Трениране до края на силите

02.07.18
18:23

Здравейте,тренирам от няколко седмици и искам да ви питам... добра практиката ли е да правиш упражнията (при сплит версията на трениране ) ,до пълна умора и отказване на мускулите? Благодаря!

Темата беше редактирана от Иван Илчев на 02.07.18 20:38.

Добра практика е, дори един много добър културист съветва като започнат да те болят мускулите чак тогава да започваш да броиш от 1 повторенията.

Не винаги. Тренировките до отказ си имат място в някои сплитове. И пак зависи от много неща - храна, сън, натовареност през деня, суплементация и въстановяване и т.н.

03.07.18
09:03
#3

казано от Стойко Колев на 03.07.18, 08:33:

Добра практика е, дори един много добър културист съветва като започнат да те болят мускулите чак тогава да започваш да броиш от 1 повторенията.

И той е натурален нали?

казано от Brown Bomber на 03.07.18, 09:03:

казано от Стойко Колев на 03.07.18, 08:33:

Добра практика е, дори един много добър културист съветва като започнат да те болят мускулите чак тогава да започваш да броиш от 1 повторенията.

И той е натурален нали?

Не търсете винаги оправдание в стероидите. Аз съм натурален и при мен работи за това смея да твърдя и, че работи и при натуралните.

Тренирането до отказ е уместно само при определени условия и цели, които са далеч от аматьорски спорт и спорт за здраве. Според мен е неподходящо за масовия трениращ човек във фитнеса - допълнително увеличава рисковете от контузии, нивото на амортизация на опорно-двигателния апарат и натоварването на нервната система.

03.07.18
17:13
#6

казано от Стойко Колев на 03.07.18, 16:18:

казано от Brown Bomber на 03.07.18, 09:03:

казано от Стойко Колев на 03.07.18, 08:33:

Добра практика е, дори един много добър културист съветва като започнат да те болят мускулите чак тогава да започваш да броиш от 1 повторенията.

И той е натурален нали?

Не търсете винаги оправдание в стероидите. Аз съм натурален и при мен работи за това смея да твърдя и, че работи и при натуралните.

А ако не следваше грешните хора, сигурно щеше да имаш още по-голям напредък.

казано от Brown Bomber на 03.07.18, 17:13:

А ако не следваше грешните хора, сигурно щеше да имаш още по-голям напредък.

Възможно е и да е така. Аз следвам съвети на хора, при които мога да видя самия резултат. Съветвам и другите да се доверяват на съвети само на  хора, които със своето тяло да ги доказват, че по форумите има доста, които само преразказват някакви неща, а не изглеждат кой знае колко впечатляващо.

03.07.18
18:43
#8

казано от Стойко Колев на 03.07.18, 16:18:

Не търсете винаги оправдание в стероидите. Аз съм натурален и при мен работи за това смея да твърдя и, че работи и при натуралните.

И какво, като оставяш 1-2 повторения запас във всяка серия мускулите ти започват да се топят ли?

P.S. Без откази, или с такива само в последните серии, можеш да постигнеш по-голям тренировъчен обем, което е важно за хипертрофия.

Мнението беше редактирано от Станимир на 03.07.18 18:46.

03.07.18
18:49
#9

Тренирането до отказ: какво, кога, колко и как - е интересна тема. Статия по въпроса няма да е излишна.

Храненето си ми е разнообразно с малко повече протеини , може би след месец, два ще започна по-здрава диета с повече протеин и малко въглехидрати ,за едно бързо ударно чистене (ако може мнение и за това) Простии въглехидрати почти не приемам , всичко вредно като пържено и т.н е вън... И спазвам дефицит.. Натоварването през деня ми не е голямо ученик съм. Съня ми е стабилен около 7-8 часа.

Мнението беше редактирано от Иван Илчев на 04.07.18 09:59.

04.07.18
10:41
#11

казано от Стойко Колев на 03.07.18, 17:54:

казано от Brown Bomber на 03.07.18, 17:13:

А ако не следваше грешните хора, сигурно щеше да имаш още по-голям напредък.

Възможно е и да е така. Аз следвам съвети на хора, при които мога да видя самия резултат. Съветвам и другите да се доверяват на съвети само на  хора, които със своето тяло да ги доказват, че по форумите има доста, които само преразказват някакви неща, а не изглеждат кой знае колко впечатляващо.

Един инструктор - фитнес гуру, който стои при клиентите и съблюдава за перфектната форма на изпълнение на сгъване с 20кг за бицепс, че иначе няма растеж, обяснява как нещата ставали със 150гр месо и малко чукане след тренировка и задължително по 10мин кардио 4-5 пъти на ден. Същия тъпунгер е 100тина кг на ~1.70 ръст, много чист и случайно пропуска да каже, че е на няколко препарата половината от времето. С клоунските му тренировки и хранене, но без химията, сигурно пак щеше да е чист, но 70кг.

04.07.18
11:08
#12

казано от Мартин на 03.07.18, 18:49:

Тренирането до отказ: какво, кога, колко и как - е интересна тема. Статия по въпроса няма да е излишна.

Ей тук сме го развили донякъде въпроса.

04.07.18
12:57
#13

Чел съм темата, но пак си я препрочетох почти цялата (че на моменти се бяга от същността и се разводнява хубавата дискусия), намерих нещо интересно и ново, на което не бях обръщал внимание преди. Въпреки това имам усещането, че има нещо повече свързано с отказите, което поне на мен ми убягва. Примерно:
- дозиране на отказа - колко често, за кои движения, при сходни движения
- трениране след отказа - с дроп серии(примерно) - колко и как
- отказ на “формата” с/у тотален отказ
- влияние на отказа при константен ПМ при различните движения (3ПМ при преса и тяга примерно, като достатъчно контрастни движения)
- влияние на всички гореизброени фактори при различни ниво на опит на трениращия

Не смятам че темата е разисквана достатъчно обширно и подробно, а подобна статия би обогатила доста познанията на повечето от нас, а и съдържанието на сайта. Сега ясно е, че въпроса с възстановяването променя всичко, така че и това ще е хубаво да се засегне, стига да има кой да се наеме.

04.07.18
13:17
#14

Аз пък от това което съм наблюдавал, като начин на трениране и особено при бодибилдърите, съм забелязал, че обикновено тренират до отказ, както и с форсирани повторения, приоритетно на едноставни движения и/или такива на машини и само някои базови със свободни тежести. Не на клек, а на лег преса, не военна с щанга прав, а раменна на смит или седнал с дъмбели и т.н. и т.н. Лично не съм виждал клекове с щанга във форсирани повторения и подобни. Явно рискът от контузия е едно от съображенията, определени движения да не се тренират така.

Мнението беше редактирано от Деян на 04.07.18 13:26.

^^ това, дето си го наблюдавал при билдърите, въобще не трябва да се взима предвид, като някакво емпирично наблюдение. Ама въобще 😄

Първо, защото те не целят сила. Второ, защото не знаеш кой на какви препарати е.

04.07.18
13:59
#16

То и не е зададен ясно въпрос за какво дали е полезно да се правят откази или не.
Общо взето, повечето хора влизат в залата, за да  изглеждат по-добре, но като не се получава, почват да трениат за сила. :>

Мен реално не ми дреме дали са полезни или не. Нито виждам кой би могъл да ми каже и разясни. За мен е важното, че ми харесва да тренирам до отказ и ми носи удовлетворение.

04.07.18
14:07
#17

казано от Deyan на 04.07.18, 13:17:

Аз пък от това което съм наблюдавал, като начин на трениране и особено при бодибилдърите, съм забелязал, че обикновено тренират до отказ, както и с форсирани повторения, приоритетно на едноставни движения и/или такива на машини и само някои базови със свободни тежести. Не на клек, а на лег преса, не военна с щанга прав, а раменна на смит или седнал с дъмбели и т.н. и т.н. Лично не съм виждал клекове с щанга във форсирани повторения и подобни. Явно рискът от контузия е едно от съображенията, определени движения да не се тренират така.

“Milk and Squat” е с форсирани повторения на клек

04.07.18
14:20
#18

казано от Мартин на 04.07.18, 12:57:

Въпреки това имам усещането, че има нещо повече свързано с отказите, което поне на мен ми убягва. Примерно:
- дозиране на отказа - колко често, за кои движения, при сходни движения
- трениране след отказа - с дроп серии(примерно) - колко и как
- отказ на “формата” с/у тотален отказ
- влияние на отказа при константен ПМ при различните движения (3ПМ при преса и тяга примерно, като достатъчно контрастни движения)
- влияние на всички гореизброени фактори при различни ниво на опит на трениращия

Те тия неща убягват на 99,99% от трениращите и от “треньорите”. И условностите освен тези, които си изброил, са още, като особено важна е тази, че на някои видове спорт отказът е съвсем противопоказан, а за други без него няма как да се случат нещата.

казано от Мартин на 04.07.18, 12:57:

Не смятам че темата е разисквана достатъчно обширно и подробно, а подобна статия би обогатила доста познанията на повечето от нас, а и съдържанието на сайта. Сега ясно е, че въпроса с възстановяването променя всичко, така че и това ще е хубаво да се засегне, стига да има кой да се наеме.

Много хора, с които можеше да се разисква, вече не пишат. Например Инженера. Пък за статиите решава екипа, потребителите могат само да желаят...

казано от Joe Musashi на 04.07.18, 14:07:

“Milk and Squat” е с форсирани повторения на клек

Не, там форсирани повторения няма.

Мнението беше редактирано от James Hinks на 04.07.18 14:22.

04.07.18
14:37
#19

Брей, оказа се че форсираните повторения били само с помагач. Обогатих си общата култура 😄
А като изчакаш малко със щангата на гърба докато можеш следващото , как се водят тогава? Сериозно питам , не знам.

04.07.18
14:50
#20

До колкото съм запознат с метода, форс. повторения се изпълняват след достигнатото ниво на техническия отказ, т.е. без спотър да ти е невъзможно да вдигнеш. А щом можеш с щангата още едно след малка почивка и без помощ, значи не си достигнал техническия отказ.

04.07.18
15:03
#21

казано от Joe Musashi на 04.07.18, 14:37:

А като изчакаш малко със щангата на гърба докато можеш следващото , как се водят тогава? Сериозно питам , не знам.

Почивка пауза или нещо такова от на Уайдър тъпотиите.

казано от Deyan на 04.07.18, 14:50:

А щом можеш с щангата още едно след малка почивка и без помощ, значи не си достигнал техническия отказ.

Е какъв отказ си достигнал тогава?
За един приятел питам 😄

Мнението беше редактирано от James Hinks на 04.07.18 15:06.

04.07.18
15:29
#22

Не знам, дали ползвам правилните термини-явно не. Можеш ли дори само още едно без помощ, това не е форсирано повторение. Аз това и така го знам. А и няма значение, правилно ли се изразявам. По-важно е да се прилага на практика съответния метод-дроб, форс. и т.н., ако ти върши работа 😎

04.07.18
15:54
#23

Един тъп въпрос, ама тук разглеждаме отказа при 3 @ 90% и при 12 @ 60% под общ знаменател (като ефект) или не съм разбрал правилно?
Защото някак се смесват билдърски и силови системи в дискусията, което дори от мойта силно лаишка кула звучи леко грешно.

04.07.18
16:00
#24

казано от Deyan на 04.07.18, 15:29:

Можеш ли дори само още едно без помощ, това не е форсирано повторение.

Че не е - не е. Но не е и отказ.

казано от Deyan на 04.07.18, 15:29:

А и няма значение, правилно ли се изразявам.

Напротив, има.

казано от Владо на 04.07.18, 15:54:

Един тъп въпрос, ама тук разглеждаме отказа при 3 @ 90% и при 12 @ 60% под общ знаменател (като ефект) или не съм разбрал правилно?
Защото някак се смесват билдърски и силови системи в дискусията, което дори от мойта силно лаишка кула звучи леко грешно.

Отказа е отказ. Разбира се, че има разлика в механизма му според % ПМ, но и при единия и при другия случай той е инструмент за постигането на някакво качество. Отделен въпрос е колко е подходящ при съответния % ПМ.

04.07.18
16:26
#25

Точно защото всеки съди от собствен опит и от това какво е видял/чул се получават разминавания. Има някакви рамки и правила, които трябва да се напасват индивидуално, но ги има. И аз съм видял и пробвал много неща и със себе си, и с клиенти през последните години, но по-скоро всичко е по усет и интуиция, като не смея да твърдя, че съм съм открил някакви отговори - често въпросителните се увеличават. Ако се замесят и различните видове спорт пък става съвсем сложно и там дори не смея да пипам.

Мнението беше редактирано от Мартин на 04.07.18 16:26.

04.07.18
17:24
#26

Съществува ли разлика при големите и малките мускулни групи при тренировки до отказ. Конкретно, ако тренирам така бицепсите или прасците ще станат ли по-силни?

05.07.18
00:12
#27

казано от Мартин на 04.07.18, 16:26:

Точно защото всеки съди от собствен опит и от това какво е видял/чул се получават разминавания.

Всичко започва с опита. Чак когато се натрупа достатъчно количество и се анализира, могат да се изведат теоретичните основи. С всяко едно нещо е така.

казано от Brown Bomber на 04.07.18, 17:24:

Съществува ли разлика при големите и малките мускулни групи при тренировки до отказ. Конкретно, ако тренирам така бицепсите или прасците ще станат ли по-силни?

Съществува разбира се. Особено пък между бицепси и прасци.

05.07.18
02:59
#28

Не съм срещал някой да прави Смолов за бицепс, но всеки втори ги тренира отвъд отказа.

Мнението беше редактирано от Brown Bomber на 05.07.18 07:54.

Между другото, в “Сила, здраве, дълголетие” на проф. Павел Добрев, той описва, че тренировъчната методика, която прилага при възрастните хора в експериментите си е именно работа до отказ.

Общо взето правят пирамида, при която се достига до 1-2-3 ПМ и след това се сваля тежестта 2-3-4 пъти и всеки път се прави серия до отказ.

Интересното е, че той споменава, че възрастните хора ( 55+ ) имат по-голяма поносимост към подобен тип натоварвания и показват много добра адаптация към подобен тип трениране.

05.07.18
09:55
#30

казано от Alexander Krastev на 05.07.18, 09:30:

Интересното е, че той споменава, че възрастните хора ( 55+ ) имат по-голяма поносимост към подобен тип натоварвания и показват много добра адаптация към подобен тип трениране.

Хохо, нали отказите пържели нервната система. Как няма да имат поносимост 55+ ....... ами те имат бая опит-сумати години тормоз и нерви от съпруг/съпруга, деца, работа, банки и т.н. и т.н. 😎 Апропо неговите методики не са насочени към хипертрофия, т.е. с тренирането до отказ се постигат и много други уж положителни ефекти. Зависи разбира се, с какви тежести и как, тъй като явно ефектите са различни.

05.07.18
09:57
#31

казано от James Hinks на 05.07.18, 00:12:

Всичко започва с опита. Чак когато се натрупа достатъчно количество и се анализира, могат да се изведат теоретичните основи. С всяко едно нещо е така.

Точно тази липса, но увереността на почти всеки в собственото му теза, прави нуждата от подобни статии, написани от хора с придобит вече такъв опит. Иначе в един момент всеки трябва за себе си да открива на ново топлата вода. Екипа си решава в крайна сметка, аз като потребител - предлагам. В сайта има доста статии, но точно по този въпрос липсва - сякаш е маловажен и не си заслужава да му се обръща внимание, а не мисля че е така.

05.07.18
10:56
#32

казано от Alexander Krastev на 05.07.18, 09:30:

Общо взето правят пирамида, при която се достига до 1-2-3 ПМ и след това се сваля тежестта 2-3-4 пъти и всеки път се прави серия до отказ.

Интересното е, че той споменава, че възрастните хора ( 55+ ) имат по-голяма поносимост към подобен тип натоварвания и показват много добра адаптация към подобен тип трениране.

Към този тип натоварване има поносимост всеки. Тук обаче е въпрос да се знае точни брой разтоварвания и откази след първия отказ.

Точно затова си мисля, че отказите не са за всеки. В смисъл, ако нямаш достатъчно опит и знания, или пък нямаш някой, който правилно да ти ги дозира (демек треньор), може да се получи обратен ефект.

05.07.18
12:26
#34

Дали ще се случи така е много спорно и не зависи основно от тия откази, а от цялостната схема на тренировки.

Какво имате предвид  под отказ. Завършено повторение без да има сила за слеващо или незавършено повторение. Защото ако се има предид завършено повторение без да има сила за следващо, то аз в всяка една тренировка правя множество откази.

05.07.18
16:14
#36

И двете са отказ, просто са различен такъв.

05.07.18
16:31
#37

казано от Иван Марков на 05.07.18, 16:02:

... аз в всяка една тренировка правя множество откази.

И аз така, тъкмо почна и се откажа. :> Ни мога чуек..

Мнението беше редактирано от Gogo на 05.07.18 16:33.

Препоръчани продукти
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1