава същност, че това не им е макса. По памет с разножка вдигаш 20% повече.
П.п. Същото важи и за изхвърлянето.

Максът ми е това, което мога да вдигна, след като не мога да влезна в разножка, дали ако някога хипотетично успея ще вдигна 20 или 30 % повече хич не ме грее.. 😄

Прескочи до:
Препоръчани продукти
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1