казано от Ivan на 02.11.21, 12:25:
Като ходех още по състезания/олимпиади по математика в училище, обикновено челните места винаги ги обираха хора от няколко училища (СМГ, НПМГ, ПМГ Бургас и ПМГ Пловдив мисля),
Но дори това не предвещава някакво бляскаво бъдеще и практичността му е ограничена. Както съм казвал, сестра ми беше топ състезател на национално ниво по физика и математика в комунизма, а стана медицинска сестра и антиваксърка :(
Дъщеря ми в четвърти клас спечели някакво състезание сред 800 деца от цяла пловдивска област по математика и БЕ и ходеше на олимпиади и състезания в МГ-то и техния клас е с най-висок успех в училището им, ама сега иска да учи илюстрация. :(
казано от Ivan на 02.11.21, 12:25:
Имам приятели в чужбина, които още ученици заминаха и са ми разказвали, че там учебния материал е няколко години назад (нашия 10ти клас, те го учат в 12ти примерно).
За средния курс може и да е така, но за висшето образование разликата е огромна. Между българските университети, западните университети и топ-топ университетите. Големия ми син учи програмиране в хубав университет в Германия и се оплаква че много и сложни математики учели, но също ми казва че като е сравнявал програмите с МИТ примерно (които даже вече не са топ унито в технологичната сфера), това, върху което ги изпитват за да влезнат в МИТ, дори го няма в програмата на техния университет (а може и просто на тяхната специалност да беше, не съм сигурен тук).
казано от Димо на 02.11.21, 12:39:
За средния курс може и да е така, но за висшето образование разликата е огромна. Между българските университети, западните университети и топ-топ университетите. Големия ми син учи програмиране в хубав университет в Германия и се оплаква че много и сложни математики учели, но също ми казва че като е сравнявал програмите с МИТ примерно (които даже вече не са топ унито в технологичната сфера), това, върху което ги изпитват за да влезнат в МИТ, дори го няма в програмата на техния университет (а може и просто на тяхната специалност да беше, не съм сигурен тук).
Че нивото на основното и средното им е по-ниско е доказано многократно, много изостават с материала, т.е. неща които например ние учим в 5-6 клас, те ги учат в 10 ти. Но ми е интересно друго-след като на нашите, дето нивото им е било по-високо от средното им е много трудно някъде, както казваш за синът ти, то тия с ниското ниво в средното не знам как се оправят. Освен да са учели допълнително по разни курсове с оглед висшето по-натам, което им предстои.
казано от Dydo на 02.11.21, 12:06:
Ами Димо, то има и въпроси, на които интелигентни принципно хора могат да отговорят грешно според науката..................ама която ние знаем и мислим за вярна, т.е. която ни се налага като вярната. Но тези хора може да са на друго мнение, което не значи, че не знаят приетото за вярно, но въпреки това да си отговорят така, както мислят те. Това не ги прави като цяло по-незнаещи от други. Ей го скоро писах за откритие, че в космоса/вселената, в които според Айнщайн една от теорите му доказано важала с пълна сила, сега май не било точно така.
Ами, всъщност Айнщайн е казал “Господ не си играе на зарове” и това защото той не е вярвал в статистическата природа на втория принцип на термодинамиката. В точната наука не важат такива бръщолевения, които говориш. Там си има математика, физика и точни уравнения, които все едни може да ги провери.
Ти някога замисляш ли се да не говориш такива общи приказки, особено за точни науки ?
И другото, по-добре е да има едно средно и стабилно ниво, без медали от олимпиади, отколкото 5 процента зубъри и 95 процента неграмотни.
Освен това пак ти казвам, ти как определи че децата на европа са “доказано” по-неграмотни от българските ? Посочи нещо, да се види.
казано от Димо на 02.11.21, 12:39:
Но дори това не предвещава някакво бляскаво бъдеще и практичността му е ограничена.
Да, съгласен съм, още повече за advanced математика и физика примерно (извън научната сфера)
казано от Димо на 02.11.21, 12:39:
За средния курс може и да е така, но за висшето образование разликата е огромна. Между българските университети, западните университети и топ-топ университетите. Големия ми син учи програмиране в хубав университет в Германия и се оплаква че много и сложни математики учели, но също ми казва че като е сравнявал програмите с МИТ примерно (които даже вече не са топ унито в технологичната сфера), това, върху което ги изпитват за да влезнат в МИТ, дори го няма в програмата на техния университет (а може и просто на тяхната специалност да беше, не съм сигурен тук).
То и тук (във ФМИ) учих много и сложни математики (общо около 10 за първите 2 години), и вече 4+ години практически опит не ми се е налагало да ги прилагам, така че това е доста спорен критерии (специално за програмирането, в зависимост от домейна, в който работиш, в общия случай за enterprise приложения е рядко), но доколкото знам в чуждите университети е доста по-застъпена практическата част (тук беше нулева, пишехме код на хартия).
ББ-Тийм 2021 накратко:
- Няколко мъже на средна възраст с наднормено тегло, лоши хранителни навици и клек около ЛТ спорят дали да се ваксинираме или не.
Каква спортна драма....
казано от Dydo на 02.11.21, 12:45:
Че нивото на основното и средното им е по-ниско е доказано многократно, много изостават с материала, т.е. неща които например ние учим в 5-6 клас, те ги учат в 10 ти.
Искам доказателства. Или както кзват в една от любимите ми групи: Bring Evidence!
казано от Dydo на 02.11.21, 12:45:
след като на нашите, дето нивото им е било по-високо от средното им е много трудно някъде, както казваш за синът ти, то тия с ниското ниво в средното не знам как се оправят. Освен да са учели допълнително по разни курсове с оглед висшето по-натам, което им предстои.
Даже не му е било на сина ми много високо средното. Аз честно не съм го видял да седне вкъщи да си чете уроците и само от слушане в час и от обща култура изкарваше много добри и отлични оценки. Ама как да му се сърдя, като аз бях същия. Никой не ми каза навремето че амбицията е добродетел. И това, че са му трудни математиките, които учи в момента го дадох за пример не че нещо не се справя, а че в наистина топ унитата даже за влизане се иска по- трудна и сложна материя отколкото в техния университет.
казано от Dydo на 02.11.21, 12:45:
то тия с ниското ниво в средното не знам как се оправят. Освен да са учели допълнително по разни курсове с оглед висшето по-натам, което им предстои.
В България както казах нивото на висшето образование е трагично. Тук Сульо и Пульо записват да учат висше, първо щото е достъпно, и второ щото едно време така ги учеха в комунизъма - учи мама да не работиш. В общия случай в обяви за работа искат висше образование в момента в България навсякъде просто за да са сигурни че си грамотен. Имам приятел главен асистент в ПУ, разправя ми ужасяващи истории колко са зле масата студенти, обаче ги бутат нагоре, щото всеки студент е едисиколко лева субсидия от държавата.
Мнението беше редактирано от Димо на 02.11.21 13:14.
казано от kaloyan на 02.11.21, 12:55:
Ти някога замисляш ли се да не говориш такива общи приказки, особено за точни науки ?
Какви бръщолевения и общи приказки, ти чуваш ли се. Говоря за последни наблюдения на космоса и процесите там, че противоречат на някои безспорно доказани теории, които важали и за космоса с пълна сила. За научни обосновки от учени хора, кое е общата приказка тук и бръщолевенето.
Мнението беше редактирано от D_M на 02.11.21 13:03.
казано от Димо на 02.11.21, 13:00:
Имам приятел главен асистент в ПУ, разправя ми ужасяващи истории колко са зле масата студенти, обаче ги бутат нагоре, щото всеки студент е едисиколко лева субсидия от държавата.
Това от много години е така, затова нивото вече е много ниско. Даже може да го питаш този твоя приятел как е станал асистент и дали е отговарял на условията. Защото и там нивото вече е същото и толкова ниско. Освен това няма да посочвам факултети, едни от най-сериозните си увеличиха щатовете и избълваха професори и доценти, без да е необходимо и само за да си задържат поне някои от кадрите. Просто е смешно.
казано от Ivan на 02.11.21, 12:55:
То и тук (във ФМИ) учих много и сложни математики (общо около 10 за първите 2 години), и вече 4+ години практически опит не ми се е налагало да ги прилагам,
Предполагам че навсякъде е така, то не че ще ти трябват наистина тея неща, по-скоро е тест и начин да ти накарат мозъка да работи по определен начин и на определени обороти и начин да ги отсеят наистина способните мозъци.
казано от Ivan на 02.11.21, 12:55:
доколкото знам в чуждите университети е доста по-застъпена практическата част (тук беше нулева, пишехме код на хартия).
Да, даже супер хитро са го измислили, поне в Германия с т.н. двойно обучение. Значи, синковеца ми отиде и кандидатства в няколко фирми за работа по програма за дуалшуле. Като го харесат в някоя фирма и го назначават и директно университета го приема по специалността. После 3 месеца лекции и упражнения и 3 месеца отива във фирмата в отдела с колегите и работи това, което са го учили. Което за вижуъл лърнър като мен ми звучи баси якото.
Мнението беше редактирано от Димо на 02.11.21 13:07.
казано от Dydo на 02.11.21, 13:03:
казано от kaloyan на 02.11.21, 12:55:
Ти някога замисляш ли се да не говориш такива общи приказки, особено за точни науки ?
Какви бръщолевения и общи приказки, ти чуваш ли се. Говоря за последни наблюдения на космоса и процесите там, че противоречат на някои безспорно доказани теории, които важали и за космоса с пълна сила. За научни обосновки от учени хора, кое е общата приказка тук и бръщолевенето.
Абе какъв космос бе, виж се какво написа :))
“Ами Димо, то има и въпроси, на които интелигентни принципно хора могат да отговорят грешно според науката..................ама която ние знаем и мислим за вярна, т.е. която ни се налага като вярната. “
Абе стига ходихте из тоя космос, първо се поспрете с тези глупости, че главата ще ми гръмне. Вече спирам да чета :)
казано от Боян на 02.11.21, 12:56:
ББ-Тийм 2021 накратко:
- Няколко мъже на средна възраст с наднормено тегло, лоши хранителни навици и клек около ЛТ спорят дали да се ваксинираме или не.
Каква спортна драма....
Ку чакахме на теб и спорта ти, да беше омрял форома дося.
Математика,физика ау...
Завърших училище с 3 по математика...,станах учител и по математика...водил съм съм лекции по ЛААГ в ПУ на учители среден курс...нивото ми е нула,ако се сравня с бащо ми например.Толкоз...тва е моето виждане за нивото.
казано от Dydo на 02.11.21, 13:03:
казано от kaloyan на 02.11.21, 12:55:
Ти някога замисляш ли се да не говориш такива общи приказки, особено за точни науки ?
Какви бръщолевения, ти чуваш ли се. Говоря за последни наблюдения на космоса и процесите там, че противоречат на някои безспорно доказани теории, които важали и за космоса с пълна сила. За научни обосновки говоря от учени хора, ко е е общата приказка тук и бръщолевенето.
Няма такова нещо като доказани теории. Докато една теория се тества постоянно и не е оборена - значи работи. Специално Айнщан вече 100 години се опитват и все още не е оборен, а напротив, затвърждава се все повече и повече.
Със сигурност ще се появи нова теория, която ще описва нещата по-добре и ще разшири разбирането ни за вселената, но тази теория няма да обори Айнщан, а просто ще включи неговите теории като частен случай, както е станало с теорията за гравитацията на Нютон.
Например както струнната теория (която все още няма експериментално потвърждение).
От нейните уравнения могат да се изведат и уравненията на Айнщайн.
Мнението беше редактирано от Петко К на 02.11.21 13:11.
казано от Dydo на 02.11.21, 12:45:
Че нивото на основното и средното им е по-ниско е доказано многократно, много изостават с материала, т.е. неща които например ние учим в 5-6 клас, те ги учат в 10 ти. Но ми е интересно друго-след като на нашите, дето нивото им е било по-високо от средното им е много трудно някъде, както казваш за синът ти, то тия с ниското ниво в средното не знам как се оправят. Освен да са учели допълнително по разни курсове с оглед висшето по-натам, което им предстои.
Може някога и да е било така, което не знам и не мога да твърдя. Но сега опредeлено не е така. Просто системата в западна европа не стимулира учениците да учат и да дават максимума от себе си. Логиката е, че на държавата не и трябват много вишисти. Само тези, които наистина са много добри и учат много имат шанса да отидат в университет. А нивото на трудност там скача в пъти спрямо средното училище. Обикновено първата година 20-30 процента отпадат от университета. В края на периода завършват около 65-70 процента от влезлите. А за магистратура учат много по-малко.
Има огромна разлика с България и то не в полза на образованието в България. Не знам защо си мислите, че хората в западния свят са прости, а в България са върха. В крайна сметка уредеността на държавите мисля, че говори достатъчно сама по себе си.
казано от kaloyan на 02.11.21, 13:04:
Даже може да го питаш този твоя приятел как е станал асистент и дали е отговарял на условията. Защото и там нивото вече е същото и толкова ниско.
Няма кво да го питам, щото сме близки приятели и постоянно сме били заедно и му знам и знаенето и кариерното развитие и че имаше голяма конкуренция за мястото му. Но и за колеги ми е разправял. Ама айде - то тва не вече за разправяне. А за кви далавери пък с държавни поръчки и европари и консултанти става на въпрос - етам вече ми е падало ченето.
Мнението беше редактирано от Димо на 02.11.21 13:30.
казано от Димо на 02.11.21, 12:39:
казано от Ivan на 02.11.21, 12:25:
Като ходех още по състезания/олимпиади по математика в училище, обикновено челните места винаги ги обираха хора от няколко училища (СМГ, НПМГ, ПМГ Бургас и ПМГ Пловдив мисля),
Но дори това не предвещава някакво бляскаво бъдеще и практичността му е ограничена. Както съм казвал, сестра ми беше топ състезател на национално ниво по физика и математика в комунизма, а стана медицинска сестра и антиваксърка :(
Дъщеря ми в четвърти клас спечели някакво състезание сред 800 деца от цяла пловдивска област по математика и БЕ и ходеше на олимпиади и състезания в МГ-то и техния клас е с най-висок успех в училището им, ама сега иска да учи илюстрация. :(казано от Ivan на 02.11.21, 12:25:
Имам приятели в чужбина, които още ученици заминаха и са ми разказвали, че там учебния материал е няколко години назад (нашия 10ти клас, те го учат в 12ти примерно).
За средния курс може и да е така, но за висшето образование разликата е огромна. Между българските университети, западните университети и топ-топ университетите. Големия ми син учи програмиране в хубав университет в Германия и се оплаква че много и сложни математики учели, но също ми казва че като е сравнявал програмите с МИТ примерно (които даже вече не са топ унито в технологичната сфера), това, върху което ги изпитват за да влезнат в МИТ, дори го няма в програмата на техния университет (а може и просто на тяхната специалност да беше, не съм сигурен тук).
Жена ми завърши първото си образование в Холандия ( искаше в Англия, но цената беше Х3 в паунди) и от първия до последния ден, в продължение на 4 години, бяха 7 съученика и вървяха в пакет и имаха общи оценки. Учеха ги да работят в екип. Онези пиеха, тя учи и на изпита само тя говори. Да ама преподавателя иска да чуе и другите. Като разбраха, че няма да стане така, намериха начин да се сработят и завършиха. Защо пиша всиоко това? И предния път писах, че не е важно само колко много знаеш, а как ще го приложиш в живота. Доказаха го страните с най- добрите образователни системи в света, като Финландия примерно. Когато те учат, да работиш в екип ще работиш в екип. Когато ти пълнят главата с непотребна информация, която ще ти е полезна само за стани богат, ставаш един надут философ. Супер много примери има с много умни и образовани хора, които са пълни непрокопсаници, но са надменни и по цял ден обясняват, колко са тъпи другите ? Също се доказа, че е много по- важно да откриеш таланта на детето и да го подкрепяш да го развие, а не да го гониш да учи математика, която примерно не му се отдава.
Да, факт е, че в Англия са две години назад с учебния материал. Също е факт, че 4 от топ 10 университетите в света са в Англия. Оставете ги тези легенди, какви умове сме. Огледайте се и вижте, къде са страните с добро образование и къде сме ние. Пълно е със статистики.
Мнението беше редактирано от Nev на 02.11.21 13:22.
Абе nev съгласен съм с теб, обаче казваш нещо което искам да подчертая. Не е важно колко си “напред” с материал. Кел файда е.. първо че този материал никой няма да го научи. Второто дори по-важното е че дори да го научи, ще го забрави. Защото в България практическото обучение е почти нулево, съответно то забравяш всичко. Дефакто това което казвам е че оня дето учи 3 години на запад, може ида знае това което тук са учили 10.
Мнението беше редактирано от kaloyan на 02.11.21 13:32.
казано от Svetoslav на 02.11.21, 13:16:
на държавата не и трябват много вишисти. Само тези, които наистина са много добри и учат много имат шанса да отидат в университет.
То и за това си имаше статистика. Колко процента от завършилите висше се реализират по специалността си в Европа и в България и бяхме трагични в това отношение. Аз също съм част от тая тъжна статистика :(
С какво да се поспирам, бре Кала. Просто обяснявам възможността, някой на практика много повече чел и като цяло в пъти по-умен да отговори грешно, защото счита, че в наложената истина има грешка. И ти давам пример. Питат 10 души, 8 от които със супер ниска обща култура, от какво е прозлязъл човека. Колкото и да са тъпи постоянно им е набивано, че човек е произлязъл от маймуната. И е нормално да дадат такъв отговор, т.е.: ”Ами от мамУната е произлезнАл човека, от какво да е произлезнАл”. И ти отмяташ с чавката: Верен отговор. Другите двама, макар да са наясно с тази теза, все пак имат някои съмнения и казват, че не са сигурни. И ти отмяташ с чавката: Не знаят отговора. И хоп, реално изкарваш много по-учените хора по-тъпи. А то не е така. Първите са отговорили не въз основа на някаква научна аргументация, която са чели, а защото така се е говорило постоянно и имат такъв спомен от училище. Другите двама обаче са се интересували от детайли, разкопки, чели са за липсващото междинно звено на много от видовете, т.е. слабата част на Дарвиновата теория, за която и той сам си признава, та това, та онова и накрая излагат на съмнение прецизността на теорията, поради което отговорят с: Не са сигурни. Но ти като странично четящ само статистиката ще формираш извода, че ония 8-те повече знаят от тези двамата и са по-умни като цяло.
Всъщност това бе само пример, и човек наистина не е произлязъл от маймуната, ако следва да сме прецизни.
Мнението беше редактирано от D_M на 02.11.21 13:35.
Ами ето от тук идват разминаванията Дидо. Трябва с една идея да казваш в някои случаи по - конкретно какво имаш предвид :) . А не да връзваш космоса с теорията на Дарвин :)
казано от kaloyan на 02.11.21, 13:37:
Ами ето от тук идват разминаванията Дидо. Трябва с една идея да казваш в някои случаи по - конкретно какво имаш предвид :) . А не да връзваш космоса с теорията на Дарвин :)
За космоса си бе отделно, явно не си разбрал. Или аз не съм се изказал както трябва. Т.е., че доказана до сега теория леко полеко я пропукват, не помня конкретно за какво идеше реч, но излизат нови данни, които наклянат нещата. И човек ако го попитат например, абе това важи ли за космоса и той каже: не, ще му турят чавката: не знае. А той може да знае, но да е започнал да се съмнява сериозно. А друг да отговори с: важи, без нищо да чете допълнително, просто защото така е запомнил. Ама не е по-знаещ като цяло.
казано от Nev на 02.11.21, 13:22:
Да, факт е, че в Англия са две години назад с учебния материал.
Може...по български език и литература.
Познавам човека,който подготвя задачите по математика и физика на ниво Европа за държавна японска стипендия...Кралството и Нидерлавдия ,като бройка през годините са далеч пред България.
Човека и сегашните видове маймунки сме произлезли от един и същ прародител. А не че сме произлезнали от шимпанзетата.
И т.н. липсващо звено е най-нормалното нещо да е липсващо, тук говорим за популации от няколко стотици индивида от няколко различни вида в продължения на милиони години. И еволюцията не е линейна, а дървовидна. И постоянно се намират нови частици от пъзела. Това за който се интересува от новости в научната сфера де.
казано от Димо на 02.11.21, 13:44:
Човека и сегашните видове маймунки сме произлезли от един и същ прародител. А не че сме произлезнали от шимпанзетата.
Е така де, австралопитеци, дриопитеци и т.н. ако и нещо друго изкопаят.
Но въпросът, как така по-стари видове, т.е. от ерата на динозаврите повече се намират, а не се намират със същата интензивност последващите видове, които уж съставляват пътя по който е преминал един вид до настоящата му актуална “визия”. Има и теория, че такъв преход няма, динозаврите просто са измрели, а сегашните видове са потомци на по-стари видове, които отново са се появили, но след и независимо от динозаврите, демек са от значително по-къс период до нашето съвремие. Което пък малко куца, защото не може така да се формира изведнъж живота толкова бързо и индивидите изведнъж да са толкова бързо еволюирали до такава степен на органно развитие, мозък и т.н. А за тези, които вярват във Божественото, нищо пък не куца :-)
казано от Димо на 02.11.21, 13:44:
И т.н. липсващо звено е най-нормалното нещо да е липсващо,
Никак не е нормално даже. То просто изобщо липсва, а цялата Теория на Дарвин се крепи на това. А в момента между видова еволюция не се наблюдава. Може би е спрял процеса. А без междинни звена излиза, че изобщо не го е имало.
Наблюдава се вътре видова еволюция, но не и между видова. А и молекулярната биология опровергава Теорията на Дарвин за между видовата еволюция. Нещо свързано с броя на хромозомите при различните видове, който не се променя. Не помня детайлите.
Последния общ прародител между бозайниците и динозаврите е бил някав вид влечуго.
Намират се повече фосили от динозаври първо, защото динозаврите са били много по-масово представени от прародителите на хората - както казах в дадени моменти популациите на общите ни праотци са били едва няколко стотици или няколко хиляди. И второ, намират се останки от произволни видове динозаври, просто щото са били адски много и като бройки и като видове. Иначе и за тях не може да се подреди стройно как точно са еволюирали и при тях също има т.н. липсващи звена.
казано от Svetoslav на 02.11.21, 13:58:
казано от Димо на 02.11.21, 13:44:
И т.н. липсващо звено е най-нормалното нещо да е липсващо,
Никак не е нормално даже. То просто изобщо липсва, а цялата Теория на Дарвин се крепи на това.
Не е верно че липсва, намират се части от кости, които попълват пъзела.
казано от Svetoslav на 02.11.21, 13:58:
А в момента между видова еволюция не се наблюдава. Може би е спрял процеса.
Дали не се дължи на това, че периода, който ние научно наблюдаваме - няколко стотици години - е несъизмерим с милионите години еволюция за която говорим?
казано от Svetoslav на 02.11.21, 13:58:
А и молекулярната биология опровергава Теорията на Дарвин за между видовата еволюция. Нещо свързано с броя на хромозомите при различните видове, който не се променя. Не помня детайлите.
Гледай ти, не съм срещал такава информация, ще ми е интересно да прочета.
Имам някакъв бегъл спомен, че мелезите стават с различен брой хромозоми и като следствие не могат да имат потомство.
Новите варианти на вируса са пример за еволюция, която се наблюдава в реално време.
И ако ще спорим, ще вирусите не са живи - ок. Но може да се наблюдава и при видове, които се размножават бързо. Има експериментални наблюдения на еволюция в “реално” време, така че това твърдение не е вярно.
Мнението беше редактирано от Петко К на 02.11.21 14:24.
И изобщо, “теорията” в името на теорията за еволюцията не е някакво предположение за хипотетичен процес. Това е просто най-доброто за момента научно обяснение за научно наблюдаем феномен/процес. Както теорията за гравитацията. Гравитацията съществува, а частта с теорията е най-доброто ни научно обяснение за този видим феномен.
казано от Петко К на 02.11.21, 14:22:
Новите варианти на вируса са пример за еволюция, която се наблюдава в реално време.
И ако ще спорим, ще вирусите не са живи - ок. Но може да се наблюдава и при видове, които се размножават бързо. Има експериментални наблюдения на еволюция в “реално” време, така че това твърдение не е вярно.
Ама вътре видова. А ние говорим за между видова.
казано от Димо на 02.11.21, 14:07:
казано от Svetoslav на 02.11.21, 13:58:
казано от Димо на 02.11.21, 13:44:
И т.н. липсващо звено е най-нормалното нещо да е липсващо,
Никак не е нормално даже. То просто изобщо липсва, а цялата Теория на Дарвин се крепи на това.
Не е верно че липсва, намират се части от кости, които попълват пъзела.
казано от Svetoslav на 02.11.21, 13:58:
А в момента между видова еволюция не се наблюдава. Може би е спрял процеса.
Дали не се дължи на това, че периода, който ние научно наблюдаваме - няколко стотици години - е несъизмерим с милионите години еволюция за която говорим?
казано от Svetoslav на 02.11.21, 13:58:
А и молекулярната биология опровергава Теорията на Дарвин за между видовата еволюция. Нещо свързано с броя на хромозомите при различните видове, който не се променя. Не помня детайлите.
Гледай ти, не съм срещал такава информация, ще ми е интересно да прочета.
Трябва да потърся. А междувременно следното:
“Ако теорията ми е вярна, то трябва непременно да са живели междинни форми, които свързват видовете… И доказателствата за тяхното съществуване могат да бъдат намерени единствено сред откритите останки”.
“Произход на видовете” (1859 г.)
“Ако наистина видовете са се видоизменили чрез бавни подобрения от другите видове, то защо не попадаме на безброй междинни форми? Защо природата не се намира в един хаос, а е точно подредена и всяко нещо е на мястото си? Трябва да има безброй междинни форми, но защо не ги намираме в нито един от безбройните земни слоеве… Но защо сега не можем да открием тясно свързани междинни видове, при положение, че в преходните периоди е имало преходни условия на живот? Тази пречка от доста време ме обърква.” (Charles Darwin, “Произход на видовете” (1859 г.)
+++
За информация - до момента няма открити никакви части от кости, за които да е доказано, че са от някакво междинно звено. Ако имаше, то теорията на Дарвин вече нямаше да е теория, а щеше да е доказан факт. Просто за момента тя е приета като достоверна, щото няма друга, изключая Креационистичната теория.
Тя не може да се докаже, но и не може да се опровергае. Дарвиновата теория за сега не е доказана, но има опровержения.
казано от Димо на 02.11.21, 14:29:
Както теорията за гравитацията. Гравитацията съществува, а частта с теорията е най-доброто ни научно обяснение за този видим феномен.
А възможно ли е да е бутане, а не дърпане :-))))))))))))) Т.е. има я безспорно, но да не е земно притегляне, а космическо избутване. Скачаш и космическите сили те избутват отново да се върнеш на земята. Пускаш нещо от балкона, а космчическите сили го поемат и избутват да падне на земята. И въобкще всякакво противопоставяне да си стъпил на земята. И вече силата на избутването да е в зависимост от съответния космически обект, дали по-голямо или по-малко. Мммм?
Шегувам се разбира се. Да си кажа, че току виж някой помислил, че говоря сериозно и ще каже, че не съм запознат с таз теория.
Е как да няма - австралопитеците, орорина? Има и по-съвременни, но не са приети още за доказателства. Дори миналата или по-миналата година намериха нещо в Южна Африка.
казано от Svetoslav на 02.11.21, 14:37:
[Ако имаше, то теорията на Дарвин вече нямаше да е теория, а щеше да е доказан факт. Просто за момента тя е приета като достоверна, щото няма друга, изключая Креационистичната теория.
Тя не може да се докаже, но и не може да се опровергае. Дарвиновата теория за сега не е доказана, но има опровержения.
Прочети какво съм писал горе за теориите. Теория и факт са различни неща. Няма такова нещо като доказана теория, която да стане факт, просто защото теория се изгражда на база наличните факти. Ако дадена теория не е опровергана и работи, значи е валидна, освен ако не можете да предложите по-добра, която да обяснява наличните данни и факти по-добре.
И между другото, от времето на Дарвин, който цитираш, науката се е развила доста.
казано от Dydo на 02.11.21, 14:39:
А възможно ли е да е бутане, а не дърпане :-))))))))))))) Т.е. има я безспорно, но да не е земно притегляне, а космическо избутване. .
Ако трябва да сме точни, гравитацията не е дърпане и дори не е сила. Гравитацията е геометрията на пространство-времето.
казано от kaloyan на 02.11.21, 13:31:
Абе nev съгласен съм с теб, обаче казваш нещо което искам да подчертая. Не е важно колко си “напред” с материал. Кел файда е.. първо че този материал никой няма да го научи. Второто дори по-важното е че дори да го научи, ще го забрави. Защото в България практическото обучение е почти нулево, съответно то забравяш всичко. Дефакто това което казвам е че оня дето учи 3 години на запад, може ида знае това което тук са учили 10.
Ъхъм. Като гледах това предаване за Финландия, човека го каза много правилно. Цитирам по памет: За нас не е важно децата да знаят стотици дати на важни събития. Много по важно е да знаят причините за възникването им и да могат да ги анализират. Датите нищо не им помагат в живота.
казано от Петко К на 02.11.21, 14:49:
Ако трябва да сме точни, гравитацията не е дърпане и дори не е сила. Гравитацията е геометрията на пространство-времето.
Много сложно бре, Петко. Сега ако се започне и с времеви континиуми, мани.
Одеве се смяхме с колегата на отстрещното бюро, по повод “моята теза”. Викам му също така: Ами да, забелязал ли си, че масово черепите на съществата са издължени долу и по-сплескани отгоре. Това е именно от годините еволюция, в хода на която върху видовете е оказван натиск отгоре върху черепа. :-)))))))))))))))) А той каза, че нямало какво да се постави като аргумент тук за противното и ей така възниквала псевдонауката и фейк нюза. И ако има кой да повярва, ето ти последователи на новите моменти в откритията!
Мнението беше редактирано от D_M на 02.11.21 15:22.
казано от Димо на 02.11.21, 14:47:
Е как да няма - австралопитеците, орорина? Има и по-съвременни, но не са приети още за доказателства. Дори миналата или по-миналата година намериха нещо в Южна Африка.
Не са междинни звена. Различни видове са.
https://glasove.com/categories/kultura-i-obshtestvo/news/pritezhava-li-v-deystvitelnost-nauchen-statut-evolyutsionnata-teoriya-na-charls-darvin
Мнението беше редактирано от Svetoslav на 02.11.21 15:25.
Ще почета още по въпроса. Но ако избора за възможните обяснения се свежда до теорията за еволюцията и креационизма, би било странно.
А какво се очаква от междувидовата еволюция? Да се кръстосат чинки с крокодили ли? Сигурно няма да намерят никога такива. Понеже знам че т.н. “липсващо звено” е псевдонаучен термин, какво всъщност се очаква да се намери?