Хранителен режим

Здравейте.
Знам, че има много подобни теми и съм чел някои от тях в опит да взема идеи от тях, но все пак бих искал да ми помогнете да изградя хранителен режим, който да е конкретно за мен и съобразен с ежедневието и нивото ми на активност.
Та нека се представя. На 24 години съм, 178см , 93кг, работя в офис и по цял ден съм пред компютъра. Нивото на активност в момента ми е доста ниско поради липса на свободно време, но когато имам възможност тичам на кварталния стадион.
Преди две-три години започнах да свалям (бях 105кг.) с помощта на един приятел, който изготви груб режим, който да следвам и успях да сваля до 78кг, докато не си докарах проблеми с тичането, възпалени сухожилия на лявото коляно. След тази травма активността ми почти се изпари и старите ми лоши хранителни навици се завърнаха и сега година и половина по-късно съм станал отново 97кг. Започнах отново със стария режим и за 3 седмици успях да сваля до 93кг.
Нека ви представя и режимът, който следвах преди, и с който работя сега:
8:00 - закуска - две варени яйца, препечена филийка с крема сирене, чаша чай.
10:30 - плод (ябълка, банан, нектарин) или ядки (главно кашу понеже е малко по-меко и в момента извършвам ремонтна дейност по зъбите ми 😄 )
13:00 - обяд - 100 грама печено пилешко филе и 25 грама варен ориз (мерен преди варене)
15:30 плод или ядки
18:00 - вечеря - 100 грама пиле и салата (половин краставица с половин или един домат в зависимост от размера и малко сирене отгоре)
20:30-21:00 кисело мляко и замръзени домашни ягоди/малини.
Всичко е приготвено без капка мазнина и без зрънце сол или други подправки.
Режимът е 6 на 1 с почивка в събота, която противно на очакванията се изразява в неядене вместо тъпкане с храна.
Та молбата ми е следната. Имайки предвид всичко, което ви споделих по-горе и разчитайки на опита на служителите и потребителите в този сайт, да ми помогнете с режим, с помощта на който да свалям килограми и да мога да започна да посещавам фитнес залата с цел да изгоря излишните мазнини и да се приведа в прилична форма. Не целя да имам огромни ръце и изваяни плочки, а просто да отстраня излишните килограми и да се чувствам добре в собственото си тяло. Напълно съм наясно, че пътят ще е дълъг и труден , но съм подготвен за това. Ще очаквам предложения за режим и за рецепти, тъй като сегашният режим е доста еднообразен и леко демотивиращ.
Благодаря на всички предварително, ще очаквам вашите отзиви и предложения и ще отговоря на всички въпроси, които имате към мен. Също така ще прикача и снимки, които направих днес 28.6.2017 за да видите нагледно какво е положението.

Темата беше редактирана от Алекси Георгиев на 28.06.17 13:39.

Здравей!

Казваш, че активността ти е много ниска. В такъв случай бих предложила:

- да увеличиш малко протеина в менюто (например още 1 яйце на закуската и по-голяма порция месо за обяд/вечеря)
- да намалиш плодовете и ядките (впрочем, имаш ли идея колко общо ядки на ден изяждаш?)
- да увеличиш и зеленчуците (добави салата и в обяда)

Имай предвид, че не е ок да изключваш мазнините от менюто. Нека ги има, просто не прекалявай.
Сол също - не я изключвай на 100%. Няма причина да се притесняваш от подправките, а с тях всяко ядене придобива съвсем друг вкус.

Разнообразявай видовете месо, добави риба, сменяй зеленчуците и източниците на въглехидрати. За да е успешен един начин на хранене, това не означава да е еднообразен и да ти е едва ли не гадно да преглъщаш. Прави си вкусна храна. 🙂

Защо не прочетеш това ръководство и не си направиш дневник? Опитай се сам да нанесеш някакви промени в настоящия си режим (впрочем, не ти трябват кардинални корекции, така че няма да се затрудниш), описвай всеки ден и ще коментираме.

Кога смяташ да започнеш фитнес и имаш ли опит там?

ПП рецепти

Мнението беше редактирано от Вероника Налбатска на 29.06.17 18:38.

Благодаря за отговора. Изчетох посочените статии и бяха доста полезни, взех доста идеи от тях. Също така и рецептите изглеждат доста примамливи и определено ще опитам голям брой от тях, обожавам да готвя, въпреки, че не винаги е здравословно но пък винаги е адски вкусно.
Относно ядките, ям около 50 грама на ден, грубо казано, защото не ги меря.
За фитнеса, имам два месеца опит но с накъсани посещения поради други ангажименти. През това време, бях в залата с мой приятел, който има по-голям опит и ме посъветва да започнем с така наречените кръгови тренировки и всеки път въртяхме почти всички уреди за по няколко серии с малък брой повторения. В момента обаче нямам почти никакво време за фитнес. След работа съм на шофьорски курсове а след това работя вкъщи понеже се прави ремонт и има много работа, която продължава вече месеци и все още не й се вижда краят. Но се надявам до месец-два да съм приключил с тези неща и да мога отново да започна да посещавам залата.

Мнението беше редактирано от Алекси Георгиев на 02.07.17 10:07.

Вземи здравето си в свои ръце. Ето как:

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1